Latterlig å sende simple komposittkabler med BD-spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Latterlig å sende simple komposittkabler med BD-spiller.

Kjøpte en Panasonic BD60 BD-spiller i dag. I pakken ligger det med en simpel komposittkabel. Hadde vært mye bedre de ikke la ved noen kabel i det hele tatt når de ikke legger ved en HDMI...

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Leste posten din feil

Joda en HDMI kabel burde lagt oppi

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Dei fleste" kjøper seg ikkje blu-ray speler oledole. Prisen er enda ikkje lav nok til at kvarmannsen kjøper seg dette, så dei som kjøper det har som oftast ei litt større interesse for lyd og bilde, og dei har som oftast ein tv også som er up-to-date. Ingen grunn til å kjøpe blu-ray speler for så å bruke kompositt. Fekk også min BD-60 idag, og stussa på det samme.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kablene burde helt klart ikke vært med. Hvorfor? Fordi folk som ikke er like inn i dette som oss kan finne på å benytte disse kablene. Av den grunn burde de i stede lagt ved billigste no-name HDMI kablen. Hvor mye ekstra kan det koste? Ikke stort tipper jeg, men mange bekker små osv...

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    "Dei fleste" kjøper seg ikkje blu-ray speler oledole. Prisen er enda ikkje lav nok til at kvarmannsen kjøper seg dette, så dei som kjøper det har som oftast ei litt større interesse for lyd og bilde, og dei har som oftast ein tv også som er up-to-date. Ingen grunn til å kjøpe blu-ray speler for så å bruke kompositt. Fekk også min BD-60 idag, og stussa på det samme.

Når man får BD spillere til litt over 1k og tv til 4+k synes jeg faktisk ikke att folk trenger vente lenger. Råd har de fleste nå til dags.....men om de fleste bryr seg, er en annen ting

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel for at du skal kunne komme igang om du skulle glemme HDMI-kabel, eller at butikken var utsolgt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er vel for at du skal kunne komme igang om du skulle glemme HDMI-kabel, eller at butikken var utsolgt.
    Hva med å bare legge med en Hdmi i stedenfor kompositt? Sist jeg kjøpte dvdspiller (til 1200kr eller noe) fulgte det med en hdmikabel. Koster neppe mer enn komposittkabelen.
    --
    Thorbjørn

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hva med å bare legge med en Hdmi i stedenfor kompositt? Sist jeg kjøpte dvdspiller (til 1200kr eller noe) fulgte det med en hdmikabel. Koster neppe mer enn komposittkabelen.
    De har sikkert en haug liggende på lager et sted. Dessuten så finnes det nok flere TV'er med kompositt enn med HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har sikkert en haug liggende på lager et sted. Dessuten så finnes det nok flere TV'er med kompositt enn med HDMI.
    Skal med blu-ray spiller på en TV som ikke har HDMI da?

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et kjempegrep rent økonomisk å selge kabel ved siden av produktet. Elkjøp tjener vel omtrent mer penger på å selge en hdmi kabel til 200 når innkjøpsprisen ligger på 10-20 kroner, enn avansen de har på blueray spilleren. Ihvertfall blant de rimeligste modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den innkjøpsprisen hørtes lite sannsynlig ut.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du OriginalRed misstenker jeg også at det er et bevisst ønske om å skape et kjøpe behov for at kunden kjøper en dyrt priset HDMI kabel som er grunnen til at det bare er kompositt kabler som følger med.

Sist jeg var på elkjøp for å se etter en billig 1m HDMI, fant jeg ingen som var kortere enn 1.5m og prismessig begynnte de på rundt 250-300 kr. I dag kan man jo få kjøpt en hel DVD spiller for rundt 300kr....

Er ellers ikke enig med de som mener at BD spillere er så høyt priset at de mer er for de spesiellt interesserte. Problemet er vel heller at dvd spillerene er såpass billige i forhold, og at disse må selges ut før BD mer kan komme på banen for folk flest.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo selvfølgelig fordi at folk skal kjøpe tilbehør. Dette tjener jo butikkene tross alt mye på.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Den innkjøpsprisen hørtes lite sannsynlig ut.
    Sikker på det? Her kan du få kjøpt en hdmi kabel til $4 inkl frakt til norge: Premium Gold HDMI 1.3 Cable 6 FT FOR PS3 HDTV 1080p New - eBay (item 320355390892 end time Sep-26-09 18:55:39 PDT) Jeg vil anta at selger tjener penger på dette. Så lenge kablen virker, er det ikke noe galt med den. Hadde ikke hatt noe betenkelighet med å benytte meg av en slik kabel så lenge den sitter godt fast i kontakten.

Edit: det finnes flere slike kabler til rundt $3,50 - 4 til salgs på Ebay.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal med blu-ray spiller på en TV som ikke har HDMI da?
    For å se film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å se film.
    Har ikke alle tv'er med høyere oppløsning enn vanlig DVD leverer HDMI tilkobling da? For med mindre dette ikke er tilfellet så er det jo for dumt å kjøpe en blu-ray spiller istede for en vanlig DVD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Sikker på det? Her kan du få kjøpt en hdmi kabel til $4 inkl frakt til norge: Premium Gold HDMI 1.3 Cable 6 FT FOR PS3 HDTV 1080p New - eBay (item 320355390892 end time Sep-26-09 18:55:39 PDT) Jeg vil anta at selger tjener penger på dette. Så lenge kablen virker, er det ikke noe galt med den. Hadde ikke hatt noe betenkelighet med å benytte meg av en slik kabel så lenge den sitter godt fast i kontakten.

Edit: det finnes flere slike kabler til rundt $3,50 - 4 til salgs på Ebay.
    Ja. Kan si med nesten 100% sikkerhet at elkjøp betaler mer enn 10-20 kroner inn for HDMI kablene sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Som du OriginalRed misstenker jeg også at det er et bevisst ønske om å skape et kjøpe behov for at kunden kjøper en dyrt priset HDMI kabel som er grunnen til at det bare er kompositt kabler som følger med.

Sist jeg var på elkjøp for å se etter en billig 1m HDMI, fant jeg ingen som var kortere enn 1.5m og prismessig begynnte de på rundt 250-300 kr. I dag kan man jo få kjøpt en hel DVD spiller for rundt 300kr....

Er ellers ikke enig med de som mener at BD spillere er så høyt priset at de mer er for de spesiellt interesserte. Problemet er vel heller at dvd spillerene er såpass billige i forhold, og at disse må selges ut før BD mer kan komme på banen for folk flest.
    Pansonic (i dette tilfelle) selger så vidt jeg kjenner ikke HDMI-kabler, og at de tenker på at Elkjøp skal tjene mer penger på å kjøpe ekstra kabel, tror jeg du må gå lengre på landet med...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Kan si med nesten 100% sikkerhet at elkjøp betaler mer enn 10-20 kroner inn for HDMI kablene sine.
    Hvor tar du det fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber deltid ved siden av studiene i Expert og jeg regner med at de ikke har så sykt mye bedre innkjøpspris enn andre.

Edit: Men ja, de har nok en god del fortjeneste på de

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •