Er blu-ray verdt det? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 134 av 134
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Noen som vet om noen bra bd filmer med bra PCM lossless? (best mulige lydspor)

Finnes det ellers noen norske netthandlere som sender BD pakker med sporing? Er plaget av mye post tyveri fra postgangen...
    Du har jo Batman - the dark knight, men som du sikkert har fra før. No country for old men har bra lyd. Siste Die Hard og I-robot har også konge lyd spør du meg.
    Er nok ingen som sender med sporing. Da må du i såfall handle hos en "større" sjappe hvor du kjøper noe annet "større" i tillegg. Eller?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Du har jo Batman - the dark knight, men som du sikkert har fra før. No country for old men har bra lyd. Siste Die Hard og I-robot har også konge lyd spør du meg.
    Er nok ingen som sender med sporing. Da må du i såfall handle hos en "større" sjappe hvor du kjøper noe annet "større" i tillegg. Eller?
    Jeg fant en butikk med en bråte PCM bluray til 100kr så da får jeg undersøke litt...

Synes det er dårlig at butikkene ikke merker bedre, de kunne godt hatt en hel hylle med kun PCM feks....

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ellers noen norske netthandlere som sender BD pakker med sporing? Er plaget av mye post tyveri fra postgangen...
    Det er ikke noe problem å få filmen(e) tilsendt med sporbar forsendelse fra de større nettbutikkene iallefall (Amazon o.l.), men fraktprisen blir jo selvsagt endel høyere. Men hvis du er plaget med at postsendingene stadig forsvinner/uteblir så kan det jo fort lønne seg alikevel..

Edit: Ser nå at du skrev Norske nettbutikker. Det bør vel være mulig å få sporbar forsendelse fra dem også, selv om jeg ikke kan nevne konkrete butikker som tilbyr dette.

Har du prøvd å ta opp problemet med Posten Norge (hvis det er de som skulle ha levert forsendelsen) eller med avsender?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Det er ikke noe problem å få filmen(e) tilsendt med sporbar forsendelse fra de større nettbutikkene iallefall (Amazon o.l.), men fraktprisen blir jo selvsagt endel høyere. Men hvis du er plaget med at postsendingene stadig forsvinner/uteblir så kan det jo fort lønne seg alikevel..

Edit: Ser nå at du skrev Norske nettbutikker. Det bør vel være mulig å få sporbar forsendelse fra dem også, selv om jeg ikke kan nevne konkrete butikker som tilbyr dette.

Har du prøvd å ta opp problemet med Posten Norge (hvis det er de som skulle ha levert forsendelsen) eller med avsender?
    Posten Norge gjør ikke annet enn å sende -Vi beklager så mye.... i reprise...

Har to eller tre like brev nå... eneste forskjell på det siste svar brevet er at

-Vi beklager så mye at du IGJEN har mistet post, vi skal be postbudene skjerpe sine rutiner.... (dvs ligge unna posten)

Det eneste de svarbrevene er godt for er at jeg kan sende de rundt til inkassofirmaene som krever meg oppgjør for X antall forsvunne bluray og cd.

Det samme gjelder alt annet, bildeler, varer, gaver, regninger og tilogmed en salgsmelding... borte vekk, åpnet av klåfingrede postmenn, tollere eller fan sjøl... :???:

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo helt utrolig ut at så mye forskjellig bare forsvinner! :-?

Er alt dette noe som skulle ha kommet direkte i postkassen din? Isåfall ville jeg ha vurdert en lås på postkassen.

En annen og kanskje bedre løsning vil være å få seg en postboks som du får all viktig/verdifull post sendt til. Da er du iallfall sikker på at det ikke er "gode" naboer eller venner som forsyner seg i postkassa di, hvis posten fremdeles uteblir.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen bra bd filmer med bra PCM lossless? (best mulige lydspor)

LPCM 1.0 (mono) 2.0(stereo) surround 5.0 , 5.1 , 6.1 , 7.1 ?
    LPCM 16 bit 48 kHz
    LPCM 24 bit 48 kHz
    LPCM 24 bit 96 kHz
    LPCM 24 bit 192 KHz

Spiller jo egentlig ikke noe lydmessig om LPCM er encodet til tapsfie codec å lagt inn på plate til DTS HD MA eller Dolby ThrueHD
    Så er det samme runden med antall kanaler og enda flere valg for kHz
    Stereo kan LPCM ha høy oppløsning men surround er det skjelden bedre en 16/48 i 7.1 og 5.1 , 24/48 i 5.1 på få plater

LPCM + mange andre lydspor kan også totalt oppta så mye disc plass at kvalitet video bilde blir redusert
    LPCM har skjelden mye bit / khz da det tar så enormt plass på disc
    Generelt har plater med tapsfrie codec mye bedre lyd fordi de lages med høyere oppløsning em LPCM som blir lagt på plate

Så en av de få med virkelig lyd ut fra spesifikasjoner er

Blu-ray.com - The Nordic Sound - 2L Audiophile Reference Recordings Blu-ray
    DTS-HD Master Audio 5.1 24-bit/192kHz + LPCM 5.1 24-bit/192kHz + LPCM 2.0 24-bit/192kHz

Blu-ray.com - Grieg: Piano Concerto, Symphonic Dances, In Autumn Blu-ray
    Som har DTS HD MA 7.1 24 bit 96 kHz

Blu-ray Review: Chris Botti Live with Orchestra and Special Guests | High-Def Digest
    LPCM 5,1 24 bit 96 kHz

Om->best mulige lydspor.....har noe med kvalitet å gjøre ...så du ikke mente antall smell , pip og tut for da er det vel mange tips her->http://avforum.no/forum/hd-software/

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Høres jo helt utrolig ut at så mye forskjellig bare forsvinner! :-?

Er alt dette noe som skulle ha kommet direkte i postkassen din? Isåfall ville jeg ha vurdert en lås på postkassen.

En annen og kanskje bedre løsning vil være å få seg en postboks som du får all viktig/verdifull post sendt til. Da er du iallfall sikker på at det ikke er "gode" naboer eller venner som forsyner seg i postkassa di, hvis posten fremdeles uteblir.
    Svær hengelås er for lengst satt på postkassen, det er nok ikke her i villastrøket posten forsvinner.... Postboks driver jeg og vurderer..

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne tråden, som ble startet i 2009 om BD, og lurer da på hva folk mener i dag. Er BD liv laga noen år til, eller vil formatet snart være utrangert på lik linje som dvd ble etter BD fikk livets rett?

Hva vil eventuelt ta over etter BD?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Fant denne tråden, som ble startet i 2009 om BD, og lurer da på hva folk mener i dag. Er BD liv laga noen år til, eller vil formatet snart være utrangert på lik linje som dvd ble etter BD fikk livets rett?

Hva vil eventuelt ta over etter BD?
    Streaming tar over både musikk, spill og film i løpet av tre år. Tilgjengelighet blir prioritert over kvalitet. Det eneste som mangler er generiske gavefunksjoner i streamingmarkedet.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD'en vil holde lengre enn DVD'en.

Overgangen fra DVD til BD var kvalitetsmessig større enn overgangen fra VHS til DVD, og med de utviklingsmulighetene som ligger innenfor BD-rammen vil det ikke være noe problem på en stund.

Spørsmålet i første omgang er 4K oppløsning. Jeg har ikke fulgt med, men det er vel (eller kommer) spillere som støtter dette.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøøhhhh, selges fremdeles mer dvd enn blåstråler her i landet. Til og med VHS er det blitt et marked for igjen. Snevert riktignok, men det selges.

Kassetten er jo på vei igjen, vinylen som tok kvelden er tilbake som aldri før og blomstrer.

Kan godt hende det kommer et nytt format om ikke lenge, men det er altfor snevert marked enda. Vi krangler jo fremdeles om det er noe vits med mer enn 720p på ca 50" tv, så jeg tror blåstråler kommer til å bli i lang tid fremover.

Streaming kommer det nok bare mer og mer av, den er jeg med på. Men at det vil drepe salget tror jeg ikke noe på. Det vil fremdeles være et market for oss som gjerne vil ha filmen i handa. Uten at jeg vet det, så vil jeg tro det er gode penger i salg av dvd&blåstråle filmer.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Pøøhhhh, selges fremdeles mer dvd enn blåstråler her i landet. Til og med VHS er det blitt et marked for igjen. Snevert riktignok, men det selges.

Kassetten er jo på vei igjen, vinylen som tok kvelden er tilbake som aldri før og blomstrer.

Kan godt hende det kommer et nytt format om ikke lenge, men det er altfor snevert marked enda. Vi krangler jo fremdeles om det er noe vits med mer enn 720p på ca 50" tv, så jeg tror blåstråler kommer til å bli i lang tid fremover.

Streaming kommer det nok bare mer og mer av, den er jeg med på. Men at det vil drepe salget tror jeg ikke noe på. Det vil fremdeles være et market for oss som gjerne vil ha filmen i handa. Uten at jeg vet det, så vil jeg tro det er gode penger i salg av dvd&blåstråle filmer.

Har inntrykk av at vi "gamlegutta", og da spesielt deg, Millmaker:-D liker å kunne ta og føle på filmen sånn fysisk. (Uten at noen skal tolke dette som noe seksuelt) Det er noe med å eie en gjenstand, som da BD-platen og coveret er.

Personlig har jeg nå lagt igjen MANGE tusenlapper på en samling med BD-filmer, i både plast- og steelbooks. Ønsket er jo at jeg kan holde på med dette i mange år til, uten frykt for at et annet, ***** format skal ta over for BD om 2-3 år.

Streaming kommer nok, men jeg har av en eller annen grunn ikke tro på at det vil dominere markedet så veldig mye. Kanskje greit for kjernefamilien, når de brått bestemmer seg for å ha kvalitetstid sammen. Da kan det være lettvint og greit å leie filmen gjennom Netflix eller hva det skal være. Blir litt sånn som når vi måtte dra til den lokale videosjappa på 80-tallet for å leie en film. Forskjellen er at en ikke trenger hive seg i bilen. Vi blir med andre ord en fremtidig generasjon med formsvake og korpulente kropper, nå som snart alt kan ordnes fra sofaen

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samlere av natur. My precious!
    Jeg trenger ikke selve BD-platen, så lenge filen er i samme kvalitet. Men vil gjerne ha coverene i hyllen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo interessant da. Dessverre er det alltid en risiko for å miste Vudu siden jeg bruker en DNS service, men når Ultraviolet blir tilgjengelig uten denne risikoen i Norge, tar jeg nok noen favoritt-dvder og oppgraderer dem online.

VUDU - Disc to Digital

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •