Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 410
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Gratulerer med et klokt valg.

Philipsen er neste generasjon bd spiller i forhold til Denon spilleren.

Sony 760 skal vistnok være veldig bra.
    Det i grunn vært hvilken som helst av disse spillerene, men jeg synes fortsatt "godfølelsen" skal bety noe; både når det gjelder produktet og behandlingen man får i butikken.

Har fått prøvd spilleren litt nå. Lyden har definitivt fått seg et løft sammenlignet med PS3 40GB. Bildet oppleves også som skarpere, selv på min "ikke-fullHD" Samsung.
    Som CD-spiller gjør den også en glimrende jobb, og låter klart bedre enn Pioneer DVRen jeg har.. Foreløpig har jeg bare koblet spilleren opp via HDMI, men skal også forsøke de analoge utgangene etterhvert..
    Spilleren er også meget rask.

Forøvrig kjennes det ut som et skikkelig kvalitetsprodukt.
    Anbefales for de som er i markedet for en ny spiller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har fått prøvd spilleren litt nå. Lyden har definitivt fått seg et løft sammenlignet med PS3 40GB. Bildet oppleves også som skarpere, selv på min "ikke-fullHD" Samsung.
    Bildet virket iallefall dårligere i mitt oppsett, så for meg er det tilbake til PS3 40GB enn så lenge.. (Sony VPL-VW85 og Yamaha DSP-Z11 ble benyttet i den testen, 142" 2.35.)

Edit: Fikk lagt inn firmware oppgradering, og nå ser ting bedre ut.. Hakker iallefall ikke så tydelig lenger.. Er ikke heelt sikker på om det er bort, enda, må se litt mer film først.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Bildet virket iallefall dårligere i mitt oppsett, så for meg er det tilbake til PS3 40GB enn så lenge.. (Sony VPL-VW85 og Yamaha DSP-Z11 ble benyttet i den testen, 142" 2.35.)
    Høres veldig rart ut. Gjelder dette BD eller SD?
    Forsøkt å oppdatere firmware?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Høres veldig rart ut. Gjelder dette BD eller SD?
    Forsøkt å oppdatere firmware?
    Gjaldt bare BD, med ny firmware, samt at jeg slo av bildeforbedringene så ser jeg ikke hakkingen så tydelig lenger(muligens er den helt borte også). Så vil absolutt anbefale folk å oppdatere firmwaren. Hadde 1.00..

Var inne og lekte meg litt med BD Live også, ikke heeelt bak mål.. Kan bli veldig bra. Likte godt at du kan streame nye/aktuelle trailere.. Skulle gjerne hatt flere dog..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjaldt bare BD, med ny firmware, samt at jeg slo av bildeforbedringene så ser jeg ikke hakkingen så tydelig lenger(muligens er den helt borte også). Så vil absolutt anbefale folk å oppdatere firmwaren. Hadde 1.00..

Var inne og lekte meg litt med BD Live også, ikke heeelt bak mål.. Kan bli veldig bra. Likte godt at du kan streame nye/aktuelle trailere.. Skulle gjerne hatt flere dog..
    Oppdaterte min med en gang, så jeg aner ikke hvordan det var før.
    Er i alle fall storfornøyd med prestasjonene som BD og CD-spiller. DVD har jeg ikke forsøkt enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Noen som kan bekrefte at denne blir sonefri på blu ray ved følge punktene nevnt over. Takker for svar!
    Den blir ikke sonefri på Blu-ray med den nevnte tastingen. Dessverre. Fikk spilleren i dag og prøvde.

Derimot blir den sonefri på DVD, spiller i hvert fall sone 1 dvd.

Har ikke oppgradert firmware ennå, er versjon 1.02 som ligger inne. Skal oppdatere etterpå. Har ikke merket noen hakking heller når jeg spiller av BD-film på min Samsung LED 7070,55tommer.

Fler inntrykk kommer etterhvert når jeg får den oppdatert og plassert opp i kinoen og koblet til min Mitsubishi HC7000 projektor. Skal da sjekke om den leverer 23.976hz ut som den skal eller om den leverer 24hz noe som kan ha medført hakking på en av brukerens display lenger bakover i tråden her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, noen raske inntrykk til:

+ virker solid skrudd sammen, i motstning til min gamle Samsung BDP 1500
    + rask!!
    + bildekvaliteten på BD! Har dog ikke gjort direkte sammenligninger på Samsung eller PS3, men den virker hakket vassere.
    + enkel å gjøre Sonefri på DVD
    + kan flytte underteksting opp eller ned på skjermen etter ønske

- får ikke dimmet lyset helt ned i displayet
    - sender BD film i 24hz i stedet for 23.976 noe som jeg tror er årsaken at enkelte på sine framvisere opplever svak hakking ved jevne mellomrom. Skal dog sies at jeg ikke har sett hakking på hverken min Samsung LED eller Mitsubishi HC 7000 projector

Begge disse tingene burde vel kunne løses med en firmware oppgradering? Men uansett, jeg beholder denne.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ok, noen raske inntrykk til:

+ virker solid skrudd sammen, i motstning til min gamle Samsung BDP 1500
    + rask!!
    + bildekvaliteten på BD! Har dog ikke gjort direkte sammenligninger på Samsung eller PS3, men den virker hakket vassere.
    + enkel å gjøre Sonefri på DVD
    + kan flytte underteksting opp eller ned på skjermen etter ønske

- får ikke dimmet lyset helt ned i displayet
    - sender BD film i 24hz i stedet for 23.976 noe som jeg tror er årsaken at enkelte på sine framvisere opplever svak hakking ved jevne mellomrom. Skal dog sies at jeg ikke har sett hakking på hverken min Samsung LED eller Mitsubishi HC 7000 projector

Begge disse tingene burde vel kunne løses med en firmware oppgradering? Men uansett, jeg beholder denne.
    Har enda til gode å oppleve at det faktisk er forskjell på bildekvalitet mellom spillere, men det er absolutt noe jeg skal sjekke nøyere. Skal prøve med litt skikkelig A/B testing, ulempen er bare at en må ha begge spillerne tilkoblet og ha to versjoner av samme film på Blu-Ray.

Veldig enig med alle punktene dine. Spesielt at den er rask, den står ingenting tilbake for PS3.. Det eneste jeg synes er litt rart er at den ikke spør meg om jeg vil gå på internett for å laste ned oppdateringner o.l. til Blu-ray filmer, den bruker vesentlig lenger tid på å starte filmene når den benytter BD Live funksjonaliteten.

PS: Har du selv testet tekstflyttingen? Noen nevnte at denne kun fungerte i 21:9 modus? Betyr ikke det at det krever at TVen/prosjektøren også må endre sin aspektratio?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda til gode å oppleve at det faktisk er forskjell på bildekvalitet mellom spillere, men det er absolutt noe jeg skal sjekke nøyere. Skal prøve med litt skikkelig A/B testing, ulempen er bare at en må ha begge spillerne tilkoblet og ha to versjoner av samme film på Blu-Ray.

Veldig enig med alle punktene dine. Spesielt at den er rask, den står ingenting tilbake for PS3.. Det eneste jeg synes er litt rart er at den ikke spør meg om jeg vil gå på internett for å laste ned oppdateringner o.l. til Blu-ray filmer, den bruker vesentlig lenger tid på å starte filmene når den benytter BD Live funksjonaliteten.

PS: Har du selv testet tekstflyttingen? Noen nevnte at denne kun fungerte i 21:9 modus? Betyr ikke det at det krever at TVen/prosjektøren også må endre sin aspektratio?
    Dette med forskjell i billedkvalitet... jeg synes den virker noe skarpere enn min forrige spiller, men understreker "virker". Det må nok gjøres en ordentlig test, ja. Og at jeg opplever placeboeffekt er mulig selvfølgelig, spesielt med tanke på at min Samsung har vært ute av bruk (gått dukken) en stund også. Så mulig at jeg rett og slett ikke husker hvor bra BD ser ut.

Jeg har skrudd av all billedforbedringsfunksjoner foresten. Skulle gjerne visst hva de forskjellige innstillingene der gjorde egentlig.

Ikke prøvd tekstflyttingen ennå, men skal gjøre det senere.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine første inntrykk etter 3 dager med spilleren:

Sammenlignet bilde (Blu-ray på HDMI) med Sony BDP S-300 og PS3 slim, og lyd (stereo, analoge utganger) med de samme spillerene + en gammel Micromega stage 3 og en Sansui (som jeg ikke i farten husker modellbetegnelsen på).

Lyd: dette må da være en meget habil cd-spiller. Vil nærmest si at den spilller fletta av de andre spillerene her. Mykere og bedre oppløst øvre frekvensregister og dypere bass.

Bilde: kan ikke si at jeg kan påstå at den ene har bedre bilde enn den andre på blu-ray uansett innstillinger jeg bruker.
    Når det gjelder hakkingen som tklev har opplevd så er jeg mer usikker. Trodde med en gang jeg kunne se dette jeg også, spesielt på rullende tekst men skiftet til S-300 og PS3 og opplevde det samme der....hmm..fortsatt usikker på om det var "værre" på 9500.

Flytting av tekst fungerer utmerket og var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte denn spilleren + at den er rask som fy både på CD og Blu-ray, raskere enn PS3.

Flott byggekvalitet og design.

NB! har bare firmware version 1.00. Skal laste ned 1.04 men serveren til philips leverer bare 5-7 kb/min i dag så det har jeg ikke tolmodighet til.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Bilde: kan ikke si at jeg kan påstå at den ene har bedre bilde enn den andre på blu-ray uansett innstillinger jeg bruker.
    Når det gjelder hakkingen som tklev har opplevd så er jeg mer usikker. Trodde med en gang jeg kunne se dette jeg også, spesielt på rullende tekst men skiftet til S-300 og PS3 og opplevde det samme der....hmm..fortsatt usikker på om det var "værre" på 9500.
    Nå har jeg sjekket litt mer.. 40 sekunder (ca) mellom hver gang det hakker, du ser det desidert enklest på rulleteksten, men det er også lett å se på vertikale panoreringer. Det har helt sikkert med det som ble nevnt tidligere at den ikke støtter muligheten til å sende ut i 23.97. Sony sine prosjektører er iallefall veldig følsom for dette, det er mulig at andre produsenter av TVer eller prosjektører løser dette på en bedre måte (?).

Har også fått testet subtitle flyttingen, og det fungerte smertefritt og utmerket. Så spilleren er meget habil på det området.

PS: En liten negativ ting, det burde selvsagt ha vært lys på tastene på fjernkontrollen. Heldigvis er knappene såpass intuitivt plassert så det tar ikke lang tid å lære seg hvor de viktigste knappene er.

Hakkingen er det eneste negative jeg har funnet med den, må prøve å se noen flere filmer før jeg utelukker å bruke den..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen grundige tester av denne blu-ray-spilleren enda? Hjemmekino kommer vel med en test i januar, men er det noen som allerede er publisert?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd! For forhandlere og priser, vennligst opprett en tråd under "Produkt -og prisjakt"-forumet.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at Phillips velger å sende i 24 Hz kontra 23.976 Hz? Er det fordi at en Phillips-TV ikke blir rammet av hakking eller er det noen annen grunn? Sikkert noen her som kan forklare meg eller komme med litt synsing på hvorfor det er slik.

Kan det være at enkelte bildevisere (PJ/TV) blir mer berørt av dette enn andre og derfor gir tydeligere hakking.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Hva er grunnen til at Phillips velger å sende i 24 Hz kontra 23.976 Hz? Er det fordi at en Phillips-TV ikke blir rammet av hakking eller er det noen annen grunn? Sikkert noen her som kan forklare meg eller komme med litt synsing på hvorfor det er slik.

Kan det være at enkelte bildevisere (PJ/TV) blir mer berørt av dette enn andre og derfor gir tydeligere hakking.
    Du vil sikkert ikke tro meg, men mest sannsynlige grunnen er at Phillips teknikerne ikke vet at 24Hz egentlig er 23.97.
    Det er faktisk ikke første gang en BD (eller HDDVD) spillere kommer ut med 24fps.
    Regn med at noen vil fortelle dem det, eller send e-mail til importøren i Norge og Phillips sentralt og fortell dem det.

Da den første HDDVD firmware kom med 24fps, var det Microsoft som måtte fortelle Toshiba teknikerne at det var feil. Dermed ble det rettet opp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Du vil sikkert ikke tro meg, men mest sannsynlige grunnen er at Phillips teknikerne ikke vet at 24Hz egentlig er 23.97.
    Det er faktisk ikke første gang en BD (eller HDDVD) spillere kommer ut med 24fps.
    Regn med at noen vil fortelle dem det, eller send e-mail til importøren i Norge og Phillips sentralt og fortell dem det.

Da den første HDDVD firmware kom med 24fps, var det Microsoft som måtte fortelle Toshiba teknikerne at det var feil. Dermed ble det rettet opp.
    Har allerede sendt Philips Norge en mail angående 24hz kontra 23.976, men har ikke fått svar enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekket litt mer.. 40 sekunder (ca) mellom hver gang det hakker, du ser det desidert enklest på rulleteksten, men det er også lett å se på vertikale panoreringer. Det har helt sikkert med det som ble nevnt tidligere at den ikke støtter muligheten til å sende ut i 23.97. Sony sine prosjektører er iallefall veldig følsom for dette, det er mulig at andre produsenter av TVer eller prosjektører løser dette på en bedre måte (?).
    Er rimslig sikker på at du har rett i at det kommer av at den 24 fps og ikke 23.976 fps som standarden er. Har opplevd dette på mediaspillere og da får en urytmisk liten "hikke" i bildet ved jevne mellomrom. Og det på andre projektorer enn Sony.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY

Den første high-end spilleren fra Denon (Blu-Ray) hadde faktisk også samme problemet.

MEN, jeg lurer på om jeg har løst problemet:
    Som standard er spilleren satt opp til AUTO i oppløsning, har prøvd meg frem med NATIVE, og nå ser det ut til at hakkingen er borte!

Jeg har sjekket flere rulletekster, og merker ikke problemet lenger. Har også prøvd å slå på motion compensation på prosjektøren min (VPL-VW85), med den gamle instillingen så hakket prosjektøren, men med den nye (NATIVE) så flyter det 100%.. <Krysser fingrene for at problemet nå faktisk *er* løst. >

PS: Det er ingen forskjell i info-skjermen til Sony prosjektøren, uansett om BD-spilleren står i Auto, Native eller om jeg sender signalet ifra PS3ern så står den bestandig i 24p. Det snodige er at den samme hakkingen også opptrer når jeg setter prosjektøren i 1080p60 og 1080i60.. Det virker som om det er *KUN* native som løser dette problemet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første high-end spilleren fra Denon (Blu-Ray) hadde faktisk også samme problemet.

MEN, jeg lurer på om jeg har løst problemet:
    Som standard er spilleren satt opp til AUTO i oppløsning, har prøvd meg frem med NATIVE, og nå ser det ut til at hakkingen er borte!

Jeg har sjekket flere rulletekster, og merker ikke problemet lenger. Har også prøvd å slå på motion compensation på prosjektøren min (VPL-VW85), med den gamle instillingen så hakket prosjektøren, men med den nye (NATIVE) så flyter det 100%.. <Krysser fingrene for at problemet nå faktisk *er* løst. >

PS: Det er ingen forskjell i info-skjermen til Sony prosjektøren, uansett om BD-spilleren står i Auto, Native eller om jeg sender signalet ifra PS3ern så står den bestandig i 24p. Det snodige er at den samme hakkingen også opptrer når jeg setter prosjektøren i 1080p60 og 1080i60.. Det virker som om det er *KUN* native som løser dette problemet.
    For det første - det har etter flere filmer gått opp for meg at spilleren har et problem, nemlig den nevnte hakkingen/hikkingen i bildeflyten.

Har som du funnet ut at NATIVE er den beste instillingen men synes ikke at det forsvinner helt.
    Opplever hakkingen både på film og videobasert materiale.
    Har oppgradert firmware til 1.04 uten at jeg synes det hjalp på fenomenet.

Får prøve som du å gå inn på projektorens (Sony VW60) innstillinger og se om det hjelper.

Har ikke fått svar enda fra Philips ang. støtte for 23.976hz.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Får prøve som du å gå inn på projektorens (Sony VW60) innstillinger og se om det hjelper.

Har ikke fått svar enda fra Philips ang. støtte for 23.976hz.
    Tror du missforstod litt, eneste grunnen til at jeg slo på motion compensation på min prosjektør var for å *sjekke* om den fortsatt hakket. Årsaken til at jeg brukte den var at med den påslått så flyter bildet utrolig flytende, og da er det ekstremt lett å oppdage når det blir satt inn en ekstra frame (er vel ett bilde som blir sendt 2 ganger for å komme på riktig spor).

Som sagt, med native så opplever jeg at den hakker like lite som på PS3. Helt enig med deg at det fortsatt kan virke som om det er mikrohakking, men det har nok ikke noe med spilleren å gjøre.. Tror det rett og slett er 24p som ikke klarer å lage 100% flytende bevegelser.

Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •