DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 304
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    Har fått mitt eksemplar av denne spilleren nå og prøvd den ut litt i helgen.

Jeg ble svært overrasket over cd delen og hadde vanskelig for å tro det jeg hørte.
    Det skal sies at fra før har jeg ikke hatt noen videre god cd spiller, så mine referanser er stort sett cd avspilling fra pc/dvd/bluray/spillkonsoller.

2010 ga nytt liv til mitt anlegg og gir musikk på langt høyere nivå enn hva jeg tidligere har erfart på mitt utstyr.
    Det er tidligere nevnt at den ligger på nivå med dedikerte cd spillere i 5-7k klassen, det tror jeg stemmer godt.

2010 erstatter min dvd-1930 med glans og sitter med mye av samme inntrykket som Danke på dvd delen. God dybde, flotte detaljer og meget habil Noise Reduction.

Synes den gir dårligere lyd over coax (center/vokal spesielt) enn dvd-1930, men nå er vel ikke coax noe som vil bli brukt så mye på 2010 heller 8)

EDIT:

Ser av bruksanvisningen at den støtter SDHC kort 4GB-8Gb. Noen som har prøvd 16GB og vet om det virker?
    Pass på at du slår av lydeffekt innstillingen (drc), fant ut at dette påvirket digitalsignalet noe ved lytting av konsert dvd med dolby når jeg hadde Denon1800...

Denne funksjonen står nemlig på fra fabrikken..
    Jeg pleier også å kjøre med pure direct innstillingen på 2010 når jeg spiller CD
    Jeg synes ellers coax fungerer meget bra på denne i forhold til 1940.
    1940 hadde kanskje også litt dårligere coax i forhold til lillebroren 1930, mener å ha lest noe sånt i en test...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en ny positiv anmeldelse....

Denne anmeldelsen mener bestemt at Denon2010 har 4th Link innebygget som reduserer Jitter tilkoblet en lignende Denon receiver, men jeg vet ikke om dette stemmer enda.

Synes selv at HDMI lyden i denne spilleren er meget bra, men jeg har aldri vist at den hadde 4th link. Mulig det gjelder bare USA versjonen..

Denon DBP-2010CI Review | Denon DBP-2010CI Blu-ray Player

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en til, anmeldelser kommer vist nå på løpende bånd.
    Denon DBP-2010CI Review - SatelliteGuys.US

Venter spent på de norske, er litt nysgjerrig på hva feks "hjemmekino" faller på. De har iallefall uttalt seg positivt.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Enda en ny positiv anmeldelse....

Denne anmeldelsen mener bestemt at Denon2010 har 4th Link innebygget som reduserer Jitter tilkoblet en lignende Denon receiver, men jeg vet ikke om dette stemmer enda.

Synes selv at HDMI lyden i denne spilleren er meget bra, men jeg har aldri vist at den hadde 4th link. Mulig det gjelder bare USA versjonen..

Denon DBP-2010CI Review | Denon DBP-2010CI Blu-ray Player
    Andmeldeser kan være til nytte men mange er direkte feil og villeder

4th Link

på en DBP 2010 er vås

utrolig

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Andmeldeser kan være til nytte men mange er direkte feil og villeder

4th Link

på en DBP 2010 er vås

utrolig
    Jeg er forsåvidt enig... har jo ikke sett noen link på min.

Men det jeg er litt mer usikker på er USA versjonen 2010CI da, siden jeg vet at den kommer med noen forskjeller...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er USA versjonen
    Denon USA | DBP-2010CI
    uten 4 th

men modellen over har det (DBP-4010UDCI) + den største (DVD-A1UDCI )

eneste reciver man kan bruke Denon link 4th sammen med er toppmodellen AVR-4810CI
    (vil vel hete Denon AVR-4810 når HiFi klubben har den i salg)
    Ved bruk av andre recivere har ikke 4th noen funksjon

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er USA versjonen
    Denon USA | DBP-2010CI
    uten 4 th

men modellen over har det (DBP-4010UDCI) + den største (DVD-A1UDCI )
    Ok, en annen ting jeg lurer litt på til disse flotte spillerne....
    Hva betyr CI? Jeg vet at det står for Custom Installment, men hva ligger i det?

Ser at både 2010CI og 4010CI og kanskje også DVDA1UD CI har disse betegnelsene.

Vet du hva mulighetene med en CI versjon er i forhold til den europeiske?

Denon er som sagt tidligere veldig opptatt av teknologien mht HDMI og Jitter, det kan man både se i brukererfaringer/media og høre på avspilling, det samme er forøvrig Pioneer.

Modellen under som heter Denon AVR-3310 har feks Clock Jitter reducer via digitale lydsignaler. Jeg regner da med at det gjelder Coax, Optisk og HDMI.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Custom Intergrations

hadde ikke helt kontroll over dette selv så jeg måtte søke.

Denon USA | CI Info

får dra av en forklaring ....google oversatt
    Secret Installer Modes"
    Secret Installer-modi, som lar installatører stenge ut visse funksjoner og deaktivere bruk av IR-fjernkontroll, slik at kundene ikke tilfeldigvis re-konfigurere audio / video innstillinger og parametere.

Denon's måte å identifisere sine produkter med tilkoblingsmuligheter og kontroll funksjoner for hjemme integrasjon og kinoer , bruker/forhånds styringssystemer.

tilkoblingsmuligheter som RS 232 multizone stereo osv.
    Blir ikke helt klok på det (vi har jo ofte samme funksjoner her i Norge som USA modellene har men er vel et system de har i USA.

Sikkert noen som kan gi god forklaring på CI for jeg kan ikke

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Custom Intergrations

hadde ikke helt kontroll over dette selv så jeg måtte søke.

Det er en sertifisering
    Denon USA | CI Info
    forskjeller i Denon produkter som er CI kan være port for tilkobling Denon nye Apple iPod-dokkingstasjon , Neural Surround Technology
    Jeg tror det er to betegnelser, først CI Custom Intergrations og så som jeg sa CI Custom Installment.

Har fått med meg at det har noe med (SAT)Internett radio surround som de har i statene og som du sier Apple dock.

Men det andre forstod jeg ikke, Custom Installment...

Edit- Ok det er en slags navigeringsak altså, uviktig for alle som har fjernkontroll eller Logitech mao?

Takk for forklaringen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alle USA modeller som har RS-232 Port har CI i navnet
    (både recivere , bd spillere osv) som da kanskje er en av forklaringene på ci
    Man kan gjøre mange endringer via RS232 (kanskje man feks ikke kan omprogramere RS232 på spillere som ikke er CI men har RS232 ?)

I utgangspunktet er vel spillerene med og uten ci like når man kjøper dem tror jeg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse nye blurayspillerne er forresten laget med avtaler eksklusivt for/med Denon.

Du finner feks ikke lenger merker med andre spillerplatformer som er basert på samme som 2010 eller de andre Denonspillerne slik som man gjorde på de aller første blurayplatformene.

Det samme gjelder Marantz spillerne, dvs at de har eget unikt design og forskjellig funksjonalitet...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Disse nye blurayspillerne er forresten laget med avtaler eksklusivt for/med Denon.

Du finner feks ikke lenger merker med andre spillerplatformer som er basert på samme som 2010 eller de andre Denonspillerne slik som man gjorde på de aller første blurayplatformene.

Det samme gjelder Marantz spillerne, dvs at de har eget unikt design og forskjellig funksjonalitet...
    Er vel noe likt ennå.(eller identisk er vel ordet)
    Ser du din spiller bak så er den 100% lik denne Marantz spilleren
    http://www.marantz.com/image/products/e_bd7004_bck.gif

Den er 100% lik kommende Onkyo 807 eller hva den heter som er i salg ved juletider.

Dette er ikke likt fordi de ulike produsenter har hatt samme tanker å på en forundlig måte greid å lage identiske bakplater på spillere.
    Er også meget sikker på at den nye McIntosh bd spilleren som kommer (MVP 881BR )vil være lik bak som tilsvarende marantz/denon men har ikke funnet bilder av baksiden ennå.
    Er vel mest sansynlig D&M Holdings har kjøpt samme plattform til spillerene men garantert dukker denne plattformen opp på andre modeller å da Funai Kina eller lignede fabrikker som fabrikk for alle spillere innenfor samme plattform

At bakplatene er like har vist før at samme kretskort , komponenter , plasseringer er brukt.
    Manualene er identiske , samme brikkesett (hovedkort)
    (forskjellene har ligget i digital til analog convertering )

(ligner mye på hvordan fleste pc er bygget der mange typer modeller og fabrikanter bruker samme hovedkort )

design er bare frontplate og minimale forskjeller i plassering av knapper osv
    (legg merke til når samme plattform brukes så sitter drevet på samme plass.....tilfeldig ? .neppe
    På plattformen til 2008 modellene var drevet på venstre side på alle Funai , denon , marantz , Magnavox , phillips , onkyo osv spillere som hadde samme bakplate....nå så kommer samme spillere med ny utviklet bakplate (men den er lik på 2009 modellene)men med midstillt drev.....tenker alle likt eller er plattformen lik og krvever samme plassering av utganger i forhold til kretskort osv

drar man frem fjernkontrollen er den også lik mellom spillerene ...hmm

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel noe likt ennå.(eller identisk er vel ordet)
    Ser du din spiller bak så er den 100% lik denne Marantz spilleren
    http://www.marantz.com/image/products/e_bd7004_bck.gif

Den er 100% lik kommende Onkyo 807 eller hva den heter som er i salg ved juletider.

Dette er ikke likt fordi de ulike produsenter har hatt samme tanker å på en forundlig måte greid å lage identiske bakplater på spillere.
    Er også meget sikker på at den nye McIntosh bd spilleren som kommer (MVP 881BR )vil være lik bak som tilsvarende marantz/denon men har ikke funnet bilder av baksiden ennå.
    Er vel mest sansynlig D&M Holdings har kjøpt samme plattform til spillerene men garantert dukker denne plattformen opp på andre modeller å da Funai Kina eller lignede fabrikker som fabrikk for alle spillere innenfor samme plattform

At bakplatene er like har vist før at samme kretskort , komponenter , plasseringer er brukt.
    Manualene er identiske , samme brikkesett (hovedkort)
    (forskjellene har ligget i digital til analog convertering )

(ligner mye på hvordan fleste pc er bygget der mange typer modeller og fabrikanter bruker samme hovedkort )

design er bare frontplate og minimale forskjeller i plassering av knapper osv
    (legg merke til når samme plattform brukes så sitter drevet på samme plass.....tilfeldig ? .neppe
    På plattformen til 2008 modellene var drevet på venstre side på alle Funai , denon , marantz , Magnavox , phillips , onkyo osv spillere som hadde samme bakplate....nå så kommer samme spillere med ny utviklet bakplate (men den er lik på 2009 modellene)men med midstillt drev.....tenker alle likt eller er plattformen lik og krvever samme plassering av utganger i forhold til kretskort osv

drar man frem fjernkontrollen er den også lik mellom spillerene ...hmm

Du er nok litt på villspor denne gangen Hygen. Jeg har kilder som hevder at Denon har sikret seg avtaler mot spillernes design og egenart denne gangen nå som bluraypillerne har kommet ordentlig i gang i produksjon.

Feks så er Denon og Marantz veldig forskjellig fra hverandre mht lyd og bilde. Marantzen er mer dedikert til stereolyd og Denon er mer dedikert til feks Source Direct/Transport.
    Dessuten har de helt forskjellig design...

Du nevner Onkyon... Da burde du vite at Onkyo modellen fortsatt kjører på den gamle platformen til den første bluraygenerasjons spillerne med disk til venstre, sannsyneligvis også fortsatt med en Uniphier brikke...

Dersom du ser på både Onkyo, HK og Phillips så ser det ut som om de fortsatt kjører på den gamle Uniphier/Funai platformen..

Onkyo Europe - BD/DVD Player
    See?

hygen- design er bare frontplate og minimale forskjeller i plassering av knapper osv
    Vel, drev i midten er i slaget for tiden Oppo, D&M, Pioneer, m flere kjører med drev i midten denne runden, noe du også ser i månedens hjemmekino.

Det er ellers vidt forskjellig innmat, prosessorer og utstyr og design og, viften er kanskje plassert et sted som på nesten alle spillere.
    Har de JAVA så skal det også stå et JAVA merke der....

Isteden går det nå rykter om at Oppo spilleren brukes som fellesplatform for en del spillere, sikkert fordi den er i slaget og med ABT...
    To mulige eksempler er iallefall Cambridge bluray og Lexicon bluray, sammen med en rekke andre.

Er det samme fabrikk som lager disse også?

Sikkert er det iallefall at det er svært få merker som produserer alt selv..
    Det er feks ikke Oppo som lager den kjente prosessoren til ABT..
    for de heter Anchor Bay Technology.

Derimot er feks Pioneer mye mer innblandet i produksjonen av sin bluraybrikke..

At firmaer bruker andre firmaers ekspertise til å lage motorikk etc. ikke noe nytt. Men denne gangen har altså trolig D&M laget etter avtaler om D&M only...

Det er også endel forskjeller på design, innmat og funksjonalitet på spillerne til D&M noe du bla kan lese om i månedens hjemmekino...

Selvom det skulle komme en ny sagnomsust Onkyo som ser ut som Marantz så er det mulig at innhold i spillerne er vidt forskjellig, noe som også vil gjøre ytelsen vidt forskjellig... i det blå... men det er en svært viktig pekepinn.

Du har vel dessuten vært den som har ment at et drevs funksjonalitet og stabilitet har svært liten betydelse.

Jeg er LITT enig med deg, selvom jeg ikke er helt enig med deg. En ting vi sikkert begge er enige i er at innholdet til spillerne er viktigst...

Ellers er det vel det samme hvem som lager hva i spillerne bare de har bra innhold og det du behøver.
    De fleste spillerne blir laget i Kina som alt annet, og blir de ikke det så er de dyre som F.

Eneste tingen å bry seg om er jo om en spiller har presis lik funksjonalitet og utseende som en annen spiller til en mye lavere pris... og det har jo nesten aldri vært tilfelle.

Innhold som Dacs, prosessorer og funksjoner er jo helt forskjellig...

At fjernkontrollen til D&M er lik er vel intet nytt for solen, de bruker nok mye like løsninger i produksjon også siden de eies av samme firma, men spillernes funksjoner er endel forskjellig i praksis. Det samme er som sagt design...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette er meget likt

At de har forskjellige video/audio DAC er sansynlig men i hovesak for de fleste minimal betydning.
    Veldig få vil bruke BD spiller til analoge ut med video og få vil bruke en BD spiller til analog lyd.
    Dette fordi det ligger flere bakdeler en fordeler ved analog overføring.
    Må man bruke analogt så har det selvsagt betydning men vi har forlengst kommet inn i en digital overføringstid å den største betydningen for de aller fleste er hvor bra en reciver behandler den digitale lyden og hvor bra en tv/projector viser det motatte signalet. (dette fordi crt tv her i Noge hurtig byttes ut til bra flatskjermer + recivere med hd lyd codec i de fleste hjem blir mere vanlig)
    Digitalt bør disse to yte tilnærmet lik overføring.
    Ikke noe fakta men interesant å se både 2010 og 7004 feiler og pass på samme ting
    Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum

Når jeg nevnte Onkyo heter spilleren jeg mente ->Onkyo BD-SP807
    http://www.blu-ray.com/images/news/ifa09_onkyo_295.jpg
    som har samme bakplate , plassering av utganger osv + abt osv
    (denne finner man ikke på Onkyo hjemmesider fordi den kommer ut i Desember eller starten av 2010)

Det har vært vanlig fra fra feks Denon å ikke produsere DVD spillere selv men kjøpe en plattform.
    Slik ser det faktisk ut at de fortsetter med ang BD spillere å de minste modellene.
    Om Onkyo blir nesten identisk under lokket (vil tiden vise) men at samme bakplate , samme innvendige del blir lik på flere spillere må man regne med.

Det er ingen ting galt med å ikke utvikle/produsere spillere selv å det sier seg selv at mange setter navn på på produkter der digital overføring gir tilnærmet eller lik ytelse.

Ser man Pioneer har de inngått sammeabeid om BD spillere med Sharp.
    Dette har allerede vist seg aktivt ved at dem minste Pioneer BD har samme bakplate , kretskort , plasseringer , manual som Sharp 22U eller hva den heter (det eneste som skiller er front design)
    de yter likt , samme mangler , og dermed eneste Pioneer hitil som har quick start pga Sharp

Dette er noen av de som setter sitt navn på spillere.(rene BD spillere)
    Noen utvikler dem , andre får samme plattform /eller identisk spiller (utenom frontplate) pga eierskap eller sammarbeid , noen får nesten identiske spillere fordi de kjøper nesten ferdig spiller ang selve kasse , bakplate , kort og plasseringer men har egen front og ofte setter inn egen analog del.

Addnew____Alesis____Amex____BluCobra ____Bush ____Cambridge____Contel ____Curtis Mathes____Daewoo
    DMTECH____Denon____Desay____Element Electronics____Emerson____Funai____Forworld____Gol dmund____GoWell
    Grundig____Harman/Kardon ____Hitachi____Hotwell____Hualu ____Integra____Insignia___JVC
    ____Lexicon ____LG____Loewe BluTech Vision ____Magnavox____Marantz____McIntosh____Memorex____ Mitsubishi____Momitsu
    NAD____Newcastle ____Olevia____Olin ____Onkyo____Oppo____Panasonic____Philips____Samsu ng____Sigmatek
    Sony____Pioneer____Sharp____Sherwood ____Sylvania____Tecsonic____Toshiba____United____V isionQuest
    Vizio ____Vtrek____Yamaha____Zenith

BD visning er kommet så langt at det skiller ikke uendelig mellom nye spillere og største differansen er faktisk tv/projector man velger så bilde ikke må deles pga hz osv og ellers hvordan bilde vises

DVD og behandling blir variasjoner mellom spillere mindre og mindre.
    Mest viktig i dag er ikke hva BD spilleren heter men hvem brikker som sitter i spilleren og utfører jobben men ut fra nye brikker i dag er mange fabrikanter så langt i utvikling av bra brikker at det skiller ikke stort på resultat på skjerm.

Vi har levd i en tid der DAC i en spiller (lyd/bilde) har betydd enormt og priser har variert enormt ut fra hvor påkostet.

2010/7004 blir eller har blitt testet av hjemmekino så får man se om de fysisk så forskjell (for de måler neppe ytelsen) å resultat kommer vel i disse dager

Det jeg lurer på å du sikkert kan svare på som har lest testen er om de kallibrerer spillerene likt før de tester eller om de bare plugger inn kabler og ser bilde/lytter til lyd å dermed kan rett og slett feil dømme bra produkter som dårlige eller motsatt)
    (de har sikkert ikke samme fabrikkinnstillinger bilde/lyd digitalt - bilde/lyd analogt og har disse spillerene manuell filter justering på analog lyden er den neppe lik heller fra fabrikk)
    (fra mange tidligere tester (også hjemmekino) er at testene bærer preg av for raske utført ,ikke grundige , ikke satt seg inn i manualer og innstillinger helt som av og til gir utslag for feil bedømmelse og ikke fair sammenligning)

High Definition Benchmark | Spears & Munsil
    prøver de vel kankje ikke ?

uten tekniske tester blir testing nesten på samme måte som hvem liker blå bil eller rød best

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette er meget likt

At de har forskjellige video/audio DAC er sansynlig men i hovesak for de fleste minimal betydning.
    Veldig få vil bruke BD spiller til analoge ut med video og få vil bruke en BD spiller til analog lyd.
    Må man bruke analogt så har det selvsagt betydning men vi har forlengst kommet inn i en digital overføringstid å den største betydningen for de aller fleste er hvor bra en reciver behandler den digitale lyden og hvor bra en tv/projector viser det motatte signalet. (dette fordi crt tv her i Noge hurtig byttes ut til bra flatskjermer + recivere med hd lyd codec i de fleste hjem blir mere vanlig)
    Digitalt bør disse to yte tilnærmet lik overføring.
    Ikke noe fakta men interesant å se både 2010 og 7004 feiler og pass på samme ting
    Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum

Når jeg nevnte Onkyo heter spilleren jeg mente ->Onkyo BD-SP807
    http://www.blu-ray.com/images/news/ifa09_onkyo_295.jpg
    som har samme bakplate , plassering av utganger osv + abt osv
    (denne finner man ikke på Onkyo hjemmesider fordi den kommer ut i Desember eller starten av 2010)

Det har vært vanlig fra fra feks Denon å ikke produsere DVD spillere selv men kjøpe en plattform.
    Slik ser det faktisk ut at de fortsetter med ang BD spillere å de minste modellene.
    Om Onkyo blir nesten identisk under lokket (vil tiden vise) men at samme bakplate , samme innvendige del blir lik på flere spillere må man regne med.

Det er ingen ting galt med å ikke utvikle/produsere spillere selv å det sier seg selv at mange setter navn på på produkter der digital overføring gir tilnærmet eller lik ytelse.

Ser man Pioneer har de inngått sammeabeid om BD spillere med Sharp.
    Dette har allerede vist seg aktivt ved at dem minste Pioneer BD har samme bakplate , kretskort , plasseringer , manual som Sharp 22U eller hva den heter (det eneste som skiller er front design)
    de yter likt , samme mangler , og dermed eneste Pioneer hitil som har quick start pga Sharp

Dette er noen av de som setter sitt navn på spillere.(rene BD spillere)
    Noen utvikler dem , andre får samme plattform /eller identisk spiller (utenom frontplate) pga eierskap eller sammarbeid , noen får nesten identiske spillere fordi de kjøper nesten ferdig spiller ang selve kasse , bakplate , kort og plasseringer men har egen front og ofte setter inn egen analog del.

Addnew____Alesis____Amex____BluCobra ____Bush ____Cambridge____Contel ____Curtis Mathes____Daewoo
    DMTECH____Denon____Desay____Element Electronics____Emerson____Funai____Forworld____Gol dmund____GoWell
    Grundig____Harman/Kardon ____Hitachi____Hotwell____Hualu ____Integra____Insignia___JVC
    ____Lexicon ____LG____Loewe BluTech Vision ____Magnavox____Marantz____McIntosh____Memorex____ Mitsubishi____Momitsu
    NAD____Newcastle ____Olevia____Olin ____Onkyo____Oppo____Panasonic____Philips____Samsu ng____Sigmatek
    Sony____Pioneer____Sharp____Sherwood ____Sylvania____Tecsonic____Toshiba____United____V isionQuest
    Vizio ____Vtrek____Yamaha____Zenith

BD visning er kommet så langt at det skiller ikke uendelig mellom nye spillere og største differansen er faktisk tv/projector man velger så bilde ikke må deles pga hz osv og ellers hvordan bilde vises

DVD og behandling blir variasjoner mellom spillere mindre og mindre.
    Mest viktig i dag er ikke hva BD spilleren heter men hvem brikker som sitter i spilleren og utfører jobben men ut fra nye brikker i dag er mange fabrikanter så langt i utvikling av bra brikker at det skiller ikke stort på resultat på skjerm.

Vi har levd i en tid der DAC i en spiller (lyd/bilde) har betydd enormt og priser har variert enormt ut fra hvor påkostet.

2010/7004 blir eller har blitt testet av hjemmekino så får man se om de fysisk så forskjell (for de måler neppe ytelsen) å resultat kommer vel i disse dager

Det jeg lurer på å du sikkert kan svare på som har lest testen er om de kallibrerer spillerene likt før de tester eller om de bare plugger inn kabler og ser bilde/lytter til lyd å dermed kan rett og slett feil dømme bra produkter som dårlige eller motsatt)
    (de har sikkert ikke samme fabrikkinnstillinger bilde/lyd digitalt - bilde/lyd analogt og har disse spillerene manuell filter justering på analog lyden er den neppe lik heller fra fabrikk)
    (fra mange tidligere tester (også hjemmekino) er at testene bærer preg av for raske utført ,ikke grundige , ikke satt seg inn i manualer og innstillinger helt som av og til gir utslag for feil bedømmelse og ikke fair sammenligning)

High Definition Benchmark | Spears & Munsil
    prøver de vel kankje ikke ?

uten tekniske tester blir testing nesten på samme måte som hvem liker blå bil eller rød best
    Først må jeg si at det er veldig informative svar du gir hygen, lærer stadig nye ting når man diskuterer med deg og det er jo hyggelig.

Jeg har lest en test av Denon2010 og Marantz7004 i HIFI & Musik i dag, et svensk hifiblad som for det meste tar for seg spillernes audiodel i stereo og flerkanals bluray musikk/konsert.

Dette gikk tydeligvis kun på personlig oppfatning av lyd, det var riktignok testet opp med samme musikk og mot en CD spiller NAD C565BEE.
    Bladet ble kjøpt da "Hjemmekino" vistnok ikke kom før i morgen, da blir det selvfølgelig kjøpt...

Der kunne jeg også se som du sier at D&M har nesten helt likt kort, drev etc.
    Testen mente at Marantzen hadde litt mer "åpen" rett på lyd, jeg vurderer det som mer åpen og klar diskant. Denonen var mer lugn og fyldig nedover, noe jeg regner som bedre bass. Senere konkluderte de med at det nok var strømmen som Denon fikk gjennom Exact strømfilter.. det vet jeg ikke hva jeg skal mene om... helt unødvendig i så fall å skrive om det da ikke var snikreklame for Exact....

Til din (og sikkert andres) irritasjon mente de også at det var endel forskjell på ytelse multikanals bluraykonsert hdmi via Yamaha3900.
    Ikke mellom D&M men mellom de diverse andre i testen.
    Jeg er av den som mener å ha hørt forskjell bdkonsert mellom Samsung via og Denon spillere HDMI, så jeg er ikke helt avvisende til deres funn der.

hygen-At de har forskjellige video/audio DAC er sansynlig men i hovesak for de fleste minimal betydning.
    Må man bruke analogt så har det selvsagt betydning men vi har forlengst kommet inn i en digital overføringstid å den største betydningen for de aller fleste er hvor bra en reciver behandler den digitale lyden og hvor bra en tv/projector viser det motatte signalet.
    Jeg må nok fortsatt si jeg er endel uenig med deg. De putter forskjellige ting inn i spillerne, det gir de forskjellig ytelse og funksjonalitet.
    Kan man si det er små eller store forskjeller? Det avhenger av hvilke behov kunden har.
    For eksempel Marantz kan ikke sende DVD Source Direct, for deg kanskje en bagatell... men for andre som har skaler, eller skaler i receiver, eller projektor så er dette svært viktig, kanskje til og med utslagsgivende.
    Denon sender nemlig Source Direct.

Ellers kan jeg vise til Winstons test i linken som du viser til.. Der tester han Marantz7004 og kommer fram til at han foretrekker lyden i Marantzen selvom han mener de er ganske like. Testen blir iallefall respektert av folk på AVS, da det er testet med S&M som du viser til og de fleste kan dobbeltsjekke resultat med samme utstyr og film...
    Lydkvalitet er jo selvfølgelig en individuell vurdering, men det kan jo gi en pekepinn...

Når det gjelder ditt fascistiske forhold til det digitale ..... vel.

Det er sant at vi lever i den digitale tidsalder, men utstyret digitalt er etter min mening fortsatt litt "på etterskudd" til musikkbruk.
    Det begynner riktignok å komme mer utstyr til stereo, forforsterkere og dacs med HDMI og lignende.

Vi får først og fremst tilbud på utstyr med HDMI til film og spill...

Man kan da vel dessuten ikke slenge platespilleren ut av vinduet fordi det digitale er i skuddet.. :shock: mener nå jeg iallefall.

Det er jo ofte slik at man ofte har mer dedikert og kjært utstyr som er analogt, og da blir hele vitsen med HDMI borte i det tilfellet, særlig til musikk eller bdkonsert feks...

Til din digitalfascisme, vil jeg bare pent si at hifi og AV Norge er oppdelt i manges interesser for forskjellig utstyr, og ikke minst fascinasjon av disse, og det gjør at det er behov for mye forskjellig utstyr.

Det ville nok også blitt mindre å skrive om på AVforum og "hjemmekino" om det bare fantes bdspillere med HDMI.....

Digitalt har som du sier helt klart det beste potensialet framover i tid, flerkanals "stereo" med HDMI og bdmusikk er nok noe som kommer mer og mer med tiden forhåpentligvis.
    Med tiden kommer kanskje "Linker" og "jitterclock" i rimeligere spillere også, det kan se sånn ut..

Vet ikke om det er av interesse for noen...

"Hifi&Musik"
    D&M 2010,7004 kom forresten meget godt ut i testen både til CD og flerkanals..
    Fikk 9 av 10 poeng på lyd og 9 av 10 på funksjon og 8 av 10 på pris/ytelse som er meget bra.

Lyd, Funksjoner, Pris/ytelse

Denon A1UD fikk 10+,10,7 og en "pris" for "referensklass".
    D&M fikk 9,9,8
    Panasonic DMP-BD80 fikk 8,8,10 og "Prisværd" som vel vil si en "pris" for pris/ytelse.
    Sony BDP-S560 fikk 7,7,9
    Phillips BDP7300 kom dårligst ut med 6,8,7

Audio ble som sagt vektlagt siden dette er et "hifiblad".

Gleder meg til "hjemmekino" i morgen, stikkordet til redaktøren for bladet var "meget høy standar".

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel Marantz kan ikke sende DVD Source Direct
    Ikke stor betydning men er ikke denne source direct samme som Denon ?
    side 10 , 13 og 32
    http://us.marantz.com/BD7004_U_EN.pdf

er vel side 9 , 12 og 31 på denon
    http://www.usa.denon.com/DBP-2010CI-OM-E_000.pdf

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke stor betydning men er ikke denne source direct samme som Denon ?
    side 10 , 13 og 32
    http://us.marantz.com/BD7004_U_EN.pdf

er vel side 9 , 12 og 31 på denon
    http://www.usa.denon.com/DBP-2010CI-OM-E_000.pdf
    Ifølge Hjemmekino så kan Marantz kun kjøre source direct via HDMI med bluray 1080P24...

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Marantz BD7004

Jeg er ikke skråsikker selv, hjemmekino får selv rette opp om dette er feil. Men det er iallefall den infoen jeg sitter med.
    Får vel uansett vite helt sikkert i morgen når "hjemmekino" kommer regner jeg med.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aldri stole på produktdabaser.
    Hjemmekino med flere er nyttig førstehånds info men den er ikke altid riktig
    (finner selv feil der nærmest hver dag men jeg bruker den for en rask titt)

Les manualer Danke til du blir helt matt.
    Selv har jeg lest manualer til nær sagt alle bd spillere og enkelte spillere jeg mener er spennende har jeg lest mange ganger.

sykt
    er vel noe som ligger tilbake fra tiden jeg var på itpro.no å måtte det for å holde meg oppdatert på pc å for å hjelpe folk med pc spørsmål..........

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal faktisk prøve denne Denon 2010 hjemme nå til helga, da skal den kun kjøres ut med 2 kanaler og se hvordan det blir. Det er vel kanskje noen her som har testa den på en stereo forsterker eller? Kan si det sånn at jeg ser frem til å prøve denne spillern hjemme, selv har jeg en Marantz DV-7001 og vil den være bedre på DVD enn den nye Denon 2010 Bluray mon tro? Eller har den sistnevnte en bedre lyddel på det området, håper noen har noen ord å dele om saken til meg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aldri stole på produktdabaser.
    Hjemmekino med flere er nyttig førstehånds info men den er ikke altid riktig
    (finner selv feil der nærmest hver dag men jeg bruker den for en rask titt)

Les manualer Danke til du blir helt matt.
    Selv har jeg lest manualer til nær sagt alle bd spillere og enkelte spillere jeg mener er spennende har jeg lest mange ganger.

sykt
    er vel noe som ligger tilbake fra tiden jeg var på itpro.no å måtte det for å holde meg oppdatert på pc å for å hjelpe folk med pc spørsmål..........
    Hehe, ja jeg tror nok du er flinkere til å lese "fremmede" manualer enn meg. Men man lærer jo som sagt gjerne noe når man diskuterer...

Jeg ser an testen i morgen før jeg blir helt sikker på dette med DVD til source direct... Om jeg skal sparke "litt" til dvd og bd spillerne fra D&M som jeg har meget kjær pga enkelte av deres egenskaper, så må det være at manualene deres er helt "gibberish" dvs oversatt til "X@#bad english" av en "språksvak" Japaner over en flaske Sake´

Feks stod det at Denon1940 også kunne sende enkelte lavoppløste ting via HDMI, men det kunne den såvidt jeg husker ikke da dette måtte sendes via component...

Mulig det stod med svært liten skrift i bunn av tegningen , husker ikke...

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •