Marantz Bd7004 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har nå bestillt Marantz bd7004, fikk den faktisk 50kr. billigere enn denon 2010
    Så står den attpåtil i stil til cd spilleren.
    Gratulerer! Gleder meg til å høre hva du synes om den. Interessant test vil f.eks. være TrondheimSoloistene Divertimenti Blu-ray vs. SACD på henholdsvis BD7004 og SA-15 :-)

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Gratulerer! Gleder meg til å høre hva du synes om den. Interessant test vil f.eks. være TrondheimSoloistene Divertimenti Blu-ray vs. SACD på henholdsvis BD7004 og SA-15 :-)
    Nå har jeg ikke TrondheimSoloistene Divertimenti på noen format, men det skal bli artig å teste ut lyden på denne. Får håpe det er forskjell på disse da:???:
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke TrondheimSoloistene Divertimenti på noen format, men det skal bli artig å teste ut lyden på denne. Får håpe det er forskjell på disse da:???:
    Divertimenti kan du bestille rett fra Lindberg Lyd: 2L - the Nordic Sound

Ville jo vært ergelig om Blu-ray-spilleren slår SACD-spilleren din på lyd :-? Selv stiller jeg i en litt annen klasse med en Marantz DV7600 som SACD-spiller. Der kan det jo hende utfallet blir et annet...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sonefri???

Kan Marantzen gjøres sonefri?
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestillt Marantz bd7004, fikk den faktisk 50kr. billigere enn denon 2010
    Så står den attpåtil i stil til cd spilleren.

Ja, nå er vi spente, hvordan låter denne på cd sammenlignet med sa15? Er du fornøyd med bildet? Og så, Leverer den 720p ut på Hdmi utgangen? Har ikke full hd oppløsning på min Panasonic tv og har erfaring med at 720p er bedre bildemessig enn 1080i

Vurderer denne blueray spilleren selv.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Ja, nå er vi spente, hvordan låter denne på cd sammenlignet med sa15? Er du fornøyd med bildet? Og så, Leverer den 720p ut på Hdmi utgangen? Har ikke full hd oppløsning på min Panasonic tv og har erfaring med at 720p er bedre bildemessig enn 1080i

Mvh
    Peter
    Har ikke hørt fra soundgarden enda, burde hatt svar idag. Håper den kan hentes imorgen:-D
    Når det gjelder forskjell på spillerene så regner jeg med det. Hvor stor den blir er noe annet.
    Da Parasounden kom i oppsettet så lurte jeg på om det var noe gale, lydvolumet ble lavere. Hadde egentlig forventet en alvorlig forskjell.
    Men den var der i form av bl.a null lyttetrøtthet og bedre over hele planken. Det merket jeg når den ble koplet fra etter noen uker.:-D
    Sony HW65

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep

Mvh
    Peter

Du må teste ut hvilken oppløsning du syns gir beste bildet på skjermen mens du er i gang med og kalibrere bildet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du må teste ut hvilken oppløsning du syns gir beste bildet på skjermen mens du er i gang med og kalibrere bildet.

kommer tilbake med svar når den er koblet til, om ikke så alt for lenge:razz:
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer tilbake med svar når den er koblet til, om ikke så alt for lenge:razz:
    Regner med du holder oss oppdatert og at det kommer en rapport så snart du har den i hus :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Endelig, dette er tester jeg har ventet lenge på og regner med Denon kommer til å gjøre rent bord på testen.
    Noen som kan røpe resultatene av testen? Regner med at bladet er ute nå?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz ble kåret til beste kjøp med karakter 5
    Phillips ble kåret til testvinner med en 6`er.

Ellers så fikk Denon og Pioneer også 5`ere

Pioneer og Philips trakk det lengste strådet bildemessig.
    Pioneer med beste bilde.

Pillipsen får kurdos for og være den raskeste spilleren og for godt bilde selv uten og ha de justeringene som de andre 3 har.
    Samt at man kan få flytte teksten på phillipsen.

Denon og Marantz er veldig like da de kommer fra samme fabrikk tror jeg det var.

Lydkvaliteten ser ut til og være så og si like bra på alle 3 spillere.

Så man må jobbe for og finne spilleren som passer en best...

Savner bare litt omtale av musikkavspilling i 2 kanaler på de 4 spillerne.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test resultatene sier egentlig ikke hvem spiller som er best for en kjøper fordi hva hjemmekino vektlegger er ikke sikkert er spilleren som passer deg.
    De er ganske like på bilde/lyd så det er mange andre faktorer som gir pluss eller minus men du bør lese hele hjemmekino.no testen for å få overblikk over hver enkelt spillers positive og negative ting for å finne den som passer for deg.
    (det være seg quick start , flytting av tekst , design , innstillingsmuligheter,pris, menyer , fjernkontroll, byggkvalitet , analogutganger , PQLS , osv)

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Yes I Know, derfor er det viktig for meg at spilleren sender ut bilde i 720p format. Hadde innom en god relativ dyr spiller fra Pioneer der det ikke var mulig å få bilde med 720p oppløsning.

der var det enten 576p eller 1080i ..

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet alle nevnte spillerne.

Min personlig mening er at disse er så si like, men jeg ville ha valgt Philipsen pga av hastighet og bildekvalitet.

Og når prisen på Philips spilleren er 1990!!! på Lefdal, så kan jeg ikke skjønne at folk gidder å betale 6000 for samme spiller (eller dårligere), bare med et annet merke...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy

Min personlig mening er at disse er så si like, men jeg ville ha valgt Philipsen pga av hastighet og bildekvalitet.

Og når prisen på Philips spilleren er 1990!!! på Lefdal, så kan jeg ikke skjønne at folk gidder å betale 6000 for samme spiller (eller dårligere), bare med et annet merke...
    Liker selvfølgelig ikke designet på Phillipsen (ser ut som noe billig plastikk greier) og dårlig service fra den kanten.
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz UD9004

Ser at Marantz UD9004 til den nette pris av 49.995,- er på testbenken i siste nummer av Hjemmekino

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Marantz UD9004 til den nette pris av 49.995,- er på testbenken i siste nummer av Hjemmekino
    skal bli artig å se hva de skriver, uansett en hårreisende pris
    Sony HW65

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy

Vel du er vist tydeligvis en av disse, eller jeg vet ikke helt... :wink:

Selvom Hjemmekino ga alle spillerne 5 poeng så er sef Denon og Marantz spesielt utmerket når det gjelder: Byggekvalitet, finish og utstyr.

Det kommer ganske bra fram i både "hjemmekino" og "lydogbilde".

Marantz7004 og Denon2010 får meget bra testresultat og vinner best i test priser både her og der og det er jo svært hyggelig for alle oss som sitter med slik kvalitet...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

leveringsproblemer

Det var som bare fa......., hovedleverandør får ikke inn marantz bd7004 før om en uke + utsendig derfra .
    Etter å ha vurdert diverse, pluss en avbestilling av en Sony 760 pga for lang leveringstid, så er det problemer her også.:???:
    Denne helgen er nå ødelagt, lurer virkelig på om neste ryker til også.
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger du an med denne? Har du fått den, venter du fortsatt eller har du avbestillt?

Venter fortsatt i spenning!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •