Sony BDP-S550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony BDP-S550

Hei, vurderer denne avspilleren, men hva betyr dette?

Den ultimate lydopplevelsen gjennom en 7,1-kanals analog utgang og DTS-HD Master Audio-dekodingsfunksjon via HDMI™.

Jeg har en eldre AVreceiver som jeg er fornøyd med og som jeg ikke ønsker å skifte ut, den har ikke HDMI og jeg kjører i dag 7.1 analogt ut fra dvd spiller til receiver.

Hvis jeg går for BDP-S550, vil jeg da ikke kunne nye godt av lydforbedringene som DTS-HD Master Audio har via 7.1 analog ut fra spilleren fordi jeg ikke har HDMI på receiveren???

J.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig :-D

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,
    fant manualen for spilleren på Sony's hjemmesider.... her står det en tabell mot slutten som viser hva slags signaler som kan dekodes og hvor lyden kan tas ut.
    Her står det faktisk at DTS-MASTER audio kan tas ut via 7.1 analog ut.... ?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Her står det faktisk at DTS-MASTER audio kan tas ut via 7.1 analog ut.... ?
    Det er riktig å det har spilleren kunnet fra første salgsdag ( høsten 2008 )
    dvs den er levert fra fabrikken med decoder til DTS HD MA til Multichannel PCM (LPCM) og 7.1 analog multichannel

Hvis jeg går for BDP-S550, vil jeg da ikke kunne nye godt av lydforbedringene som DTS-HD Master Audio har via 7.1 analog ut fra spilleren fordi jeg ikke har HDMI på receiveren???
    J.
    Jo ..S550 decoder all lyd fra Blu Ray Disc til analogt
    Dolby Digital pluss , DTS HD , DTS HD MA , Dolby ThrueHD
    og man får Multichannel PCM fra BD plate ut som analogt og 2.0 stereo ut som analogt,
    + selvfølgelig Dolby digital 5.1 og DTS ut analogt om man ønsker

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar!

Du skriver om å kjøre signalet analogt ut "dersom man ønsker det". Er det noen grunn til å ikke skulle ønske dette? Dvs. er det noe negativt med decoding i spilleren fremfor å kjøre signalet via HDMI til en receiver og la denne decode signalet?

Jeg er bare nysgjerrig....

J.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen opplever vel bassen (sub) som litt svak i analog multichannel ut fra spillerne.
    Bass management er vel det rette begrepet.

Jeg har forstått det slik at bass management er bedre i HDMI receivere, men på den annen side er det jo bare å skru opp volumet på sub'en

En annen ting er jo kabelsalaten du får av 7.1 multichannel kabler kontra én enslig HDMI kabel

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar!

Du skriver om å kjøre signalet analogt ut "dersom man ønsker det". Er det noen grunn til å ikke skulle ønske dette? Dvs. er det noe negativt med decoding i spilleren fremfor å kjøre signalet via HDMI til en receiver og la denne decode signalet?

Jeg er bare nysgjerrig....

J.
    Når en reciver motar lyd codec som feks DTS , DD 5.1 så så foretar reciver automatisk bass management og booster LFE med ca + 10 db

Dette gjelder ikke analog lyd så om spiller decoder lyden må LFE boostes ved å skru opp lfe i reciver eller om man ikke har mulighet så skru opp volum på subwoofer litt.(lfe kan ikke justeres opp i bd spiller for analog lyd)
    Hvorfor ikke lfe kan boostes i avspiller er pga lfe inngangssignalet blir for høyt og ikke bra for reciver eller lyden.
    Dette gjelder ikke bare S550 men alle BD spillere og multikanals lyd
    (forøvrig også sacd , dvda , og dvd spillere som har multichannel analogt)

Fordel er da å la alt gå analogt fra BD spiller for da slipper man å endre lfe opp analogt å ned igjen ved digitalt ved veksling av lyd

Justeringsmessig er det en fordel at alt står som analogt ut så lenge du ikke har lydbehandling av all digital HD lyd lyd i reciver (mangler HDMI osv)

Absolutt enklest er ny recivere med behandling av alle lydformat digitalt men man må ikke ha det å flott lyd får man også ved analog lyd .

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

utfra tekniske spesifikasjoner på BDP-S550 så ser det ut til at denne kun er å få i mørkeblå farge.... jeg skulle gjerne hatt en i sølv eller sort...

Jeg må også ha 7.1 analog ut, dermed utgår de nye modellene til Sony (som nå er sorte...).

Hva bør jeg velge som alternativ i samme prisklasse (og som fås med 7.1 analog ut og sort eller sølv utførelse)?

Jeg har en forkjærlighet for Sonys spillere fordi jeg tror litt ekstra på dem da de tross alt kom med dette formatet, men hva er gode alternativ?

Takk for svar.

J.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

utfra tekniske spesifikasjoner på BDP-S550 så ser det ut til at denne kun er å få i mørkeblå farge.... jeg skulle gjerne hatt en i sølv eller sort...

Jeg må også ha 7.1 analog ut, dermed utgår de nye modellene til Sony (som nå er sorte...).

Hva bør jeg velge som alternativ i samme prisklasse (og som fås med 7.1 analog ut og sort eller sølv utførelse)?

Jeg har en forkjærlighet for Sonys spillere fordi jeg tror litt ekstra på dem da de tross alt kom med dette formatet, men hva er gode alternativ?

Takk for svar.

J.
    Den "mørkeblå" er rimelig sort, min står sammen med sort Pio LX-81 receiver og jeg har ikke reflektert over at de har forskjellig farge.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    utfra tekniske spesifikasjoner på BDP-S550 så ser det ut til at denne kun er å få i mørkeblå farge....

Med sterkt lys som feks fotografering /sollys vil blå farge vises.
    Jeg har normalt lys i stuen å da er den sort

Hva bør jeg velge som alternativ i samme prisklasse (og som fås med 7.1 analog ut og sort eller sølv utførelse)?J.
    Panasonic dmp bd55
    http://img.custompublish.com/getfile...c+DMP-BD55.jpg

Panasonic dmp bd80
    http://techlime.com/wp-content/uploa...ray-player.jpg

Kommende Sony BDP-S760 ?

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog eller HDMI ?

Jeg har brukt HDMI som tilkobling mellom min 550 og Denon 3806 siden jeg kjøpte spilleren. Men jeg lurer på om jeg vil få bedre HD lyd om jeg går over til 7.1 analog.

Mulig jeg ville finne svaret på dette i den andre tråden om Sony 550, men håper å få hjelp av ekspertisen her.

Så slenger jeg på enda et spørsmål mens jeg først er i gang.
    Hvor mye bedre er Sony BDP-S5000ES i forhold til 550 på BD og DVD ?

Takker for svar!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Jeg har brukt HDMI som tilkobling mellom min 550 og Denon 3806 siden jeg kjøpte spilleren. Men jeg lurer på om jeg vil få bedre HD lyd om jeg går over til 7.1 analog.
    Spilleren har du vel satt opp riktig så DTS HD MA codec og Dolby ThrueHD osv vises i display på reciver ... i 550..HDMI lyd Auto ...drc av , lyddemping av , bd lyd direkte å ikke mix)

bedre lyd.....Nei det tror jeg ikke men du kan prøve
    (det du sikkert finner ut er at selv med ganske billig DAC på S550 så blir det ikke store lydforskjellen)

Så slenger jeg på enda et spørsmål mens jeg først er i gang.
    Hvor mye bedre er Sony BDP-S5000ES i forhold til 550 på BD og DVD ?
    Takker for svar!
    På BD vil det ikke bli stor forskjell om din tv tar imot 1080 24 og BD spiller er satt til det på BD visning
    DVD vil bli bedre på 5000 ES (har aldri funnet benchmar tester på disse spillerene så de faktisk kan sammenignes for hvor den ene feiler å den andre gjør det bedre...........man finner jo personlige brukertester men de er like upålitlige som værmeldinger
    Prøv å lån deg en spiller så ser du forskjell...det er jo på ditt utstyr så hva andre ser av forkjeller beror jo litt på hva dem har brukt i en sammenligning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •