Blu-ray spiller vs Playstatin 3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Har du i hele tatt hørt forskjellen mellom bitstream og LPCM på ps3? Jeg lever med en gammeldags 60gb versjon av ps3 til daglig og vet hvordan den låter, det gjorde også min kompis som solgte sin å kjøpte en ps3 slim og vi fikk bakoversveis over hvor mye mer detaljert og dynamisk lyden ble med bitstream. Det var stor forskjell! :-D
    Ikke merkelig det er forskjell når lfe skal ha 10db gain med lpcm spor...

Har selv hatt min receiver inne til firmware oppdatering. Du burde kanskje moderere de bastante uttalelsene litt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du i hele tatt hørt forskjellen mellom bitstream og LPCM på ps3? Jeg lever med en gammeldags 60gb versjon av ps3 til daglig og vet hvordan den låter, det gjorde også min kompis som solgte sin å kjøpte en ps3 slim og vi fikk bakoversveis over hvor mye mer detaljert og dynamisk lyden ble med bitstream. Det var stor forskjell! :-D
    Nei, har ikke hört PS3 Slim enda, bare forskjellen mellom Bitstream og LPCM på forskjellige spillere, så jeg skal ikke blånekte. Baserte min uttalelse på teori og hva jeg har lest på forumet. Nå må jeg jo vurdere å teste PS3 Slim hjemme, hvis det du sier stemmer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ikke merkelig det er forskjell når lfe skal ha 10db gain med lpcm spor...

Har selv hatt min receiver inne til firmware oppdatering. Du burde kanskje moderere de bastante uttalelsene litt.
    Vel jeg forteller bare hva jeg hører selv, hva har receiveren din med dette å gjøre btw?

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg forteller bare hva jeg hører selv, hva har receiveren din med dette å gjøre btw?
    Om man bruker en ps3 slim eller en dedikert bluray med bitstream så er det jo forsterkeren som gjør jobben med dekodingen, så da kan jo en oppdatering av forsterkeren ha noe å si.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Om man bruker en ps3 slim eller en dedikert bluray med bitstream så er det jo forsterkeren som gjør jobben med dekodingen, så da kan jo en oppdatering av forsterkeren ha noe å si.
    Den kjøper jeg, men i dette tilfellet så hadde kompisen min en Onkyo tx-sr606 låneforsterker som naturlig nok ikke har vært rørt i forhold til firmware og slikt...

Og det føles ikke så unaturlig at Onkyo gjør en bedre jobb med dekodingen enn sony 8)

En annen ting som også slo meg var at på transformers på BD så var det mindre "kornete" bilde med den nye slimmen enn med den gamle 60gb utgaven, så det er ikke bare lyden de har forbedret

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å overbevise fruen om at tekst er unødvendig sløsing av bildeflate. Hvem vil vel uansett sitte å se på de ordene som popper opp på skjermen? Er jo filmen man skal se på!
    Er ganske enig med deg der, men ikke lett å overbevise madammen der hehe.
    Tror egentlig gutter å jenter har litt forskjellig oppfattning av det som er viktig i en film.
    Tror faktisk samboer'n kunne klart seg med å se film på pc'n :P Men når man er sammen med en audio/videofil så blir man tvunget ned i en dedikert kino for å se film :P

så valget er egentlig å se film oppe i stua på en 42" med innebygde høyttalere kontra 100" i ett dedikert rom med to tekstlinjer. valget er enkelt for min del!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som også slo meg var at på transformers på BD så var det mindre "kornete" bilde med den nye slimmen enn med den gamle 60gb utgaven, så det er ikke bare lyden de har forbedret
    Synes bildekvaliteten på transformers er veldig varierende, går jo fra utrolig bra til ganske så kornete! Så om slimen gjør noe med bildet så må det jo nesten være en smothing av ett elller annet slag ? er jo ikke sikkert det slår like heldig ut på alle filmer.

Har ikke testet slim selv, men hadde vært moro å tatt en vs test med den gamle 60gb versjonen

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har firmware som er korrekt mtp mpcm så mangler du faktisk 10db i lfe, ikke rart du mener det er stor forskjell i dynamikk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Med mindre du har firmware som er korrekt mtp mpcm så mangler du faktisk 10db i lfe, ikke rart du mener det er stor forskjell i dynamikk.
    Akkurat det tror jeg ikke er noe stort problem hos kompisen min, han gnur opp LFE nivået høyere enn hva jeg vanligvis gjør 8)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men husk at denne firmware fiksen også justerer opp gain fra alle kanalene som settes som small. LFE boosting justerer opp summen med +5eks. la oss f.eks si at eksplosjonen er kalibrert inn i front + center vil det si 5+5(+5?) eller noe i den duren. Står en lengre tråd om dette på avsforum.

Husker ikke helt hvordan argumentasjonen var, men var noe i den duren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...

Så altså,jeg trenger en blu-ray spiller, skal bruke til kino bruk, til HD lyd og 7 kanaler, vil PS3 slim funke til dette ? eller burde jeg både kjøpe en dedikert spiller pluss evnt ps3 visst jeg føler for å spille litt..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullseye
    hmm...

Så altså,jeg trenger en blu-ray spiller, skal bruke til kino bruk, til HD lyd og 7 kanaler, vil PS3 slim funke til dette ? eller burde jeg både kjøpe en dedikert spiller pluss evnt ps3 visst jeg føler for å spille litt..
    Både den gamle ps3'n og slim utgaven holder lenge for de aller fleste imo!
    Du får de nye HD lydformatene fra begge to.
    Med den gamle typen så dekodes HD lyden i ps3'n mens den nye slim utgaven kan man bestemme selv om ps3' eller forsterkeren skal stå for dekodingen.

Men så klart, skal man ikke bruke ps3'n til annet enn film/musikk så ville jeg nok ha gått for en dedikert bluray spiller.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    .

Men så klart, skal man ikke bruke ps3'n til annet enn film/musikk så ville jeg nok ha gått for en dedikert bluray spiller.
    Jeg bruker PS3 kun til film og musikk og synes PS3 har et stort forsprang på en dedikert BD-spiller pga mulighetene til å lagre alle CD-ene på harddisken i PS3. Det er så oversiktlig og praktisk at jeg aldri kan tenke meg å gå tilbake til en vanlig spiller. Lyden blir uansett den samme da jeg kjører optisk til prosessoren.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at PS3 Slim nå kan sende ut bitstream HD lyd.

Støtter PS3 Slim også 24p True Cinema, x.v.Color™, og Deep Colour?

Edit: Kan man koble til ekstern HD, NAS eller server til PS3 Slim, slik at jeg kan spille alle cd'ene jeg har rippa til .flac fra PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3en tar ikke Flac

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 Media server fikser FLAC biffen :-)

Ang LPCM og ikke LPCM, lyden er den samme her.

Til trådstarter, kjør på med PS3, du blir ikke skuffet!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 slim (som filmavspiller):
    Positivt:
    - Like bra blu-ray bilde som enhver oppegående blu-ray spiller. Dette har jeg både sett og målt med bildeprobe opp mot min Pioneer BDP-51FD. Det finnes hverken avvik i sortnivå eller farger, så alle røverberetninger om bedre sortnivå, mer sprut i farger osv kan du bare se bort fra siden dette da skyldes at det har blitt tuklet med innstillingene på enten den ene eller andre spilleren på feilaktig måte eller alternativt TVens HDMI-innganger.
    - Mer responsiv i drift enn noen dedikert spiller
    - Kan dekode all HD-lyd (også DTS HD Master) til LPCM, og kan også sende alle HD-formater som bitstream. Med andre ord ingen mangler lydmessig kontra en dedikert spiller.
    - Alltid oppdatert softwaremessig. Inkompatible plater er mer eller mindre et ikke-tema kontra en del stand-alone spillere.

Negativt:
    - Noe mer støy enn en bra dedikert spiller som er nærmest helt stille. Men det er veldig forskjellig fra oppsett til oppsett og person til person hvor mye man legger merke til dette.
    - Den er kun midt på treet på DVD. Pioneeren evner å fremvise et DVD-bilde som er mere støyfritt og glattere, men samtidig noe skarpere uten noen form for ekstra prosessering påslått (støyfjerning osv)

Jeg vurderer faktisk å selge Pioneeren og gå for en Slim siden støynivået nå har blitt enda lavere og den har fått bit-stream på lyd. Jeg savner det å ha en lynkjapp og responsiv spiller og den geniale bluetooth blu-ray fjernkontrollen. Samtidig er den jo alltid på G software-messig, og pålitelig som fy!
    Det eneste som holder meg litt tilbake er at den merkbart er noe dårligere enn de beste på bildeprosesseringen på DVD-biten. Men nå går det jo stort sett utelukkende i blu-ray..

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Flott at PS3 Slim nå kan sende ut bitstream HD lyd.

Støtter PS3 Slim også 24p True Cinema, x.v.Color™, og Deep Colour?
    Ja det gjør også den gamle.

Edit: Kan man koble til ekstern HD, NAS eller server til PS3 Slim, slik at jeg kan spille alle cd'ene jeg har rippa til .flac fra PS3?
    Man kan koble til USB harddisk, men den spiller altså ikke FLAC.
    NAS har jeg ikke prøvd.
    Hvis du vil kjøre en server på PCen, så vil jeg anbefale å sjekke ud PS3 Media Server. Jeg har ikke prøvd med FLAC på den, men den har transkodet alle videoformater jeg har testet så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Ps3 Media server fikser FLAC biffen :-)

Ang LPCM og ikke LPCM, lyden er den samme her.

Til trådstarter, kjør på med PS3, du blir ikke skuffet!
    Les hva Balko spurte etter. Så nei, PS3 fikser ikke Flac. Du får ikke instalert PSMS på Nas eller standalone HDD.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at for min del ivertfall, blir det PS3 slim. Litt dumt det med at den ikke tar .flac, siden jeg har rippa 5-600 cd'er til det.. Så da må jeg finne en annen løsning på akkurat det.. Hadde jo vært utrolig kjekt å koble PS3 til nettet og kunne spilt sanger fra en server eller ekstern HD. Må oppdaterer forforsterker/receiver også, så da kan vel slikt ordnes der.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •