Problemer med Denon 3930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Denon 3930

Jeg har en Denon 3930 DVD-spiller og den skulle VISSTNOK være sonefri når jeg kjøpte den. Og den har da spilt av amerikanske og europeiske plater uten problemer, MEN så fikk jeg tak på en del asiatiske dvd`er (sone 3), og disse taklet den ikke. Fikk kun beskjed om "Wrong region" på skjermen når jeg forsøkte å spille av den, så spilleren var nok ikke helt sonefri allikevel...

jeg fant så en oppskrift på nettet, som da skulle gjøre spilleren helt sonefri (ved å trykke inn en kode), og prøvde det, men tilsynelatende skjedde det ingenting. Når jeg forsøkte å spille sone 3 - plater, funket det fremdeles ikke, MEN i tillegg funket heller ikke de amerikanske dvd-platene noe mer!!! Nå funker kun europeiske plater, og DET er jo helt krise!

Panikk ja!!!

Hva skal man EGENTLIG gjøre for å få denne spilleren HELT sonefri? Er forbannet irriterende å ikke kunne spille andre soner enn sone 2, fordi jeg har drøssevis import-filmer i hylla, og skulle gjerne ha spilt dem alle. Og hvorfor funket ikke koden, men istedet nullstilte spilleren slik at den nå KUN takler sone 2 plater, og ikke noe annet?

Takknemlig for alle råd, og funker ingenting, så blir det å bytte i noe som funker! Hadde Arcam før, og var strålende fornøyd med den. Den spiste alle slags plater uten problemer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sonefri

Sitat Opprinnelig postet av Violence Productions
    Jeg har en Denon 3930 DVD-spiller og den skulle VISSTNOK være sonefri når jeg kjøpte den. Og den har da spilt av amerikanske og europeiske plater uten problemer, MEN så fikk jeg tak på en del asiatiske dvd`er (sone 3), og disse taklet den ikke. Fikk kun beskjed om "Wrong region" på skjermen når jeg forsøkte å spille av den, så spilleren var nok ikke helt sonefri allikevel...

jeg fant så en oppskrift på nettet, som da skulle gjøre spilleren helt sonefri (ved å trykke inn en kode), og prøvde det, men tilsynelatende skjedde det ingenting. Når jeg forsøkte å spille sone 3 - plater, funket det fremdeles ikke, MEN i tillegg funket heller ikke de amerikanske dvd-platene noe mer!!! Nå funker kun europeiske plater, og DET er jo helt krise!

Panikk ja!!!

Hva skal man EGENTLIG gjøre for å få denne spilleren HELT sonefri? Er forbannet irriterende å ikke kunne spille andre soner enn sone 2, fordi jeg har drøssevis import-filmer i hylla, og skulle gjerne ha spilt dem alle. Og hvorfor funket ikke koden, men istedet nullstilte spilleren slik at den nå KUN takler sone 2 plater, og ikke noe annet?

Takknemlig for alle råd, og funker ingenting, så blir det å bytte i noe som funker! Hadde Arcam før, og var strålende fornøyd med den. Den spiste alle slags plater uten problemer...
    hei!
    Prøv oppskriften som er beskrevet i følgende link. Den har i allefall fungert for meg
    Denon DVD-2930/3930 multi-region handset hack - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Joda, det er nettopp den oppskriften jeg har forsøkt å følge. Har gjort denne prosedyren mange ganger, men det skjer overhodet ingenting når jeg har tastet inn tallkoden. Spilleren skal jo gå i standby-mode da, men det gjør den altså ikke... Frusterende ja....

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg husker, ble prosedyren for sonefrihet endret da man oppdaterte firmware. Send en mail til Hi-Fi Klubben. De har instruksjonene, og de fungerte smertefritt da jeg hadde 3930.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset! Skal gjøre det!