Hvilken av disse ville du kjøpt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Det kunne misforstås dit hen. Jeg hadde ikke til hensikt å fremstille den som dårligere enn den faktisk er.
    Kjekt å få ting avklart

Det er først og fremst den tvungne dekodingsjobben som føles hemmende, som en dregg rundt foten på en svømmetur mellom skipsvrak og hai.
    Jeg har forståelse for at du foretrekker bitstream-muligheter, men på den annen side så er jo dette primært en spillmaskin. Jeg synes det er bra at Sony i det minste har gitt maskinen mulighet til å dekode HD-lydspor, noe den ikke kunne i utgangspunktet (de nyeste spillerne leveres naturligvis med siste firmware som støtter dekoding av HD-lydformater). For mange (om ikke de aller fleste) PS3-kjøpere vil det nok være likegyldig hvorvidt det er maskinen eller en ekstern dekoder som tar seg av denne jobben.

Uansett, både diskusjonene og disse testene begynner å bli temmelig gamle og uaktuelle. Nye, seriøse tester etterlyses herved. Ikke for å motbevise oss med bra skarpsyn og gangsyn, men for å demonstrere overfor fanboys og personer med behov for synskorrigering at de trenger en virkelighetssjekk.
    Hvis du stikker bortom f.eks. AVSForum så finner du mange sammenligninger der mellom PS3 og andre nye spillere. PS3 er jo fremdeles et populært valg blant de som ønsker seg en BD-spiller og spillmaskin. Den generelle oppfatningen er den samme som jeg har gitt uttrykk for her. En av entusiastene der (Joerod) har bl.a. foretatt sammenligninger mellom Denons og Pioneers siste toppmodeller og PS3.

Joda, 5.1 gjelder fortsatt. Det skyldes sikkert begrensinger i hardware, på samme måte som manglende støtte for HD-bitstream. La oss håpe trådstarter har bedre vett enn de fleste
    Vel, det er ikke "vett" det dreier seg om her, men hva man primært ønsker å bruke maskinen til og hvor mye man er villig til å gi for det Du ser kanskje på manglende 7.1-støtte og HD-bitstreaming som store svakheter, men mange som kjøper eller vurderer å kjøpe PS3 er ikke så opphengt i dette. Og denne manglende støtten gjør ikke selve HD-lyden dårlig i seg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bdp...

Tror det blir Panasonic'en.

Noen som vet hva som skal til for å gjøre en slik spiller sone-fri? Ser det er en på FINN som selger sonefri DMP BD80 til 12000!! Mao. så tar han 10000 for å gjøre den sonefri... :-o

Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkobling...

Da ble det Panasonic'en, og bildet er glitrende!
    Har et spørsmål ang. lyd. Har en Marantz receiver som ikke har HDMI. Nå kjører jeg lyd via coaxial kabel. Er dette den beste løsningen?

Tusen takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    PS3 har en vifte som bråker noe sykt.
    Gå for panasonic er mit råd
    Har PS3 80GB og det kommer ikke noe lyd fra vifta på den ivertfall, må være fabrikkasjonsfeil på de som bråker som noen sier.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Da ble det Panasonic'en, og bildet er glitrende!
    Har et spørsmål ang. lyd. Har en Marantz receiver som ikke har HDMI. Nå kjører jeg lyd via coaxial kabel. Er dette den beste løsningen?

Tusen takk for svar!
    Tusen gratulasjoner sendes i din retning!
    Har receiveren analoge lydinnganger, dvs 5.1 eller bedre? I så fall, bruk dem. Hvis ikke må du klare deg med coaxen, som har perfekt lyd med unntak i manglende HD-støtte. Gled deg til å kjøpe receiver med HD-støtte. ;)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analoge

Tusen gratulasjoner sendes i din retning!
    Har receiveren analoge lydinnganger, dvs 5.1 eller bedre? I så fall, bruk dem. Hvis ikke må du klare deg med coaxen, som har perfekt lyd med unntak i manglende HD-støtte. Gled deg til å kjøpe receiver med HD-støtte.
    Takk for det. Ja, den har analoge utganger, 6.1, men jeg har bare 5 høytalere, så da bruker jeg vel bare 5 stk. RCA-kabler, eller?

En liten ting som irriterer meg med spilleren, er at det ikke er noen "memory" funskjon der man kan begynne igjen der man sist sluttet å se...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke giddet å oppdatere min PS3 på en god stund, rett og slett fordi dedikert BD-spiller og XBOX 360 overtok dens plass, så jeg sjekket med Sonys sider isteden. Joda, 5.1 gjelder fortsatt. Det skyldes sikkert begrensinger i hardware, på samme måte som manglende støtte for HD-bitstream. La oss håpe trådstarter har bedre vett enn de fleste.
    HD-bitstream er da til stede som bare det.

PS3 Slim can bitstream both Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio.
    Unfortunately, the practical benefit of this feature upgrade is minimal. The "fat" PS3 could transmit Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio in uncompressed linear PCM format, providing the exact same audio quality as the bit stream versions. There are some cases where an A/V receiver may process linear PCM differently than bit stream, but its rare. On the other hand, it's at least nice to have the option, especially for those guys who just have to see the words "DTS-HD Master Audio" light up on their A/V receiver.
    Og man kan jo tygge litt på denne imens også.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Ja, den har analoge utganger, 6.1, men jeg har bare 5 høytalere, så da bruker jeg vel bare 5 stk. RCA-kabler, eller?

En liten ting som irriterer meg med spilleren, er at det ikke er noen "memory" funskjon der man kan begynne igjen der man sist sluttet å se...
    Bruk de kablene og høytalerene du har.
    :-D
    Det bør bli god lyd, uansett.

Det er dessverre slik at BD-spillere ikke har den minnefunksjonen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    HD-bitstream er da til stede som bare det.
    Dette er jeg innforstått med, og faktumet er allerede nevnt av annen bruker høyere opp på siden.

Og man kan jo tygge litt på denne imens også.
    Samme hva noen måtte mene om PCM-kvaliteten, så vil DTS-HD 7.1 uansett begrenses til 5.1 på den gamle modellen.

Grunnen til at jeg ikke tar Slim med i betraktningen, er fordi den utgjør en horribel hjemmekinomaskin. Både designmessig og i bruk. Til og med verre enn gamletypen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grensesnittet på den nye er da helt likt den gamle.

Om man ikke liker designet på den så er det en smaksak. Man kan jo ikke akkurat kalle X360 noen design bombe heller. Snarere tvert imot.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønnskolling...

Bruk de kablene og høytalerene du har.
    :-D
    Det bør bli god lyd, uansett.

Det er dessverre slik at BD-spillere ikke har den minnefunksjonen.
    Nå kjører jeg lyden gjennom RCA kabler (5.1), men helt ærlig talt hører jeg ikke forskjell på lyden. Lyden er uansett konge både via coaxial og RCA!
    Så om jeg da forstår det korrekt så må jeg har receiver med HDMI for å få HD-lyd utover DTS og Dolby Digital 5.1?

Beklager de dumme spørsmålene, men lydlandskapet er rimelig innfløkt..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører jeg lyden gjennom RCA kabler (5.1), men helt ærlig talt hører jeg ikke forskjell på lyden. Lyden er uansett konge både via coaxial og RCA!
    Så om jeg da forstår det korrekt så må jeg har receiver med HDMI for å få HD-lyd utover DTS og Dolby Digital 5.1?

Beklager de dumme spørsmålene, men lydlandskapet er rimelig innfløkt..
    En reciever/ prossesor (preamp) vil somregel dekode lyden mye bedre enn en rimelig BD spiller med innebygget lyddekoder for hd.
    Men uansett så trenger ikke Dolby True HD eller DTS-HD Master være det beste sporet på disken.
    Har noen bluray live konserter hvor hvor faktisk hd lydsporet er dårligst mixet og låter forferdelig i forhold til stereo eller dolby digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG bd390

Kjøpte nylig denne spilleren og må si spilleren er bedre enn forventet.
    Fikk gode kriterier fra tester, men at jeg kunne kjøre 1080p trådløst fra pc hadde jeg ingen tro på. Det funker som bare det.
    Eneste minus er at den ikke kjører iso og img filer.
    Den har også pass threw på coax/optisk utgang, og 7.1 analog ut funker veldig bra når man tar betraktning til prisen.

Bruker den sammens med min lexicon rv-8.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •