DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 304
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jaja, da er spillern min i køddemodus igjen, spilte av et kvarter på The green mile, så stopp og ingenting skjedde og plugga strømmen ut fra spillern. Kjørte i gang igjen så da kom det opp disk error, det ligger heller ikke noen oppdateringer for denne spillern heller. Da ser det ut som denne havner på på service fortere enn svint, nå som jeg hadde lyst å se en film måtte den klikke nok engang og slik gjør jeg lettere irritert.

Jeg er ikke akkurat direkte fornøyd med denne Made in China stemplingen på alle produkter, kvantitet fremfor kvalitet og slikt suger max. Denne får bare sendes inn og se hva man får gjort rett og slett, er det noen her som opplever noe merkelig med sine spillere?
    Synd du har fått en trøblete spiller. Min er det ikke noe i veien med, men det er litt irr at den er så treg.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Synd du har fått en trøblete spiller. Min er det ikke noe i veien med, men det er litt irr at den er så treg.
    Den er ikke akkurat av det raskeste slaget men det er absolutt ingen av disse Denon spillerne, dem er like dan men den er raskere enn BT2500 da. Veldig fornøyd med spillern ellers så jeg får en service, om de ikke kan gjøre noe spes så får jeg nesten vente på nytt lager av disse spillerne. Men låner med meg den nye Cambridgen og hygger meg med den så lenge.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da er spillern min i køddemodus igjen, spilte av et kvarter på The green mile, så stopp og ingenting skjedde og plugga strømmen ut fra spillern. Kjørte i gang igjen så da kom det opp disk error, det ligger heller ikke noen oppdateringer for denne spillern heller. Da ser det ut som denne havner på på service fortere enn svint, nå som jeg hadde lyst å se en film måtte den klikke nok engang og slik gjør jeg lettere irritert.

Jeg er ikke akkurat direkte fornøyd med denne Made in China stemplingen på alle produkter, kvantitet fremfor kvalitet og slikt suger max. Denne får bare sendes inn og se hva man får gjort rett og slett, er det noen her som opplever noe merkelig med sine spillere?
    Tror du gjor klokt i å legge ved en utfyllende beskrivelse av problemet når du sender den på service ellers er sjansen stor for at du får den tilbake med 'ingen feil funnet' og en faktura.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Tror du gjor klokt i å legge ved en utfyllende beskrivelse av problemet når du sender den på service ellers er sjansen stor for at du får den tilbake med 'ingen feil funnet' og en faktura.
    Jeg skriver en full beskrivelse av problemet, mulig den vil funke under testing så kommer problemet igjen. Dette har skjedd meg et par ganger alt så da er det en feil et sted, andre folk har spillere som funker brillefint så da er det snodig min spiller gjør stikk motsatt.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver en full beskrivelse av problemet, mulig den vil funke under testing så kommer problemet igjen. Dette har skjedd meg et par ganger alt så da er det en feil et sted, andre folk har spillere som funker brillefint så da er det snodig min spiller gjør stikk motsatt.
    Snodige errors du har ja.. kan jo være at du har vært uheldig og fått en mandagsvare..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Snodige errors du har ja.. kan jo være at du har vært uheldig og fått en mandagsvare..
    Da har jeg fått vite fra serviceverkstedet at min Denon 2010 Premium silver herved skrotes, ender nok opp med en svart utgave av denne spillern igjen men det får jeg leve med. Er det noen andre konkurrenter som er bedre kanskje ?

Grunnen til skroting at det ikke ble vits å fikse på denne tross kostnader osv, da får man heller sørge og tenke over hva man gjør videre rett og slett.......

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått vite fra serviceverkstedet at min Denon 2010 Premium silver herved skrotes, ender nok opp med en svart utgave av denne spillern igjen men det får jeg leve med. Er det noen andre konkurrenter som er bedre kanskje ?

Grunnen til skroting at det ikke ble vits å fikse på denne tross kostnader osv, da får man heller sørge og tenke over hva man gjør videre rett og slett.......
    En av Oppo`s 83 modell

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ligger jo en 2500 i sølv på brukten nå.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ligger jo en 2500 i sølv på brukten nå.
    Han Roger får ikke brukt denne da det bare er HDMI ut på spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vifte

Min spiller kom tilbake fra verkstedet etter fire uker (og én dag) med ny strømtilførsel og vifte. Nå holder den seg kjølig og fin. Har ikke sjekket om den har samme gamle firmware, men den er ihvertfall fortsatt sonefri. Alt er vel og det er fred i stuen.

Har ikke hatt noen flere hangups hvor bildet fryser i mange sekunder, men jeg har merket at når den starter å spille så kommer ikke lyden inn før etter et par sekunder eller så, akkurat nok til å misse første anslag av åpningsfanfaren på en filmselskaps-logo eller tilsvarende.

Litt primitivt, men jeg kan leve med det. Den har svært langsome layer changes på DVD også. Men kvaliteten på DVD er pokker så imponerende. Lånte en Pioneer DVD mens min var hos legen og det var utrolig hvor mye bedre bildet er på Denonen.

En litt rar ting er, at selv om det ikke er noen form for resume på en stanset BluRay-film, så fungerer resume av og til om du trykker stopp på f,eks introfilmsnutter til menyen og slikt. Muligens er disse i gammeldags Mpeg2 eller noe slikt, i motsetning til selve filmen. Hva vet vel jeg. Litt rart.

Ønsker eventuelle andre med tekniske problemer lykke til!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    men jeg har merket at når den starter å spille så kommer ikke lyden inn før etter et par sekunder eller så, akkurat nok til å misse første anslag av åpningsfanfaren på en filmselskaps-logo eller tilsvarende.
    Hørtes da ille ut
    (skulle nesten tro du motok filmsignalene fra usa over en dårlig telefonlinje he he)

Er det bare i åpningen , er det bare at lyden ikke starter da den skal eller har du etterslep (usyncronisert bilde lyd) å om den er usyncronisert.er det under hele filmen
    Er det under hele vil symc innstilling hjelpe
    (hvordan avgjøres i forhold til hvordan du overfører lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare begynnelsen som er klippet liksom. Det skjer når du starter fra menyen eller hopper rett til en scene fra menyen. Litt irriterende om det mangler f.eks et ord i en setning som blir sagt, men ellers til å leve med.

Denne spilleren er en svær tung langsom primitiv panservogn med fantastisk billedkvalitet, men uten alle de elektroniske finesser som man kanskje hadde forventet (som resume). Men jeg synes det er greit nok.

Når det gjelder sync så er det for det meste riktig nå, men av og til virker det som om det er én enkelt frame eller så feil på DVDer. Orker ikke fikle mer med det. Hadde store syncproblemer før, men de forsvant når jeg skrudde av å holde sync på AV-receiveren.

Orker ikke begynne igjen med bruksanvisning og eksperimenter. Har glemt alt jeg leste og gjorde før den var til reparasjon.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hentet min DBP-2010 på klubben nå. Tok faktisk ikke lange tida fra jeg bestillte til den kom.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt opp en ny selv og den får jeg til neste uke engang, da er det bare å vente å se hva som skjer. Mulig andre gangs produksjonen har gjort mirakler med denne spillern, veldig god spiller så jeg håper å få samme ytelsen nok engang. Om den skal klikke neste gang prøver jeg recovery metoden rett og slett.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er nok ikke så flinke som andre til å start-teste sine spillere i begynnelsen, det hender at noen av de har endel startvansker før de første oppdateringene... feks 2500 hadde også endel barnesykdommer i starten.

Min egen spiller har fungert helt feilfritt funksjonsmessig.
    Opplevde et par sekunds frys på enkelte titler før forrige firmware, men den siste firmwaren fjernet dette problemet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler dem tester noe av det som kommer fra samlebånd fra kina's fabrikker, men det er vel ikke annet å vente så man får håpe flaksen er der når spillern kommer i hus. Den blir dog sort men det får jeg leve med, gidder ikke å fikse på profilen min av den grunn.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne spilleren virker veldig solid, men det finnes sikkert noen mandagsutgaver fra noen stressede samlebånd i Kina/Japan.
    Virker også av og til som om Denon lar kundene teste varene, for så å komme med en rekke oppdateringer etterhvert... det løser som regel problemet.

Jeg vet ikke hvordan de andre firmaene gjør det..

Synes spillern er fenomenal på CD og dvds og sef blurays.

Så Mission to Mars igår av Brian de Palma på dvd igårkveld og bildekvaliteten var som vanlig helt konge.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nye Denon spillere annonsert
    (mange har vel knapt fått sin 2010 pga lang ventetid så kanskje man allerede nå bør gå til hifi klubben å skrive sg på liste så man ikke må vente til år 2011 for å få spilleren)

DBP-1611UDCI
    DBP-2011UDCI
    som sikkert vil hete 1611 og 2011 her i Norge å kanskje minimale forskjeller mellom USA , Europa modeller.
    Spillerene skal være klare for 3D (bare en firmware oppdatering tror jeg)
    SACD
    DVDA
    WiFi ????
    Quick Start ????
    Denon Unveils Universal 3D Blu-ray Players « Hugh's News

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Da er nye Denon spillere annonsert
    (mange har vel knapt fått sin 2010 pga lang ventetid så kanskje man allerede nå bør gå til hifi klubben å skrive sg på liste så man ikke må vente til år 2011 for å få spilleren)

DBP-1611UDCI
    DBP-2011UDCI
    som sikkert vil hete 1611 og 2011 her i Norge å kanskje minimale forskjeller mellom USA , Europa modeller.
    Spillerene skal være klare for 3D (bare en firmware oppdatering tror jeg)
    SACD
    DVDA
    WiFi ????
    Quick Start ????
    Denon Unveils Universal 3D Blu-ray Players « Hugh's News
    Quickstart hadde vært flott om de fikk men vi får bare vente å se, håper på noen forbedringer men 2010 spillerne er på lager igjen dem nå tror jeg. De sleit med levering en stund men ting skal ha komme på plass igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe som kan gjøre denne sonefri?

det har vel vært en plate man bare kan sette i å kjøre på de gamle dvdspillerne hvertfall som gjør de sonefrie..

har ikke lest gjenna hele tråden for å se om dette var tatt opp før da =/

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •