SACD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: SACD spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SACD spiller

Har lyst til å skaffe meg en SACD spiller. Lurer derfor litt på hvilke spillere som er å anbefale? Maks 15k.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke den i stereo eller surround?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Skal du bruke den i stereo eller surround?
    Skal bruke den i stereo.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg gjort et søk på sa11 på avtorget og prutet ned tusen kroner ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg rimelig enig i denne og dette er en fantastisk spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert ikke så dum den. Er det noe man burde være obs på med en SACD spiller (noe den burde ha)? Hvilken spiller ville du anbefale hvis den skal brukes i surround?

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Er sikkert ikke så dum den. Er det noe man burde være obs på med en SACD spiller (noe den burde ha)? Hvilken spiller ville du anbefale hvis den skal brukes i surround?
    Den nevnte Marantz SA11 er et stereo highend-produkt hvor alle pengene er lagt i god lyd. Den har dessuten balanserte utganger. Skal du ha surround snakker man trolig om en DVD-multispiller med SACD og DVD-A. Da er selvfølgelig mye av pengene lagt i godt bilde... egentlig ganske forskjellig bruk.

Jeg har selv en Marantz DV7600 multispiller som jeg er godt fornøyd med. Denne og etterfølgeren DV7001 selges brukt for ca 3000,- kroner, så det sier seg selv at de er i en helt annen liga enn SA11. Pioneer har også gode alternativer i tilsvarende kategori og prisklasse som DV7600. Jeg har ikke testet andre merker enn disse men det finnes en god del alternativer. Sikkert andre her på forumet som har andre erfaringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi klubben selger ut sin DENON PMA-2000AE + DCD-2000AE for 21996.
    Ellers har Sony SCD-XA5400ES fått bra kritikk.
    Den gamle DVP-S9100ES er også bra. Koster ikke mer enn ca 4500 kr brukt.
    SCD-XA9000ES selges ennå i USA og Japan. I Norge kan du finne den til ca 10000 kr brukt. En annen mulighet er SCD-777ES som var så påkostet at flere mente den ble sogt med subsidier. SCD-1 er temmelig lik (tykkere panzer, innkapslet power og tilkoblede balanserte utganger) og kostet 15000 kr mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med Consonance Reference 2.0 SACD? Forstår det slik at det er rør i den. Er dette noe som må byttes etter en tid? Har selv ikke vært borti noe med rør før.

Edit:
    Noen som har hørt Marantz SA11 opp mot Hegel CDP2A?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sakset fra Cary sin pressemelding

"The new CD 303T SACD Professional Version is the follow-up to our award winning CD 303/300 player. This new player is a vacuum tube and solid state selectable SACD, HDCD, and Redbook CD player. In keeping with tradition, the CD 303T SACD Pro will up-sample to 96, 192, 384, 512 and 768kHz. Also, there is updated internal clocking to 22.5792 MHz in SACD processing mode. When the vacuum tube output section is selected, the analog output utilizes four 12AU7 vacuum tubes as the audio gain stage as well as the output buffer. The CD 303T SACD Pro can also be used as a standalone DAC with switchable inputs for USB (24bit/192kHz), Coaxial and Toslink. Four (4) channel (pairs) Burr Brown 1792u DAC chips running in a true balanced configuration provide the highest quality analog sound from a digital source."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sin SCD-XA5400ES har fått strålende kritikker i flere blader. Det geniale med denne er at du har både Balansert 2CH og HDMI 2CH/5.1CH. Hjemmekino mente den spilte som en sikkelig HI-END spiller uten fancy alufronter som dro opp prisen 10-20k. Har DVLX50 og er i tenke boksen om OPPO83 evt delt løsning med SCD-XA5400ES og "billig" blu-ray.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sony sin SCD-XA5400ES har fått strålende kritikker i flere blader. Det geniale med denne er at du har både Balansert 2CH og HDMI 2CH/5.1CH. Hjemmekino mente den spilte som en sikkelig HI-END spiller uten fancy alufronter som dro opp prisen 10-20k. Har DVLX50 og er i tenke boksen om OPPO83 evt delt løsning med SCD-XA5400ES og "billig" blu-ray.
    Du mente sikkert 7.1 over HDMI og ikke 5.1.

Jeg lurer på om denne spilleren allerede er 'Discontinued' fra Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    "The new CD 303T SACD Professional Version is the follow-up to our award winning CD 303/300 player. This new player is a vacuum tube and solid state selectable SACD, HDCD, and Redbook CD player. In keeping with tradition, the CD 303T SACD Pro will up-sample to 96, 192, 384, 512 and 768kHz. Also, there is updated internal clocking to 22.5792 MHz in SACD processing mode. When the vacuum tube output section is selected, the analog output utilizes four 12AU7 vacuum tubes as the audio gain stage as well as the output buffer. The CD 303T SACD Pro can also be used as a standalone DAC with switchable inputs for USB (24bit/192kHz), Coaxial and Toslink. Four (4) channel (pairs) Burr Brown 1792u DAC chips running in a true balanced configuration provide the highest quality analog sound from a digital source."
    Finner ikke noe om en CD 303T som spiller SACD. Finner derimot 306 som gjør det. Vet du hvor mye den ligger på i pris? Hvem er det som importerer denne?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Finner ikke noe om en CD 303T som spiller SACD. Finner derimot 306 som gjør det. Vet du hvor mye den ligger på i pris? Hvem er det som importerer denne?
    Snakk med Tor på Lyrich.
    CD 303T er flunke ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første generasjons PS3 spiller SACD

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en kjapp tur på din profil ville jeg nok heller skippet kjøp av SACD.spiller til maks 15k. Jeg fikk tak i en Sony XA3000ES for 4k tror jeg, og det er en fantastisk spiller. Nå skal ikke jeg prakke på deg en Sony-spiller for alt det det er verdt, men gode SACD-spillere får du til 5lapper.

Nå kommer poenget mitt serru Legg resten av penga i akustikk --> http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ikkplater.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •