Blu-ray spiller vs Playstatin 3 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Da ser det ut til at for min del ivertfall, blir det PS3 slim. Litt dumt det med at den ikke tar .flac, siden jeg har rippa 5-600 cd'er til det.. Så da må jeg finne en annen løsning på akkurat det.. Hadde jo vært utrolig kjekt å koble PS3 til nettet og kunne spilt sanger fra en server eller ekstern HD. Må oppdaterer forforsterker/receiver også, så da kan vel slikt ordnes der.
    Hadde samme ønsket som deg, og kjøpte PS3 for å streame film og musikk.
    Problemet var at PS3 ikke tok Flac, og jeg hadde flere tusen sanger i dette formatet. Men nå er jo ikke lagringsplass noe problem lenger. Får jo 1TB HDD for 699,- Så jeg lastet ned dette programmet FLAC Frontend 1.7 for Windows 2000/98/ME/XP og konverterte all musikk tilbake til normalen. Jeg merket bare alle filene, og encodet alle på en gang. Tok bare minutter.
    Men nå har jeg kjøpt meg en Onkyo 807 som også streamer Flac.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av castro
    Problemet var at PS3 ikke tok Flac, og jeg hadde flere tusen sanger i dette formatet. Men nå er jo ikke lagringsplass noe problem lenger. Får jo 1TB HDD for 699,- Så jeg lastet ned dette programmet FLAC Frontend 1.7 for Windows 2000/98/ME/XP og konverterte all musikk tilbake til normalen. Jeg merket bare alle filene, og encodet alle på en gang. Tok bare minutter.
    Takk for tips castro. Ser ut til at den gjør alle filene over til .wav igjen. Tar jo litt plass, men det skal vel gå bra. Får se litt etter andre løsninger for .flac filene. En ny preamp/receiver er også høyt på ønskelista.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Takk for tips castro. Ser ut til at den gjør alle filene over til .wav igjen. Tar jo litt plass, men det skal vel gå bra. Får se litt etter andre løsninger for .flac filene. En ny preamp/receiver er også høyt på ønskelista.
    Andre løsninger på Flac er såre enkelt, benytt PS3MS eller TVersity på en pc i nettverket og du får Flac (og alle andre formater) transcodet on the fly til PS3.
    Jeg brukte det selv i et års tid før jeg kjøpte Duett, det eneste minuset er at TVen må være på når man skal lytte til musikk.
    Men går man for kablet nett til PS3 er det både stabilt og kjapt.

Egne tråder båder for PS3MS og TVersity her på forumet som kan være verdt å kikke på.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av castro
    Du er klar over at du ikke kan bruke tags med bare .wav filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskalerer ps3 vanlig dvd slik som mange spillere skryter av å kunne gjøre i dag? Og er det noen merkbar forskjell fra de gamle dvd spillerne? Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en ps3 slim til all avspilling av video i stua

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den oppskalerer DVD filmer, og det gjør vel fjernsynet ditt også. I tillegg oppskalerer de fleste nyere surround recivere bildet. Så PS3 trenger du ikke være redd for å invistere i. Bruker den selv til å streame filmer fra min NAS. Helt suveren.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en bra TV så gjør den sansynligvis en like bra jobb med oppskaleringen som en PS3 eller DVD spiller med oppskalering.

Jeg bruker selv en gammel Pioneer DVD spiller som jeg synes gir bedre bilde enn PS3en på akkurat DVD.

Til Blu-ray og videostreaming fra PC'en min er jeg veldig fornøyd med PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn oppsummert:

Ps3slim er like bra på lyd som alle andre blurayspillere, mens den er litt dårligere på bilde en de beste spillerene?

Stor forskjell på denne og feks bdp-80?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett BDP-80, men jeg synes bilde fra PS3 er meget bra på Blu-ray. DVD'er gjør den ikke like bra jobb med.
    På lyden har det lite eller ingenting å si, så lenge du kjører digitalt over HDMI.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •