DENON DBP-2010 Blurayspiller - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Prøv å sjekk firmware, trykk: 1234 display

Da skal fw komme opp på tv skjerm.

Noter hva den heter...

F/W Name: E5LA0ED
    Version: 1.009
    Region: B-0

Trykke stoppknappen her (EEPROM CLEAR) er fristende, regner med at den kommer tilbake til fabrikkinstillinger da?
    Avventer litt for å høre hva du sier.

Kanskje problemet har oppstått pga av at butikken gjorde den sonefri for meg?
    Aner ikke hvilket program/iso de brukte, men kan jo kanskje være hva som helst hjemmemekka greier.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    F/W Name: E5LA0ED
    Version: 1.009
    Region: B-0

Trykke stoppknappen her (EEPROM CLEAR) er fristende, regner med at den kommer tilbake til fabrikkinstillinger da?
    Avventer litt for å høre hva du sier.

Kanskje problemet har oppstått pga av at butikken gjorde den sonefri for meg?
    Aner ikke hvilket program/iso de brukte, men kan jo kanskje være hva som helst hjemmemekka greier.
    Ja det er nok pga sonefrihet, se du har jo region null....

Virker maskinen ellers??? Sonefrihet også?

Du har nemlig i følge listen den nyeste firmwaren og sonefrihet.

Clear kan være å fjerne firmware, men en annen person mente det bare gjaldt fabrikkinnstillingene.

Jeg synes nok det er best om du tar den tilbake til butikken og lar de ordne det for deg for å være helt sikker.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følger en selger på HFK mistet du sonefriheten dersom spilleren ble oppdatert..
    Hørtes rart ut synes jeg; velge mellom siste firmware eller sonefrihet på DVD...

Kan dette stemme?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    I følger en selger på HFK mistet du sonefriheten dersom spilleren ble oppdatert..
    Hørtes rart ut synes jeg; velge mellom siste firmware eller sonefrihet på DVD...

Kan dette stemme?
    Det er slik det er at du enten velger sonefri eller fw oppdatering for spiller, synd men kanskje de kan få fikset noe i fremtiden på dette. Hadde håpet men selv har jeg lite Sone 1 så det går vel greit uten også.

Nye Cambridge 650 blir levert sonefri da, spennende spiller det også.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er slik det er at du enten velger sonefri eller fw oppdatering for spiller, synd men kanskje de kan få fikset noe i fremtiden på dette. Hadde håpet men selv har jeg lite Sone 1 så det går vel greit uten også.

Nye Cambridge 650 blir levert sonefri da, spennende spiller det også.
    Betyr fint lite for meg også, men Philipsen jeg endte opp med, er rimelig lett å gjøre sonefri; på DVD i det minste..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nok pga sonefrihet, se du har jo region null....

Virker maskinen ellers??? Sonefrihet også?

Du har nemlig i følge listen den nyeste firmwaren og sonefrihet.

Clear kan være å fjerne firmware, men en annen person mente det bare gjaldt fabrikkinnstillingene.

Jeg synes nok det er best om du tar den tilbake til butikken og lar de ordne det for deg for å være helt sikker.

Ja, det hjalp ingenting med CLEAR.
    Sletter absolutt ikke firmware.

Ellers fungerer spilleren på alle måter, men det står konstant TEST F/W i displayet på spilleren så jeg får ikke sett hverken tid, cd spor osv.

Ta den med til butikken er vel best.

Mister ikke sonefrihet tydeligvis med FW oppdatering, men kostnadene er fortsatt for store (Unofficial og test fw)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr fint lite for meg også, men Philipsen jeg endte opp med, er rimelig lett å gjøre sonefri; på DVD i det minste..
    Jeg vurderte den selv en stund faktisk, hva kan du si om den i korte trekk og kan den være bedre enn Denon 2010 ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte den selv en stund faktisk, hva kan du si om den i korte trekk og kan den være bedre enn Denon 2010 ?
    Jeg forsøkte verken Philipsen eller Denon før kjøp.
    Egentlig dro jeg til HFK for å kikke på Cambridgen, men desverre hadde ikke de fått den inn. Selgeren var heller ikke videre interessert i å selge meg den. Ei heller Denon 2010 som han faktisk hadde èn igjen av(typisk?), så jeg dro derfra med uforettet sak. Er ikke første gang jeg mister lysten til å bruke penger på HFK.
    Soundgarden hadde Philipsen inne, og jeg likte spilleren med en gang jeg såg den. Hørte den kun på CD, koblet opp mot Hegel H100(tror jeg), og det var nok for meg.

For å være helt ærlig tror jeg ikke Denon er bedre eller dårligere enn Philipsen. Så selgerene var nok det som gjorde utslaget..

Uansett synes jeg Philipsen virker særdeles velbygget, leverer et godt bilde i BD og DVD(det lille jeg har sett her), glimrende lyd også gjennom analogutganger(som CD-spiller), og ikke minst; spilleren er lynrask.
    Godt fornøyd.

Hadde nok blitt fornøyd uansett; bare litt interesse fra HFKs side og jeg hadde forlatt stedet med en 2010..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte verken Philipsen eller Denon før kjøp.
    Egentlig dro jeg til HFK for å kikke på Cambridgen, men desverre hadde ikke de fått den inn. Selgeren var heller ikke videre interessert i å selge meg den. Ei heller Denon 2010 som han faktisk hadde èn igjen av(typisk?), så jeg dro derfra med uforettet sak. Er ikke første gang jeg mister lysten til å bruke penger på HFK.
    Soundgarden hadde Philipsen inne, og jeg likte spilleren med en gang jeg såg den. Hørte den kun på CD, koblet opp mot Hegel H100(tror jeg), og det var nok for meg.

For å være helt ærlig tror jeg ikke Denon er bedre eller dårligere enn Philipsen. Så selgerene var nok det som gjorde utslaget..

Uansett synes jeg Philipsen virker særdeles velbygget, leverer et godt bilde i BD og DVD(det lille jeg har sett her), glimrende lyd også gjennom analogutganger(som CD-spiller), og ikke minst; spilleren er lynrask.
    Godt fornøyd.

Hadde nok blitt fornøyd uansett; bare litt interesse fra HFKs side og jeg hadde forlatt stedet med en 2010..
    Veldig gode ord du kommer med her og i dag tror jeg det er vel mest utseende det er snakk om, nye Cambridge imponerte meg veldig så den har jeg ingen problemer med å anbefale videre heller. De burde kanskje satse på denne spillern, sjelden man får SACD støtte for 4k for å si det sånn.

Jeg skal ta meg en titt på Phillipsen neste gang jeg er i Oslo eller i en annen butikk som har den i demo, er jo moro å bare se også og selv er jeg veldig fornøyd med Denon 2010 men hadde håpet på en bedre fjernkontroll og litt raskere oppstart. Ellers har jeg ikke noe å utsette på den men synes Whathifi tolket Denon litt dårlig denne gangen, virker som de ønsker kun å gi Sony full score på alt dem gir ut. Litt snodig eller godt betalt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gode ord du kommer med her og i dag tror jeg det er vel mest utseende det er snakk om, nye Cambridge imponerte meg veldig så den har jeg ingen problemer med å anbefale videre heller. De burde kanskje satse på denne spillern, sjelden man får SACD støtte for 4k for å si det sånn.

Jeg skal ta meg en titt på Phillipsen neste gang jeg er i Oslo eller i en annen butikk som har den i demo, er jo moro å bare se også og selv er jeg veldig fornøyd med Denon 2010 men hadde håpet på en bedre fjernkontroll og litt raskere oppstart. Ellers har jeg ikke noe å utsette på den men synes Whathifi tolket Denon litt dårlig denne gangen, virker som de ønsker kun å gi Sony full score på alt dem gir ut. Litt snodig eller godt betalt.
    Helt enig. Jeg tror det er små forskjeller mellom spillerene, og man må sammenligne "head to head" om forskjellene skal komme frem. Så finish og utførelse, samt selvfølgelig tester og riktige "råvarer" er det avgjørende for folk flest.
    Kikket på Sony BDP S760 også, men synes det var for mye plastikk. Så den ble valgt bort. Samme gjaldt forøvrig Panasonic BD80, og tildels Pioneer BDP320..
    Er helt sikker på at Denon 2010 er en glimrende spiller, og verdt de 6000,- den koster. Bare synd HFK har monopol på Denon..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resume

Er det virkelig ingen resume-funksjon, eller har jeg missa det? Litt merkelig at den ikke fortsetter der den var når man setter inn en disc man så dagen før.

Har hatt tre andre spillere og de gjorde alle dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Er det virkelig ingen resume-funksjon, eller har jeg missa det? Litt merkelig at den ikke fortsetter der den var når man setter inn en disc man så dagen før.

Har hatt tre andre spillere og de gjorde alle dette.
    Den gjør det faktisk på dvd-avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjør det faktisk på dvd-avspilling.
    Mitt oppfølgingsspørsmål er da: hvordan? Hva gjør jeg for å få det til å virke?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at det har noe med Java å gjøre, men ikke sikker. Noen kan legge til bokmerker, slik at man vet hvor det var man stoppet - da fungerer det visst nok. Har dog ikke testet det siste selv.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke om det også virker når du har tatt disken ut, men det fungerer iallefall om du har trykket stopp og gått i setup feks... da kan du trykke play og resume etterpå..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke om det også virker når du har tatt disken ut, men det fungerer iallefall om du har trykket stopp og gått i setup feks... da kan du trykke play og resume etterpå..
    Joda, jeg vet det. Det står på skjermen når man trykker stopp. Men de fleste moderne spillere lar deg vel fortsette etter at disken er tatt ut, eller etter at spilleren er skrudd av for natten. Denne gjør ikke det. Og på Bluray er det ingen resume av noe slag, bortsett fra disse kryptiske bokmerkene som ser ut til kun å være en feature på enkelte BD-disker.

Forøvrig er min spiller nå død. Den ga seg midt i en film her. Den står i standby og når jeg skrur den på, slår den seg av igjen etter noen få sekunder. (Det står P-ON en stund, og så sier den sier klikk og går av). Det er direkte deprimerende.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er min spiller nå død. Den ga seg midt i en film her. Den står i standby og når jeg skrur den på, slår den seg av igjen etter noen få sekunder. (Det står P-ON en stund, og så sier den sier klikk og går av). Det er direkte deprimerende.

Da blir det nok en Sony Blu-ray spiller på meg, orker ikke kjøpe noe som gir seg etter en stund. Satt og leste denne tråden grundig igår og ble nysjerrig på Denon. Nå blir det heller en Sony BDP-S760, eller helst en BDP-S5000. Den selges nå til halv pris iforhold til hva den kostet da den var ny (16000) Forventer at den vil gå ytterligere ned om en stund. Godt kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til latter

Mhm, ja. Jeg kan formelig høre den onde rungende latteren til en kompis av meg som skogglo allerede da jeg sa jeg skulle kjøpe Denon og fortalte hva denne kostet. Han mente det ikke var noen vits i å kjøpe noe som var unødvendig dyrt og som gikk istykker med en gang.

I dette tilfelle kan det se ut som han hadde rett, så jeg må holde dette hemmelig for ham for å slippe å høre om det resten av året.

Jeg får ta den med tilbake til HFK i morgen og se om de kan fikse det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte Denon DBP-2010 i forrige uke,men hifi-klubben får den ikke på lager før begynnelsen av februar.Etter det jeg har lest her,er spilleren ett knallkjøp eller kan jeg få en bedre spiller fra andre merket?
    De jeg har pratet med og hifi-klubben sier at den er absolutt verd pengene og jeg tenkte den som min første blu-ray spiller....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom'sHifi
    Jeg bestillte Denon DBP-2010 i forrige uke,men hifi-klubben får den ikke på lager før begynnelsen av februar.Etter det jeg har lest her,er spilleren ett knallkjøp eller kan jeg få en bedre spiller fra andre merket?
    De jeg har pratet med og hifi-klubben sier at den er absolutt verd pengene og jeg tenkte den som min første blu-ray spiller....
    Det er faktisk min første BR spiller så du kan trygt kjøpe den, produkter som dør tidlig er vanlig i dag i værste fall kan man få en ny uten å bråke for det.

Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •