DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 304
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    På bluray rører jeg ingenting.
    Jeg kjører 1080P24 til plasmaen i SOURCE DIRECT, det tror jeg også du kan da vi har lignende tv.

På DVD kjører jeg noise reduction på 3.
    Sharpness på +1 eller +2 alt etter som.
    DVD kjører jeg i 720P til plasmaen.
    av og til også med -1 på kontrast.

Lyd kjører jeg bitstream til film.
    Til musikk bruker jeg PURE DIRECT fra spillerens analogkontakter, med video og display off.

Dersom jeg bruker digital utgangen så setter jeg pure direct "all off".
    Jeg får ikke opp 1080/24 faktisk, kanskje velge sette den til manuell eller noe. Kanskje man ikke får 24 om man ikke har receiver i hus ?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg får ikke opp 1080/24 faktisk, kanskje velge sette den til manuell eller noe. Kanskje man ikke får 24 om man ikke har receiver i hus ?
    På bluray eller dvd?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bluray eller dvd?
    Bluray, den går som HDMI 1080P her og intet annet, kanskje prøve manuell metode her da. Jeg skal sjekke ut en film etterpå så vi får se hva som skjer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluray, den går som HDMI 1080P her og intet annet, kanskje prøve manuell metode her da. Jeg skal sjekke ut en film etterpå så vi får se hva som skjer.
    Du må trykke DISPLAY knappen på 2010 kontrollen noen ganger til du får "Video info" på skjermen for å se om du har 1080P/24.

Kjører du Source direct på bluray og får bilde så kjører du 1080/24.

Panasonic tvn svarer 1080P uansett om du har 1080P eller 1080P24...
    Men Denon2010 viser dette via display... da skal det stå 1080P24.

Jeg får 1080P24 via en HDready skjerm, da får nok du også 1080P24. Du har jo tross alt fullHD om jeg ikke tar helt feil.

Jeg testet uten receiver nå, og jo jeg fikk 1080/24.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må trykke DISPLAY knappen på 2010 kontrollen noen ganger til du får "Video info" på skjermen for å se om du har 1080P/24.

Jeg får 1080P24 via en HDready skjerm, da får nok du også 1080P24. Du har jo tross alt fullHD om jeg ikke tar helt feil.

Jeg henger meg litt på denne.
    Jeg har kun hd ready tv, og da er det vel det beste å sette 2010 til 720p?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott informasjon du kommer med her, dette skal testes ut og det med sette ned dvdene til 720 er vel ikke dumt. Slipper kanskje litt støy i bildene, ellers synes jeg spillern er drit bra for mitt vedkommende. Det med Display skal jeg sjekke ut litt nærmere, merket at spillern her var litt raskere enn den forrige 2010 jeg hadde på hjemlån. Denne hadde ny firmware så det gjorde litt ekstra pluss i oppstarten.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott informasjon du kommer med her, dette skal testes ut og det med sette ned dvdene til 720 er vel ikke dumt. Slipper kanskje litt støy i bildene, ellers synes jeg spillern er drit bra for mitt vedkommende. Det med Display skal jeg sjekke ut litt nærmere, merket at spillern her var litt raskere enn den forrige 2010 jeg hadde på hjemlån. Denne hadde ny firmware så det gjorde litt ekstra pluss i oppstarten.
    På nyere dvds som er skutt i HD så bruker jeg 1080P..

På gamlere filmer etc så synes jeg 720P funker best.
    Du som har fullHD kan kanskje kjøre 1080P hele veien både på bd og dvd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jeg henger meg litt på denne.
    Jeg har kun hd ready tv, og da er det vel det beste å sette 2010 til 720p?
    Jo, antageligvis.
    En ting jeg liker med denne spilleren er at den skalerer 720P meget bra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nyere dvds som er skutt i HD så bruker jeg 1080P..

På gamlere filmer etc så synes jeg 720P funker best.
    Du som har fullHD kan kanskje kjøre 1080P hele veien både på bd og dvd.
    Jeg har brukt full hd hele veien jeg, kanskje like greit egentlig men kan sjekke hvordan 720 blir i forhold om det er noe å hente på det området.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i svart fra HFK igår, så da slapp jeg utrolig nok å vente til Februar alikevel. Håper andre bestillere også får sine nå og slipper å vente. Kom muligens bare ett eks til min lokale butikk, men de kan jo ha fått pallevis på hovedkontoret/lageret.

Veldig fornøyd så langt. Litt underlig upresis sync av lyd på den første BlueRay-disken jeg så, men helt bra på DVD. Kan rett og slett være fordi de har loopet dialogen i selve filmen pga støy på opptakssted. Får sjekke en annen film idag.

Litt nysgjerrig på dette med firmware nå og lurer på om det er slik at jeg kan oppgradere vanlig "bruksfirmware" uten å overskrive den sonefrie regionsstyringen for DVD. Stemmer det at de er separate? Beklager dersom dette er forklart tidligere i tråden. Har isåfall ikke skjønt det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Fikk min i svart fra HFK igår, så da slapp jeg utrolig nok å vente til Februar alikevel. Håper andre bestillere også får sine nå og slipper å vente. Kom muligens bare ett eks til min lokale butikk, men de kan jo ha fått pallevis på hovedkontoret/lageret.

Veldig fornøyd så langt. Litt underlig upresis sync av lyd på den første BlueRay-disken jeg så, men helt bra på DVD. Kan rett og slett være fordi de har loopet dialogen i selve filmen pga støy på opptakssted. Får sjekke en annen film idag.

Litt nysgjerrig på dette med firmware nå og lurer på om det er slik at jeg kan oppgradere vanlig "bruksfirmware" uten å overskrive den sonefrie regionsstyringen for DVD. Stemmer det at de er separate? Beklager dersom dette er forklart tidligere i tråden. Har isåfall ikke skjønt det.

Desverre kan du ikke det foreløpig, du må velge enten sonefrihet eller oppgraderinger.

Håper de snart kan legge sonefrihet for dvd MED i firmware-oppgraderingen.
    Det at man har nettverksmuligheter gjør jo også at kundene enkelt kan ha nytte av slike oppgraderinger dersom det kommer.

Upresis lyd skal det nok ikke være, det er nok noe du må endre i innstillingene dine i forhold til bluray.

Grattis med ny spiller.
    Ser nå at hifiklubben ikke annonserer for den lenger, sikkert fordi den er utsolgt fram til nyåret.
    Selv kjøpte jeg utstillingsmodellen i sort.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man får spiller fra butikk så er de oppdatert med siste firmware, da slipper man å tenke på det men jeg venter på en sonefri/fw oppdatering med tiden. Kanskje det er en liten smarting der ute som løser den floken for oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man får spiller fra butikk så er de oppdatert med siste firmware, da slipper man å tenke på det men jeg venter på en sonefri/fw oppdatering med tiden. Kanskje det er en liten smarting der ute som løser den floken for oss.
    Jo, men om de gjør den sonefri i butikken, blir den da "nedgradert" til en eldre sonefri firmware, eller vil de alltid kunne låse opp siste firmware?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men om de gjør den sonefri i butikken, blir den da "nedgradert" til en eldre sonefri firmware, eller vil de alltid kunne låse opp siste firmware?
    De nye spillerne skal i følge det jeg vet (edit) ha mulighet for å bli gjort sonefri fra butikk, har de den nyeste firmwaren innstallert så behøver du jo ikke å oppdatere.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til en litt kjedelig ting..

Enkelte Denon 2010 eiere deriblant meg selv har opplevd at spilleren fryser bildet midt i en film.

Det skjedde meg en gang mens jeg så en film på ny bluray i kveld, den frøs i ca5 sec med bildet låst i en scene og fortsatte deretter filmen akkurat som normalt.

Har sett nesten 30 bd titler+ med null problem, så det skjer tydeligvis ikke så ofte.

Men det KAN skje, og det ryktes at det visstnok kan være mulig at det finnes en løsning å få via firmware med tiden.

Det VIKTIGE er at om noen av dere opplever en slik liten "frysepause" i en film, så kontakter dere Denon eller Hifiklubben via mail eller telefon etc slik at det blir brakt videre.
    Snarere får vi da også en ny firmware til å ordne dette.

Jeg har selv som sagt akkurat opplevd dette.
    Det er tydeligvis også folk på AVS som har opplevd dette.

Det er også andre bluraymerker som har dette "Java" problemet, deriblant Marantz og Panasonic.
    Disse deler muligens lignende issues med Java program uten at jeg vet noe mer om dette.

Derfor synes jeg det er riktig å oppdatere folk i denne tråden om dette slik at de som opplever det samme fenomenet kan melde fra til Hifiklubben og Denon.

Jeg er ikke så bekymret over dette da jeg er ganske sikker på at Denon vil fikse dette med en omkodet firmware (Panasonic har fått sin fw 2.2 for å fikse dette allerede).

Men det er som sagt viktig at folk følger litt med og melder ifra om de merker noe.

Det er etter hva jeg har forstått bare er snakk om et veldig enkelt bufferproblem som kan fikses via firmware.

Java er vist foreløpig syndebukken igjen denne gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye spillerne skal i følge det jeg vet være sonefri fra fabrikk, har de den nyeste firmwaren innstallert så behøver du jo ikke å oppdatere.
    Det stemmer nok ikke. Jeg nevnte dette på HFK, og de sa det ikke stemte. Så den ble "kastrert" på stedet. Aner ikke hvilken versjon av firmware jeg har og om den er den nyeste. Ennå mye nytt å orientere seg i for meg.

Når det gjelder frysing så skjedde dette meg en gang allerede på første BD film.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok ikke. Jeg nevnte dette på HFK, og de sa det ikke stemte. Så den ble "kastrert" på stedet. Aner ikke hvilken versjon av firmware jeg har og om den er den nyeste. Ennå mye nytt å orientere seg i for meg.

Når det gjelder frysing så skjedde dette meg en gang allerede på første BD film.
    Det er vist heller sjelden det skjer.
    Det kan sef også ha skjedd før hos meg også uten at jeg har merket det.
    Det kommer vel snart en firmware som kan fjerne problemet.

Sonefri innkludert i firmware hadde som sagt heller ikke gjort noe..

Fikk du ordnet lyden da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vist heller sjelden det skjer.
    Det kan sef også ha skjedd før hos meg også uten at jeg har merket det.
    Det kommer vel snart en firmware som kan fjerne problemet.

Sonefri innkludert i frimware hadde som sagt heller ikke gjort noe..

Fikk du ordnet lyden da?
    Ja, det dukker nok opp en firmware som har alt man ønsker. Får vi håpe! Det tok to år på min PowerBook.

Lyden ser ut til å være i sync nå. Tror hele tiden den ikke er det fordi alt jeg ser har masse scener filmet utendørs eller i studio med regn på vinduene osv, så dialogen er loopet (dubbet inn) etterpå.

Kan ikke tro hvor bra bilde det er fra en OK DVD på denne boksen! Har ennå ikke skjønnt noe av bokmerkene eller av hvordan man resumer en tidligere påbegynt film, men det synker vel inn etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det dukker nok opp en firmware som har alt man ønsker. Får vi håpe! Det tok to år på min PowerBook.

Lyden ser ut til å være i sync nå. Tror hele tiden den ikke er det fordi alt jeg ser har masse scener filmet utendørs eller i studio med regn på vinduene osv, så dialogen er loopet (dubbet inn) etterpå.

Kan ikke tro hvor bra bilde det er fra en OK DVD på denne boksen! Har ennå ikke skjønnt noe av bokmerkene eller av hvordan man resumer en tidligere påbegynt film, men det synker vel inn etterhvert.
    Dybde og detaljer er helt rå på DVD med ok kvalitet.

Dersom den er helt ny og du bruker surround så råder jeg deg til å skru av DRC-effekt innstillingen under AUDIO/høytaler i menyen.
    Den står nemlig på fra fabrikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dybde og detaljer er helt rå på DVD med ok kvalitet.

Dersom den er helt ny og du bruker surround så råder jeg deg til å skru av DRC-effekt innstillingen under AUDIO/høytaler i menyen.
    Den står nemlig på fra fabrikken.
    Bruker noe så avansert som 2 kanals analog lyd ut, som ender på mine små nette høytalere i teak fra 60-tallet. Jeg er ikke en lydperson og er fornøyd med god gammeldags stereolyd.

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •