DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 304
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Mulig det ...står på x antall 100 nettsider og annerkjente av forum og salgsannonser over 1610 men alle kan ta feil.
    Står vel også at den kan ha Realta T2 , Farudja osv på noen forum

For mange spiller det ingen stor rolle da man bare man kan sende dvd direkte feks Yamaha RX-V3900 som har ABT 2010
    (nå er vel DVD snart utkonkurert også å da forsvinner interessen for hvor bra man viser det elendige gammeldagse MPEG2 bilde)

Når det spiller noen rolle hvor bra og ytelse får man om spilleren blir bencmark testet (er det som enkelte sier nyeste farudja kan det bli spennende å se hva de har kommet med

Digitalt er bra
    Nei Denon1610 har ingen dedikert bildebrikke fra ABT, så da har du nok lest tidligere eller ufullstendige opplysninger for dette er direkte feil.

Vet ikke hvilken brikke den bruker, har hørt rykter om at det er neste generasjon uniphil brikke. Kanskje en tilpasset versjon... iallefall det jeg har lest.

En god nyhet for de som vurderer 1610 som transport, er at den ikke lenger har rødstikk i dvd bildet. Den skal vist ha meget korrekt fargegjengivelse.
    Dette ifølge folk på AVS.

Det med avansert receiver har du derimot helt rett i, har noen en mer eksklusiv receiver som har bedre brikke så er man kun avhengig av transport.

Det er derimot desverre ofte at bildebrikkene i receiver ikke er like godt implenert som i blurayspillerne. Har selv Yamaha1900 som har bildebrikke i komponent, og den er ikke like god som Denonspilleren, har hørt om flere andre lignende eksempler i HDMI bla Yamaha, Onkyo og Denon uten at jeg kan si 100% om dette er korrekt.

Synes drevet i 2010 virker ganske solid jeg, det er sef begrenset hvor mye penger de har lagt i dette. Feks er den ikke like skranglete som en viss konkurrent, og man slipper også å se på hovedkortet hver gang man bytter film.

Det jeg har sett under toppen fra bilder etc så virker drevet og kablingen ganske solid.
    Det blir sagt mid-end kvalitet, god demping av drev og skjermet kabling og godt adskilt audio og videodel.

Trådløst i en spiller, godt mulig feks LG og andre fikser dette på en grei måte. Problematikken kan jo være at i mindre til mellomstore chassis som Oppo og 2010 så blir tråløst Wlan nok en ting man må skjerme mot forstyrrelser.

Ikke like lett og rimelig for en audiodedikert spiller å få til dette på samme måten som en kjapp og rimelig koreaner.

Som jeg har nevnt før, synes denne spilleren og drevet minner en del om bygningen til Denons dvd spillere som jeg likte meget godt.
    Dvd1940 og dvd2930 feks.
    Det er den følelsen jeg har iallefall.

Men vi får snart vite mer, for jeg vet nemlig at enkelte norske Hifiblader tester denne spilleren i skrivende stund...

DVD er nok fortsatt viktig for en del, iallefall meg selv..

Men for de som ikke er opptatt av dvd, eller som ikke tror på jitter, eller som heller ikke trenger cd del eller bildejusteringer....

-LG er jo ute på markedet..
    Den har U-tube, rask start, vistnok et meget bra bluraybilde og WIFI...
    Sikkert helt topp for de som bare skal se Bluray, har egen CDspiller og vil ha BDlive. Konkuranssedyktig pris har den også..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte 2010 men bestilte 2500 pga leveringstiden til 2010 i svart, og pga at jeg uansett kun skal bruke den med hdmi. Skal bruke den sammen med onkyo 5507.
    Lyd fra cd er viktig for min del da jeg ikke ønsker dedikert cd spiller på grunn av plassen.

spørsmålet mitt er egentlig om det hadde lønt seg og ventet på 2010 i og med at den er nyere, eller er 2500 en bedre spiller i kombinasjon med onkyo? takker for svar.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tral
    Jeg vurderte 2010 men bestilte 2500 pga leveringstiden til 2010 i svart, og pga at jeg uansett kun skal bruke den med hdmi. Skal bruke den sammen med onkyo 5507.
    Lyd fra cd er viktig for min del da jeg ikke ønsker dedikert cd spiller på grunn av plassen.

spørsmålet mitt er egentlig om det hadde lønt seg og ventet på 2010 i og med at den er nyere, eller er 2500 en bedre spiller i kombinasjon med onkyo? takker for svar.
    Jeg synes Denon2500 er en meget solid spiller, den er et rått bluraydrev til prisen. Den er også mer tung og solid bygget enn 2010.
    Det er mange som kjører musikk via HDMI og er fornøyd.
    Husk at du får med oppdateringsdisk fra hifiklubben til kopibeskyttelse issues, den skal de gi deg gratis.

Denon2010 har meget bra CD del, jeg har ikke hatt bedre CD spiller.
    Har bare hatt CDspillere i 5000kr klassen.
    Det var mye bedre CD avspilling i Denon2010 i forhold til hva jeg hadde forventet.

Denon2010 er også raskere og har en bra DVD brikke.
    Du har Onkyo5507 med Reon brikke du kan bruke til dvd.

Gevinsten du ville fått med 2010 er først og fremst hurtigere spiller og bedre CD del.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, og takk for svar.
    Jeg har brukt arcam dv88 som kombi spiller frem til nå og synes det har fungert bra.
    Burde kansje ventet på 2010 for bedre cd lyd da.
    Men de kunne ikke love noe levering på den i svart i år, og det blir litt lenge å vente da arcamen har streiket.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, og takk for svar.
    Jeg har brukt arcam dv88 som kombi spiller frem til nå og synes det har fungert bra.
    Burde kansje ventet på 2010 for bedre cd lyd da.
    Men de kunne ikke love noe levering på den i svart i år, og det blir litt lenge å vente da arcamen har streiket.

Var så vidt for meg også, fikk den siste de hadde igjen i butikken.

Jeg ser de har den i svart på Hifiklubbens nettside, men de har ikke den i sølv/premium silver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det står feil på nettsiden. Jeg spurte etter på HK Lillehammer og fikk til svar at de var utsolgt på nettsiden også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det står feil på nettsiden. Jeg spurte etter på HK Lillehammer og fikk til svar at de var utsolgt på nettsiden også.
    Såpass, har hørt flere andre si at det er utsolgt også..

Marantz BD7004 er også et alternativ for de som vil ha bd/dvd spiller med meget bra CD del. Den er noe lignende som Denon2010..
    Det er også Denon som eier og står for produksjon av begge merkene.

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Marantz BD7004

Den ligger på rundt 7000,- tror jeg, har like bra eller bedre musikkdel enn 2010. Har også bildeprosessor, testere liker den veldig godt... bare lovord å høre.
    Den kan imidlertid ikke sende dvd i 576i til Onkyon din, den har derimot en ABT brikke som kan skalere opp dvd filmene for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset med Marantz, men fikk beskjed nå av hk at 2500èn hadde kommet og da er det vel litt sent.
    Angrer kansje litt nå at jeg ikke gikk for 2010, men jeg har ikke noe annet i sølv.
    Syntes også det hørtes fornuftig ut å legge pengene i et drivverk og ikke betale dobbelt opp for diverse bilde og lyd brikker.

Takk uansett for gode svar.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset med Marantz, men fikk beskjed nå av hk at 2500èn hadde kommet og da er det vel litt sent.
    Angrer kansje litt nå at jeg ikke gikk for 2010, men jeg har ikke noe annet i sølv.
    Syntes også det hørtes fornuftig ut å legge pengene i et drivverk og ikke betale dobbelt opp for diverse bilde og lyd brikker.

Takk uansett for gode svar.

Tror ikke du blir misfornøyd med Denon2500, den har vunnet flere priser og er en imponerende spiller.
    Her har du feks en viktig 1.pris fra en side som Hellnoob og de andre gutta her inne ofte referer fra.

Denon DVD-2500BT Blu-ray player review Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com
    Som du ser topp karakter, blandt mange andre 2500 toppkarakterer.

Skalering fra dvd i HDMI gjør du allikevel i Onkyon via Denon2500.

Tror egentlig de fleste er fornøyd med musikklyden i HDMI.
    Onkyon har jo gode Dac, om høytalerne også er bra match med Onkyo så har man absolutt gode forutsetninger for å få godlyd.

Jeg er dessuten av den mening at Denon og Pioneer er litt bedre på avlesing av musikk til bitstream i HDMI i forhold til andre bd spillere, men det er jo ikke akkurat et populært standpunkt å ha.

Det som er spennende er at også flere og flere Oppo83 testere mener at den også har merkbart bedre HDMI del i forhold til resten av bd spillerne.

Ut ifra egne erfaringer så mener jeg at de firmaene som jobber aktivt mot jitter med synkronisering av digital lyd også er best på metodene for å overføre best lyd bitstream.

Det samme ser man gang på gang i bransjen, det drypper bra nedover i klassene fra BWnautilushøytalere, Presenssurround, Adysseys, nå er også Oppo her og firmaene kommer til å HELLE nedover

Dersom Pioneer og Denon VET hvordan de skal få til HDMI synkroniseringen litt bedre enn konkurrenten på en kostnadseffektiv måte, ja så gjør de sef det.

Det er det jeg og mange andre eiere mener at vi hører.

Andre har sef rett til å være uenige hvor mye de vil og det respekterer jeg.

Den norske hifi-pressen har forresten vært med på test av Denons nye blurayspillere med Denon Link.

Denon Link kommer som kjent med den neste Denon spilleren 4010, denne spilleren kommer nok til å krype nedover nærmere mot 10000 tallet.
    Jeg blir ikke overrasket om prisen kan havne ned mot 14000 etter en stund. Sef ren gjetting fra min side.

Det de nevnte var at alle som var på den testen ble forbauset over hvor mye jitterstøy som forsvant med Link.. Det var meget hørbart......

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått testet en mengde dvd filmer på Denon2010.
    Jeg har hatt den i noen uker nå og har fått enda litt mer inntrykk.
    Jeg vil si at den fungerer meget bra på de aller fleste DVD-filmer jeg har prøvd.

Dette kan sef. også variere meget fra skjerm til skjerm.
    Jeg har Panasonic PX80 og det er en plasma-tv.

Tidligere dvd og bd spillere jeg har hatt..

Sony Dvd spiller, husker ikke modellen, var solid bygget, kjøpt brukt. Var en bra spiller.
    Philips dvd, jallaspiller som jeg mislikte, ble fort byttet ut til en med hdmi
    Denon1940, en knakende god dvd spiller etter min mening.
    Samsung1500, veldig bra på bd, grei på dvd, litt overdrevne farger,
    Samsung2500, veldig bra på bd, bra på dvd, synes begge hadde litt dårlig lyd.
    Denon1800, veldig bra på bd, litt skuffende på dvd, veldig bra på lyd
    (Jeg har ikke disse spillerne nå lenger, så når jeg kommenterer disse så er det etter hukommelsen)

Innstillingene jeg bruker på Panasonic PX80 plasma er den som vi her på forumet via DVE og annet i felleskap har kommet fram til at fungerer best.
    (Innstillinger for flatskjermer).

På Denon 2010 har jeg justert bildet slik for DVD titting.
    memory2

NR3
    Sharpness 2

Resten urørt

Jeg har delt inn i fem vurderinger, utmerker DVD bildet seg helt spesielt ekstra så slenger jeg på en + på meget bra. På MG, MG+, Her utmerker bildet seg for min del som mer dypt, detaljert og rent enn hva jeg trodde var mulig på en dvd. Altså meget bra.

Bra+, har gode detaljer, men mangler det "lille ekstra" i forhold til mb.

Bra er helt sebart, men utmerker seg ikke spesielt med detaljer mm.

Under middels vil si at det enkelte steder er mer undertrykt støy i bildet, også støy eller uskarpt bilde. Dårligere bildekvalitet.

Testingen er gjort via HDMI i 720P og 1080P fra Denon2010 med all bildebehandling av i Yamaha1900, filmene LOTR og Monthy Python ble også testet via Component 576i og oppskalert til HDMI 1080P i Yamaha1900 med meget bra resultat.

Meget bra(+), meget bra, bra(+), bra, under middels.

Alien-Meget bra+
    2001-Meget bra+
    LOTR,ringens brorskap-Meget bra+
    Once upon a time in the West(western)-Meget bra+
    StarWars,A new hope IV-Meget bra+
    Rambo4-Meget bra+
    Hitler,rice of evil(tvserien)-Meget bra+
    The Abyss-Meget bra+
    Kill Bill I-Meget bra+
    Lost Highway-Meget bra+
    Rocky-Meget bra
    The Black Dahlia-Meget bra
    Hero-Meget bra
    Monthy Python and the holy grail-Meget bra
    Scarface-Meget bra
    Exiled, johnnie To-Meget bra
    Once upon a time in America-Meget bra
    Svarte penger hvite løgner,Nrk tvserie-Bra+
    Chronicles of Riddick-Bra+
    Pans Labyrint-Bra+
    Serenity-Bra+
    The Philadelphia experiment-Bra+
    Pitchblack-Bra
    Dune-Bra
    Pusher-under middels
    Fulltime killer-under middels (også testet på naboens Samsung856,ca liktres*)
    Flyvende dolker-under middels

Litt mer om vurderingene, meget bra+ og meget bra utmerker seg spesielt med detaljer og dybde. Noe av det har sef litt med hvordan regissøren har filmet også. 2001 gir feks klart 3D følelse og det har med Kubricks filming å gjøre, bare det at jeg ikke har hatt noe som har fått dette bedre fram enn nå.
    Her og ned til bra+ gjorde spilleren en bedre jobb en noen annen dvd spiller jeg har hatt, rent bord.

Fra bra+ til bra var det ganske jamt med tidligere referanse 1940, 1940 var bra på en del av de over også, men hadde ikke samme, detalj, dybde eller farge/sort..

Når det gjelder de som fikk under middels, så var det støy og dårlig billedkvalitet som avgjorde dette. Synes bildet her skuffet litt.
    Pusher kom værst ut av disse filmene..

Nå ser jeg heller ikke Pusher fordi den har bra billedkvalitet, det er andre ting som avgjør... Frank, min venn. Du skulder meg penger ja?
    Av disse filmene mener jeg at Denon1940 gjorde en synlig bedre jobb mht skarphet og støy.

*VIKTIG, jeg testet som sagt Fulltime Killer på naboens Samsung45 856 også.
    Det jeg kan si er at Plasmaen min ser ut til å mestre denne filmen noe bedre enn Samsung LCDen, forskjellene er ikke veldig store, men jeg vil si at til PX80 vil jeg vurdere filmkvaliteten til opp mot Bra.

"Fulltime Killer" er for de som ikke kjenner den en asiafilm som har ganske dårlig/fattig pq.

Det var ikke detaljert og dypt på PX80, men det var uten samme grad støy som på Samsung Lcdn.

Dette kan tyde på at plasmaskjermer takler filmene med mest støy, bedre enn Lcd med 2010, men det er kun en antagelse fra min side vurdert ut fra et par scener(856).

Jeg har forsøkt å være så objektiv som mulig.
    Jeg vil også igjen påpeke at dette er med mitt oppsett og med plasma..
    For andre med andre innstillinger og oppsett kan dette variere meget.

Om noen lurer på hvordan jeg har tid til dette...
    Jeg jobber for Adecco, er akkurat ferdig med mitt oppdrag på Elprice og venter på nytt oppdrag... da blir det ofte noen dager fri.

Jeg synes det er interessant å måle og tweake litt, også å dele erfaringene man skaffer seg. Jeg kommer til å legge ut en mer utfyllende test på forbrukertest når jeg er helt ferdig.

Jeg håper også andre har interesse av noe av dette som jeg har skrablet ned i tråden på fritid.

Dvd delen til 2010 er selvfølgelig ikke helt perfekt, men den er et godt stykke på vei mener jeg.
    I mitt oppsett så erstatter den dvd referansen 1940 soleklart.
    Det er ikke til å slå under at jeg personlig liker denne spilleren, om jeg skal skryte litt av dvd i korte ord så blir det detaljer/dybde, farger og korrekt sort.

Dessuten håper jeg også at folk som har LCD kan si litt om hvordan de synes Dvd funker i deres oppsett med 2010 for jeg har som sagt kun fått testet en film på lcd som har ganske dårlig pq og det kun med noen få scener.....

Tar gjerne imot kritikk og spørsmål, dette er jo grunnlaget for en del av en videre forbrukertest fra meg her på forum.

Mvh
    Danke

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe spilleren lever opp til forventningene selv om den begynner å bli gammel.
    Prisen er forøvrig nedsatt til 5495.- på grund av leveringsproblemer med 2010.

Har snakket en del med hk lillehammer om 2500 vs 2010, og de mener den skal låte like bra på cd hvis kombinert med en bra forforsterker.
    Ser ikke bort i fra at dette bare er for å få solgt produktet.
    Skal hente spilleren i løpet av helgen, og vurderer å prøve å få til en byttemulighet mot 2010 hvis jeg ikke blir fornøyd.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

jeg går og lurer veldig på hva jeg skal velge....

Står nå mellom disse:
    Oppo BDP83 (Ser ok ut, kun sort, men er usikker på analog lydkvalitet. Genialt med sonefrihet da, og så tar den jo til alt overmål SACD og DVD-A)
    Denon 2010 (Ser veldig fin ut, har Denon og Marantz fra før i sølv, denne vil passe inn estetisk i anlegget..)
    Sony BDP-S760 (fås kun i svart, og kjedelig å vente på den... men bør jeg vente?)

Jeg er ute etter best mulig bildekvalitet i DVD og Bluray, samt at spilleren skal være så god på analog lyd at den erstatter min Denon 2100 dvd spiller. Må også ha 7.1 analog ut pga. gammel receiver.

Etter å ha lest denne tråden, synes jeg å helle mot Denon 2010... men når jeg leser tråden om Oppo, så heller jeg mot denne.... Aarrgghh... så vanskelig.

J.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe spilleren lever opp til forventningene selv om den begynner å bli gammel.
    Prisen er forøvrig nedsatt til 5495.- på grund av leveringsproblemer med 2010.

Har snakket en del med hk lillehammer om 2500 vs 2010, og de mener den skal låte like bra på cd hvis kombinert med en bra forforsterker.
    Ser ikke bort i fra at dette bare er for å få solgt produktet.
    Skal hente spilleren i løpet av helgen, og vurderer å prøve å få til en byttemulighet mot 2010 hvis jeg ikke blir fornøyd.

Forforsterkeren må jo da ha HDMI inngang isåfall.
    Det er også en god mulighet å kjøre med surround som pre i pure direct og bruke et musikk-effektanlegg som slutt-trinn.
    Det er det bla mange her inne som gjør med godt hell.

Hifiklubben er helt topp når det gjelder kundeservice.
    Feks fikk jeg byttet en NAD surroundforsterker etter hele 4mnd uten å mukke bare fordi jeg mente at de ikke matchet høytalerne mine...
    Fortell meg hvor det ellers er mulig.

Dessuten synes jeg de har konkurransedyktige priser på de samme varene som Elkjøp fører, feks Samsung og Panasonic tv og bluray.

Til sammenligning så fikk jeg et problem med Playstation som jeg hadde kjøpt på Elkjøp en gang. Diskavleseren måtte renses.
    Det tok meg 20min å få kontakt med en ansatt på telefon, en fjortis som ikke viste noe som helst.

Vet dere hvor lang tid Elkjøp brukte på å reparere og gi meg en ny spiller???
    8 måneder!
    Det samme er med alt annet på Elkjøp. Helt greit sted å handle om de har bra salgstilbud, men tenk også over garanti og service senere...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hallo,

jeg går og lurer veldig på hva jeg skal velge....

Står nå mellom disse:
    Oppo BDP83 (Ser ok ut, kun sort, men er usikker på analog lydkvalitet. Genialt med sonefrihet da, og så tar den jo til alt overmål SACD og DVD-A)
    Denon 2010 (Ser veldig fin ut, har Denon og Marantz fra før i sølv, denne vil passe inn estetisk i anlegget..)
    Sony BDP-S760 (fås kun i svart, og kjedelig å vente på den... men bør jeg vente?)

Jeg er ute etter best mulig bildekvalitet i DVD og Bluray, samt at spilleren skal være så god på analog lyd at den erstatter min Denon 2100 dvd spiller. Må også ha 7.1 analog ut pga. gammel receiver.

Etter å ha lest denne tråden, synes jeg å helle mot Denon 2010... men når jeg leser tråden om Oppo, så heller jeg mot denne.... Aarrgghh... så vanskelig.

J.
    Jeg skal ikke slå under at Oppo83 blir en meget bra spiller.
    Den kommer til å bli bedre på dvd, men har kanskje litt mindre dedikert stereodel i forhold til Denon2010.
    De har etter som jeg har skjønt brukt en Dac som er meget godt egnet for SACD og CD via HDMI. Den funger vistok bra via analog CD også.

På analog 7.1 ut så ryktes det derimot at endel er noe misfornøyd.
    Det er bla mange eiere i USA som modifiserer spilleren til å bli bedre på akkurat denne funksjonen om de har behov for den..

Oppo kommer til å få bedre karakter mye pga pris og ekstrafunksjoner,
    den kommer til å ha bedre dvd bilde, og kommer til å ha mer brukervennlig og mer avansert grensesnitt, dvs menyer etc.

Folk som har testet sier at de har veldig vanskelig for å se forskjell på dvd mellom Oppo83 og Denon2010.

Det Oppo83 er helt uovertruffen på er å fjerne støy på dvd filmer med dårligere bildekvalitet. Dessuten har Oppo mye mer avanserte bildejusteringer, mot Denon som har basis for NR, skarphet, farge, lys, etc.

Jeg hadde 3filmer i en stor samling som viste tydelig støy på Denon2010 og det kan jeg fint leve med, bildet på de andre filmene er etter min mening veldig bra og mer detaljert og dypt enn på tidligere dvd spillere.
    Det er som sagt på en plasma-tv.

Jeg trenger ikke disse avanserte bildejusteringene, ikke heller har jeg mer enn en SACD, Dark side of the moon, DVDaudio har jeg aldri eid.

Jeg synes Denon2010 er ypperlig på bluray, dvd og cd og det er alt jeg behøver. BDlive og oppdatering er så enkelt at selv et barn ville klart å trykke på knappen.
    Dessuten er den solid, det er hifiklubben og livstidsgaranti.

Jeg slipper å ta den runden med Oppo kundeservice eller han privatimportøren..

Dette er noe veldig få gir karakter for, men Denon er solid og har bedre garanti på hifiklubben i forhold til andre spillere.

Det jeg sa om den gamlere Oppo-dvd spilleren er faktisk helt sant, forumet her inne og andre hififorum flommet over av Oppos tenner og gnissel mange her inne er vitner. Xbox360 Redring var småtteri i forhold.

Dette pga at Oppo dvd forumet til slutt bare handlet om skader og klager på kundeservice.

Xbox360 sender jo tross alt en spiller i retur om en tid, men Oppo og amerikansk garanti er LITT annerledes enn den vi ellers er kjent med.

Før så var svaret at Oppo hadde skaffet så mange bra funksjoner i dvd spilleren pga av at de hadde tatt lettere på byggekvaliteten...
    Dytt mange funksjoner i en billigspiller og du vinner markedet.

Det sies at blurayen deres er bedre laget nå, men hvordan garantien fungerer i praksis blir jo en annen sak, å privatimportere vil si ingen som helst garanti...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror begge spillerne er meget bra.

Men jeg tør absolutt ikke kjøpe en spiller uten garanti eller noe som helst.
    Det mange her inne gjør er jo å kjøpe Sone A-spillere fra USA som de gjør sonefrie, og det er en stor risk å ta mener jeg.

For å si det sånn, hadde de solgt spilleren her i butikk med bra garanti så hadde jeg nok vært litt modigere..

Særlig med historien om Oppo-dvd i bakhodet.. Den spilleren var også helt utrolig bra, hadde ABT prosessor og det beste dvd bildet i prisklassen og også flere prisklasser oppover.

Den hadde derimot dårligere stereolyd.. og hadde skremmende dårlig byggekvalitet og kundeservice på den tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg tror begge spillerne er meget bra.

Men jeg tør absolutt ikke kjøpe en spiller uten garanti eller noe som helst.
    Det mange her inne gjør er jo å kjøpe Sone A-spillere fra USA som de gjør sonefrie, og det er en stor risk å ta mener jeg.

For å si det sånn, hadde de solgt spilleren her i butikk med bra garanti så hadde jeg nok vært litt modigere..

Særlig med historien om Oppo-dvd i bakhodet.. Den spilleren var også helt utrolig bra, hadde ABT prosessor og det beste dvd bildet i prisklassen og også flere prisklasser oppover.

Den hadde derimot dårligere stereolyd.. og hadde skremmende dårlig byggekvalitet og kundeservice på den tiden.
    Er ikke mye å utsette på Oppo idag. Det er bare å se på alle testene av BDP-83 og avsforum. Kommer og en egen utgave i England med betegnelse BDP-831 den 7 oktober.
    Egen importør i Norge av Oppo BDP-83. Website Template

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undres over når HFK får inn denne igjen. Har ventet i 1 måned nå på en sort 2010.
    Får lyst til å avbestille snart.

Ser det opereres med en 2010 og en 2010CI...er det forskjell på modellene?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    Undres over når HFK får inn denne igjen. Har ventet i 1 måned nå på en sort 2010.
    Får lyst til å avbestille snart.

Ser det opereres med en 2010 og en 2010CI...er det forskjell på modellene?

Det er en vesentlig forskjell... CI står for custom installment og kommer med en egen dataport hvor man kan koble til ekstra programvare etter hva jeg har forstått. Dette gjelder spillere i USA hovedsaklig.

Dessuten sies det at alle nyere 2010 spillere er gjort sonefrie for dvd fra fabrikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.

Har du opplevd at filmene fryser seg noen sekunder av og til?
    Ser noen klager på det, men får inntrykk av at problemet ligger mer på selve disken pga. kopisperrer eller gammel firmware.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    Skjønner.

Har du opplevd at filmene fryser seg noen sekunder av og til?
    Ser noen klager på det, men får inntrykk av at problemet ligger mer på selve disken pga. kopisperrer eller gammel firmware.

Jeg har aldri hatt en eneste frys på hverken bluray eller dvd og jeg har spilt en del filmer både nytt og gammelt.

Jeg oppdaterte spilleren med seneste firmware med en gang jeg fikk spilleren i hus , noe som er svært enkelt å gjøre.

Jeg har en liten teori om at de som får frys pga kopisperre er de som ikke har skjønt hvordan man oppdaterer, eller som ikke har tilgang til nett.

Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •