DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 304
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå holder dere på å ødelegget tråden her.
    Nesten hele forsiden handler om hva dere syntes og ikke om Denon 2010.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Korrekt meg om jeg har feil, men jeg tror 4010 havner på et sted mellom 18000-20.000. Iallefall i følge pund og dollar prisene...

SACD 24processering og DVDaudio koster nok litt.

Ser ut som den har nesten det samme chassisutførelse som 2010 og 1610.. 4010 er litt høyere.

Leser her at den vil komme på 2.000 dollar

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg visst Danke kunne høre forskjell på jitter mellom spillere, hadde jeg aldri kommet med mine ammetåkeinnlegg. Jeg beklager, og skal holde meg borte fra tråden i fortsettelsen.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hadde jeg visst Danke kunne høre forskjell på jitter mellom spillere, hadde jeg aldri kommet med mine ammetåkeinnlegg. Jeg beklager, og skal holde meg borte fra tråden i fortsettelsen.
    Hei, det er bare hyggelig at du diskuterer. Forum er til for sånt... Men det passer kanskje bedre i en annen tråd...

Greit at du stadfester din uenighet selvfølgelig men videre debatt om bitstream hører nok hjemme i en annen tråd..
    Du har jo valgt PS3 som mange andre og er fornøyd med det.

Denne tråden er for folk som har kjøpt eller funderer på å kjøpe Denon, samt tekniske ting..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Leser her at den vil komme på 2.000 dollar
    Hvor mye blir det omregnet i dagens kurser? Må regne med litt i avgifter også da..

EDIT..

Var ikke klar over at dollaren var så gunstig. Det vil si at den kommer på rundt 14-15 etter at avgifter etc er lagt til gjør det ikke?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4010 vil komme på 17K eller 18K. Fikk se det når jeg var i butikken for noen dager siden, men jeg husker som sagt ikke om det var 16995 eller 17995.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon BDP 2010 (tråden burde vel også inludert 1610 i overskrift)
    Det er like manualer , tilkoplingsplasseringer , fjernkontroll og innstillinger til de funksjoner 1610 og 2010 har felles

For de fleste som ikke trenger 5.1/7.1 analog utganger på BD spiller og RS 232c er DBP-1610 samme spilleren og ett billigere alternativ

Skal man diskutere innstillinger osv er det greit å vite hva man ikke trenger å bry hodet med på disse spillerene
    1610/2010 begrensninger
    Ikke USB (sd kort kan brukes for avspilling av mp3 , wma , bilder i tillegg til drevet)
    Ikke Wifi (trådløs oppkopling så man slipper kabel til internett)
    Ikke stream (bilder , lyd , film over nettverk fra nettverksharddisk eller fra pc)
    Divx bare fra plate (om srt , sub osv støttes har jeg ikke sjekket)
    Ikke stream fra nettverk (Youtube osv)
    Ikke Quick start (funksjonen som gjør en BD spiller har rask oppstart)
    DTS HD MA Essential sertifiserings merking mangler (jeg finner ingen)...spilleren decoder neppe DTS ES , DTS ES Matrix , DTS NEO , DTS 24/96 osv riktig selv om essential merking ikke er tilstede......om Essential merking mangler sier ikke spesifikasjonene noe om den kan decode riktig eller bitstreame utvidelses format (men den bitstreamer det sikkert)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Nå ble det veldig mye OT her...........

Spennende at du mener at 2010 er en bedre spiller enn 2500. Prisen er jo hyggelig ettersom den er noe mer enn en transporter.
    Det kommer vel noen tester av den etterhvert. Har ikke fått med meg noen enda.

Ellers kan jo 4010 også være noe å vente på, men den havner nok på godt over 10k.
    4010 kommer til å koste 17995,-

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Denon BDP 2010

For de fleste som ikke trenger 5.1/7.1 analog utganger på BD spiller og RS 232c er DBP-1610 samme spilleren og ett billigere alternativ

Skal man diskutere innstillinger osv er det greit å vite hva man ikke trenger å bry hodet med på disse spillerene
    1610/2010 begrensninger
    Ikke USB (sd kort for avspilling av mp3 , wma , bilder i tillegg til drevet)
    Ikke Wifi (trådløs oppkopling så man slipper kabel til internett)
    Ikke stream (bilder , lyd , film over nettverk fra nettverksharddisk eller fra pc)
    Divx bare fra plate
    Ikke stream fra nettverk (Youtube osv)
    Ikke Quick start (funksjonen som gjør en BD spiller har rask oppstart)
    DTS HD MA Essential sertifiserings merking mangler (jeg finner ingen)...spilleren decoder neppe DTS ES , DTS ES Matrix , DTS NEO , DTS 24/96 osv riktig selv om essential merking ikke er tilstede......om Essential merking mangler sier ikke spesifikasjonene om den kan decode riktig eller bitstreame utvidelses format (men den bitstreamer det sikkert)

Den eneste grunnen til å kjøpe 1610 er for å bruke den som Transport, cdspiller. Eller for de som ikke har råd.

Trenger du kun en transport, eller har dårlig råd, så er vel kanskje dessuten nedprisede 2500 eller 1800 like gode eller bedre alternativer.

Prisforskjellen er så liten (ca1000) og 2010 har dessuten et bedre driverk og chassis enn 1610. Dette ifølge hifiklubben...
    Desuten har den større JAVA disk, som gjør den raskere enn feks Pioneer spillerne og Denon 2500 og 3800. Hurtighet er nå på middels, det er en ganske klar avansering.

Videre har 2010 bedre dvd avspillingsdel og ABT prosessor.
    ABT prosessoren er i drift både til dvd og bluray....

Ethernet tilkoblingen er dessuten såre enkel, behøvde bare sette inn ledningen så var den på nett.. på momentet. Ingen koder og jallaknoting, bluraylive automatisk med en gang ledningen er i spilleren.
    Du trykker kun test connection og så er du på nett...

Det er ikke USB, men hvem trenger det? SDHC kort er jo mye billigere også. Har selv kjøpt meg et 8GB kort med adaptor på ClasOlsson som jeg har ført over all musikk på, det kostet meg kun 240kr, USB med samme kvalitet koster jo opp mot 800.

Analogdelen 7.1 ut har såvidt jeg vet støtte for DTS, Dolby digital, dolby digital+, DTSHD master audio, og DolbytruHD. Selv har jeg aldri hatt bruk for noe mer enn dette..

Dessuten har den bedre lydkvalitet og dacs enn OPPO...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er tragisk at tråden hele tiden avbrytes av PS3 fanboys og OPPO fanboys........
    Dessuten har den bedre lydkvalitet og dacs enn OPPO... det var deilig å få ut.
    Den eneste som har nevnt Oppo i denne tråden er du - og hele 9 ganger så langt. Kombinert med bruken av ordet "fanboy" fremstår det nå som om tråden er etablert for at du skal feire og forsvare ditt eget kjøp av Denonen - som forøvrig er en aktuell kandidat for meg også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste som har nevnt Oppo i denne tråden er du - og hele 9 ganger så langt. Kombinert med bruken av ordet "fanboy" fremstår det nå som om tråden er etablert for at du skal feire og forsvare ditt eget kjøp av Denonen - som forøvrig er en aktuell kandidat for meg også.
    Man behøver bare ha tittet innom Oppo tråden for å forstå hva jeg mener...

Føler jeg er på rimelig trygg grunn.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er tragisk at tråden hele tiden avbrytes av PS3 fanboys og OPPO fanboys........
    Er ikke fanboy men opptatt av hva som er forskjeller , ikke forskjeller , forskjeller som blir overfokusert på osv

Jeg har ikke skrevet noe kritikkverdig eller nedsettende i tråden du har opprettet og tragisk er det at du oppfatter en tråd du har opprettet som din personlige der du velger hva som skal godtas og hva som skal angripes med usakelige påstander om tragisk osv
    Mine ord var hva spilleren ikke takler /forskjell 1610 , 2010 og er vel ment og god info til de som lurer.

Den eneste grunnen til å kjøpe 1610 er for å bruke den som Transport, cdspiller.
    Slik er det med de fleste BD spillere og også 2010.
    Vi har en digital utvikling og det ligger flere negative faktorer i å decode og digital til analog convertere lyden til multichannel analogt fremfor overføre digitalt til reciver.
    Det ligger flere negative faktorer til å digital til analog convertere video til analogt i BD spiller fremfor å overføre det digitalt.

Trenger du kun en transport, så er vel kanskje dessuten nedprisede 2500 eller 1800 like gode alternativer.
    Kjøpte du virkelig 2010 for å bruke multichannel analog utganger.
    Det er vel noe som heter utvikling og disse spillerene hadde vel ikke DTS HD MA decoding for de som ennå bruker LPCM og de hadde heller ikke profile 2.0
    De er litt tregere i bruk en nye 1610/2010
    De har dårligere brikker til video som du selv sikkert registrerte med 1800 du hadde.
    Selvfølgelig blir også BD behandlet i video prosessor i BD selv om man sender 1080 24 fra BD disk som transport som du kaller det

Prisforskjellen er så liten (1000) og 2010 har dessuten bedre driverk og chassis enn 1610.
    Tull.det er samme drivverk og samme chassis (unntaket med chassis er at det er laget 8 hull til multichannel analog utgangene + 3 skruehull og ett hull og 2 skrue hull til RS 232.
    Løft av lokket så ser du hvor enkelt det er (bilde er av 2010 der multichannel analog utgangene vises til venstre på bilde)

Videre har 2010 bedre dvd avspillingsdel og ABT prosessor.
    ABT prosessoren er i drift både til dvd og bluray....
    Du drømmer og det er skremmende at du skriver så mye tull i din egen 2010 tråd som du egentlig kunne brukt til riktig informasjon for de som tenker å kjøpe eller allerede eiere.
    Det er samme ABT 1030 og drift til Blu Ray er da for de som scalerer ned BD film til hd ready tv

Audiodelen 7.1 ut har såvidt jeg vet støtte for DTS, Dolby digital, dolby digital+, DTSHD master audio, og DolbytruHD.
    Sikkert for DTS HD også men er helt vanlig.
    det Denon ikke sier noe om er om den decoder utvidelser (noe den neppe gjør)
    Det er ikke vanlig at bd spiller decoder utvidelser men fabrikanter har blitt flinke til å merke spillere så folk kan vite hva spilleren gjør eller ikke gjør.
    Dette gjelder også om en spiller bitstreamer alle utvidelser

Dessuten har den bedre lydkvalitet og dacs enn OPPO... det var deilig å få ut.
    Spiller for meg ingen rolle da jeg absolutt ikke anbefaler analoge utganger eller har tanke om kjøp av oppo (i det minste ikke før Oppo har wifi , stream over trådløst nett og støtte for NTFS)
    Oppo benchmark analog , sendt som LPCM , bitstream er gjort av flere og offentliggjort. tallene er langt fra dårlige til å være en billig spiller + oppo kan modifiseres til enda bedre analog lyd , vi får se forskjellen når 2010 får benchmark resultat
    Uansett er det mest aktuelle bitstream , LPCM eller Denon link da analog lyd overføring påvirkes utrolig av støy , krever ekstra innstillinger i reciver , upraktisk om man veksler mellom digital og analog lyd og bør være siste utvei om man har ok reciver når en velger bd spiller i prisklesse under 10 000
    (mange sitter med prosessorer , recivere/amp og er avhengige av analog lyden men de fleste brukere er tjent med digital overføring)

1000 kr forskjell (1610 vs 2010) mellom en BD spiller med 7.1 multichannel analog og ikke er vanlig på spillere i den klassen å tar man utgangspunkt i de 1000 kronene så tilsier det at det langt fra er noe påkostet analog lyd til den prisen (da også rs 232 er en kostnad man må trekke fra de 1000,-)
    (ofte må man betale 1-2 tusen pr kanal (8-16 k) skal man snakke om påkostet analogdel)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke fanboy men opptatt av hva som er forskjeller , ikke forskjeller , forskjeller som blir overfokusert på osv

Jeg har ikke skrevet noe kritikkverdig eller nedsettende i tråden du har opprettet og tragisk er det at du oppfatter en tråd du har opprettet som din personlige der du velger hva som skal godtas og hva som skal angripes med usakelige påstander om tragisk osv
    Mine ord var hva spilleren ikke takler /forskjell 1610 , 2010 og er vel ment og god info til de som lurer.

Slik er det med de fleste BD spillere og også 2010.
    Vi har en digital utvikkling og det ligger flere negative faktorer i å decode og digital til analog convertere lyden til multichannel analogt fremfor overføre digitalt til reciver.
    Det ligger flere negative faktorer til å digital til analog convertere video til analogt i BD spiller fremfor å overføre det digitalt.

Kjøpte du virkelig 2010 for å bruke multichannel analog utganger.
    Det er vel noe som heter utvikling og disse spillerene hadde vel ikke DTS HD MA decoding for de som ennå bruker LPCM og de hadde heller ikke profile 2.0
    De har dårligere brikker til video som du selv sikkert registrerte med 1800 du hadde.
    Selvfølgelig blir også BD behandlet i video prosessor i BD selv om man sender 1080 24 fra BD disk som transport som du kaller det

Tull.det er samme drivverk og samme chassis (unntaket med chassis er at det er laget 8 hull til multichannel analog utgangene + 3 skruehull og ett hull og 2 skrue hull til RS 232.

Du drømmer og det er skremmende at du skriver så mye tull i din egen 2010 tråd som du egentlig kunne brukt til riktig informasjon for de som tenker å kjøpe eller allerede eiere.
    Det er samme ABT 1030 og drift til Blu Ray er da for de som scalerer ned BD film til hd ready tv
    Jeg synes det er både skremmende og kritikkverdig at du kan ha en såpass krass tone mot meg uten engang å ha sjekket fakta..
    Sikkert for DTS HD også men er helt vanlig.
    det Denon ikke sier noe om er om den decoder utvidelser (noe den neppe gjør)
    Det er ikke vanlig at bd spiller decoder utvidelser men fabrikanter har blitt flinke til å merke spillere så folk kan vite hva spilleren gjør eller ikke gjør.
    Dette gjelder også om en spiller bitstreamer alle utvidelser

Spiller for meg ingen rolle da jeg absolutt ikke anbefaler analoge utganger eller har tanke om kjøp av oppo (i det minste ikke før Oppo har wifi , stream over trådløst nett og støtte for NTFS)
    Oppo benchmark analog , sendt som LPCM , bitstream er gjort av flere og offentliggjort. tallene er langt fra dårlige til å være en billig spiller + oppo kan modifiseres til enda bedre analog lyd , vi får se forskjellen når 2010 får benchmark resultat
    Uansett er det mest aktuelle bitstream , LPCM eller Denon link da analog lyd overføring påvirkes utrolig av støy og bør være siste utvei om man har ok reciver når en velger bd spiller i prisklesse under 10 000
    (mange sitter med prosessorer , recivere/amp og er avhengige av analog lyden men de fleste brukere er tjent med digital overføring)

1000 kr forskjell mellom en BD spiller med 7.1 multichannel analog og ikke er vanlig på spillere i den klassen å tar man utgangspunkt i de 1000 kronene så tilsier det at det langt fra er noe påkostet analog lyd til den prisen
    (ofte må man betale 1-2 tusen pr kanal (8-16 k) skal man snakke om påkostet analogdel)

Det er allerede laget en test med OPPOS S&M disk, du finner den i linken øverst i tråden... Bluraytest
    Der kommer Pioneer51 og Denon2010 like bak Oppo83 blandt en hel haug nye og gamle spillere.

Jeg synes det er både skremmende og kritikkverdig at du kan ha en såpass krass tone i en diskusjon uten engang å ha sjekket fakta..

Når det gjelder din kritikk hygen, så viser jeg bare til din og Hellnoobs arrogante holdning til flere andres oppfattelse av 2010s lydegenskaper både i DAC og bitstream...

Vitsing som at:
    -Da må han ha glemt å sette i riktig ledning, -eller trykket på feil knapp etc her og i Oppo tråden er gode eksempler på mitt poeng...

Det er jo ingen som kan påstå at noen lyd er bedre enn den i PS3 eller Oppo, for da blir det bråk.

Det at et dusin folk setter i ledninger feil, det er jo en annen morsom situasjon man kan se for seg....

Sitat hygen-Skal man diskutere innstillinger osv er det greit å vite hva man ikke trenger å bry hodet med på disse spillerene...
    Man kan sef ta for seg spillerens begrensninger, men synes du ikke det er litt påfallende at du etter å ha hyllet Oppo opp i skyene sammen med andre går over i Denons tråd for å ramse opp Denons begrensninger under påskudd av tekniske råd om innstillinger, -Slik at andre slipper å bry hodene sine...

Oppo er jo ikke fri for begrensninger den heller, uten at jeg kunne se at du var like ivrig på å ramse opp de samme begrensningene i Oppo tråden...

Jeg kan godt si litt om mitt valg, jeg ville ha en meget bra CDspiller i blurayen.
    Jeg ville ha en bra bluraydel og er meget godt fornøyd.
    Analogdelen skal jeg nok prøve, men var ikke derfor jeg valgte 2010 nei.
    DVD delen er jeg også fornøyd med, nå kan jeg endelig se dvd filmer igjen.
    Dessuten en meget solid spiller med livstidsgaranti... merk.

Det summerer valgene mine ganske enkelt og greit og jeg er meget godt fornøyd med mitt valg. En solid spiller med meget bra lyd og bilde i forhold til mine preferanser.

Den er ikke feilfri, den kunne godt vært "litt" raskere, kunne også hatt bedre noise reduction, men fordelene oppveier soleklart dette.

Jeg er godt fornøyd. Dvd bildene er meget klare og detaljerte, og hurtighet er nå nede på midpack.

Edit... et mer solid driverk har vel ikke med analogutgangene å gjøre?

Jeg vil bare legge til litt fra hukommelsen....
    Jeg husker jeg kjøpte Denon1940, fikk den anbefalt av venner og toppkarakterer i svenske hifiblader. Det som var hjemmekinobladet i Norge den gangen gav den karakter3 og kalte den "dyr", dessuten var det et eller annet med en HDMI knapp på panelet.

Gledeligvis kom Lyd og bilde på mye bedre tanker, gav spilleren en 5er om jeg ikke husker helt snurr. En SOLID og tung dvd spiller med forgylte innganger et solid drev og ypperlige skaleringsevner til plasma og lcd både i hdmi og comp... og fenomenal lyd og fenomenal stereolyd som cdspiller..,
    i motsetning til en viss annen dvd spiller med lyd som så vidt gikk til tvn.. JaO.

En Denon spiller har aldri stanset for meg, bank i bordet.
    Brukt dag og natt.

Det kan du kalle kvalitet, hvor mye husket jeg ikke hvordan folk søt og klaget over at Oppo dvd spillerne deres røk hele tiden...
    UFF hvor var garantien? måtte sendes til USA.. , var det noen som viste hvor lang tid det tok? :cry:

Neida, var en annen som hadde full stans og den kom aldri tilbake igjen HELLER..:lol:
    -å nei ikke du også to dager etter meg.

Jeg husker jeg da var morsom og påpekte at de skulle valgt Denon og Faroudjja istedet... Det var innrømmelser der i gården ja...

Husker jeg nervøs dro innom hifiklubben og spurte om hvordan garantien min funket...
    -Når du kjøper DENON av oss, så har du livstidsgaranti/service med kvittering.

Jeg bare setter meg trygg ned og venter på neste runde, da forumene igjen begynner å flomme over av medlemmene med skranglekassene på Oppo-forumet som sliter med å sende moddede Sone A Oppo spillere med grønne hovedkort som tyter ut til service i USA..

-Hvor mye var det han ene fyren på AVforum sa det kostet igjen med service på en Sone1 Oppo spiller i USA i de hine hårde dager?? Mimre, mimre tror det var 7000,- eller noe sånt. :cry: , så kom shipping siden i tillegg. 9000,-tot.

Jeg ber dere alle grave dypt i husken, for det fløt av service tråder på nettet på den tiden, det begynte på O og det sluttet på o.ops: .
    Sannheten er vel at "O"tråden til slutt ble en uendelig service og garanti tråd... Eller Krisehjelp.:lol:

Jeg husker også kundeservicen til Oppo fra AVforum sider...

-Oppo mener vist at etter et års tid så er det bare rett og rimelig at spilleren ryker, jeg blir istedet bedt om å kjøpe en NY Oppo dvd. :cry:
    Det var nesten trist lesing, men av og til litt morsomt også, noen trøstende ord ble også gitt husker jeg.. Det var værre enn RED-RING.

God dag mann økseskaft..

Hehe, jeg håper de bygger de Oene bedre nå, for deres del..
    Jeg skal innrømme at det ser ut som en meget bra spiller
    (det gjorde det den gangen også)...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å bomme totalt og ødelegge en tråd! Du har virkelig klart å la denne tråden rakne og bli ødelagt - helt av deg selv...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvfølgelig blir også BD behandlet i video prosessor i BD selv om man sender 1080 24 fra BD disk som transport--

Løft av lokket så ser du hvor enkelt det er (bilde er av 2010 der multichannel analog utgangene vises til venstre på bilde)

Jeg beklager det jeg sa om fanboyisme, jeg ble bare litt provosert av avsporingen som har vært gjeldende i tråden.

Jeg har iallefall lest at ABT er i drift både på dvd og bluray.. ABT er bildebehandlings brikken spilleren bruker...
    Tror det er litt av cluet med ABT, at den kan brukes både til bluray og dvd.
    Det er iallefall det jeg har hørt fra ABT sine sider.

Hifiklubben skriver også at den har bedre drivverk enn 1610, det står ordrett. De sier også at lyddelen og videodelen er meget godt skjermet.
    Veier dacs 1kg?

Vet du dette sikkert, åpnet og sjekket eller info fra Denon?
    Det kan sef hende at Denon og hifiklubben juger bevisst, men da er det jo fint om du finner det ut..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kan se er eneste avsporing i denne tråden bildet av damen med stein. Og både det innlegget og de andre som sikkert provoserer er tilsvar til uttalelser eller påstander i tråden.

Så tråden er etter min oppfatning absolutt på sporet, men tonen i tråden har helt fra starten vært preget av synsing og udokumenterte påstander - ispedd en del fakta - og da kommer andres synsing også på banen (eller sporet :-)). Og det må en enten leve med, eller overse. Det bør ihvertfall ikke sensureres, verken av trådstarter eller moderatorer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De er litt tregere i bruk en nye 1610/2010
    Selvfølgelig blir også BD behandlet i video prosessor i BD selv om man sender 1080 24 fra BD disk som transport som du kaller det.

Oppo benchmark analog , sendt som LPCM , bitstream er gjort av flere og offentliggjort. tallene er langt fra dårlige til å være en billig spiller + oppo kan modifiseres til enda bedre analog lyd , vi får se forskjellen når 2010 får benchmark resultat.

1000 kr forskjell (1610 vs 2010) mellom en BD spiller med 7.1 multichannel analog og ikke er vanlig på spillere i den klassen å tar man utgangspunkt i de 1000 kronene så tilsier det at det langt fra er noe påkostet analog lyd til den prisen (da også rs 232 er en kostnad man må trekke fra de 1000,-)

RS232 port er kun på CI versjonene(Ikke i Norge), iallefall om jeg ikke har misforstått hva du mener.

Dessuten er det ikke helt sikkert at Denon tenker akkurat slik mht prissetting. Bildeprosessor og 7.1, bassmanagement og lyddekodere koster nok egentlig mer enn 1000kr, forklaringen ligger i at det er andre deler som er billigere i produksjon..

Burr.Brown dac er å regne et som high end komponent så det er nok noe av det dyrere i spilleren ved siden av ABT brikken. Dette med at du "priser" 5 Dac til verdi 1000kr viser at du ikke har helt forståelse om hva du snakker om..

1610 har dessuten bare en Dac såvidt jeg vet mot 2010s X 5, allikevel er 1610 svært påkostet musikkdel i forhold til vanlige blurayspillere....

Dersom du regner slik på det så er det ikke så rart at du er på jordet....

Denon3800 har burrbrown PCM1796x5, Denon2010 har PCM1782x5!!
    Dette er Burr.Browns og de koster spenn, high-end komponenter er det.

Vet du hvorfor DENON har råd til å putte de i spillerne sine???

-AVTALER.

Når du skal selge X antall tusen komponenter med videre avtaler årevis fremover så får du råbra pris.

Men selvom de har råbra pris så er allikevel dette svært påkostet i en spiller til 6000,- Det gjelder for Denon1610 også..

Til sammenligning har Oppo 1 dac, sikkert ikke dårlig den heller... og den har ABT2010... tror dere prisen dere betaler for OPPO er reell?????
    Ta med tyngden og utførelsen også?

NEI den er ikke reell markedsmessig pris, langt derifra.

Prisen er som den er fordi OPPO har særavtaler med ABT og dacprodusent. Sikkert fordi de også har kjøpt opp en hel bråte og har videre avtaler fremover. Det er sånt ABT lever av..

Foreslår at du sjekker enkeltprisen på OpposABT2010 og
    Denons Burr.browns ferdige som Skaler og DACpakke , for dette er absolutt ikke billig komponenter, dette er high-end komponenter i mid. end spillere.. Da blir diskusjonen også mer reell. 8)

Som en pekepinn så koster DVDO skaleren med ABT alene rundt 4000nkr, om ikke enda mer i Norge.. Anchor Bay » Products » Order Online

En ferdig surround BurrBrown Dacx5 med egen dedikert stereodel ville nok ligget på rundt 4000 den også...

Markedsverdien på de komponentene biter altså langt innpå spillernes prissatte verdi...

Denon er som sagt testet av flere den også, selv om den ikke har noen benchmark enda. Den er testet med S&M disken til OPPO som sagt og utifra lydkvalitet..

Denons spec. på DAC lyd er bedre enn Oppos, sammen med den uoffisielle testen så er det en ganske grei pekepinn på lydforskjell i vanlig stereo.

Selv om det ikke er offisielt så ser også de forskjellige infoene ut til å stemme.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kan se er eneste avsporing i denne tråden bildet av damen med stein. Og både det innlegget og de andre som sikkert provoserer er tilsvar til uttalelser eller påstander i tråden.

Så tråden er etter min oppfatning absolutt på sporet, men tonen i tråden har helt fra starten vært preget av synsing og udokumenterte påstander - ispedd en del fakta - og da kommer andres synsing også på banen (eller sporet :-)). Og det må en enten leve med, eller overse. Det bør ihvertfall ikke sensureres, verken av trådstarter eller moderatorer.

Det er som sagt hyggelig med diskusjon, synsing og diverse...
    Vi har som sagt delte meninger om bitstream og jeg må sef tåle at andre er uenig. Det er bare interessant med en diskusjon..

Kanskje jeg ble litt provosert, men nå er jeg ferdig med det..

Om noen mener jeg har feil, så er det sef bra at man påpeker det så får vi heller se etter om det er feil...

Jeg har min info fra Denon, Hifiklubben og forskjellige nettsider jeg som dere, og av og til så er det at infoen ikke stemmer eller at man er litt usikker pga ny info, og da er det sef greit å få vite mer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eh.. Denon1610 har ikke ABT1030 brikken...

Dersom du trodde dette så forstår jeg godt at du foreslo den.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh Denon1610 har ikke ABT1030 brikken...

Dersom du trodde dette så forstår jeg godt at du foreslo den.
    Mulig det ...står på x antall 100 nettsider og annerkjente av forum og salgsannonser over 1610 men alle kan ta feil.
    Står vel også at den kan ha Realta T2 , Farudja osv på noen forum

For mange spiller det ingen stor rolle da man bare man kan sende dvd direkte feks Yamaha RX-V3900 som har ABT 2010
    (nå er vel DVD snart utkonkurert også å da forsvinner interessen for hvor bra man viser det elendige gammeldagse MPEG2 bilde)

Når det spiller noen rolle hvor bra og ytelse får man om spilleren blir bencmark testet (er det som enkelte sier nyeste farudja kan det bli spennende å se hva de har kommet med

Digitalt er bra

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •