Nok en gang, hvilken spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en gang, hvilken spiller?

Hei,

sorry for nok en "hvilken spiller" tråd, men jeg har problemer med å bestemme meg utifra alt jeg leser rundt omkring. Trenger noen råd utifra følgende behov:

Må ha decoding av "alle" lydformater
    7.1 analoge utganger
    Best mulig bilde og lyd ift. pris (særlig lyd via anlaoge utganger da jeg vil bruke spilleren som CD-spiller)
    Raskest mulig oppstart og menyer (hater å sitte og vente...)
    Ikke over 6000 kr (helst..)

Har sett for meg følgende muligheter:

Philips BDP9500 (virker lovende ut fra specs, pris blir også god)

Oppo BDP S83 (er det bra nok analog lyd fra denne ift. f.eks. Denon 2010? Fordel at også bluray kan gjøres sonefri)

Sony BDP-S760 (har liksom litt trua på Sony siden de nå fant opp Bluray formatet)

Panasonic BD80 (begynner denne å bli litt "gammel". Fikk hederlig omtale i bladet "Hjemmekino")

LG390 (litt skeptisk til LG som merke... men denne synes å ha mye morofunksjoner i tillegg til godt bilde og god lyd)

Denon 2010 (har en Denon 2100 dvd spiller fra før som virkelig har vært god, så jeg har trua også på denne)

Noen som kan gi innspill på hva jeg bør velge (eller absolutt ikke bør velge) ut fra denne lista? Og har jeg glemt noen som kunne vært aktuelle?

J.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare Oppo BDP 83 /831 som kommer best ut etter dine krav

Når du ser etter BD spillere som skal være rask i oppstartstid å som da generelt er raske ellers så se etter Quick Start i manualer , produktinfo osv
    Det er en valgfri funksjon som vil bruke litt mere strøm en vanlig oppstart men som egjør spilleren veldig rask.

Litt dillemma er at de beste spillerene bilde/lydmessig ikke har dette å er trege/enkelte ekstremt trege.
    De litt mindre pålostede spillerene har Quick start å er raske.

Oppo er en av få unntak(om ikke eneste) som har bra ytelse i forhold til pris + Quick start.

Flere og flere spillere får det å blir vel også vanlig på de litt mere påskostede spillerene (bilde/lyd) i de kommende modeller.(til neste år)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har lest litt om denne Oppo'en, men klarer ikke å bli overbevist.... det høres ut som svært overpriset merke du kjøper på Rema 1000... og ser jo ikke akkurat ut som noe high end heller....

Men i følge brukerne så skal den jo være bra... hva med den nye til Phillips da, BDP9500? Den ser ut til å ha Quickstart også...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hmm, har lest litt om denne Oppo'en, men klarer ikke å bli overbevist.... det høres ut som svært overpriset merke du kjøper på Rema 1000... og ser jo ikke akkurat ut som noe high end heller....

Men i følge brukerne så skal den jo være bra... hva med den nye til Phillips da, BDP9500? Den ser ut til å ha Quickstart også...

Enig i at navnet høres billig ut, men samtidig så topper den tester hvor alle Blu-Rayspillerne testes. Rask er den og, samt god oppskalering. Men akkurat der synes jeg det er på tide at noen kommer med HQV Reon-VX eller bedre til under 4.000,- Ikke sett så langt, Oppo har VRS fra Anchor Bay og det er litt klasseforskjell på de to.

På ebay får man kjøpt Oppoen ferdig moddet sonefri på både Blu-ray og DVD. Koster dog over $ 700, så har du mulighet til å gjøre det selv sparer du en del, men holder deg under 6.000 uansett fall.

Tror hverken Sony, Philips eller Panasonic brillierer på stereolyd.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en liten guide som kan få deg på riktig kjøl, det er testa en del spillere og her har de målt kjapphet ved loading av film, lydsjekk og alt du kan tenke deg. Håper dette kan hjelpe deg videre med letingen.

Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var det jeg også trodde når jeg først hørte navnet.
    Kjenner en som nettopp har kjøpt en sånn, han sier den er veldig bra. Men kan det være placebo hvis selger har overbevist han om at det er den som er best? Hvor bra er komponentene og drivverket på oppo?

Min sony har quickstart (s550) og er ivertfall ikke plaget med trege oppstarter som mange spillere er.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SONY BDP-S5000 ES

...er en meget god spiller til musikk og film.
    Jeg bruker den som cd spiller på analogutgangene og er kjempefornøyd.
    Rask er den også og den er solid bygget med et flott bilde.
    Les test på lydogbilde.no
    Den har alle specs som du leter etter bortsett fra at den koster drøye 9 lapper...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo bdp 83 er egentlig ikke overpriset.
    Den koster ca 3000,- i USA og er på samme prisnivå som som feks Denon DBP-2010CI , Pioneer BDP 23FD osv i usa
    Påkostet er den stort sett ikke da mye av den ser ut som en DVD spiller fra coop men det digitale skal være mest påkostet og bra (overføre lyd/bilde) digitalt men også 2.0 analog stereo har fått ok tilbakemeldinger.

Dyrt blir det når man skal kjøpe modifiserte Oppo spillere (sone fri osv) da det ikke er Oppo som selger de men private firmaer som tar seg veldig godt betalt. (prisen blir fort 5-6 tusen eller mere)
    Garanti på spillere som ikke er modifisert av eller uten tillatelse av Oppo har man heller ikke uten en garanti det firmaet som utfører modifiseringen stiller å den kan være tvilsom og ende i store problemer om man får problem.

UK utgave levert fra Oppo->
    Oppo BDP 831
    Oppo BDP-831 Blu-ray Player released | AV Enthusiast
    vet jeg ikke helt pris på men under 4000,- etter hva jeg forstår.

Valg er å kjøpe en billig ok spiller for så vente på neste års spillere der flere vil få quick start.....forhåpentligvis wifi (trådløst) så man slipper å kable internett til spilleren + mulighet til stream (film/lyd) fra nettverks harddisk /pc som man kan på noen av de billige modellene men ikke de litt mere påkostede ennå i prisklasse 5-6 tusen

Philips BDP9500 er sikkert bra men har ikke lest så mye om den ennå.

Selv venter jeg på en bra Denon , Pioneer osv som oppdaterer seg til den tid vi lever i så man slipper å kable hele stuen med CAT 5 for å få nettverk.(når de når igjen tidepoken vi lever i kan jo ta mange år da de hele tiden ligger etter men man kan håpe)
    Marvell,s nye prossessor kommer vel også i enkelte år 2010 modeller å da tror jeg det blir bra
    Marvell: Press and Investor News
    Da blir min Sony BDP S550 byttet ut men ser ingen grunn til det før wifi / stream og helst NTFS

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic BD80 får visst hederlig omtale her også.
    Ellers fremstår Sony BDP-S760 som en spennende og komplett spiller på alle områder. Denne vurderer jeg sterkt å kjøpe til meg selv. Hurtigstart, trådløst nett, HDMI-CEC, samt HDMI og analoge utganger med alle muligheter for intern og ekstern dekoding av lyd er ting som lar seg høre. Sony er kjent for nokså bra lyd og bildekvalitet, så jeg håper og tror at denne ikke skuffer. Dessuten er den relativt grisebillig.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enig i at 760 fra Sony ser spennende ut.

Men det er jo ganske rart at en spiller som dette med wifi, med mulighet for streaming av bilder fra pc, ikke også kan streame filmer og musikk??? Jeg fikk dette bekreftet av Sony på spørsmål om streamingfunksjonaliteten til denne spilleren... den kan faktisk bare streame bilder????

Tror dere at dette kan endres gjennom firmware oppdatering? Synes det låter litt rart at streaming funksjonaliteten begrenses såpass når de først begynner å implementere streaming funksjonalitet i spilleren.

J.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting også, hvordan er muligheten for å gjøre Sony 760 eller Denon 2010 sonefri (både DVD og bluray)?

Så langt ser det ut til at dette kun er mulig på Oppo'en, hvordan kan det ha seg at kun Oppo kan modifiseres?

Vil forøvrig også takke for alle innspill her så langt!

J.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting også, hvordan er muligheten for å gjøre Sony 760 eller Denon 2010 sonefri (både DVD og bluray)?

Så langt ser det ut til at dette kun er mulig på Oppo'en, hvordan kan det ha seg at kun Oppo kan modifiseres?

Vil forøvrig også takke for alle innspill her så langt!

J.
    Kjøpe ferdig modifisert spiller
    Kjøpe mod kit (feks ICOS) og modifisere selv
    Sende sin spiller for modifisering og få den tilbake ferdig modifisert
    (så har man noen Kina bygde billig spillere som selges regionsfrie)

mange tilbyr modifiseringer og utvalg av ICOS kan variere der noen ikke har til en spilllertype der andre kan ha det (søk på nett så finner du ut mere)
    eller søk på avforum da temaet er tatt opp mange ganger og flere har modifisert spillere eller kjøpt ferdig modifisert
    ett eksempel ____>
    DVDirect Shop

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •