DVD spiller på fly reise

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller på fly reise

Hei!

Jeg skal ut å fly, der jeg skal ta med meg en DVD Spiller.
    Jeg lurer bare på om den vil gå gjennom sikkerthetskontrollen ?

Jeg skal bare ha med meg håndbagasje og lurer på om den vil komme igjennom...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc er da lov og ha med på fly

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke problem å ha med seg noe men skal du hjem igjen med de samme tingene .
    Toll / avgifter / bøter

Varer med ut. Har du med dyre varer når du reiser ut lønner det seg å ta med bevis på at disse er kjøpt i Norge. Det være ting som kamera, bærbar pc o.l. Ellers kan du risikere å måtte betale toll for disse på hjemturen.

Skaff deg et legitimasjonsbevis på disse varene før utreise om de har en høy verdi.

(helt logisk at det er slik ellers kunne jo alle som kjøper noe i utlandet kunne komme pipende med,,,,,,,,,jammen jeg har hatt den med ut fra Norge ..må jo få slippe toll da jeg skal hjem igjen ?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er ikke problem å ha med seg noe men skal du hjem igjen med de samme tingene .
    Toll / avgifter / bøter

Hmm om jeg ikke husker helt feil så er vel tollgrensen på post 200 for varer og 1000 på gaver fra privat person. Mens tollgrensen på varer som fraktes over grensa av personen selv syns jeg huske var på mellom 5-10 000kr et sted husker ikke helt. Men uansett om den er på 6 eller 10 000kr så skal man ikke være sån kjempe bra tl å argumentere for seg for å få en brukt vare over grensa.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoom
    Hmm om jeg ikke husker helt feil så er vel tollgrensen på post 200 for varer og 1000 på gaver fra privat person. Mens tollgrensen på varer som fraktes over grensa av personen selv syns jeg huske var på mellom 5-10 000kr et sted husker ikke helt. Men uansett om den er på 6 eller 10 000kr så skal man ikke være sån kjempe bra tl å argumentere for seg for å få en brukt vare over grensa.
    Helt sikkert ikke vanskelig men når noen spør i et forum så skriver man da ulempe for å innformere.
    Å ha med seg et pappir er enkelt.
    Gidder man ikke eller trenger ikke fordi spilleren er så gammel /har så lav verdi så hopper man over det.
    Grensen for 24 timer er vel 6000,- men det hender vel at man handler i utlandet også og da blir det fort verdier.
    Er ikke toll på DVD spiller men får tollerene det for seg at du har kjøpt den ny i utlandet er du pliktig til å betale moms inn til Norge.

Det var da bare et tips
    Kan jo ikke skrive at ingen ting skjer (trådstarter skrev ikke om den var helt ny eller i 20 000 kr klassen )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Helt sikkert ikke vanskelig men når noen spør i et forum så skriver man da ulempe for å innformere.
    Å ha med seg et pappir er enkelt.
    Gidder man ikke eller trenger ikke fordi spilleren er så gammel /har så lav verdi så hopper man over det.
    Grensen for 24 timer er vel 6000,- men det hender vel at man handler i utlandet også og da blir det fort verdier.
    Er ikke toll på DVD spiller men får tollerene det for seg at du har kjøpt den ny i utlandet er du pliktig til å betale moms inn til Norge.

Det var da bare et tips
    Kan jo ikke skrive at ingen ting skjer (trådstarter skrev ikke om den var helt ny eller i 20 000 kr klassen )
    Tja de fleste ville vel tenkt seg at en dvdspiller han vil ha med i håndbagasjen er en sån dings med sjerm og de ligger vel på 1-2 000kr

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde med meg en liten transportabel DVD-spiller til USA i fjor, og det gikk helt greit. Hadde ikke med meg noen papirer som viste hva den kostet, men grensen er jo kr. 6.000,- ved returen til Norge. PCer må frem på båndet ved sikkerhetsklarering, men de var ikke interessert i DVD-spilleren min, som jeg opplyste om.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser stadig vekk med håndbagen full av elektronikk. Det hender at bagen må en ekstra gang gjennom røntgenboksen, eller at sikkerhetsvakten spør meg ut om hva den inneholder. Har aldri opplevd at norske tollere har vært interessert i hvor dingsene er kjøpt.

Det man skal være forsiktig med, er batterier. Det er forbudt å pakke noen som helst batterier i innsjekket flybagasje, og batterier som fraktes i håndbagasje må sitte i apparatene de hører til eller ligge i originalemballasje. Ekstra, oppladbare AA/AAA-batterier går gjennom kontrollen om man taper over polene og pakker dem i en egnet lomme i en kameraveske e.l., eller lar dem sitte i en lader.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •