DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 304
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Noe jeg har lurt på en god stund er:

Jeg kjøpte en av de tidligere blu ray spillerne som kom, en samsung bpd1400 og banner daglig over hvor treig den er til cd og blu ray.
    Men annet enn det er den jo grei stortsett.

Det jeg da lurer på er om en eventuel oppgradering til en 2010 er "verdt" det?
    Om kvaliteten på bilde, oppstartstid og lyd er såpass bra at det vil være et poeng?
    Hei, jeg hadde Samsung1500 og 2500.

For meg ble det helt nødvendig å kjøpe Denon2010. Jeg har selv eid Denon dvd spillere og viste at de har veldig bra kvalitet, ikke minst byggekvalitet.

Ellers er jo dette veldig individuelt, det jeg kan si personlig er at filmbildet til Denon er mye bedre enn fargebaletten til Samsung og LG, men det er min personlige vurdering.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har hatt mange Denon produkter de siste 20 åra, så når jeg skulle
    gå til anskaffelse av vår første blue ray spiller (henger litt etter) falt valget
    på Denon DPB-2010. Vart overrasket over hvor bra den er på musikk.
    Min gamle Denon dcd 2560 gikk nettopp av med pensjon, men 2010
    fyller tomrommet og vel så det. Meget fornøyd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Har hatt mange Denon produkter de siste 20 åra, så når jeg skulle
    gå til anskaffelse av vår første blue ray spiller (henger litt etter) falt valget
    på Denon DPB-2010. Vart overrasket over hvor bra den er på musikk.
    Min gamle Denon dcd 2560 gikk nettopp av med pensjon, men 2010
    fyller tomrommet og vel så det. Meget fornøyd
    Veldig bra spiller som gir masse for pengene, men du må være forberedt til å vente frem til Februar for å få tak på en. Det er visst litt lang ventetid på disse flotte spillerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svært informative og grundige innlegg! Jeg er nå usikker igjen, men det aner meg at utålmodigheten vil ta overhånd og at jeg vil bestille en 3800 i morgen ettersom jeg ikke har noen annen spiller å se på og ei heller TV-antenne. Selv om den store tunge spilleren er en god del eldre enn det jeg opprinnelig trodde.

Nei, jeg vet sandelig ikke. Sukk. Lurer på om jeg kan la meg kryogenisk fryse ned til Februar.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Takk for svært informative og grundige innlegg! Jeg er nå usikker igjen, men det aner meg at utålmodigheten vil ta overhånd og at jeg vil bestille en 3800 i morgen ettersom jeg ikke har noen annen spiller å se på og ei heller TV-antenne. Selv om den store tunge spilleren er en god del eldre enn det jeg opprinnelig trodde.

Nei, jeg vet sandelig ikke. Sukk. Lurer på om jeg kan la meg kryogenisk fryse ned til Februar.
    Bor du ikke langt unna en hifi klubben butikk så dra å se på en / kanskje få låne med deg hjem så får du testet om den passer deg og ditt bruk
    (om butikkene har den inne da)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Marantz 7004, den er ganske identisk med Denon sin spiller. Det er bare chassiss som er ulikt, innmaten er temmelig lik så det er jo noe å tenke på om du synes det blir for kjedelig å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med Marantz 7004, den er ganske identisk med Denon sin spiller. Det er bare chassiss som er ulikt, innmaten er temmelig lik så det er jo noe å tenke på om du synes det blir for kjedelig å vente.
    Det er i og for seg en utmerket idé i seg selv, men jeg er litt jålete når det gjelder utseendet. Har en Denon forsterker rett ved siden av og jeg vil gjerne at de to boksene matcher hverandre i design. Alt i stua har en spesiell look med en blanding av nye og gamle møbler og designobjekter som matcher hverandre.

Dagens plan etter å ha sovet på det, er å vente alikevel. Jeg har jo levd lenge uten et slikt leketøy, så jeg tror jeg bør prøve å vente så jeg ikke blir skuffet senere. Den andre var som sagt eldre enn jeg først trodde, og som det har blitt poengtert her; mye har nok skjedd på den tiden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i og for seg en utmerket idé i seg selv, men jeg er litt jålete når det gjelder utseendet. Har en Denon forsterker rett ved siden av og jeg vil gjerne at de to boksene matcher hverandre i design. Alt i stua har en spesiell look med en blanding av nye og gamle møbler og designobjekter som matcher hverandre.

Dagens plan etter å ha sovet på det, er å vente alikevel. Jeg har jo levd lenge uten et slikt leketøy, så jeg tror jeg bør prøve å vente så jeg ikke blir skuffet senere. Den andre var som sagt eldre enn jeg først trodde, og som det har blitt poengtert her; mye har nok skjedd på den tiden.
    3800 er ingen dårlig spiller, det er luksusutgaven av forrige generasjons spillere. Ser du på hva den kostet før så er den jo et knallkjøp til rundt 9lapper nå...

Det 3800 mangler er hurtighet og nettverk, men den er helt rå på CD, DVD og bluray..
    Byggekvaliteten på 3800 er også helt topp.

Du får la lommebok avgjøre, den er iallefall ikke vanskelig å selge om du siden vil ha en 2010...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hiver meg på denne tråden og spør ekspertene.

Har veldig lyst på denne Denon 2010 spilleren. Skal kobles til en Denon 1909 reciver. Dette er jo ikke akkuratt den råeste reciveren. Er litt fersk på dette, men er det reciveren eller blu-ray spilleren som avgjør hvor bra bilde blir når dette er koblet via reciceren med HDMI? Finner ikke noe passthrough mulighet i menyen på reciver, så da går vel bilde bare rett igjennom? Lurer også på om det anbefales å koble denne via de to analog utgangene med tanke på cd avspilling? Er den treg i bruk med tanke på oppstart og skifte av cd plater?

Takker for svar

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av funky
    Hei

Hiver meg på denne tråden og spør ekspertene.

Har veldig lyst på denne Denon 2010 spilleren. Skal kobles til en Denon 1909 reciver. Dette er jo ikke akkuratt den råeste reciveren. Er litt fersk på dette, men er det reciveren eller blu-ray spilleren som avgjør hvor bra bilde blir når dette er koblet via reciceren med HDMI? Finner ikke noe passthrough mulighet i menyen på reciver, så da går vel bilde bare rett igjennom? Lurer også på om det anbefales å koble denne via de to analog utgangene med tanke på cd avspilling? Er den treg i bruk med tanke på oppstart og skifte av cd plater?

Takker for svar
    Ja det lønner seg å koble den via analog utgangene til feks en dedikert stereo.
    Du hører jo at folk inkl. meg selv sammenligner den med en relativt bra cd spiller. Stabil avspilling og kvalitets DACs.
    Den er rask til cd avspilling, raskere enn tidligere dvd og bd spillere fra Denon.

Det er vel ellers bare å sende uten omskalering i receiveren..

Denon har vel litt forskjellige navn på ting i forhold til Yamaha som jeg selv har, lurest å spørre andre med Denon receivere...

Via HDMI så er det Denon2010 som står for bildebehandling med Denon1909...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for svar

Det blir en Denon på meg etterhvert ja:grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Denon 2010 bestilt opp så det blir stas og prøve denne igjen, endelig få muligheten til å eie den.

Ps. HFK kan fikse Denon 2010 i Premium silver om noen er int, finnes på lager for de som ønsker å bestille.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe om at video2 kan brukes på dvd filmer med lav oppløsning og av "samre sort" og støy..

Dette er vist en "progressive" innstilling som skiller mellom høyoppløst og støyfri og lavoppløst og støyfull..

Leste det i svenskenes "Hemmabio".

Spørsmålet jeg har er om hvilken skalering som da skal brukes?
    576P eller 720P/1080P?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nettopp kjøpt meg Denon 2010 BR, har du noen innstillinger å anbefale?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware oppdatering via Ethernet porten

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Firmware oppdatering via Ethernet porten
    Er det slik at jeg må velge mellom sonefri dvd firmware eller oppdatering til selve spilleren ?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdatering til selve spilleren ?
    Yepp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Yepp.
    Ok, jeg sjekket det med å koble på kabel spillern men den hadde den siste FW, da er jo den saken ganske så grei egentlig. Har vel ikke så mange Sone 1 titler her i heimen egentlig, om man venter litt så kanskje man får FW/Region update i et sett. Husker på en Pioneer spiller jeg hadde og der var det en luring som laget en slik pakke.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På bluray rører jeg ingenting.
    Jeg kjører 1080P24 til plasmaen i SOURCE DIRECT, det tror jeg også du kan da vi har lignende tv.

På DVD kjører jeg noise reduction på 3.
    Sharpness på +1 eller +2 alt etter som.
    DVD kjører jeg i 720P til plasmaen.
    av og til også med -1 på kontrast.

Lyd kjører jeg bitstream til film.
    Til musikk bruker jeg PURE DIRECT fra spillerens analogkontakter, med video og display off.

Dersom jeg bruker digital utgangen så setter jeg pure direct "all off".

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •