Hvilken av disse ville du kjøpt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av disse ville du kjøpt?

LG BD 390 - Kommer 1 okt. Ca. 3500,- (har trådløst nettverk)
    Panasonic BD80 - Testvinner som nå koster ca. 2900,-
    Ps3 - Brukbar Blu-Ray spiller?

Anyone?

TerjeG

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som bd spiller, LG BD-390
    Som media/spill/BD, Sony PS3 Slim.

Har selv PS3 slim og en Sony S-350 bd-spiller.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha Blu-ray hovedsaklig for å spille Blu-ray, noe som jeg synes virker veldig logisk, bør du velge BD80, da den har overlegen bildekvalitet, samt komplett lyd-del. Dersom bildekvalitet er mindre viktig enn andre funksjoner, begynner jeg å lure på hva poenget med å kjøpe Blu-ray er.
    PS3 funker for så vidt, men da mest som altmuligmaskin. Bildekvaliteten er ganske førstegenerasjons, for å si det slik. Og lyd-delen er krøkkete dersom du drømmer om HD-lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    PS3 funker for så vidt, men da mest som altmuligmaskin. Bildekvaliteten er ganske førstegenerasjons, for å si det slik. Og lyd-delen er krøkkete dersom du drømmer om HD-lyd.
    Ja, jeg er for så vidt mest ute etter å bruke den til HD-film, og det du sier utelukker nok PS3...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er krøkkete med lyd-delen på PS3?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har en vifte som bråker noe sykt.
    Gå for panasonic er mit råd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    PS3 har en vifte som bråker noe sykt.
    Gå for panasonic er mit råd
    Sist jeg hadde en PS3 40GB, så var den veldig stille. PS3 Slim skal også være stille, så lenge du ikke har uflaks og får en bråkete.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten er ganske førstegenerasjons, for å si det slik. Og lyd-delen er krøkkete dersom du drømmer om HD-lyd.
    Er ikke helt enig her: Både lyd- og billedkvaliteten er meget bra, selv om den ikke er ikke helt på høyde med nyere dedikerte spillere til samme pris. På den annen side er forskjellen langtifra dramatisk stor, og det spørs om folk flest merker noen forskjell, spesielt hvis de ikke bruker større skjermer eller projektor.

PS3 støtter også de siste HD-lydformatene. PS3 er derimot ikke så bra på oppskalering av DVD: Her finner du separate spillere til samme eller lavere pris som yter betydelig bedre.

Jeg har selv hatt en PS3 i flere år og gikk nylig over til en Pioneer 23FD. Selv om Pioneer'en er bedre på alle områder, så er ikke forskjellene så veldig store når det gjelder lyd- og billedkvalitet i HD. Dessuten er PS3'en langt billigere.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    PS3 har en vifte som bråker noe sykt. Gå for panasonic er mit råd
    Hvorvidt PS3'en bråker mye eller ikke avhenger hovedsaklig av to ting:

- Hvilken PS3-generasjon man bruker
    - Plassering

1. generasjons PS3 har en vifte som kan være hørbar i roligere partier når man ser på film. Jeg har selv en slik maskin og jeg synes ikke viften bråker "noe sykt", selv om den er langtifra stillegående.

Siste generasjons PS3 før PS3 Slim er enda mer støysvak: Jeg brukte en slik spiller i sommer hos noen slektninger, og var forbauset over hvor stille den var i forhold til min PS3.

PS3 Slim bruker ca. 80 W under avspilling av HD-filmer. Dette er ca. halvparten av 1. generasjons PS3. Viften trenger derfor ikke jobbe like hardt for å holde temperaturen nede. Jeg har ikke hørt PS3 Slim selv, men utifra det jeg har lest er den vesentlig mer stillegående enn tidligere PS3-generasjoner.

Plasseringen kan ha mye å si: Jeg har lagt merke til at enkelte plasserer PS3'en sin i trange hyller med lite ventilasjon. Da er det ikke så rart at viften må jobbe ekstra hardt for å unngå 'heteslag'. Dette skaper naturligvis ekstra støy. Jeg vil anbefale at maskinen står i en åpen hylle med ca. 20-30 cm klarering på den siden hvor viften står. Ellers bør det være minst 10 cm klarering rundt maskinen (plasser den unna andre varme AV-komponenter).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    LG BD 390 - Kommer 1 okt. Ca. 3500,- (har trådløst nettverk)
    Panasonic BD80 - Testvinner som nå koster ca. 2900,-
    Ps3 - Brukbar Blu-Ray spiller?

Anyone?
    Kommer helt an på hva du er ute etter: Er du hovedsaklig ute etter en BD-spiller? Da er nok BD80 det beste kjøpet per idag. LG spilleren har fått positiv kritikk, så det kan kanskje lønne seg å vente litt dersom det ikke haster med kjøpet.

PS3'en fungerer fint som mediaserver, dersom dette bruksområdet er aktuelt for deg: Du kan f.eks. streame musikk og filmer til maskinen. I tillegg kan du naturligvis spille på den. PS3'en er en relativt god BD-spiller, selv om du kan få nye, separate spillere til samme pris som yter litt bedre (spesielt når det gjelder oppskalering av DVD-filmer). PS3 er imidlertid meget rask ved avspilling og oppstart av BD-filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm

Hmmm... Nå var det plutselig ikke så enkelt lengre... :wink:

Takk for all input!

Terje

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette kan være til hjelp:

Netshop.no - pc data foto minne digital

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en dedikert Blu-ray spiller ?
    Om ja, ikke kjøp ps3.
    Se etter Tester på Blu-ray spillere, så en som var for ikke så lenge siden.
    det er nå mulig og benytte YouTube fra enkelte spillere.

Om du skal ha en kombinasjon av spill, mediasenter, dvd og Blu-ray så er PS3 et blinkskudd som blir oppdatert på software siden hele tiden.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Hmmm... Nå var det plutselig ikke så enkelt lengre... :wink:
    Vurder først om du virkelig trenger den ekstra funksjonaliteten (mediasenter, spill) som en PS3 tilbyr . Hvis ja, så er saken enkel

Hvis nei, så sitter du igjen med to valg: Trenger du en spiller raskest mulig? Da er BD80 den mest aktuelle kandidaten av de du har nevnt. Hvis du kan strekke budsjettet ditt litt lenger ville jeg også vurdert Pioneer BD320 (3995 kr), som også har fått mye skryt (men den har ikke WLAN, dersom dette er viktig for deg):

Pioneer BDP-320 Blu-ray spiller | Soundgarden

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Er ikke helt enig her: Både lyd- og billedkvaliteten er meget bra, selv om den ikke er ikke helt på høyde med nyere dedikerte spillere til samme pris. På den annen side er forskjellen langtifra dramatisk stor, og det spørs om folk flest merker noen forskjell, spesielt hvis de ikke bruker større skjermer eller projektor.

PS3 støtter også de siste HD-lydformatene. PS3 er derimot ikke så bra på oppskalering av DVD: Her finner du separate spillere til samme eller lavere pris som yter betydelig bedre.

Jeg har selv hatt en PS3 i flere år og gikk nylig over til en Pioneer 23FD. Selv om Pioneer'en er bedre på alle områder, så er ikke forskjellene så veldig store når det gjelder lyd- og billedkvalitet i HD. Dessuten er PS3'en langt billigere.
    Panasonic er sammenlignbar med Pioneer på bildekvalitet. Panasonic og PS3 koster det samme. Hvis poenget med Blu-ray er HD, bør målet være best mulig bilde, da virker det dumt å velge en maskin som gjør jobben dårligere, og det uten å spare penger på det. Vanligvis er marginene på bildekvalitet mellom BD-spillere små. Det er ikke tilfellet her. Bildet er avgjort bedre enn alt annet i prisklassen. Maskinen er mer selvsikker, på en måte. Så selv om forskjellen ikke er dramatisk stor, hvis sammenligningsgrunnlaget tuftes på forskjeller mellom rene DVD-spillere, er forskjellen avgjort stor til BD-spiller å være. Forskjellen er særlig markant på 46 og 50". På mindre skjermer, i sær godt under 40", vil man selvfølgelig se mindre forskjell, men det betyr ikke at forskjellen er ubetydelig. Folk vil i alle tilfeller merke større skarphet, noe som er veldig viktig i min bok.
    Når det gjelder lyd synes jeg PS3 er mangelfull med tanke på HD-dekoding, først og fremst, men også på lydkvalitet. Noe som ikke nødvendigvis er veldig merkbart på billigere anlegg. Og man kan jo spørre seg om hva man skal med kostbare anlegg, sålenge sluttresultatet i stor grad avgjøres av den interne dekodingsjobben til PS3. Dessuten dekoder den vel fortsatt DTS-HD 7.1 som 5.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i mye av det som nevnes over. Den nye PS3 slim kan dog sende lyd i bitstream, slik at receiver står for dekoding. Jeg har også til gode å se tester som mener PS3 skulle ha dårlig dekoding av HD-lyd, eller særlig dårligere BD-bilde for den del. Man får nok bedre DVD-bilde på enkelte BD-spillere, men har sett flere artikler som mener dette var mer utpreget tidligere, og at firmware-oppdateringer på PS3 har forbedret DVD-kvaliteten også. Som det nevnes, er jo valget greit om man kun skal ha BD-spiller; da velger man en BD-spiller.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er sammenlignbar med Pioneer på bildekvalitet.
    Har ikke sett noen direkte sammenligninger mellom BD80 og BDP-320 ennå, men generelt sett produserer de spillere som absolutt kan sammenlignes (ihvertfall hvis en ser bort ifra de dyreste toppmodellene til Pioneer).

Panasonic og PS3 koster det samme. Hvis poenget med Blu-ray er HD, bør målet være best mulig bilde, da virker det dumt å velge en maskin som gjør jobben dårligere, og det uten å spare penger på det.
    Ja, naturligvis, men det er ikke det jeg reagerte på: Jeg reagerte på måten du karakteriserte lyd- og billedkvaliteten til PS3 på. Du fikk det til å høres ut som PS3 var en dårlig BD-spiller, noe som jeg er ganske uenig i.

Når det gjelder lyd synes jeg PS3 er mangelfull med tanke på HD-dekoding, først og fremst, men også på lydkvalitet
    Det har vært drøssevis med diskusjoner og tester omkring PS3 versus separate spillere i samme prissegment. PS3 kommer relativt bra ut i disse sammenligningene, til tross for at det først og fremst er en spillmaskin. Separate spillere gir riktignok mer ytelse for pengene (spesielt siste generasjons BD-spillere), men det gjør ikke PS3 til en dårlig spiller. Grunnen til at PS3 i det hele tatt diskuteres her er at trådstarter muligens er interessert i den ekstra funksjonaliteten som PS3 tilbyr (siden han foreslo den selv).

Dessuten dekoder den vel fortsatt DTS-HD 7.1 som 5.1.
    Er ikke helt sikker, men i alle tilfelle så er nok dette ikke noe stort savn hos de fleste som velger en PS3.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, naturligvis, men det er ikke det jeg reagerte på: Jeg reagerte på måten du karakteriserte lyd- og billedkvaliteten til PS3 på. Du fikk det til å høres ut som PS3 var en dårlig BD-spiller, noe som jeg er ganske uenig i.
    Det kunne misforstås dit hen. Jeg hadde ikke til hensikt å fremstille den som dårligere enn den faktisk er. Bildekvaliteten er gjennomsnittlig bra, hverken mer eller mindre. Det er hva jeg kaller førstegenerasjons, siden alle Blu-ray er "bra". HD-lydkvalitet er akseptabel, ikke dårlig. Den kan sågar sies å være bra. Det er først og fremst den tvungne dekodingsjobben som føles hemmende, som en dregg rundt foten på en svømmetur mellom skipsvrak og hai. Når man er bevisst på begrensingen vil det være vanskelig å slå seg til ro med maskinen, fordi tanken "hva om receiveren dekodet lyden" er overveldende til stede hele tiden.

Det har vært drøssevis med diskusjoner og tester omkring PS3 versus separate spillere i samme prissegment. PS3 kommer relativt bra ut i disse sammenligningene, til tross for at det først og fremst er en spillmaskin. Separate spillere gir riktignok mer ytelse for pengene (spesielt siste generasjons BD-spillere), men det gjør ikke PS3 til en dårlig spiller. Grunnen til at PS3 i det hele tatt diskuteres her er at trådstarter muligens er interessert i den ekstra funksjonaliteten som PS3 tilbyr (siden han foreslo den selv.
    Diskusjonene har i all tid vært preget av uvitenhet, antagelser, feiltolkninger og ønsketenkning i vesentlig grad. Testene synes å være mangelfulle, særlig de nordiske, og denne benchmark-testen som PS3-gutta har blæret med en stund er fullstendig verdiløs når det gjelder bildekvalitet. Uansett, både diskusjonene og disse testene begynner å bli temmelig gamle og uaktuelle. Nye, seriøse tester etterlyses herved. Ikke for å motbevise oss med bra skarpsyn og gangsyn, men for å demonstrere overfor fanboys og personer med behov for synskorrigering at de trenger en virkelighetssjekk.
    Det er imidlertid forståelig om trådstarter og andre liker konsollens øvrige fortreffeligheter.

Er ikke helt sikker, men i alle tilfelle så er nok dette ikke noe stort savn hos de fleste som velger en PS3.
    Jeg har ikke giddet å oppdatere min PS3 på en god stund, rett og slett fordi dedikert BD-spiller og XBOX 360 overtok dens plass, så jeg sjekket med Sonys sider isteden. Joda, 5.1 gjelder fortsatt. Det skyldes sikkert begrensinger i hardware, på samme måte som manglende støtte for HD-bitstream. La oss håpe trådstarter har bedre vett enn de fleste.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn