Lydoverføring fra Pioneer BDP-LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lydoverføring fra Pioneer BDP-LX52

Jeg har en Pioneer LX52 Blu-Ray koblet til en Yamaha RX-V3900 forsterker, med HDMI. Videre har jeg en InFocus X9 projektor som også er koblet til forsterkeren med HDMI.

Dette funker veldig bra til film, men jeg oppdaget et problem da jeg skulle spille av vanlig CD. Pioneeren overfører lyd bare så lenge jeg har projektoren på. Når jeg skrur av av projektoren går det 2-3 sekunder så kutter lyden.
    Displayet på Pioneeren viser at den fortsatt spiller CDen, men i displayet på forsterkeren forsvinner PCM-indikatoren. Pioneeren kutter tydeligvis signalet.

Jeg har testet diverse:
    Lyden fra min Get HD PVR fortsetter selv om jeg skrur av projektoren.

Om jeg kobler fra HDMI-kabelen som går fra forsterkeren til projektoren så fungerer det.

Jeg har gått gjennom alle innstillinger på Pioneeren og Yamahaen, med bruksanvisningene i hånda, og forsøkt forskjellige innstillinger. Ingen forskjell.

Jeg har ringt Stereofil, butikken der jeg kjøpte Pioneeren, og der sa de at dette hadde de aldri hørt om. Men at det skulle fungert.

Jeg har ringt Pioneer support, som mente at det var en dårlig ide å bruke Blu-Ray spilleren som CD-spiller. Han skulle imidlertid sjekke med sin mentor og gi meg tilbakemelding. Venter fortsatt.

Er det noen som er såpass bevandret i HDMI-signalenes idiotiske verden at de har noen ide om hvordan jeg kan få løst dette?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble BD-spilleren til receiveren med en optisk kabel i tillegg til HDMI og tilegne denne til f.eks.CD-inngangen. Da bruker du CD-inngangen til musikk og DVD-inngangen til film selv om det er samme kilde.

EDIT: Endret litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet det, men det blir jo bare en "workaround".
    Det skulle ikke være nødvendig med en ekstra kabel for digital overføring i tillegg til HDMI.
    Ref anmeldelse i Lyd & Bilde hvor de kommenterer at det ikke er noen digital coax utgang på Pioneeren, "Pioneer anbefaler heller at man bruker HDMI-utgangen til all lydoverføring, også under avspilling av CD".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. virker fint på bdp-51 i allefall. vill nesten tro det er reciveren som gjør at lyden forsvinner. har du 2 hdmi utganger? prøv å sett kabelen til prosjektor hdmi 2 out
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort fra at forsterkeren har noe å si, men problemet kommer ikke når signalet kommer fra Get HD PVR, bare når det kommer fra Pioneeren.
    I tillegg så ser jeg som sagt at PCM indikatoren i displayet på forsterkeren blir borte, som jeg tolker til at PCM signalet INN til forsterkeren blir borte...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Er det virkelig ingen som har vært borti noe liknende?

Ingen som har en Pioneer LX52 spiller som kan fortelle om sine erfaringer?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ariakas
    Er det virkelig ingen som har vært borti noe liknende?

Ingen som har en Pioneer LX52 spiller som kan fortelle om sine erfaringer?
    Jeg har en BDP-23FD, den amerikanske versjonen av LX52. Disse to skal visstnok være ganske like, om ikke identiske (med visse unntak).

Min spiller er tilkoblet en Denon AVC-A11XV-forsterker via HDMI. Forsterkeren er igjen koblet til TV'en via HDMI. Når jeg slår av TV'en eller bytter videokilde fortsetter forsterkeren å spille av lyden (slik jeg synes det burde fungere). Det høres ut som om projektoren forteller forsterkeren at den skal kutte lyden når den ikke mottar noe videosignal.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke hva det skyldes

Men det er i alle fall ikke bare Pioneeren.
    Jeg har testet den i et annet oppsett, med en Onkyo forsterker og BenQ projektor og der fortsetter lyden selv om man skrur av projektoren.

Hos meg kutter det, men som sagt bare når kilden er Pioneeren, ikke når kilden er Get PVR (som også bruker HDMI).

Så grunnen er kanskje HDMI mer enn den ene eller andre komponenten.

Løsningen for meg er i alle fall at jeg må skru av "HDMI out" på forsterkeren når jeg skal spille noe på Pioneeren uten å ha på projektoren.

Om dette er "by design" eller en uheldig bivirkning vet jeg ikke, men det funker for meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Spørsmål

HEI!

har Desverre ikke svar på ditt spørsmål,men sender et spørsmål ang.pioneer BDP-LX52
    er det mulig å oppgradere den til å bli sonefri for DVD??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å slå av/på HDMI kontroll på reciver? Har selv slått av all form for HDMI kontroll på TV, Reciver og BD, DVD.

Hadde et ligende problem med en Pioneer DV989 koblet til LX50 reciver-måtte ha på TV for å høre CD da lyden forsvant etter 2 sek.... ble "litt" lei. Kan være HDMI 1.3 kontra eldre HDMI konflikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden det har vært noe aktivitet her nå, så håper du har ordnet det.

Hadde samme problem, bare at lyden ble borte når jeg skrudde av tven.
    Løste seg med å skru av HDMI kontroller / Kuro link på bluray spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydoverføring fra Pioneer BDP-LX52 RX-V3900

Hei,

Kan dette ha noe med HDCP å gjøre?
    Etter en overgang til Altibox (fiberløsning) mistet jeg TV-bildet fullstendig. Løsningen var da å bytte til en HDMI-kabel som taklet kopibeskyttelsen.

Sjekk i tillegg om prosjektoren er HDCP sertifisert.

André

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •