Denon DVD2500BT og BD-RE/BD-R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon DVD2500BT og BD-RE/BD-R

Spørsmål fra en opprådd amatør......

Kjøpte først 5 stk Verbatim BD-RE, 25GB, 2X.
    På fronten cover står det også "Hard coat" og "SERL"....uten at dette sier meg noe....:???:
    Disse platene spiller min Denon av helt problemfritt, så da gikk jeg til innkjøp av 10 stk. Verbatim BD-R, 25GB, 4X. Her står det også "Hard coat" på coveret, men "MABL" istedetfor "SERL".... Disse platene har heller ikke print på oversiden av selve platene.

Disse BD-R platene lar seg IKKE avspille på min Denon. Får bare "-------" i displayet på spilleren, og en beskjed om "disc error" på tv`n.

Samme plate lar seg dog avspille på min bluerayspiller på HTPC`n....

Jeg har selvsagt også testet en kliss lik brenning på en Verbatim BD-RE....og den lar seg spille problemfritt av på Denon`en.

Konklusjonen er vel da at de 10 Verbatim BD-R platene var et feilkjøp.
    Nå må jeg investere i nye plater.....og klok av skade og en gråtende lommebok....etterspør jeg andres erfaringer!

Noen her inne som har 2500BT og som har testet seg fram til gode BD-R media?

Eller noen som har motsatt erfaring av meg....og som har en ide om hvorfor akkurat min Denon ikke takler Verbatim BD-R?

Info: Som en del av feilsøkingen her har jeg oppgradert til siste firmware på spilleren (ver. 1.120). Til ingen nytte desverre.....

Anyone?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut av info støtter 2500 ( BD-R / RE(ver. 1.1) / (ver. 2.1) only BDMV-format)
    om BDMV bare er ferdig brente kjøpte plater eller om man brenner de selv ?

Leser du om div BD opptaksplater
    Blu-ray Disc recordable - Wikipedia, the free encyclopedia
    så har vel du en spiller som ikke støtter alle platetyper (den gang du kjøpte spilleren)

MABL er (Metal ABlative Layer)
    SERL er (Super Eutectic Recording Layer)
    2007 | News Releases | News & Media | Mitsubishi Chemical Corporation

Gamle spillere har ikke støtte for alle plater
    Flere spillere fra fabrikanter har fått mulighet ved firmware oppdatering til bedre støtte til plater
    Er det nyere firmware en den du har ute til nedlastning
    DENON Download&Support

Fungerer ikke ny firmware
    Klag til Denon
    De er sløve siden spilleren er bygd opp som en Panasonic DMP-BD30
    Den har hatt samme problem og feil er rettet.

Decoding av lyd i spiller og -5 db LFE feil i 2500 som også var på Panasonic DMP-BD30 rettet Panasonic på dager.......Denon lovte sine dyrt betalende kunder at ny firmware skulle rette det innen dager (Desember 2008 ) og har til nå ikke hjulpet sine kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    om BDMV bare er ferdig brente kjøpte plater eller om man brenner de selv ?
    Takk Hygen, for et godt svar....som satte meg på sporet, tror jeg...hehe
    Som sagt, jeg er amatør på dette her, jeg gjetter meg framover her

Jeg lærte meg "kunsten å brenne BD" utifra at jeg i utgangspunktet ville ha platene spillbare også på PS3, hvilket vil si at jeg patchet BD-rebuilder outputfila "index.bdmv" med AVCHD-patcher.

På BD-RE gikk dette bra mht min Denon, på BD-R gikk det ikke bra...var min lille teori etter å ha lest ditt svar.

Nå har jeg gjennomkjørt en test....UTEN å patche med AVCHD-patcher...brennt på en Verbatim BD-R....og den funker utmerket på min Denon :-D

Har ikke flere plater, så jeg får ikke verifisert....men dette virker jo lovende?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Decoding av lyd i spiller og -5 db LFE feil i 2500 som også var på Panasonic DMP-BD30 rettet Panasonic på dager.......Denon lovte sine dyrt betalende kunder at ny firmware skulle rette det innen dager (Desember 2008 ) og har til nå ikke hjulpet sine kunder.
    Her blander du nok korten litt:
    -5db feilen fikset Denon i firmwaren til DVD2500 FØR spilleren kom på markedet i Europa.
    Mao, denne feilen var kun på de første amerikanske spillerene.

DVD2500 som er et rent drivverk med kun HDMI ut har fint lite til felles med Panasonic spilleren.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2002tii
    DVD2500 som er et rent drivverk med kun HDMI ut har fint lite til felles med Panasonic spilleren.
    Tror du Denon konstruerte og produserte spilleren selv.
    Det er sikkert 30 - 40 firmaer som har sitt produkt navn på en spiller men det er få som konstruerer og har produksjonslinje for en BD spiller.

2500 ble ganske sikkert bygd av Funai i kina som mange andre spillere
    (selv om Denon fastholder komplett fabrikasjon av sine FoU-team)
    (sylvania , magnavox , Marantz , Onkyo ,Emerson , Insignia , Phillips? og andre Denon spillere osv)
    Grunnmodell som i dette tilfelle ble satt inn Panasonic og uniphier som ble satt inn i 2500.
    Selvfølgelig hadde Denon egene ønsker for analog delen osv for det er det fullt mulig til i slike grunnmodell pakker , legge til optisk utgang , eller som noen gjør.trekker fra ting for å selge spilleren billig.
    Front på spiller lages spesielt for hver modell og føttene som settes på under er ulike.

Det vil da si at det du kaller rent drivverk må BD gjennom Panasonics Uniphier brikke osv for behandling.
    Du har innstillinger også i BD spilleren din som også gjør at signalet behandles ut fra dine valg (croma , støyfjerning osv som også gjøres av Panasonic deler)

Rent driverk er umulig da din tv/projector ikke kan behandle en video codec og farge , støyybehandle transport stream rett fra disc osv men i tilfelle for 2500 nettopp uniphier
    (Da ville jo spilleren vært helt overflødig om man hadde bare trengt ett drev med HDMI ut )

Det er da ikke noe galt i at spillere er bygd opp av samme hovedkort prinsippet der de velger egene løsninger for analog behandling av bilde , lyd , støyskjerming , PSU kvalitet osv

Funai...
    Så se disse ulike fabrikantrs spillere.gå på nettet og hent innvendige bilder.last ned manualene å se de er faktisk like i grunnprinsippet

Øverst mener jeg er Magnavox , så Marantz , Denon , Onkyo
    (dette er modeller mindre en 2500 men ment som eksempel .alle laget av Funai)
    (det er knapt ett skruehull eller andre ting som er ulikt.......synsk skulle man vært om 7-8 BD leverandører produserte en spiller og manual som er identiske i grunnmodell)

At BD produseres ut av samme OEM konseptet for mange HiFi navn som DVD utviklere har drvet med i årevis er vel ingen bombe

Som bildene viser er forskjellene at Onkyo har fått optisk utgang i tillegg men det er jo bare en converter fra elektrisk , 3 hull og to skruer ekstra å optiske kontakten

At LFE problemet ble løst er jo bra (tok veldig lang tid på USA modellene husker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten "epilog".....i tilfelle noen engang skulle komme opp i samme problemstilling som meg.....

Nå har jeg skaffet noen Verbatim BD-R, maken til de jeg trodde var dårlige før helgen. Tok først noen nye kopier på disse, UTEN å patche før brenning, og begge disse kjører utmerket på 2500`n :smile:

Så har jeg også filkopiert et par av de mislykkede BD-R platene fra før helgen tilbake på disk, rullet tilbake backupen (bak-filen) AVCHD-patcher heldigvis lager før den patcher....og brent den upatchede versjonen på de omtalte BD-R platene....og dette kjører også utmerket :-)

Konklusjonen er vel da altså at Verbatim må frikjennes.
    Må innrømme at jeg ikke gidder å sette meg inn i forskjellene på ver1.1 og ver2.1 <--> BDMV-format....osv...men jeg slår meg til ro med at det er en forskjell der....og at jeg unngår å skape problem for meg selv ved å la være å avchd-patche før brenning på BD-R.
    Afterall, hvorfor skal jeg vel spille disse platene på PS3 framfor 2500`n :!:

Når det gjelder hva som er lik eller ulik innmat i boksen, så engasjerer det meg ikke mye :roll:
    Slik er det vel med det meste, kjøp noe hvitevarer fra Gorenje så sparer du et par hundrelapper framfor å kjøpe samme "dings" fra Bosch...selv om det er nesten samme produkt. Eller en Mariner utenbordsmotor framfor samme motor med Mercurylogo....eller en Mazda framfor en Ford...
    Hovedpoenget er vel at man selv liker det man kjøper....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye greie på brenne BD disk

BDMV er vel slik du leser det fra disc

\BDMV\index.bdmv
    \BDMV\MovieObject.bdmv
    \BDMV\PLAYLIST\00000.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00054.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00058.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00059.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00060.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00061.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00062.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00063.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00064.mpls
    \BDMV\PLAYLIST\00065.mpls
    \BDMV\CLIPINF\00000.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00001.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00055.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00059.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00060.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00061.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00062.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00063.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00064.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00065.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00066.clpi
    \BDMV\CLIPINF\00067.clpi
    \BDMV\STREAM\00000.m2ts
    \BDMV\STREAM\00001.m2ts
    \BDMV\STREAM\00055.m2ts
    \BDMV\STREAM\00059.m2ts
    \BDMV\STREAM\00060.m2ts
    \BDMV\STREAM\00061.m2ts
    \BDMV\STREAM\00062.m2ts
    \BDMV\STREAM\00063.m2ts
    \BDMV\STREAM\00064.m2ts
    \BDMV\STREAM\00065.m2ts
    \BDMV\STREAM\00066.m2ts
    \BDMV\STREAM\00067.m2ts
    \BDMV\AUXDATA\sound.bdmv
    \BDMV\BACKUP\index.bdmv
    \BDMV\BACKUP\MovieObject.bdmv
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00000.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00054.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00058.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00059.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00060.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00061.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00062.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00063.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00064.mpls
    \BDMV\BACKUP\PLAYLIST\00065.mpls
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00000.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00001.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00055.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00059.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00060.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00061.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00062.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00063.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00064.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00065.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00066.clpi
    \BDMV\BACKUP\CLIPINF\00067.clpi
    \AACS\MKB_RO.inf
    \AACS\MKB_RW.inf
    \AACS\ContentRevocation.lst
    \AACS\Unit_Key_RO.inf
    \AACS\Content000.cer
    \AACS\CPSUnit00001.cci
    \AACS\mcmf.xml
    \AACS\DUPLICATE\MKB_RO.inf
    \AACS\DUPLICATE\MKB_RW.inf
    \AACS\DUPLICATE\ContentRevocation.lst
    \AACS\DUPLICATE\Unit_Key_RO.inf
    \AACS\DUPLICATE\Content000.cer
    \AACS\DUPLICATE\CPSUnit00001.cci
    \AACS\DUPLICATE\mcmf.xml
    \AACS\DUPLICATE\ContentHash000.tbl
    \AACS\ContentHash000.tbl

Spilleren din spiller av ferdige kjøpte brente plater med feks denne strukturen.
    PS3 spiller vel den selvsagt fra plate men ikke fra fil på harddisk eller hjemmebrent plate ?

Derfor gjør PS3 eiere om INDEX.BDMV filen som lagrer informasjon som beskriver innholdet i BDMV katalogen til AVCHD med pacher for det støtter PS3
    (de får vel kanskje ikke startet bd film som fil på harddisk som index bdmv ?
    ? riktig?
    Men du trenger ikke pache for å avspille (pachet før men fikk da ikke avspillt)brent til BD-RE men ikkr BD-R

Men alikevel burde du vel kunnet avspillt selv om du pacher fordi BD spilleren din skal jo takle AVCHD ? AVCHD enabled Blu ray players | HomeDVD

og selvsagt BDMV (burde ikke begge metodene fungert ?)

Er bare nyskjerrig (er vel ikke så farlig om det ikke svares på men man lærer av det andre kan gi)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lov å være nyskjerrig

Nå er jeg særdeles grønn på brenning av BD selv, kjøpte bd-brenneren for 5 dager siden, men det du sa her....
    ....tolker jeg dit hen at 2500`en støtter kun versjon 1.1 av BD-R og versjon 2.1 av av BD-RE.
    Og at forskjellen ligger her, altså at ver. 1.1 ikke takler AVCHD, mens derimot ver. 2.1 gjør.
    Slik vil den kunne spille av AVCHD på BD-RE, men ikke på BD-R.....og slik kan Denon ikke tas i løgn når de de oppgir at spilleren spiller av AVCHD. De er bare ikke spesifikke nok til å si at AVCHD-avspilling krever BD-RE plater.

Egentlig burde jeg vel ha sjekket ut forskjellene på disse versjonene selv for å bekrefte/avkrefte denne luftige og synsepregede teorien, men som nevnt er det nok for meg å ha funnet en løsning....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer ikke ny firmware
    Klag til Denon

Jeg tror fortsatt du blander kortene litt;-)
    Det var teksten over som jeg nå siterer enda en gang jeg svarte deg på.

Denon spilleren du nå viser bakplaten på er ikke DVD2500, men derimot DVD1800.
    De spillerene er så ulike at sammenlikningen blir skivebom i mine øyne.

I forhold til den Panasonic spilleren du sammenliknet med er DVD2500 et rent drivverk da den mangler samtlige utganger med unntak av HDMI.
    Sammenlign gjerne med dedikerte CD drivverk (altså CD spiller med kun digitalutgang) de sender ut S/PDIF uten at vi derfor kan si at alle CD drivverk er Philips eller Sony bare fordi de står for noen av brikkene/teknologien ombord.
    At noen kunne ønsket seg et enda renere BD drivverk med enda mindre påvirkning av signalet er en annen sak.
    Der tipper jeg at rettigheter og evt. kopibeskyttelser kan sabotere for entusiastene.

Det er vel ingen her inne som tror at Denon har laget all innmaten i sine produkter helt alene? Det er det jo ingen som gjør...
    Det er likevel langt derifra til å hevde at alle BD spillere er like...

LFE problemet som var på de amerikanske DVD2500 ble som nevnt løst før Europalanseringen og det blir derfor helt feil å hevde at det fortsatt er et problem på DVD2500!

Så yes, jeg tror fortsatt du blander kortene litt ;-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror fortsatt du blander kortene litt;-)
    Det var teksten over som jeg nå siterer enda en gang jeg svarte deg på.

Denon spilleren du nå viser bakplaten på er ikke DVD2500, men derimot DVD1800.
    Det er vel derfor jeg skrev

De spillerene er så ulike at sammenlikningen blir skivebom i mine øyne.
    De leser ikke så godt de øynene fordi dette var en illustrasjon over sammeabeid mellom fabrikanter og OEM spillere

(Funai...
    Så se disse ulike fabrikantrs spillere.gå på nettet og hent innvendige bilder.last ned manualene å se de er faktisk like i grunnprinsippet)

som, ikke nevner noe om 2500

I forhold til den Panasonic spilleren du sammenliknet med er DVD2500 et rent drivverk da den mangler samtlige utganger med unntak av HDMI.
    Sammenlign gjerne med dedikerte CD drivverk (altså CD spiller med kun digitalutgang) de sender ut S/PDIF uten at vi derfor kan si at alle CD drivverk er Philips eller Sony bare fordi de står for noen av brikkene/teknologien ombord.
    At noen kunne ønsket seg et enda renere BD drivverk med enda mindre påvirkning av signalet er en annen sak.
    Der tipper jeg at rettigheter og evt. kopibeskyttelser kan sabotere for entusiastene.

Det er vel ingen her inne som tror at Denon har laget all innmaten i sine produkter helt alene? Det er det jo ingen som gjør...
    Det er likevel langt derifra til å hevde at alle BD spillere er like....
    Det er forskjell på å lage all innmat som ingen gjør til å lage en ren spiller du ikke har konstruert eller bygget men kjøper og setter ditt navn på
    (selvsagt som Denon , Marantz , Phillips osv gjorde på sine første spillere)
    de hadde ikke utviklet egene spillere (slik var det med DVD også da det kom)
    Fra HD DVD / BD krigen var avgjort satt ikke mange fabrikanter med ferdig utviklede fabrikker og modeller klare til produksjon.
    Se på Pioneer BDP 120 som kom etter sammenslåingen med Sharp..der spilleren er en ren Sharp spiller med pioneer merke på og pioneer navn i manual.(sharp har samme spilleren som heter BD-HP22U
    Slik er verden men det er ikke noe galt i det å heller ikke noe å pipe om selv om mange tror produsent navn er garantert ekte og unikt produkt

LFE problemet som var på de amerikanske DVD2500 ble som nevnt løst før Europalanseringen og det blir derfor helt feil å hevde at det fortsatt er et problem på DVD2500!

Så yes, jeg tror fortsatt du blander kortene litt ;-)

Dette har du da for lengst nevnt med samme ord lengere opp på siden
    (LFE problemet som var på de amerikanske DVD2500 ble som nevnt løst før Europalanseringen og det blir derfor helt feil å hevde at det fortsatt er et problem på DVD2500!
    Så yes, jeg tror fortsatt du blander kortene litt )

Jeg husker bare problemet oppsto da spilleren kom (i usa) og varte i minst ett halvt år uten at feilen ble rettet.
    Trodde den kom i salg i Norge før firmware kom men kan huske feil eller at feilen bare kom i USA
    Det er begrenset hvor lenge man følger med spillere i en utvikling av nye og bedre og beklager at en feilinfo om -5db gikk så hardt inn på deg at du må reppetere slik.
    Tror de fleste har fått det med seg nå .

Vel
    Her har du andre ting å tenke på ved 2500 og ditt såkalte "rent drivverk" for her er benchmark til 2500 som forøvrig trolig er den dårligste måing av noen bd spiller noensinne.......men det blir det jo av en forkledd Panasonic DMP BD30
    Denon DVD-2500BTCI Blu-ray Player - Benchmark Secrets of Home Theater and High Fidelity
    klikk på bilde under der det står...Standard DVD Video Processing Performance
    (oppo bdp 83 fikk 98 %)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel derfor jeg skrev

De leser ikke så godt de øynene fordi dette var en illustrasjon over sammeabeid mellom fabrikanter og OEM spillere

(Funai...
    Så se disse ulike fabrikantrs spillere.gå på nettet og hent innvendige bilder.last ned manualene å se de er faktisk like i grunnprinsippet)

som, ikke nevner noe om 2500

Det er forskjell på å lage all innmat som ingen gjør til å lage en ren spiller du ikke har konstruert eller bygget men kjøper og setter ditt navn på
    (selvsagt som Denon , Marantz , Phillips osv gjorde på sine første spillere)
    de hadde ikke utviklet egene spillere (slik var det med DVD også da det kom)
    Fra HD DVD / BD krigen var avgjort satt ikke mange fabrikanter med ferdig utviklede fabrikker og modeller klare til produksjon.
    Se på Pioneer BDP 120 som kom etter sammenslåingen med Sharp..der spilleren er en ren Sharp spiller med pioneer merke på og pioneer navn i manual.(sharp har samme spilleren som heter BD-HP22U
    Slik er verden men det er ikke noe galt i det å heller ikke noe å pipe om selv om mange tror produsent navn er garantert ekte og unikt produkt

Alt du skriver over her (og mesteparten av de forrige innleggene dine i denne tråden) har ingen ting med 2500 å gjøre, du sier det jo også selv. Hvorfor skriver du det da i en tråd om 2500???

Dette har du da for lengst nevnt med samme ord lengere opp på siden
    (LFE problemet som var på de amerikanske DVD2500 ble som nevnt løst før Europalanseringen og det blir derfor helt feil å hevde at det fortsatt er et problem på DVD2500!
    Så yes, jeg tror fortsatt du blander kortene litt )

Jeg husker bare problemet oppsto da spilleren kom (i usa) og varte i minst ett halvt år uten at feilen ble rettet.
    Trodde den kom i salg i Norge før firmware kom men kan huske feil eller at feilen bare kom i USA
    Det er begrenset hvor lenge man følger med spillere i en utvikling av nye og bedre og beklager at en feilinfo om -5db gikk så hardt inn på deg at du må reppetere slik.
    Tror de fleste har fått det med seg nå .

Det virker som om det er du som lar dette gå innover deg. Du burde sjekke opplysningene dine før du blir for bombastisk.

Vel
    Her har du andre ting å tenke på ved 2500 og ditt såkalte "rent drivverk" for her er benchmark til 2500 som forøvrig trolig er den dårligste måing av noen bd spiller noensinne.......men det blir det jo av en forkledd Panasonic DMP BD30
    Denon DVD-2500BTCI Blu-ray Player - Benchmark Secrets of Home Theater and High Fidelity
    klikk på bilde under der det står...Standard DVD Video Processing Performance
    (oppo bdp 83 fikk 98 %)
    Nok en gang bekrefter du at du er på feil spor.
    Denne testen du linker til viser jo akkurat hva 2500 er (og ikke er), selvsagt gjør den det ikke bra som dvd spiller da den er laget for de som har en hjemmekinoreceiver/prosessor som kan ta seg av bildebehandlingen for dvd.
    Skal du ha en 2500 som yter godt på dvd så heter spilleren DVD3800.
    Hvis du leser hele testen ser du at 2500 ble regnet som en meget bra bd spiller.
    Dette vet du godt, jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter dette fjaset???

Det triste med dette er at det er sikkert en og annen som tror på det du skriver.
    At du er glad i oppo har vel også de fleste fått med seg uten at det heller har noen relevans i denne tråden...

Og bare så det er nevnt, jeg har ikke 2500, så jeg blir ikke fornærmet over påstandene dine.

I rest my case, fortsett med spammingen din men forsøk å hold deg til relevante fakta i de trådene du skriver i.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager 2002til men du drar dette til ett nivå som jeg ikke ser som noe konstruktivt å delta i.
    Den sålalte spammingen min bør du rapportere .
    Den eneste grunnen til at hjemmekinoreceiver/prosessor som kan ta seg av bildebehandlingen for dvd er om 2500 har souce direct SD og motaker kan behandle og scalere ett allerede digitalt signal.
    (er ikke sikker men 2500 har vel ikke source direct å da blir dette tull )
    Nyere Denon BD spillere har Source direct

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rest my case, fortsett med spammingen din men forsøk å hold deg til relevante fakta i de trådene du skriver i.
    Velkommen til forumet.

Men jeg reagerer veldig på at du kaller dette for spamming.
    Dette er relevant informasjon og nesten så langt fra spamming du kan komme.
    Om du har motargumenter til hygen sine forklaringer, så kjør på.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang bekrefter du at du er på feil spor.
    Denne testen du linker til viser jo akkurat hva 2500 er (og ikke er), selvsagt gjør den det ikke bra som dvd spiller da den er laget for de som har en hjemmekinoreceiver/prosessor som kan ta seg av bildebehandlingen for dvd.
    Skal du ha en 2500 som yter godt på dvd så heter spilleren DVD3800.
    Hvis du leser hele testen ser du at 2500 ble regnet som en meget bra bd spiller.
    Dette vet du godt, jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter dette fjaset???

Det triste med dette er at det er sikkert en og annen som tror på det du skriver.
    At du er glad i oppo har vel også de fleste fått med seg uten at det heller har noen relevans i denne tråden...

Og bare så det er nevnt, jeg har ikke 2500, så jeg blir ikke fornærmet over påstandene dine.

Nå er vel DENON DVD-2500BT ikke en ren BD transport som man kan få intrykk av at du mener/skriver.

Den har bildeprossesering og oppskalering og bilde støy reduksjon for DVD kilde materiale. Det som er litt spesiellt er at den ikke har er noen form for analoge lyd og bilde utganger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •