DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 304
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skal faktisk prøve denne Denon 2010 hjemme nå til helga, da skal den kun kjøres ut med 2 kanaler og se hvordan det blir. Det er vel kanskje noen her som har testa den på en stereo forsterker eller? Kan si det sånn at jeg ser frem til å prøve denne spillern hjemme, selv har jeg en Marantz DV-7001 og vil den være bedre på DVD enn den nye Denon 2010 Bluray mon tro? Eller har den sistnevnte en bedre lyddel på det området, håper noen har noen ord å dele om saken til meg.
    Jeg har jo som du sikkert vet hatt denne litt nå, og har fått en del varige inntrykk.

Synes bd spilleren er det beste jeg har hatt til CD og filmbruk mht lyd. Det gjelder for min egen del både analogt og flerkanals ved musikk og film. Godt produsert musikk spiller helt ypperlig i pure direct. Prøvde den litt i Cambridge stereoen før jeg solgte den og det lød meget bra, detaljert og fyldig.

DVD funksjonen er meget bra, på grumsete dvder vil kanskje en tradisjonell dvd spiller ha renere og litt skarpere resultat..
    Et eksempel kan være "Pusher", eller håndholdt film/dokuer, eller feks asianvision tv/filmen "Ju-on" lavproduserte filmer med mye MPG noise..

Filmer som "Pusher" er jo "ment" for å være sånn.. dvs kornete..
    Da er det jo heller spørsmål om man skal bevare regissørens intensjon eller justere bort hele intensjonen....

Standar dvder og klassiske dvder får helt fortreffelig resultat, støvete gamle westerns og gamle filmer gir et helt ypperlig resultat.

Jeg vil si at størstedelen av dvdsamlinga viser helt fortreffelig resultat som er mye bedre enn en tradisjonell dvdspiller, med detalj og fargegrad som jeg ikke viste var mulig å fremvise på en dvd.
    Dette på en plasmaskjerm i 720P.

Spilleren koster kanskje litt mer enn andre, men synes Denon denne gangen gir god valuta og kvalitet for pengene.

Et godt kjøp om man vil ha den lille ekstra kvaliteten.
    Det merker du på helhetskvaliteten når det gjelder lyd og bilde.
    Så er det alle funksjonene og tilkoblingene.
    Synes alle tilkoblingene fungerer med klasse: videodacs i 12bit til component, Burr.br.Dacs, Coax og hdmi og LIPSYNC til både analog og hdmi en tjeneste som få andre referanse bd spillere har, hverken Pio eller Oppo...

Det er noe ekstra i dette å ha dette "valget"... anvendeligheten, så kan du kanskje brått slå til på noe gammelt rimelig highend utstyr og fryde deg med knall resultat.
    Feks til audio eller en Barco-projector, kan være mye rart å finne på Finn.no eller AVtorget når julepenga kommer vettu..8)

Gullbelagte tilkoblinger føles alltid greit, selvom ikke alle skal se bak spilleren..

Du får teste selv å se hva du synes, dessuten kommer jo som sagt hjemmekino testen i bladet..

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke, kan du stille lipsync også på de analoge utgangene??? Det visste jeg ikke.

Hvordan er det med bass management på de analoge utgangene? Kan du stille inn detaljert bass management så som delefrekvenser til hver enkelt ht i oppsettet?

Hvordan er bass output fra de analoge utgangene sammenlignet med når receiveren decoder HD-lyden?

Vurderer denne spilleren opp mot Marantz BD7004 og Sony 760.... og Oppo'en.... :-)

Og så har jeg også PS3 slim i tankene, men det er jo også for spillingens del... men har problemer med å velge. Dersom jeg går for PS3 slim så får jeg ikke HD-lyd da jeg har en eldre receiver....

J.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er Denonen på slitte plater? DVD+R plater med riper i har tradisjonelt vært et problem på Denon sine spillere, iallfall den jeg har er veldig kresen på kvaliteten på platene.
    Har en Argon DVD spiller som koster under 1000 lappen og som smertefritt leser alt mulig... da er det kjipern at en 6 ganger så dyr spiller ikke engang klarer å lese av platene som Argon spiser til middag...

Og merker du noe til layer-jump på DVD og BD på denon spilleren? De første DVD spillerne hadde en merkbar pause i bildet på layer-jump, håper at de nye BD spillerne ikke har slike "barnesykdommer".

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg har jo som du sikkert vet hatt denne litt nå, og har fått en del varige inntrykk.

Synes bd spilleren er det beste jeg har hatt til CD og filmbruk mht lyd. Det gjelder for min egen del både analogt og flerkanals ved musikk og film. Godt produsert musikk spiller helt ypperlig i pure direct. Prøvde den litt i Cambridge stereoen før jeg solgte den og det lød meget bra, detaljert og fyldig.

DVD funksjonen er meget bra, på grumsete dvder vil kanskje en tradisjonell dvd spiller ha renere og litt skarpere resultat..
    Et eksempel kan være "Pusher", eller håndholdt film/dokuer, eller feks asianvision tv/filmen "Ju-on" lavproduserte filmer med mye MPG noise..

Filmer som "Pusher" er jo "ment" for å være sånn.. dvs kornete..
    Da er det jo heller spørsmål om man skal bevare regissørens intensjon eller justere bort hele intensjonen....

Standar dvder og klassiske dvder får helt fortreffelig resultat, støvete gamle westerns og gamle filmer gir et helt ypperlig resultat.

Jeg vil si at størstedelen av dvdsamlinga viser helt fortreffelig resultat som er mye bedre enn en tradisjonell dvdspiller, med detalj og fargegrad som jeg ikke viste var mulig å fremvise på en dvd.
    Dette på en plasmaskjerm i 720P.

Spilleren koster kanskje litt mer enn andre, men synes Denon denne gangen gir god valuta og kvalitet for pengene.

Et godt kjøp om man vil ha den lille ekstra kvaliteten.
    Det merker du på helhetskvaliteten når det gjelder lyd og bilde.
    Så er det alle funksjonene og tilkoblingene.
    Synes alle tilkoblingene fungerer med klasse: videodacs i 12bit til component, Burr.br.Dacs, Coax og hdmi og LIPSYNC til både analog og hdmi en tjeneste som få andre referanse bd spillere har, hverken Pio eller Oppo...

Det er noe ekstra i dette å ha dette "valget"... anvendeligheten, så kan du kanskje brått slå til på noe gammelt rimelig highend utstyr og fryde deg med knall resultat.
    Feks til audio eller en Barco-projector, kan være mye rart å finne på Finn.no eller AVtorget når julepenga kommer vettu..8)

Gullbelagte tilkoblinger føles alltid greit, selvom ikke alle skal se bak spilleren..

Du får teste selv å se hva du synes, dessuten kommer jo som sagt hjemmekino testen i bladet..
    Tusen takk for et veldig godt og langt utfyldende svar.

Selv skal jeg ta meg en kikk i Hjemmekino bladet når det kommer i handlen, ser frem til å lese om disse spillerne. Etter det jeg ser så har Marantz og Denon helt lik innmat, men det er vel noen få forskjeller med tanke på at prisen er et par hakk mer på Marantz'en tenker jeg.

Jeg er veldig fornøyd med min Marantz spiller og tenkte kanskje at Denon kan få jobben til de høy oppløste så M. kan ta dvdene mine. Hva ville du gjort selv? Solgt dvd og latt Denon ta hele arbeidet?

Når det kommer til å utvide med slike Highend saker som prosjektorer/lerret så er det meget liten plass å ta av her, men det er bare å se hvordan det går i sin helhet med det jeg har fra før.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Mon tro om 2010 er å finne i sort utgave på lager i Moss:twisted:
    Muligens det blir en tur dit på torsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er sikkert temmelig leie av spørsmål ang. dedikert spiller vs. PS3, men føler det er bedre å spørre her enn i en eller annen butikk.

For noen uker tilbake kjøpte jeg meg en 46"8050 og PS3 slim og synes bildet er meget bra.
    Men som mange andre så er dvd-samlingen på noen 100 filmer, mens bd-samligen ikke helt har nådd de høydene ennda.
    Har sett litt rundt på både Denon 1610,2010 og Pioneer 320, lx-52 men lurer litt på hva dere har erfart, som ikke står og får betalt for å prakke på oss litt naive dyrt utstyr, får tilbake for en dedikert bd-spiller.
    Vil jeg se noen større forskjell på farge, kontrast, panorering og dybde på en av de nevnte spillerene ifht ps3´n.
    Har tidligere hatt Denon 2930 og må si jeg savner den når jeg ser dvd på ps3´n.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saturnia
    Dere er sikkert temmelig leie av spørsmål ang. dedikert spiller vs. PS3, men føler det er bedre å spørre her enn i en eller annen butikk.

For noen uker tilbake kjøpte jeg meg en 46"8050 og PS3 slim og synes bildet er meget bra.
    Men som mange andre så er dvd-samlingen på noen 100 filmer, mens bd-samligen ikke helt har nådd de høydene ennda.
    Har sett litt rundt på både Denon 1610,2010 og Pioneer 320, lx-52 men lurer litt på hva dere har erfart, som ikke står og får betalt for å prakke på oss litt naive dyrt utstyr, får tilbake for en dedikert bd-spiller.
    Vil jeg se noen større forskjell på farge, kontrast, panorering og dybde på en av de nevnte spillerene ifht ps3´n.
    Har tidligere hatt Denon 2930 og må si jeg savner den når jeg ser dvd på ps3´n.

Dersom du kjøper siste utgave av lyd og bilde (som jeg fikk i posten i dag) ligger det en test på blurayspillere hvor ps3 slim er med. 2010 fikk meget hedelig omtale der:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje du vil spare meg den 100 lappen og si meg hva som sto der? :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Danke, kan du stille lipsync også på de analoge utgangene??? Det visste jeg ikke.

Hvordan er det med bass management på de analoge utgangene? Kan du stille inn detaljert bass management så som delefrekvenser til hver enkelt ht i oppsettet?

Hvordan er bass output fra de analoge utgangene sammenlignet med når receiveren decoder HD-lyden?

Vurderer denne spilleren opp mot Marantz BD7004 og Sony 760.... og Oppo'en.... :-)

Og så har jeg også PS3 slim i tankene, men det er jo også for spillingens del... men har problemer med å velge. Dersom jeg går for PS3 slim så får jeg ikke HD-lyd da jeg har en eldre receiver....

J.
    Gjengs oppfatning nå som folk har disse spillerne og testene kommer ut er at Denon2010 og Marantz7004 har BEDRE og mer dedikert analogt 7.1 og stereo enn feks Oppo83 og Sony760. Oppo har dedikert spilleren sin mest til SACD med en Dac, helt genial lyd med den dac til SACD det via HDMI i forhold til prisen.

Denon2010 har bedre bassmanagement i forhold til Oppo83, dette ifølge brukere.

Analog ut i HD på denne spilleren fungerer helt i toppklasse.
    Du kan dele alle ht mellom liten og stor, med testone og justere avstand ned til decimeteren for alle ht. Med Sub eller uten sub.
    Delingen settes til THX standar så vidt jeg har forstått.

JA, Denon2010 har også en egen dedikert LIPSYNC for analoglyd, så nå slipper man det tullet med lyd som henger om man feks vil koble analog utenom receiver.

De to sistnevnte Oppo og Sony er slett ikke dårlige på lyd, men AQ går for å være middels på analogdelen i forhold til det gode selskapet.

Sony760 har kanskje litt skarpere dvd med enhancer.
    Oppo83 går for å ha det beste dvd bildet mht justeringsmuligheter og totalresultat, men som S&M disken viser så er det veldig lite som skiller.

Alle de nevnte spillerne har meget gode dvd brikker, er meget godt utstyrt og gir mye kvalitet og bling for pengene..
    Det det kommer an på er vel egentlig hva slags behov man har, tror ikke man blir misfornøyd med noen av de nevnte spillerne...

Jeg er helt enig med Hjemmekino redaktøren på de mer dedikerte blurayspillerne i denne generasjonen... meget høy standar i forhold til tidligere gen.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha for fyldig tilbakemelding, Danke.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Og hvordan er Denonen på slitte plater? DVD+R plater med riper i har tradisjonelt vært et problem på Denon sine spillere, iallfall den jeg har er veldig kresen på kvaliteten på platene.
    Har en Argon DVD spiller som koster under 1000 lappen og som smertefritt leser alt mulig... da er det kjipern at en 6 ganger så dyr spiller ikke engang klarer å lese av platene som Argon spiser til middag...

Og merker du noe til layer-jump på DVD og BD på denon spilleren? De første DVD spillerne hadde en merkbar pause i bildet på layer-jump, håper at de nye BD spillerne ikke har slike "barnesykdommer".
    Har masse MP3 skiver som har blitt litt ripete, de leste uten minste problem.... Samme inntrykk med de Dvd+r data filmene jeg har prøvd.. bare fryd og gammen.
    Raskeste bd spilleren hittils fra Denon og mer stabil enn dvd spillerne deres mht høy kvalitet på helhetsfunksjonalitet...

Som et eksempel klarer denne spilleren alt den prøver på med fryd, noe som tyder på meget høy standar og kvalitet...
    Etter å ha prøvd en rekke sonyer, Samsunger og denon spillere både dvd og bd, så legger man merke til hva spillerne klarer bra og hva de sliter med.
    Skaleringer, analog, hdmi, fargegrad, tilkoblinger.... sjelden noe er bra på alt..

Denne spilleren føler jeg har veldig høy standar på alt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledelige ord for oss som skal kjøpe denne i nær fremtid, men skal selv teste denne spillern i helga og ha med et par karer som skal dømme denne også. Det er greit å ha med flere folk på testen, da får man et skikkelig helhets inntrykk over det hele.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for et veldig godt og langt utfyldende svar.

Selv skal jeg ta meg en kikk i Hjemmekino bladet når det kommer i handlen, ser frem til å lese om disse spillerne. Etter det jeg ser så har Marantz og Denon helt lik innmat, men det er vel noen få forskjeller med tanke på at prisen er et par hakk mer på Marantz'en tenker jeg.

Jeg er veldig fornøyd med min Marantz spiller og tenkte kanskje at Denon kan få jobben til de høy oppløste så M. kan ta dvdene mine. Hva ville du gjort selv? Solgt dvd og latt Denon ta hele arbeidet?

Når det kommer til å utvide med slike Highend saker som prosjektorer/lerret så er det meget liten plass å ta av her, men det er bare å se hvordan det går i sin helhet med det jeg har fra før.
    Jeg er godt fornøyd med dvd del selv... endelig.
    Har som sagt pløyd igjennom produsenter for å komme i mål, har byttet og solgt.
    For å si det sånn, det har ikke vært dumt av deg å vente så lenge med bd, for dvd del på bd spillerne har etter min mening ikke kommet ordentlig på plass før nå, har vært mye begredelig dvd deler på bd spillerne..

Og ikke KUN bd for meg nei.. den skal helst kunne alt, DVD, BD, Mp3, WMA, kopy cd, data...

Nå er jeg 100% i mål på bildesiden både med plasmatv og avspiller.
    Det er deilig å slippe noe mere sjas og bytting...
    Nå blir det nok ikke mer bytting før alle de nevnte formatene er døde...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med dvd del selv... endelig.
    Har som sagt pløyd igjennom produsenter for å komme i mål, har byttet og solgt.
    For å si det sånn, det har ikke vært dumt av deg å vente så lenge med bd, for dvd del på bd spillerne har etter min mening ikke kommet ordentlig på plass før nå, har vært mye begredelig dvd deler på bd spillerne..

Og ikke KUN bd for meg nei.. den skal helst kunne alt, DVD, BD, Mp3, WMA, kopy cd, data...

Nå er jeg 100% i mål på bildesiden både med plasmatv og avspiller.
    Det er deilig å slippe noe mere sjas og bytting...
    Nå blir det nok ikke mer bytting før alle de nevnte formatene er døde...
    Veldig lovende ord du kommer med her Danke, ser frem til å få testet ut dette selv hjemme også. Det kan nesten se ut som min gode Marantz tar veien ut av døren snart tenker jeg, men vi får bare se åssen prøve perioden vil bli nå til helgen. Det er moro du har gått så grundig til test på denne spilleren, er godt noen gir oss litt ekstra ord på slike produkter men skal pløye testen i Hjemmekino asap.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Tenkte jeg skulle bidra litt i denne tråden.
    Har selv Denon2010 og er meget fornøyd. Kjøpte denne spilleren da jeg først og fremst ønsket meg en spiller som kunne gi meg gode bilder med dvd plater. Kjøpte først Denon1800 og denne skuffet meg på dvd, følte i likhet med Danke at DenonDVD1940 spilleren min ga meg et bedre bilde enn Denon1800 ga, og det skuffet meg veldig. Så når Denon2010 kom bestemte jeg meg for å gi den en sjanse, og jeg ble ikke skuffet, så nå har både Denon1940 og Denon1800 forsvunnet ut døren hos meg, greit med en spiller som gjengir både blu-ray, dvd og lyd med meget høy kvalitet, en meget god om ikke den beste all-round spilleren på markedet idag. Ellers var det herlig å lese testene i bladet Lyd&Bilde som dumpet ned i postkassen min igår, Best i Test!:-D
    Vil til slutt si at jeg selv har LCD og ikke plasma, bruker spilleren min opp mot Samsung LE40A866 og er meget fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann.

Tenkte jeg skulle bidra litt i denne tråden.
    Har selv Denon2010 og er meget fornøyd. Kjøpte denne spilleren da jeg først og fremst ønsket meg en spiller som kunne gi meg gode bilder med dvd plater. Kjøpte først Denon1800 og denne skuffet meg på dvd, følte i likhet med Danke at DenonDVD1940 spilleren min ga meg et bedre bilde enn Denon1800 ga, og det skuffet meg veldig. Så når Denon2010 kom bestemte jeg meg for å gi den en sjanse, og jeg ble ikke skuffet, så nå har både Denon1940 og Denon1800 forsvunnet ut døren hos meg, greit med en spiller som gjengir både blu-ray, dvd og lyd med meget høy kvalitet, en meget god om ikke den beste all-round spilleren på markedet idag. Ellers var det herlig å lese testene i bladet Lyd&Bilde som dumpet ned i postkassen min igår, Best i Test!:-D
    Vil til slutt si at jeg selv har LCD og ikke plasma, bruker spilleren min opp mot Samsung LE40A866 og er meget fornøyd.
    Meget gode ord og det kan se ut som at min dvd skal ut med tiden også, men skal jammen få kjøpt det bladet men testen fra What Hifi ble ikke så bra som jeg trodde. Den skuffet litt men men og det er jo deres ord.

De som ikke har lest den kan sjekke ut her:

Denon DBP-2010 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget gode ord og det kan se ut som at min dvd skal ut med tiden også, men skal jammen få kjøpt det bladet men testen fra What Hifi ble ikke så bra som jeg trodde. Den skuffet litt men men og det er jo deres ord.

De som ikke har lest den kan sjekke ut her:

Denon DBP-2010 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Forøvrig like bra som Oppo83..

Så må du jo se an at det kun er Sony spillere som får beste kjøp der...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig like bra som Oppo83..

Så må du jo se an at det kun er Sony spillere som får beste kjøp der...
    Har Sony betalt en god sum denne gangen ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sony betalt en god sum denne gangen ?
    De har iallefall NULL troverdighet hverken på dette forum eller andre forum.
    Det skrikes om annonsepenger over hele linja...

Du kan jo også titte litt på kommentarene i Oppo83 testen deres...

Personlig må jeg si at jeg liker flere av Sony spillerne, PS3 slim og den nye sony spilleren ser imponerende ut på papiret...

Men det er da allikevel en grense for hurrarop?

Alle spillerne til Sony i bestekjøp???
    Er vel tross alt også endel andre produsenter som hører hjemme der? :-?
    Svaret sier seg vel nesten selv.

Oppo83 med alt dens innhold og ikke minst hurtighet og pris skulle hatt full pott.

Setter man spørsmål om karakterene deres, så kan man også stille seg undrende til tekstene deres... rent ut gibberish flere steder ifølge mitt syn iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så kan man også stille seg undrende til tekstene deres... rent ut gibberish flere steder ifølge meg.
    WhatHiFi:
    "2010 produserer et sebart bilde"

Blir vanskelig å ta en slik uttalelse seriøst.

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •