Latterlig å sende simple komposittkabler med BD-spiller. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har ikke alle tv'er med høyere oppløsning enn vanlig DVD leverer HDMI tilkobling da? For med mindre dette ikke er tilfellet så er det jo for dumt å kjøpe en blu-ray spiller istede for en vanlig DVD spiller.
    De HDready og FullHD TVene som selges nå har vel som regel HDMI, men det finnes vel fremdeles noen som har noen litt tidlige flatskjermer med komponent og DVI-I/VGA inganger som jo også kan få et bildemessig løft med en BD spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, men da hjelper det fortsatt ikke noe med en kompositt kabel.

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja. Kan si med nesten 100% sikkerhet at elkjøp betaler mer enn 10-20 kroner inn for HDMI kablene sine.
    Poenget mitt var ikke å havne i en tullete diskusjon med deg om innkjøpspris. Tror de fleste tok poenget, og tallet jeg oppga er neppe langt ifra sannheten. La oss si 30/40 kroner om det gjør deg fornøyd. Fakta er at innkjøpspris på kabler og tilbehør er svært lav hos de store kjedene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OriginalRed
    Poenget mitt var ikke å havne i en tullete diskusjon med deg om innkjøpspris. Tror de fleste tok poenget, og tallet jeg oppga er neppe langt ifra sannheten. La oss si 30/40 kroner om det gjør deg fornøyd. Fakta er at innkjøpspris på kabler og tilbehør er svært lav hos de store kjedene.
    Greit nok det, men synes det blir for dumt å bare kaste ut en pris å si det er det de betaler for den. Men samme det.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom expert her en dag med en kompis som jobber som selger i expert kjeden. Han betalte 51 kroner og 50 øre for fem meter USB kabel. Dette er vel ansatt pris, og ikke innkjøpspris. Mener å huske at butikkpris lå rundt 330 kroner.

Baserte tallene mine på dette jeg.

Synsing? Kansje...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at det er vesentlig forskjell på forskjellige produkter så ja. Men samme det. Er som du sier egentlig ikke noe å diskutere

Men helt enig med trådstarter, synes også det er latterlig at de sender med en kompositt kabel.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper mine korte (2m) HDMI kabler på Clas Ohlson. Billig og bra! Blir skremt når jeg ser prisene på tilsvarende kabler hos Elkjøp, Expert.....

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er greit at de sender med sånne kabler. Hadde de ikke gjort det så måtte jeg ha kjøpt kabler for å bruke mellom receiver og effektforsterkeren. Passer perfekt med gul på senter, rød på høyre bak og hvit på venstre bak samt en stereo til frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at HDMI kabel ikke følger med Blu-ray spillere er selvsagt at butikken da ville gå glipp av fortjenesten de har på å selge kabelen etter at de har solgt Blu-ray spilleren.

Som enkelte her har påpekt er fortjenesten på kabler ofte VELDIG stor. For butikken kan det derfor være ok å selge Blu-ray spilleren uten fortjeneste hvis de er rimelig sikre på at de kan selge en HDMI kabel med 3-400 kr fortjeneste til den samme kunden.

Hvis en produsent legger HDMI kabel med i esken kan ikke lenger butikken ta inn fortjenesten på kabelen, og da kan de heller ikke selge denne spilleren uten fortjeneste. Dermed blir den dyrere i butikken enn ellers, og salget blir tilsvarende dårligere. De fleste kundene ser bare på prisen på spilleren og tar ikke prisen på kabelen med i beregningen, den oppdager de først etter at de allerede har bestemt seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Grunnen til at HDMI kabel ikke følger med Blu-ray spillere er selvsagt at butikken da ville gå glipp av fortjenesten de har på å selge kabelen etter at de har solgt Blu-ray spilleren.

Som enkelte her har påpekt er fortjenesten på kabler ofte VELDIG stor. For butikken kan det derfor være ok å selge Blu-ray spilleren uten fortjeneste hvis de er rimelig sikre på at de kan selge en HDMI kabel med 3-400 kr fortjeneste til den samme kunden.

Hvis en produsent legger HDMI kabel med i esken kan ikke lenger butikken ta inn fortjenesten på kabelen, og da kan de heller ikke selge denne spilleren uten fortjeneste. Dermed blir den dyrere i butikken enn ellers, og salget blir tilsvarende dårligere. De fleste kundene ser bare på prisen på spilleren og tar ikke prisen på kabelen med i beregningen, den oppdager de først etter at de allerede har bestemt seg.
    Masse avsporing her. Jeg sier jeg heller ikke vil ha noen kabel i det hele tatt om alternativet er kompositt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Masse avsporing her. Jeg sier jeg heller ikke vil ha noen kabel i det hele tatt om alternativet er kompositt.
    Helt enig. Da slipper man også at kunder villedes til å tro at det er korrekt kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for dårlig å selge BR uten kabel, kunder som bestiller på nettet eller kjøper i butikk og glemmer kabel får da ikke brukt spilleren før neste dag, ingen produsenter som tar sjansen på å irritere kundene sine på den måten. Bedre at det følger med en komposittkabel så får kunden brukt spilleren første kvelden og så kan han kjøpe en bedre kabel neste dag. Komposittkabelen som følger med koster likevel nesten ingenting. I en perfekt verden hadde selvsagt både HDMI og komposittkabel fulgt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg kjøper mine korte (2m) HDMI kabler på Clas Ohlson. Billig og bra! Blir skremt når jeg ser prisene på tilsvarende kabler hos Elkjøp, Expert.....

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Clas Ohlson kablene er også sykt overpriset. Prisen for en tilsvarende kvalitet i USA er på ca 40 kroner.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært bedre å sendt med en HDMI-kabel på 1m? Det hadde ikke hjulpet de som må ha en lengre kabel. Skal de sende med to HDMI'er så kjøper har både inn og ut? Hvor lang skal den andre kabelen være? Opp til TV'en holder det sikkert med 1,5 meter. Men for de som skal bruke den til PJ og trenger 15 meter. De er jo like langt. Så da burde det ligge med en på 15 meter og. Men jeg vil ikke ha 15 meter kabel liggende bak benken. Der er det nok kabel fra før.

Enig med frS63.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Det er for dårlig å selge BR uten kabel, kunder som bestiller på nettet eller kjøper i butikk og glemmer kabel får da ikke brukt spilleren før neste dag, ingen produsenter som tar sjansen på å irritere kundene sine på den måten. Bedre at det følger med en komposittkabel så får kunden brukt spilleren første kvelden og så kan han kjøpe en bedre kabel neste dag. Komposittkabelen som følger med koster likevel nesten ingenting. I en perfekt verden hadde selvsagt både HDMI og komposittkabel fulgt med.
    Batteries not included!
    Har du kjøpt printer eller skanner noen gang? Fulgte det USB-kabel med der?
    Når du kjøper lommelykt, er det batterier med der? Sånn er det med de fleste ting. Å sende lomposittkabel med en BD-spiller er omtrent det samme som å selge en lommelykt med batterier som ikke passer...

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batteries not included!
    Når du kjøper lommelykt, er det batterier med der? Sånn er det med de fleste ting. Å sende lomposittkabel med en BD-spiller er omtrent det samme som å selge en lommelykt med batterier som ikke passer...
    Hæ?

Var vel standard at USB kabelen fulgte med printeren for bare noen år siden. Samme gjaldt kabler til VHS- og, senere, DVD-spillere. Nå er både printere, DVD spillere og BD blitt så billig at elektronikk grosistene sitter igjen med nesten ingen avanse på produktene de selger. Derfor selges overprisede kabler ved siden av...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så aldri en printer med medfølgende USB-kabel de årene jeg jobba i bransjen ihvertfall. Og de kablene som var med VHS og DVD er vel den i tråden masse omtalte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batteries not included!
    Ja det fulgte faktisk med USB kabel sist jeg kjøpte printer (Canon MP560). Det varierer jo litt når det gjelder lommelykter, men Panasonic selger da vitterlig lommelykter med batterier inkludert.
    Og komposittkabelen passer da vitterlig og man får bilde på skjermen, og sammen med phono-kabelen som også følger med får man også lyd på tv-en. At dette ikke er optimalt er en helt annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sies på en annen måte da siden mange ikke forståt pointet. Å legge ved en komposittksbel med en BD-spiller er som å levere den råeste sportsbilen med sykkeldekk.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •