Denon DVD-A1UDCI vs Pioneers BDP-LX91 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel ikke store forskjeller mellom Marantz og Denon.
    (egentlig utrolig at priser blir så høye på spillere da det lages ulike merker ut fra ca samme konstruksjon)

Finner man ulikheter i manual ? jo selve navn og modell nr men så er det slutt

http://www.usa.denon.com/DVD-A1UDCI-OM-E_104.pdf

http://us.marantz.com/UD9004_U_EN.pdf

ser man innvendig dreier dette seg lite om to ulike spillere men små forskjeller

Denon | Product Pop-Up Window

UD9004 *** NEW *** Flagship SA-CD / Blu-ray / DVD-Audio/Video / CD Universal Player

Analog lyd komponenter er forskjell

Om man ikke trenger analoge utganger er det beste å ha en påkostet HDMI reciver så klarer man seg med en BD spiller som sender det på beste måte digitalt så slipper man skyhøye spiller priser der analog convertering (bilde /lyd) er meget påkostet å helt bortkastet om man ikke har brukt for det.

LX91
    Sikker kan man ikke være men Marvell kommer med ny prosessor å forhåpentligvis kan man vel regne med at det kommer en ny LX BD spiller med denne prosessoren (til våren ?)
    Marvell: Press and Investor News
    Pioneer lager i det minste spillere og man finner de ikke igjen med mange ulike navn fra andre produsenter
    Sitter jo Marvell i LX91 så ny (BDP LX 92 ?) vil kanskje ha den nye prosessoren

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    For meg er nå denne tråden kun av akademisk interesse, idet jeg har kjøpt Norges første - og eneste - Marantz UD9004.

Egne bilder, reviews kommer.
    Marantz UD9004 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Men jeg kan allerede nå si at makan til spiller!
    Bygd som en tanks, med kvalitet hinsides selv Pioneeren (som jeg fremdeles har og vil beholde i setupII) kan bare se langt etter.

So, stay tuned - i en egen tråd. Om noen dager.

Cheers!
    Wow. Nice. Gratulerer!

Imponerende at du fikk tak i noe slikt på kort varsel - hadde nesten ikke regnet med at det akkurat var lagervare i Norge.

Hva ligger noe slikt på?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er nå denne tråden kun av akademisk interesse, idet jeg har kjøpt Norges første - og eneste - Marantz UD9004.

Egne bilder, reviews kommer.
    Marantz UD9004 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Men jeg kan allerede nå si at makan til spiller!
    Bygd som en tanks, med kvalitet hinsides selv Pioneeren (som jeg fremdeles har og vil beholde i setupII) kan bare se langt etter.

So, stay tuned - i en egen tråd. Om noen dager.

Cheers!

Gratulerer!!! Jeg tittet på denne for ikke så lenge siden sammen med Loffen68! http://avforum.no/forum/attachments/...-img_0610s.jpg

Siden du ikke har Denon processor (men noe "litt " bedre) så er det fint lite forskjell på Marantz og Denon. Tipper jeg riktig så er det vel kun DL4 som mangler. Ikke helt sikker på hvordan Marantz håndterer SACD?? Denon sender signalet via DL4. Spiller ikke så mye rolle for meg siden balansert analog spiller langt bedre!!

Ser frem til å høre dine synspunkter på analog utgangen. Skulle ikke forundre meg om at analog delen spiller bedre enn HDMI.

Har forøvrig fulgt litt med i test og sammenligning mellom DVD A1UD og LX91. På BR så er det meget jevnt. Med DVD så vinner DVD A1UD helt klart. På lyd format så vinner også DVD A1UD.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du på other
    UD9004 *** NEW *** Flagship SA-CD / Blu-ray / DVD-Audio/Video / CD Universal Player
    ser du bilder av analogdelen på Marantz

litt undrende at det sitter bare 6 DAC brikker i den
    (i Denon sitter det vel bare 4 brikker)
    LX91 sitter det vel stk 8 Wolfson

Behøver ikke bety noe men feks Denon har jo praktisert jo flere DAC /sepparate kretser jo bedre lyd før
    DVD A1 som beste DVD spiller lydmessig har vel 16 stk audio DAC

Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Ser frem til å høre dine synspunkter på analog utgangen. Skulle ikke forundre meg om at analog delen spiller bedre enn HDMI.
    Hvorfor skulle den det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Går du på other
    ser du bilder av analogdelen på Marantz

litt undrende at det sitter bare 6 DAC brikker i den
    (i Denon sitter det vel bare 4 brikker)
    LX91 sitter det vel stk 8 Wolfson

Behøver ikke bety noe men feks Denon har jo praktisert jo flere DAC /sepparate kretser jo bedre lyd før
    DVD A1 som beste DVD spiller lydmessig har vel 16 stk audio DAC

Hvorfor skulle den det
    Denon bruker DL4 til klokke for HDMI. Mulig det er bedre enn buffer/flyt kontrollen som ligger i HDMI protokollen.
    Kjører man analogt er denne problemstillingen borte da spilleren utfører alt selv.
    Antall DAC brikker trenger ikke å bety noe. De gamle modellene ( DVD-A1 med PCM-1704 og DVD-A1XV med PCM 1792) kjørte 2 dac-brikker pr kanal i differensiell modus i stereo for å få bedre oppløsning og dynamikk. Ser at den nye har 1 db bedre signal støyforhold enn den gamle.
    Hvis HDMI overføringen ikke klarer og holde jitter nivået lavt, har man problemer selv om man har en Krell EVO 707. Denon bruker som nevnt DL for å styre klokke, slik at denne løsningen burde gi et fortrinn. Denon bruker PCM1796 i sine beste av-forsterkere som er den samme som benyttes på Denon DVD-3930, Denon DVD-3800BD, Sony BDP-S5000ES og en rekke andre spillere. DAC'n som sitter i DVD-A1 familen er nivået over og burde derfor kunne låte bedre i teorien.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke jitter nivået blitt så lavt ved utvikkling at det ikke er hørbart ved jitter reduksjonskretser og forbedret klokke.

eller for den del Pioneer*s PQLS som også er ved bruk av HDMI

Kanskje HDMI 1.4 blir den ultimate overføringsmetoden

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Denon bruker DL4 til klokke for HDMI. Mulig det er bedre enn buffer/flyt kontrollen som ligger i HDMI protokollen.
    Kjører man analogt er denne problemstillingen borte da spilleren utfører alt selv.
    Antall DAC brikker trenger ikke å bety noe. De gamle modellene ( DVD-A1 med PCM-1704 og DVD-A1XV med PCM 1792) kjørte 2 dac-brikker pr kanal i differensiell modus i stereo for å få bedre oppløsning og dynamikk. Ser at den nye har 1 db bedre signal støyforhold enn den gamle.
    Hvis HDMI overføringen ikke klarer og holde jitter nivået lavt, har man problemer selv om man har en Krell EVO 707. Denon bruker som nevnt DL for å styre klokke, slik at denne løsningen burde gi et fortrinn. Denon bruker PCM1796 i sine beste av-forsterkere som er den samme som benyttes på Denon DVD-3930, Denon DVD-3800BD, Sony BDP-S5000ES og en rekke andre spillere. DAC'n som sitter i DVD-A1 familen er nivået over og burde derfor kunne låte bedre i teorien.
    Du er inne på noe der. Jeg har ikke studert Krell sin DAC løsning men den har noe av det beste av analoge kretser til å behandle de analog signalene på best mulig måte. Denon AVP er fullbalansert etter single ended input. Det vi si at multikanal inn kjørest analogt hele veien. HDMI uten DL4 vil alltid ha mye jitter. DL4 reduserer det kraftig men de målingene som jeg har sett så er det lavest jitter med analogt ut fra DVD A1UD!

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Wow. Nice. Gratulerer!

Imponerende at du fikk tak i noe slikt på kort varsel - hadde nesten ikke regnet med at det akkurat var lagervare i Norge.

Hva ligger noe slikt på?
    Spilleren er den eneste i Norge på noen uker, og var visstnok tiltenkt rollen som demomodell rundt omkring i ulike butikker og musikkmagasiner. Pris over disk vil være på runde 55k.

Jeg har vært borte i weekenden og ennå ikke rukket å sette den opp.
    Spilleren vil primært brukes som BR-spiller når - hvis! - min Krell EVO 525 CD/SACD/DVD-spiller kommer. Det er så mye uavklart rundt Krell'en at jeg må - i påvente - ha en så god spiller som mulig på CD/SACD/DVD pluss BR.

Marantzen har fullkanals SACD; det var dette forhold som gjorde at jeg gikk for denne og ikke Denon: Denon har 2.0 SACD
    De øvrige formater vil bli overført via digital/HDMI.

Cheers!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantzen har fullkanals SACD; det var dette forhold som gjorde at jeg gikk for denne og ikke Denon: Denon har 2.0 SACD
    De øvrige formater vil bli overført via digital/HDMI.

Cheers!
    Ikke sikker på hvor du fant denne informasjonen. Ta en titt på manualen til Marantz og Denon. De er prikk like med unntak av Denon Link som overfører SACD i DSD (Native) format over DL4. Uten DL så er Marantz og Denon like i.e. kun støtte av MPCM over HDMI

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @HKViking.

Du må ha meg unnskyldt: det jeg skrev ovenfor skrev jeg sent i går kveld etter en lang weekendtur. Var litt i vilsken. Det jeg mente å si var at jeg valgte Marantzen fremfor et annet produkt som også var oppe til vurdering i butikken jeg handlet i: da var allerede Denon sjaltet ut. Sorry about the confusion.

Cheers!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @HKViking.

Du må ha meg unnskyldt: det jeg skrev ovenfor skrev jeg sent i går kveld etter en lang weekendtur. Var litt i vilsken. Det jeg mente å si var at jeg valgte Marantzen fremfor et annet produkt som også var oppe til vurdering i butikken jeg handlet i: da var allerede Denon sjaltet ut. Sorry about the confusion.

Cheers!
    No problems! siden den analog delen på Marantz er forskjellig fra Denon sin så hadde det vært morro og teste de ut side by side. Jeg hadde en langhelg bak meg jeg også så jeg ble litt i tvil :razz:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •