Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 21 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 410
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som ser hakking som ikke har en eller annen Sony SXRD projektor? For meg virker det som alle som klager på hakking har en sony projektor...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elektronet
    Noen som vet om PS3 er 23.976Hz ? (Kan sikkert få lånt en for å teste)
    PS3 sender 23.976, det gjør også samsungen og united-spilleren min.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Er det noen som ser hakking som ikke har en eller annen Sony SXRD projektor? For meg virker det som alle som klager på hakking har en sony projektor...
    Kan godt hende at Sonyene sliter mer med dette enn andre, eller at noen har fått en "mandagsspeller" med tilleggsproblemer. Jeg koblet min 9500 først opp mot Samsung LED 7070 Tv'n - ingen hakking, og flyttet så opp på "kinoen" og projektoren - fortsatt ingen hakking.

MEN: Uansett, 24hz ut er slik jeg har oppfattet det, og ut fra hva andre spillere gjør (som jeg har eller har lest om) feil.

Philips burde komme med en firmware som lar den sende 23.976 som er det som framviserne forventer.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    MEN: Uansett, 24hz ut er slik jeg har oppfattet det, og ut fra hva andre spillere gjør (som jeg har eller har lest om) feil.
    24 hz Feil ?

Man kjøper disc både som ren 24 fps og 23.976 fps
    Noen spillere kan vise 24 fps filmene som 24 fps og samtidig kunne vise 23.976 fps filmene som 23.976 fps
    (feks enten ved knapp på fjernkontroll eller source direct)

Noen spillere sender bare ut som 23.976 fps ,de gjør da om 24 fps til 23.976
    på en veldig bra måte + sender 23.976 fps som 23.976 fps

Phillips er litt motsatt og sender alt ut som 24 fps (gjør da om 23.976 fps til 24 fps + sender 24 fps som 24 fps)
    Så langt man skulle tro siden mange får flott avspilling gjøres vel dette på en bra måte

Problemet blir vel i hva folk har til å vise bilde med.
    Eldre utstyr (tv/prosjektor) viser jo 23.976 fps
    Nyere utstyr kan mota både 23.976 fps og 24 fps men viser det som 23.976.
    Andre nyere utstyr viser både 23.976 fps og 24 fps

Blir ikke problemet med Phillips 24 fps at for enkelte eiere av tv/prosjektor ikke har fremvisere som er laget for 24 fps motak og mixer dette på sin 23.976 fps visning med hakking et sted mellom 30 og 40 sekunder ?

(mulighet ved 24 fps motak problem kan vel da være å sende 1080p og ikke 1080p 24)....eller holde seg til 23.976 avspillere pga begrensning i visningsutstyr)

En BD spiller i prisklasse som Phillips vil altid mangle funksjoner , mulighet.
    Det Phillips kanskje ikke har vært klare med er sin 24 fps ut
    Phillips har til nå siden de startet med første bd spiller laget mange ulike BD spillere og alle med 24 fps
    De har til nå aldri kommet med 23.976 fps firmware til tidligere spillere å gjør det neppe nå heller (hva jeg tror) men kanskje de tar hensyn til både 24 og 23.976 fps på neste spiller siden de får mye pes om dette.

Blu-Ray standarden er både 23.976 og 24
    om en spiller velger den ene , den andre eller begge som visning er vel ikke største problemet men hva man skal vise det på og støtte

Samme problemet ville man vel fått ved en source direct spiller og ekte 24 fps film med tv/prosjektor som ikke støtter 24 fps men bare 23.976 eller de som gjør om 24 til 23.976 på en elendog måte

Er vel dårlig valg av Phillips med 24hz men hadde de enda hatt source direct ville mye av problemet vært løst

Selv om en tv er merket 1080 24 er det ikke sikkert den er god på 24 men er laget for 23.976

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan til nød være enig i det svaret ditt, men jeg synes nå allikevel det er merkelig at det er hakking i 1080p60 visning(som er konvertert fra 1080p24 som er lagret på plata).. På min kompis sin Denon BD spiller så måtte han bruke 1080i60 for å fjerne hakkingen, men da gikk det flytende.. Dette får jeg ikke til på Philipsen..

Skal prøve å flytte spilleren opp til loftstuen, har en Panasonic Plasma der, så får vi se om jeg fortsatt får hakking..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke mange rene 24 bd plater
    de aller fleste vi kjøper her hjemme er 23.976
    men kommer du over en 24 fps plate tklev så prøv å se hva som hender da
    (bør vel kunne vise om motak stemmer/tuller det til eller om grunnen er avspiller gjør en dårlig jobb med film 23.976 til 24 fps utsendelse)

selvsagt blir test Panasonic Plasma spennende å få lese

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har til nå aldri kommet med 23.976 fps firmware til tidligere spillere å gjør det neppe nå heller (hva jeg tror) men kanskje de tar hensyn til både 24 og 23.976 fps på neste spiller siden de får mye pes om dette.
    Men Philips må i hvert fall komme med en software-oppdatering som gir mulighet for å justere Lipc-sync på de analoge utgangene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Men Philips må i hvert fall komme med en software-oppdatering som gir mulighet for å justere Lipc-sync på de analoge utgangene.
    Lenge siden noen nevner sync problemet
    men
    Slik jeg forsto det ver det left right stereo analogt ut det gjelder eller er det sync problem med multichannel analog ut også

er vel ingen sync innstillinger i spilleren

sync innstilling i så måte blir vel gjort i DAC ? Har DAC brukt i 9500 sync mulighet ?
    Har ikke lest sheets over DAC i spilleren jeg men er vel ikke helt utenkelig at sync kanskje ikke kan legges inn

Er heler ikke umulig for BD spiller produsenter å legge til tillegsfunksjoner som opprinnelig ikke er på spiller
    (ny meny med flere funkjsoner en opprinnelig)
    om komponenter i spiller kan utøve de nye funksjoner de legger til (feks sync regulering)

Er skjelden man leser om lydforbedringer analogt med firmware
    (sist jeg leste om firmwareutvidelse til analoglyd var på Pioneer 51FD , LX71 , LX08 som fikk crossover mulighet ved firmwareoppdatering ...der de hadde ut fra salg bare fixed delefrekvens (fast deling)

Gled litt ut dette men eneste måten til å få forbedringer er vel å mase på produsent

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    24 hz Feil ?

Man kjøper disc både som ren 24 fps og 23.976 fps
    Noen spillere kan vise 24 fps filmene som 24 fps og samtidig kunne vise 23.976 fps filmene som 23.976 fps
    (feks enten ved knapp på fjernkontroll eller source direct)

Noen spillere sender bare ut som 23.976 fps ,de gjør da om 24 fps til 23.976
    på en veldig bra måte + sender 23.976 fps som 23.976 fps

Phillips er litt motsatt og sender alt ut som 24 fps (gjør da om 23.976 fps til 24 fps + sender 24 fps som 24 fps)
    Så langt man skulle tro siden mange får flott avspilling gjøres vel dette på en bra måte

Problemet blir vel i hva folk har til å vise bilde med.
    Eldre utstyr (tv/prosjektor) viser jo 23.976 fps
    Nyere utstyr kan mota både 23.976 fps og 24 fps men viser det som 23.976.
    Andre nyere utstyr viser både 23.976 fps og 24 fps

Blir ikke problemet med Phillips 24 fps at for enkelte eiere av tv/prosjektor ikke har fremvisere som er laget for 24 fps motak og mixer dette på sin 23.976 fps visning med hakking et sted mellom 30 og 40 sekunder ?

(mulighet ved 24 fps motak problem kan vel da være å sende 1080p og ikke 1080p 24)....eller holde seg til 23.976 avspillere pga begrensning i visningsutstyr)

En BD spiller i prisklasse som Phillips vil altid mangle funksjoner , mulighet.
    Det Phillips kanskje ikke har vært klare med er sin 24 fps ut
    Phillips har til nå siden de startet med første bd spiller laget mange ulike BD spillere og alle med 24 fps

Blu-Ray standarden er både 23.976 og 24
    om en spiller velger den ene , den andre eller begge som visning er vel ikke største problemet men hva man skal vise det på og støtte

Samme problemet ville man vel fått ved en source direct spiller og ekte 24 fps film med tv/prosjektor som ikke støtter 24 fps men bare 23.976 eller de som gjør om 24 til 23.976 på en elendog måte

Er vel dårlig valg av Phillips med 24hz men hadde de enda hatt source direct ville mye av problemet vært løst

Selv om en tv er merket 1080 24 er det ikke sikkert den er god på 24 men er laget for 23.976
    Trodde det var feil fordi på de filmene jeg har sjekket så var det 23.976 som ble sendt ut på de andre spillerne. Men nå har ikke jeg sjekket hele filmsamlingen min om det er noen som egentlig er 24 , og hva disse spillerne da ville gjort.

Veit du om en konkret tittel som skal avspilles i 24? Hadde vært artig å sjekket hva de andre spillerne mine da gjør, om de sender det som 23.976 alikevel.

Åkke som - jeg er en av de heldige med en fremviser, Mitsubishi HC 7000 pj, som takler båder 23.976 og 24 på en bra måte tydeligvis uansett hva som ligger på plate opprinnelig.

Men alikevel, for de filmene som da er 23.976 som synes jeg at Philips burde fikse det slik at man kunne få det som output da det tydeligvis lager problemer for en del folk. Var det samme med Toshiba's HD DVD spillere i starten så vidt jeg husker da det kom med 24p støtte. Synes 9500 ellers er en forseggjort speller, og i prisklassen 3990 til 4990 (alt ettersom hvor du handler) burde det vært i orden når min United BD spiller til under 1000 lappen fikser det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du BD PC drev kan du bruke
    BDInfo - Blu-ray Video and Audio Analysis Tool
    så finner du fps på BD filmer du har

Du vil finne lister på nettet over de som sjekker sine disc og legger ut info
    Blu-ray Movie Bitrates Here - Blu-ray Forum

pass på at man finner Europeisk utgivelse for det er de som noen ganger kommer i 24.000

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Veldig bra test fra "de gærne" tyskerne:
    Test:* Philips BDP9500 Blu-ray Disc-Player

Total note Upconversion of DVD-576i-Signalen on 1080p in relation to the Preisklasse: Outstanding.
    Bra test det her, og nå har også "Hjemmekino" gitt den referanse status for spillere under 10K.
    Men uansett hjelper det meg lite med de problemene jeg har med spilleren.

Virker som tidligere nevnt at det er vi med Sony projektor som lider mest av denne forbaska hakkingen....

Anbefaler alle som har denne spilleren og sony Projektor, og feilmelde denne og andre problem til Home - Royal Philips

kanskje vi får litt fortgang i saken.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    selvsagt blir test Panasonic Plasma spennende å få lese
    Den hakker fortsatt på visse sekvenser, men desverre mangler jeg en disc som kan fremprovosere de regelmessige hakkingene. Test-discen manglet en rullende tekst på slutten, så jeg skal ikke konkludere med at det er spilleren som er årsaken til hakkingen 100% enda..

Det jeg la merke til var uansett at jeg måtte anstrenge meg *mye* mer for å se hakking på min Panasonic 50" enn på det store lerrettet jeg har nede på kinoen. (142" 2.35 duk). Så det er nok uansett ikke rart hvis folk ikke legger merke til denne hakkingen på "små" TVer..

Sitter jo på omtrent samme avstand, og "hakkingenen" vil jo utgjøre 3 ganger så stor forflytning på skjermen, så ved nærmere ettertanke er kanskje ikke det så rart.. PS: Ble litt imponert over bildet ifra TVen, god dynamikk.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Anbefaler alle som har denne spilleren og sony Projektor, og feilmelde denne og andre problem til Home - Royal Philips

kanskje vi får litt fortgang i saken.
    Takk, meldingen/klage er levert inn.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips BDP9500 regnes altså for å være referansespilleren i klassen under kr. 10.000,- av Blu-Ray spillere.

Er det likevel så at bildet på Blu-Ray ikke er nevneverdig bedre enn "gamle" PS3?

Litt OT. Jeg forundres generelt over enkeltes vektlegginger på tester av Blu-Ray spillere. Analoge utganger og oppstartstid. Hvor mange prosent bruker egentlig analoge utganger i dag? 10 % kanskje? Vil tro andelen faktisk er mindre enn det, og blir mindre for hver dag. Om jeg må vente noen sekunder ekstra når jeg skal sette på en film, eller høre musikk for den saks skyld - det bryr meg svært lite. Jeg ville heller ønske meg en spiller der ressurser og penger ble til best mulig lyd og bilde over HDMI standarden, i stedet for en haug av utganger folk flest ikke bruker.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Philips BDP9500 regnes altså for å være referansespilleren i klassen under kr. 10.000,- av Blu-Ray spillere.
    Tja, den er en av dem, men det er et par andre jeg ville ha vurdert som "referanse"-spillere under 10k
    Sony BDP760 og Oppo BDP-83 står også høyt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Tja, den er en av dem, men det er et par andre jeg ville ha vurdert som "referanse"-spillere under 10k
    Får man en godt løft i bildekvalitet på Blu-Ray i forhold til PS3 på disse?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep.. Spilleren hakker på min Panasonic 50" plasma også.. Enten har jeg en defekt spiller, eller så gjelder dette alle spillere, men det er helt sikkert ikke lett å se hvis du ikke ser etter hakkingen..

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP760 ble rangert under Phillips spilleren til 5000 kroner mhp. bildekvalitet i siste Hjemmekino.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-83 regner jeg ikke som en europeisk spiller. Vet den kan hardware-moddes, men for meg er det viktig med service om noe går galt, og det er PES med utenlandsleverandører.

Jeg for min del er spent på tester av den nye Cambridge Azur 650BD-spilleren. Jeg skal ha meg ny BD-spiller, og de heteste kandidatene akkurat nå er Sony BDP-S760, Philips BDP9500 og Cambridge-spilleren. For meg er det viktig med de analoge 7.1-utgangene, og der kan det jo definitivt være ting som skiller. En annen ting er kompatibilitet. En av grunnene til at jeg bytter spiller nå er at stadig flere filmer får problemer av en eller annen art med min gamle Samsung BD-P1400. Hastighet er også viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Yep.. Spilleren hakker på min Panasonic 50" plasma også.. Enten har jeg en defekt spiller, eller så gjelder dette alle spillere, men det er helt sikkert ikke lett å se hvis du ikke ser etter hakkingen..
    Nå begynner jeg å tro du har en defekt spiller. Har bådde 55 tommer TV og 92 tommer lerret og projektor. Ingen problemer.

Side 9 av 21 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •