Er blu-ray verdt det? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 134
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Handler tråden om sånn LSD skjerm mot Plasma eller om Blu-Ray er verdt å kjøpe?
    Jeg gjentar meg selv....

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Trodde LCD var best egnet til spilling, jeg ??

Generelt er vel de aller, aller fleste fornøyd enten de har plasma eller LCD - så lenge signalet er bra nok:-D
    Plasmaen min er bedre på spill enn min nyervervede LCD. Forøvrig helt enig.
    :wink:

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg gjentar meg selv....
    Plasma vs. LCD er et relevant tema, hvis hensikten er å få mest mulig ut av Blu-ray.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Ja, vi som ser ting fra et litt mer balansert og objektivt standpunkt er alle nærsynte Kan vi legge diskusjonen bak oss nå, eller kan du i det minste sende de overveldende saklige kommentarene din via PM?

Det var faktisk alvorlig ment da mange nordmenn har skjeve hornhinner uten å være klar over det. Man oppfatter ikke nødvendigvis at man har dårlig syn, men har man skjeve hornhinner, sprer ting seg pittelitt (eller mye, men da bør man være klar over det) og dermed ser man kanskje ikke denne tregheten i så god detalje.

Når det er sagt er det greit. Understreker igjen til americanford, sjekk selv, se selv med dine egne øyner. Ingen andre enn du selv som vet hva du vektlegger innenfor bilde

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Plasma vs. LCD er et relevant tema, hvis hensikten er å få mest mulig ut av Blu-ray.
    Ikke hvis det blir et tema i seg selv Det er fort gjort at en slik diskusjon tar av, siden plasma vs LCD er et ganske populært og omdiskutert tema. Da har det ikke så mye å gjøre i denne tråden lengre.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull. HD er HD og SD er SD uansett og dette handler kun om HD vs SD. Her gjelder det og ikke spore helt av, trådstarter vil vite om det er noen vits i og gå for HD eller ikke, han blåser i plasma vs Lcd debatten. Isåfall må du også nevne LED skjermer.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo ikke spore helt av. Så i seg selv er det ikke et irrelevant tema. Og LED er da vitterlig LCD.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som det er flere her som ikke klarer å se betydelig forskjell på bluray og dvd på mer enn 1m avstand, ble jeg nysgjerrig jeg også og gikk opp for å teste ut plasman på stua.. Det er en 50" LG PQ2000 (tror jeg den heter) med en LG blurayspiller.. ikke gidda å memorert navnet på denne. Sitteavstand fra TV til sofa er så å si akkurat 4m.

Har nå prøvd Band of Brothers, både dvd-boksen og BD-boksen, og forskjellen er jo ikke til å ta feil av. BD gruser dvd på bildekvalitet!! De største forskjellene for meg er enormt tap i bildedybde ved dvd, mye mindre skarphet og mere "ute av fokus" også. Opplever at MYE av detaljene i landskap og fjes forsvinner på dvdutgaven, og jeg blir sittende å irritere meg over bilde nå som jeg har vekslet imellom hd og std.

Bluray er så definitivt verdt det for meg.

Mulig det er jeg som har en tv som SUGER på standard oppløsning, eller at dere som ikke kan legge merke til stor forskjell har en tv som er SUPER på standard oppløsning.. det kan godt være.

Det blir uansett ikke handlet mer DVD filmer her i gården. Man mister så mye av totalopplevelsen!

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det var faktisk alvorlig ment da mange nordmenn har skjeve hornhinner uten å være klar over det.
    Da kan jeg informere deg om at jeg ser godt nok og at det ikke er noe galt med fargesynet mitt. Jeg kan også informere deg om at jeg i de siste årene har stått for forhåndsvurderinger, innkjøp og kalibrering av både plasma- og LCD-skjermer for venner og kjente (til både film, TV og spilling). Jeg uttaler meg altså ikke bare på grunnlag av profesjonelle omtaler og tester, men også personlige erfaringer.

Til slutt kan jeg nevne at jeg spiller Counterstrike (1. persons skytespill der responstider er av stor betydning) på en LCD-monitor med S-PVA-panel (samme som du finner i bl.a. Sonys BRAVIA-serie, og ikke de billige og enda raskere TN-panelene) og det fungerer utmerket. Jeg spiller også skytespill på PS3'en min og har ikke noen problemer knyttet til panelets eller skjermens responstider. Så vennligst ikke kom og fortell meg at LCD-skjermer generelt sett ikke holder mål når det gjelder spilling

Når det er sagt er det greit. Understreker igjen til americanford, sjekk selv, se selv med dine egne øyner. Ingen andre enn du selv som vet hva du vektlegger innenfor bilde
    Dette forsøkte jeg å få frem tidligere i tråden da du sa at han bare skulle glemme LCD, ser ut som du er enig med meg tross alt?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Etter som det er flere her som ikke klarer å se betydelig forskjell på bluray og dvd på mer enn 1m avstand, ble jeg nysgjerrig jeg også og gikk opp for å teste ut plasman på stua.. Det er en 50" LG PQ2000 (tror jeg den heter) med en LG blurayspiller.. ikke gidda å memorert navnet på denne. Sitteavstand fra TV til sofa er så å si akkurat 4m.

Har nå prøvd Band of Brothers, både dvd-boksen og BD-boksen, og forskjellen er jo ikke til å ta feil av. BD gruser dvd på bildekvalitet!! De største forskjellene for meg er enormt tap i bildedybde ved dvd, mye mindre skarphet og mere "ute av fokus" også. Opplever at MYE av detaljene i landskap og fjes forsvinner på dvdutgaven, og jeg blir sittende å irritere meg over bilde nå som jeg har vekslet imellom hd og std.

Bluray er så definitivt verdt det for meg.

Mulig det er jeg som har en tv som SUGER på standard oppløsning, eller at dere som ikke kan legge merke til stor forskjell har en tv som er SUPER på standard oppløsning.. det kan godt være.

Det blir uansett ikke handlet mer DVD filmer her i gården. Man mister så mye av totalopplevelsen!

Lurer litt på hvordan du da kommer å beskrive forskjellen mellom dvd og BD på en bra Full HD proj på over 100" lerret fra samme avstand?

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vise seg da jeg nå har solgt min PE8720 til fordel for 108p pj. Men jeg kan informere om at forskjellen mellom BD og DVD på min gamle PJ var stor ja Mr Spock.

Men jeg synes ikke selv jeg overdrev forskjellene i mitt forrige innlegg. Det er jo slik jeg opplever det.. Ikke har jeg supersyn heller. Men for all del trådstarter, få testet det selv.. Må da være null problem i en eller annen butikk.

Live well and prosper...:-D

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Det var en gang en kar som hadde kjøpt seg plasma, og Blu-ray må man ha, mente han, etc.
    Det er vel en kombinasjon av flere ting som spiller inn på inntrykket hver enkelt danner seg. Hvor god spilleren er på oppskalering av SD-materiale og visning av HD. Hvor god TV-en er til det samme. Hvilke filmer som sammenlignes. Sitteavstand. Forventninger. Hvor lett man lar seg begeistre av de små ting.

Skal man med et begrenset budsjett kjøpe cirka fem filmer eller mer, må man betale ekstra rikelig for den totalopplevelsen som du snakker om, og det fører oss endelig tilbake til trådens opprinnelige tema.
    Jeg personlig synes Blu-ray er verdt det. Fra mitt økonomiske ståsted, vel å merke. Jeg kjøper gjerne BD dersom en tittel er interessant, rimelig priset eller visuelt mye bedre. Å anbefale en oppgradering til sekstenåringer med stramt budsjett på det grunnlaget, derimot... Fordi jeg er noe moralsk fordervet gjennom egen sløsete livsstil, har jeg ikke mistet alle skrupler. DVD har fortsatt mye å gi, særlig for de som ser film, ikke piksler, og som er eller må være prisbevisste. Bestiller man fra Play.com er det bare å velge og vrake blant haugevis av titler til tretti-førti kroner. På det grunnlaget bør man anbefale i tilfeller som dette, synes jeg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Lurer litt på hvordan du da kommer å beskrive forskjellen mellom dvd og BD på en bra Full HD proj på over 100" lerret fra samme avstand?

:-D
    Hehe!
    Å finne beskrivende superlativer kan bli et problem.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å herregud.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en kombinasjon av flere ting som spiller inn på inntrykket hver enkelt danner seg. Hvor god spilleren er på oppskalering av SD-materiale og visning av HD. Hvor god TV-en er til det samme. Hvilke filmer som sammenlignes. Sitteavstand. Forventninger. Hvor lett man lar seg begeistre av de små ting.
    Det er viktig å merke seg at selv om man kjøper "samme film" på DVD og BR så er det ikke sikkert at en sammenligning mellom de to gir et rettferdig inntrykk av formatenes begrensninger.

-k

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offtopic, men siden det er min tråd spør jeg i stedenfor å lage en ny tråd..
    Expert har denne plasmatv'n: Samsung PS42B435P2WX til 4999,- ..
    Vil denne dekke mine behov, spesielt film? Eller er den crap?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent skjære tull - beklager å si det på en så vulgær ufin måte, men det er det jeg mener om saken. Og mange med meg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten plasma kontra LCD-debatt har overhodet ikke relevans i forhold til hvilken forbedring trådstarter og mange med han kan forvente? Det er ikke mer enn nyanser som skiller mellom DVD og Blu-ray på en middelmådig TV. Vi må jo anta at trådstarter har begrenset handlefrihet også når det gjelder TV. Er det LCD eller er det plasma i den lavere prisklasse som da er å anbefale? "Avsporingen" er rimelig relevant, synes jeg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Offtopic, men siden det er min tråd spør jeg i stedenfor å lage en ny tråd..
    Expert har denne plasmatv'n: Samsung PS42B435P2WX til 4999,- ..
    Vil denne dekke mine behov, spesielt film? Eller er den crap?
    Plasma er, generelt sett, best til film. I hvert fall i den lavere prisklasse. Sortnivå, sortdetaljer og bevegelser er vanligvis bedre enn på rimelige LCD. Men da spørs det om du oppnår like stor OI-faktor med overgangen til Blu-ray, siden oppløsningen er noe begrenset. Du må enten velge bildekvalitet eller oppløsning. Jeg anbefaler kvalitet. Og da lurer jeg igjen på hva poenget med en oppgradering til Blu-ray er.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •