DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres bra ut.

Får smøre meg med tålmodighet.
    Finner ingen tilfredstillende alternativer uansett.
    Den må kunne erstatte min nåværende dvd-1930 og samtidig ha en habil CD spiller med analoge utganger.

Føler at det kun er denne som gir meg full pakke.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    Høres bra ut.

Får smøre meg med tålmodighet.
    Finner ingen tilfredstillende alternativer uansett.
    Den må kunne erstatte min nåværende dvd-1930 og samtidig ha en habil CD spiller med analoge utganger.

Føler at det kun er denne som gir meg full pakke.
    Synes denne er bedre på dvd enn 1940 som jeg hadde.. jeg har plasma tv da.
    Det jeg synes den er bedre på er detaljer, dybde og fargegrad/sort... Det gjelder nesten hele filmsamlingen min.
    2010 viser helt ypperlig resultat på gamle westerns og klassikere...

Samtidig så var 1940 litt bedre mtp skarphet og støy på filmer med en del dårligere bildekvalitet.
    Feks filmer som "flyvende dolker" eller "Pusher".

2010 er helt ypperlig på CD og musikkavspilling. Den slår 1940 på all musikkavspilling med unntak av SACD funksjonen som 1940 hadde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og leser gjennom denne tråden og får et inntrykk av at
    DENON DVD-2500BT er en meget solid Blu-ray og DVD spiller.

Jeg har før vudert Pioneer sin BDP-320 eller Panasonic DMP-BD60 , men vuderer å gå opp en prisklasse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Sitter og leser gjennom denne tråden og får et inntrykk av at
    DENON DVD-2500BT er en meget solid Blu-ray og DVD spiller.

Jeg har før vudert Pioneer sin BDP-320 eller Panasonic DMP-BD60 , men vuderer å gå opp en prisklasse.
    Denon dvd-2500BT er en solid og eksklusiv bluraytransport.

Den er meget solid og tungt bygget med et godt drev og bra blurayavspiller. Dvd avspilling er bra men skalering er det meningen at man skal gjøre i en receiver eller skaler... derav navnet Transport.

Jeg tror feks både Pioneer 320 og Panasonic 60 har bedre dvd oppskalering i forhold til 2500s Panasonic uniphier brikke.

Om du blir fonøyd med dvd avspilling avhenger hovedsakelig med hvordan Yamaha3900 skalerer...

Den er også kjent for å kun ha HDMI utgang.

Den er et kjøp til prisen i dag, man må huske å få med firmware disc av hifiklubben, det skal de gi med gratis ved forespørsel...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jannord
    Er ikke mye å utsette på Oppo idag. Det er bare å se på alle testene av BDP-83 og avsforum. Kommer og en egen utgave i England med betegnelse BDP-831 den 7 oktober.
    Egen importør i Norge av Oppo BDP-83. Website Template
    Synes den gis en heller lunken kritikk her på What hifi.. bla både Pioneer51, 52, Sony360 og Playstation3 slim får en bedre karakter.

Blu-ray player reviews and Blu-ray player Best Buys - from the experts at whathifi.com

Oppo BDP-831 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

4 av 5 stjerner er allikevel ikke dårlig, men jeg hadde ventet meg en soleklar 5.
    Jeg vet ikke hvor korrekt denne testingen er gjort, det er feks en ren skandale at de gir Oppo83(1) 4 stjerner og Pioneer320 5 stjerner....

EDIT:Jeg ser at redaktøren mener at Sony BDP-S760 danker ut både Oppo83 og Denon2010 (som begge får 4 stjerner) både på pris og ytelse med bluray.

Sitert så sier hun at Sony 760 forandrer hele markedet..... Eller kanskje de betaler mye reklamepenger.. :lol:

Hmmm... synes denne testen er helt merkelig, noen som vet hva 760 kan tilby da?

Oppo83 får trekk på analog bilde og lyd, for de som bruker HDMI så er jo dette helt irrelevant selvfølgelig...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Denon dvd-2500BT er en solid og eksklusiv bluraytransport.

Den er meget solid og tungt bygget med et godt drev og bra blurayavspiller. Dvd avspilling er bra men skalering er det meningen at man skal gjøre i en receiver eller skaler... derav navnet Transport.

Jeg tror feks både Pioneer 320 og Panasonic 60 har bedre dvd oppskalering i forhold til 2500s Panasonic uniphier brikke.

Om du blir fonøyd med dvd avspilling avhenger hovedsakelig med hvordan Yamaha3900 skalerer...

Den er også kjent for å kun ha HDMI utgang.

Den er et kjøp til prisen i dag, man må huske å få med firmware disc av hifiklubben, det skal de gi med gratis ved forespørsel...
    det må vel være bedre å kjøpe en 2010 enn 2500

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ha Denon 2010 og var fast bestemt på det, men da var det en God stund igjen til HFK fikk dem inn. Klarte ikke vente lenge så lenge, så det ble en Pioneer LX-52 på meg som jeg er strålende fornøyd med
    Er vel ikke såå stor forskjell mellom 2010 og LX-52 ? Noen meninger der?
    Koster jo det samme også (elkjøp og HFK)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Jeg skulle ha Denon 2010 og var fast bestemt på det, men da var det en God stund igjen til HFK fikk dem inn. Klarte ikke vente lenge så lenge, så det ble en Pioneer LX-52 på meg som jeg er strålende fornøyd med
    Er vel ikke såå stor forskjell mellom 2010 og LX-52 ? Noen meninger der?
    Koster jo det samme også (elkjøp og HFK)

Helt klart meget gode blurayspillere øvre mellomklasse både Lx-52 og 2010.
    Jeg tror ikke du tråkker mye feil med Lx-52.

2010 er kanskje hakket raskere i drift i forhold til hva jeg vet..

2010 er heller ikke testet ordentlig av media, bare synsing ute å går fra privatpersoner.
    I neste utgave av Hjemmekino kommer iallefall en test av Denon2010.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    det må vel være bedre å kjøpe en 2010 enn 2500
    Jeg er enig i det, men det kommer litt an på hva slags bruk du skal ha den til også.

Trenger du kun bluray og har dvd oppskalerer eller receiver med det samme så kommer du fint ut av det med 2500.

Det er tross alt en meget stabil og solid spiller til prisen.
    Den kunne kanskje vært litt raskere i drift.

Denon2500 er etter min mening et imponerende bluray/dvd-drev til prisen.
    Har du skaler og mulighet for HDMI så ligger tingene fint til rette for å velge 2500.

Man må som sagt huske å få med firmware CD...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg er enig i det, men det kommer litt an på hva slags bruk du skal ha den til også.

Trenger du kun bluray og har dvd oppskalerer eller receiver med det samme så kommer du fint ut av det med 2500.

Det er tross alt en meget stabil og solid spiller til prisen.
    Den kunne kanskje vært litt raskere i drift.

Denon2500 er etter min mening et imponerende bluray/dvd-drev til prisen.
    Har du skaler og mulighet for HDMI så ligger tingene fint til rette for å velge 2500.

Man må som sagt huske å få med firmware CD...
    Ok, så med en Yamaha 3900 som jeg har anbefaler du heller 2500?
    Dersom jeg velger 2010 kan jeg kjøre digital lyd ut til min dedikerte dac som er en fordel.
    Jeg er villig til å ofre det, dersom filmlyd og bilde er bedre på 2500.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg velger 2010 kan jeg kjøre digital lyd ut til min dedikerte dac som er en fordel.
    Nei, jeg sier ikke det nødvendigvis er bedre.

Denon 2500 er en meget solid og stabil spiller. om du har bra skaler og ikke har behov for de andre tingene som analog og digitalutganger så klarer du deg fint med 2500, der har du et solid bluraydrev.

Etter min mening så er blurayavspilling i 1080P temmelig likt på de aller fleste spillere, forskjellene ligger mest i postprosessering og avspillingsmetode.
    Postprosessering av BD er noe jeg ikke synes er noe særlig, det eneste måtte være om man fikk til å vise detaljer bedre på en korrekt måte.

Derfor mener jeg at har man en skalerer som er sterk så trenger man kun et solid drev.

I 2500 har de lagt alt i drevet og blurayavspilling, dvd er også bra men da forutsatt at du bruker en bedre ekstern skalerer fordi den i 2500 er bare en standar skalerer.

2010 har flere muligheter, men 2500 er en mer tung og solid bygget spiller mht byggekvalitet.

Altså har man mulighetene i feks en ekstern skaler eller receiver så kan det hende at du rett og slett vinner på å droppe ekstra utstyr til fordel for et meget solid drev til avspilling, det du da må vurdere er om du er fornøyd med dvd skaleringen i receiveren ellers....

Man skal ikke kimse av byggekvalitet, heller ikke Denons egenskaper når det kommer til kunnskapen om bedre synkronisering av digitale lydsignaler...

Jeg kunne imidlertid ikke klart meg uten digital lydutgang, så for meg var 2010 et veldig enkelt valg selvom jeg også vurderte nedprisede 3800 og 2500.

Dessuten foretrekker jeg også å skalere i selve spilleren og kjøre uten videre behandling, men dette avhenger av hva slags utstyr man har.

Source direct funksjonen til 2010 og de nyere spillere på markedet med lignende funksjon er også etter min mening ganske fortreffelig.

Bdlive er etter min mening bare brukbart til oppdatering, siden jeg har null interesse av trailershow eller ekstratillegg utenom det jeg får servert på disk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Danke:

Jeg blir noe forvirret av det jeg leser rundt omkring angånde force 1080p/24.
    Folk virker usikre på om 2010 klarer å tvinge 24fps på dvd.

Vet du hva som er riktig?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Danke:

Hva skal du oppnå med det?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for 2010 foran 2500. Den er vel bedre på DVD emm 2500 også etter hva de som har peiling sier. Eller kanskje en Oppo 831? Den tar jo dvd audio og sacd i tillegg - noe du benytter så vidt jeg husker?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg ville gått for 2010 foran 2500. Den er vel bedre på DVD emm 2500 også etter hva de som har peiling sier. Eller kanskje en Oppo 831? Den tar jo dvd audio og sacd i tillegg - noe du benytter så vidt jeg husker?
    Har mest lyst på Denon, ettersom jeg har en meget god sacdspiller i Denon.
    Blir nok en 2010 ja.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Danke:

Det går fortsatt ikke å force 24fps på dvd med 2010 dersom dvd ikke har støtte for dette. Det var opprinnelig meningen, men av ulike årsaker så har de ikke fått det til også uvisst om det kommer.

Dette er egentlig ikke en veldig big deal ennå, grunnen til det er at veldig få spillere har fått dette til å fungere 100% bra.
    Det gjelder feks både Oppo og Pioneer.

Det er både problemer med synkronisering av lyd og tekst....
    Derfor er det ikke så mange som bruker 24ps på dvd.

JEG ser iallefall mye heller på 1080P eller 720P i forhold til en fake 1080P24 med dårlig synkront lyd og tekst.
    Jeg husker VHS og dvd tilkoblet analogt uten lipsync...

Så dette er ikke jeg så opptatt av enda, det er heller støyreduksjon, justeringsmuligheter og skalering+source direct jeg er opptatt av mht dvd funksjoner i bdspillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hva skal du oppnå med det?
    Er redd for å risikere lagg ved panoreringer.
    Hvis jeg slapper av i sofaen med gamle Star Trek-filmer og romskipet kommer hakkende over skjermen på en spiller til 6 lapper.
    Men min frykt er kanskje ubegrunnet da jeg blander PAL 25fps med NTSC 29-30fps?

Sender dvd ut 25fps, er vel ikke dette noe sansene vil oppfatte uansett.

@Danke:

Var innom HFK og da sa de at den ikke kommer sonefri fra fabrikk, men de skulle gjøre det gratis for meg i butikken.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd for å risikere lagg ved panoreringer.
    Hvis jeg slapper av i sofaen med gamle Star Trek-filmer og romskipet kommer hakkende over skjermen på en spiller til 6 lapper.
    Men min frykt er kanskje ubegrunnet da jeg blander PAL 25fps med NTSC 29-30fps?

Sender dvd ut 25fps, er vel ikke dette noe sansene vil oppfatte uansett.

@Danke:

Var innom HFK og da sa de at den ikke kommer sonefri fra fabrikk, men de skulle gjøre det gratis for meg i butikken.
    Vel, de nyeste spillerne Denon lager nå kommer iallefall med sonefri dvd...
    Jeg vet ikke hvordan dette er i Danmark/Norge, etter hvert kommer nok de sonefrie Denonspillerne hit også. Det er folk i AVS tråden som hevder dette, det gjelder iallefall spillerne de gir fra butikk i US og GBR nå...

Det er et viktig aber...

Du kan ikke oppdatere til nyere firmware etter at du har lagt inn sonefrihet for dvd. Da må du isåfall gjøre alt om igjen....

Bare så folk er obs på det...

Jeg kan iallefall si at jeg så de gamle Starwars dvdene her om dagen..
    Det var et helt utrolig gjensyn, særlig den første filmen som jeg alltid har ment at har litt dårlig pq tidligere.

Helt ypperlig bilde, nesten 3D i detaljer og helt topp bilde ellers..
    En meget positiv erfaring på de gamle SW dvdene...

Jeg la overhodet ikke merke til hakking i den famøse åpningscenen, bare helt vill buldring og romskip som suste forbi...

Jeg merker ikke noe særlig til panoreringsissues med dvd delen skalert, den kunne kanskje panorert enda bedre sidelengs i forhold til bd som panorerer prikkfritt...

men det er iallefall ikke hakking på min tv, og tvn min er også kjent for å ikke panorere så veldig bra.

Om det er noe issues der så synes jeg spilleren løser dette meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset angående sonefrihet og firmware.
    Merkelig at HFK ikke nevnte det, er jo høyst relevant informasjon.
    Da skal jeg nok heller la den være som den er ut av esken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mitt eksemplar av denne spilleren nå og prøvd den ut litt i helgen.

Jeg ble svært overrasket over cd delen og hadde vanskelig for å tro det jeg hørte.
    Det skal sies at fra før har jeg ikke hatt noen videre god cd spiller, så mine referanser er stort sett cd avspilling fra pc/dvd/bluray/spillkonsoller.

2010 ga nytt liv til mitt anlegg og gir musikk på langt høyere nivå enn hva jeg tidligere har erfart på mitt utstyr.
    Det er tidligere nevnt at den ligger på nivå med dedikerte cd spillere i 5-7k klassen, det tror jeg stemmer godt.

2010 erstatter min dvd-1930 med glans og sitter med mye av samme inntrykket som Danke på dvd delen. God dybde, flotte detaljer og meget habil Noise Reduction.

Synes den gir dårligere lyd over coax (center/vokal spesielt) enn dvd-1930, men nå er vel ikke coax noe som vil bli brukt så mye på 2010 heller 8)

EDIT:

Ser av bruksanvisningen at den støtter SDHC kort 4GB-8Gb. Noen som har prøvd 16GB og vet om det virker?

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •