DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 304
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    WhatHiFi:
    "2010 produserer et sebart bilde"

Blir vanskelig å ta en slik uttalelse seriøst.

Ja, ikke sant... :-D

Leser du Oppo83 tråden så får du følelsen av at det er en skikkelig søpplespiller, bare viktig for de som trenger de avlegse SACD og DVD-A funksjonene.... :lol:

-Det finnes faktisk mange spillere som gir et bedre bilde enn mente de, og Oppo hadde dårlig punch og så som så lyd...? Alt med sikte på Sonyene sef..

Jeg satt iallefall igjen med den følelsen... om det er tilsiktet eller ikke fra hun som skriver det vet man jo ikke.

Hun kunne kanskje brukt litt andre ord (ikke minst fler) og vendinger...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    De har iallefall NULL troverdighet hverken på dette forum eller andre forum.
    Det skrikes om annonsepenger over hele linja...

Du kan jo også titte litt på kommentarene i Oppo83 testen deres...

Personlig må jeg si at jeg liker flere av Sony spillerne, PS3 slim og den nye sony spilleren ser imponerende ut på papiret...

Men det er da allikevel en grense for hurrarop?

Alle spillerne til Sony i bestekjøp???
    Er vel tross alt også endel andre produsenter som hører hjemme der? :-?
    Svaret sier seg vel nesten selv.

Oppo83 med alt dens innhold og ikke minst hurtighet og pris skulle hatt full pott.

Setter man spørsmål om karakterene deres, så kan man også stille seg undrende til tekstene deres... rent ut gibberish flere steder ifølge mitt syn iallefall.
    Det er noe rart i luften på slike tester og tror ikke helt at Denon skal være så dårlig, flere som har testet 2010 er strålende fornøyd og ikke snakke om alle dine gode ord. Jeg skal hente spillern i morra for testing så det blir rimelig kult, da får jeg sett den innafor mine 4 vegger og godt er det. Er litt for mye Sony fanboys der inne tror jeg, men så lenge man selv liker produktet så skal ikke en "tester" få ødelegge gleden for deg mener jeg.

Selv har jeg ikke noe i mot Sony og i alle år har de laget gode produkter, grunnen til de scorer så bra må være ytelse og prisen de har kommet ut med. Den 760 spillern ser jo fristende ut også men lurer på om den er kjapp i oppstarten, greit dem kan spole litt unna også når man skal smekke på en film.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soneri-sonera

Sitat Opprinnelig postet av Revelator

Var innom HFK og da sa de at den ikke kommer sonefri fra fabrikk, men de skulle gjøre det gratis for meg i butikken.
    Av meg skal de ha 300 kroner for det. De sier at man ikke kan gjøre det selv ved f.eks tastetrykk eller ved å flashe firmware.

Kan noen her bekrefte for meg at dette er riktig? Jeg legger igjen nok penger der denne måneden med kjøp av TV og forsterker og ditt og datt i tilleg til denne, og jeg ønsker ikke å betale de 300,- dersom jeg lett kan gjøre dette selv slik jeg har gjort på 4 andre spillere til nå.

Dersom det er noe de må gjøre der og bruke tid på, er det selvfølgelig greit at de får betalt for det. Stoler bare ikke på stereoselgere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Av meg skal de ha 300 kroner for det. De sier at man ikke kan gjøre det selv ved f.eks tastetrykk eller ved å flashe firmware.

Kan noen her bekrefte for meg at dette er riktig? Jeg legger igjen nok penger der denne måneden med kjøp av TV og forsterker og ditt og datt i tilleg til denne, og jeg ønsker ikke å betale de 300,- dersom jeg lett kan gjøre dette selv slik jeg har gjort på 4 andre spillere til nå.

Dersom det er noe de må gjøre der og bruke tid på, er det selvfølgelig greit at de får betalt for det. Stoler bare ikke på stereoselgere.
    Etter det jeg har fortstått så kan du oppdatere dette selv, enten henter du programvaren fra denon side sider eller kobler du den med en nettverkskabel så opdatere via nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Etter det jeg har fortstått så kan du oppdatere dette selv, enten henter du programvaren fra denon side sider eller kobler du den med en nettverkskabel så opdatere via nett.
    Aha! The plot thickens! Vel vel... men i og for seg så hjelper det jo ikke om de allerede har gjort det i butikken før utlevering. I det minste så er det mere plundrete enn de løsningene hvor man kun behøver å taste inn en kode med fjernkontrollen. Da ville jeg muligens blitt litt gretten om jeg hadde måttet betale.

Ville også blitt litt småsur om det hadde stemt at de kom ferdig sonefri fra fabrikken mens butikken cashet inn på det og lot som de gjorde noe krevende.

Uansett... takk for svar!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! The plot thickens! Vel vel... men i og for seg så hjelper det jo ikke om de allerede har gjort det i butikken før utlevering. I det minste så er det mere plundrete enn de løsningene hvor man kun behøver å taste inn en kode med fjernkontrollen. Da ville jeg muligens blitt litt gretten om jeg hadde måttet betale.

Ville også blitt litt småsur om det hadde stemt at de kom ferdig sonefri fra fabrikken mens butikken cashet inn på det og lot som de gjorde noe krevende.

Uansett... takk for svar!
    Det nok ikke noen koder på disse spillerne med tanke på Denon sine dvder så blir dem fiksa med software fra en cd. De kan gjøre det i butikken men dem blir ikke fikset i butikken før du evt spør om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nok ikke noen koder på disse spillerne med tanke på Denon sine dvder så blir dem fiksa med software fra en cd. De kan gjøre det i butikken men dem blir ikke fikset i butikken før du evt spør om det.
    OK, da er det igrunnen greit dette med de 300,-

Takk for svar! Gleder meg til å få det nye leketøyet i hus!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for oppgradering via nettverkskabelen - igjen

Legger ved bilder av oppgraderingen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppgradering er det greit å sjekke status.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig Bård Ivar, skal ha meg denne spillern til uka. Har hatt den på hjemmetest noen dager og nå blir det kjøp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........skal ha meg denne spillern til uka.
    Velkommen i klubben(Hi-Fi)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Velkommen i klubben(Hi-Fi)
    Thanks mann.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kvaler

Har muligheten til å få en god deal på DVD-3800BD, men er usikker på om jeg alikevel skal vente på DPB-2010. Trenger litt råd faktisk. Jeg forstår ikke disse tingene godt nok selv ennå.

Den ene er "fetere", men den andre er langt nyere. Mitt eneste egentlige behov til å begynne med er å oppskalere DVDer best mulig, se BlueRay på en Samsung LED-TV, samt å ta lyd ut til en analog stereoforsterker. Prisforskjellen er ikke livsviktig, selv om jeg selvfølgelig ikke kaster penger rundt meg.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har muligheten til å få en god deal på DVD-3800BD, men er usikker på om jeg alikevel skal vente på DPB-2010. Trenger litt råd faktisk. Jeg forstår ikke disse tingene godt nok selv ennå.

Den ene er "fetere", men den andre er langt nyere. Mitt eneste egentlige behov til å begynne med er å oppskalere DVDer best mulig, se BlueRay på en Samsung LED-TV, samt å ta lyd ut til en analog stereoforsterker. Prisforskjellen er ikke livsviktig, selv om jeg selvfølgelig ikke kaster penger rundt meg.
    2010 er endel raskere i drift og har som sagt nettverksmuligheter...

Begge spillerne er veldig bra på å skalere dvds, 3800 har nok bedre støyfjerner til dvd.

Begge er rå på CD og analog med dedikerte burr.browns...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ja, det er ikke lett å velge. Om jeg ikke kan få 2010 før i Februar pga mange forhåndsbestillinger, så er det jo litt fristende å gå for den andre så man får sett en film innen året er omme.

På den annen side er det jo dumt å betale en del ekstra for utålmodighet. Men det med bedre støyfjerning på DVD er definitivt et argument! Jeg har 18 meter med DVDfilmer og jeg hadde nå tenkt å beholde dem samt å holde meg til formatet så lenge filmene er så billige.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mye enklere å få tak i en Marantz BD7004.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Føling

Begynner å føle at jeg har lyst til å gå for en DVD-3800BD, uten at det bygger på annet enn instinkt og utålmodighet. Men det er ihvertfall 5kg mere hardware for pengene. 8)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å føle at jeg har lyst til å gå for en DVD-3800BD, uten at det bygger på annet enn instinkt og utålmodighet. Men det er ihvertfall 5kg mere hardware for pengene. 8)
    3800 har en påkostet byggkvalitet ja som gir endel ekstra kilo.
    Det du må være obs på er at spilleren kom i salg første gang sommeren 2007 (usa) å er ikke så fryktelig rask å bruke , ingen internett for oppgradering av firmware , profile 2.0
    Den er påkostet veldig til analog overføring (både bilde og lyd)
    Du vil jo med en slik spiller betale tusenvis av kroner for 7.1 analog utgangene , video DAC som du ikke har nevnt som prioriteringer.
    Utvikling på video prosessorer , bildejusteringsmuligheter på BD spillere har vært stor på snart 2,5 år .
    Sitter vel en Reon-VX til scalering av DVD i både 2500 og 3800
    Benchmark resultat for 2500 er ikke bra Denon DVD-2500BTCI Blu-ray Player - Benchmark Secrets of Home Theater and High Fidelity
    om 3800 greier bedre bilde kan sikkert jfinneru som tester /har testet disse spillerene svare deg.
    (ingen tvil at benchmark resultat var bra for en 2007 modell men sammenlignet med nye spillere i dag er jeg i tvil )

Når finnerud nevner Marantz 7400 er det samme spiller som Denon 2010.

Samme spiller som DVD3800 (å for mange finere) er Marantz BD8002
    Marantz Europe
    som også er kraftig nedsatt pga alder å ligger i samme prissjikte som Denon DVD 3800BD

andre bra spillere kan jo være
    Pioneer BDP lx52 (som faktisk fikk best karakter for bilde av hjemmekini.no (jfinneru)forran Marantz 7004/Denon 2010) og lik karakter for analog lyd

Nyeste Phillips BDP 9500 (kan bli mega med marvel odeo scaler og sepparate kretser for bilde,lyd)
    (kommer i butikk i disse dager) (pris blir vel kanskje ca 4000,-)

Sony BDP 5000es som er påkostet spiller med odeo og analoge kretser
    (spilleren er ca 1 år gammel) (pris ca lik denon dvd 3800)

Denon 2010 som er nevnt (men lang leveringstid)
    Marantz 7004 som er samme spiller som Denon 2010 men kort levering
    (spillerene er nye)

Antakelig Sony BDP S760
    (spilleren er ny) ca 4 000,-

Les en gammel teest av spillere der Denon DVD 3800BD er med
    (det står DVD 1800 i testen men det er 3800 .....high-end-spillere å det var/er jo ikke Denon 1800 )
    Krystallkalrt bilde og lyd - Lyd og Bilde

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg har lurt på en god stund er:

Jeg kjøpte en av de tidligere blu ray spillerne som kom, en samsung bpd1400 og banner daglig over hvor treig den er til cd og blu ray.
    Men annet enn det er den jo grei stortsett.

Det jeg da lurer på er om en eventuel oppgradering til en 2010 er "verdt" det?
    Om kvaliteten på bilde, oppstartstid og lyd er såpass bra at det vil være et poeng?

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •