Blu-ray og Secondary Audio (Panasonic DMP-BD50)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Blu-ray og Secondary Audio (Panasonic DMP-BD50)

Hallo. Frem til nå så har jeg ikke brydd meg spesielt om filmer som har PiP som krever secondary audio, men i det siste har jeg kjøpt filmer som jeg har lyst til å gå dypere inn i ekstramateriellet til, og disse har PiP. På min spiller så er lydoppsettet(preset) satt til "Audio Quality" dvs at original lyden kjøres ut slik den er på plata, uten noen form for nedkonvertering. I manualen står det også hvis jeg har satt Secondary Audio til "ON" så blir platens original lyd konvertert til PCM med maks 5.1 kanaler. Et annet alternativ er "User" hvor ved S.A til ON blir ved PCM maks 5.1 kanals PCM og via Bitstream sender ut Dolby Digital.

Selvsagt kan jeg gå inn i menyen å velge secondary audio om jeg skal se slikt ekstra materiell, men synes det blir litt pes når man hele tiden skal inn i denne menyen og skifte for hver gang man skal se litt ekstramateriell. Er det slikt på alle BD spillere? Hvordan kan man løse dette enklest mulig?

Jeg har koblet spilleren med HDMI til forsterker og videre til TV med HDMI.

Litt synsing her nå. Går det an å koble til den optiske utgangen, å bruke den på en ledig plass på forsterkeren som lydkilde for secondary audio separat fra HDMI slik at man kan bare switche en knapp på forsterkerfjernkontrollen? Eller finnes det andre løsninger på dette problemet?

Er jo meget rart at man skal være nått å innom systemoppsettet for å dra nytte av lyden på ekstramateriellet også. Hvordan er det med f.eks DMP-BD80, er det likedan der?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe? Er det slikt med andre BD spillere også?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Samsung er også sånn. Det har nok noe med båndbredde å gjøre. Du får satse på at det ordner seg når HDMI 1.4 kommer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Min Samsung er også sånn. Det har nok noe med båndbredde å gjøre. Du får satse på at det ordner seg når HDMI 1.4 kommer.
    Pussig at det er slikt da siden HDMI 1.3 var det "ypperste" da min spiller kom. Skal jo ikke være så vanskelig å få sett PiP heller da, man trenger strengt tatt ikke et sekundært lydspor, når man kan legge PiP lydsporet som et vanlig lydspor, slik dem får til med DVD. er vel ikke helt gjennomtenkt BD standaren tror jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •