Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 410
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, har litt samme problem som deg. Det ville være tragisk om spilleren ikke kan brukes av oss med stereo da....
    Men, om man bruker de analoge utgange må det vel være muligt å justere i spillerens høyttaler meny, eller? Nu jeg tenker meg litt om går det vel ikke nei, høyre og venstre front høyttalere har jo ikke normalt noen justeringer i disse menyer....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Vurderer denne spilleren, men jeg kjører bare stereo. Forstår jeg det riktig at dette med lip sync vil være et problem for meg? Kommer jo bare til å bruke de analoge rca utgangene og hdmi til TV. Kjører i dag PS3 og har ikke noe problem med lyd der.
    Ja, det vil det dessverre, med mindre du bruker en A/V-prosessor som har lip-sync.
    Da jeg testet lyd via HDMI og 2.0 (stereo) samtidig, var det markant forsinkelse på lyden fra HDMI - fordi den var syncet med bildet.

Det er rett og slett latterlig av Philips å skryte av egen strømforsyning for analogdelen, og separate DACs så lenge den mangle lip-sync!
    Dersom man må kjøre via A/V-prosessor faller hele poenget med god analogdel bort, spør du meg (Digital --> Analog --> Digital --> Analog).

/eLC

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Onkyo 807 oppdaterer du jo bare via Internett. Bare å koble den til Internett så gå inn på HW og FW upgrade

Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Irriterende at dette ikke går på Onkyo 807 også...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knightfal
    Men Onkyo 807 oppdaterer du jo bare via Internett. Bare å koble den til Internett så gå inn på HW og FW upgrade
    Har skrevet litt om dette i tråden til 807 under receivere.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg spilleren min i posten, skal bli spennende å se om det er noen forbedring i forhold til PS3. Det viktigste for meg er uansett muligheten til å endre subtitles slik at de havner innenfor bilderammen i mitt 2.35 oppsett.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Da fikk jeg spilleren min i posten, skal bli spennende å se om det er noen forbedring i forhold til PS3. Det viktigste for meg er uansett muligheten til å endre subtitles slik at de havner innenfor bilderammen i mitt 2.35 oppsett.
    Jeg venter fortsatt på mitt eksemplar.
    Gi oss noen tilbakemeldinger om ytelsen da...:-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder lydkvalitet har jeg til gode å høre forskjell fra en bitstream som en overlater til receiver å prosessere, men for de som bruker de analoge utgangene er dette selvsagt av betydning (selv om det nok er de færreste av oss etterhvert).
    Jeg er til dels enig med deg (selv om jeg selv foreløpig stiller i "de færreste"-kategorien og dermed vektlegger analogutgangene og mulighetene der tyngre enn de fleste).

Jeg vil vel også tro at andelen av de som faktisk benytter seg av de analoge 7.1-utgangene er er større blant kjøpere av toppmodellene enn ellers blant kjøperne av BD-spillere generelt, siden det finnes en rekke ypperlige, rimeligere spillere uten 7.1-analogutgang. Sånn sett kan man si at de som går for toppmodellene alltid gjør det fordi de har spesielle krav, og et av disse kravene kan være nettopp ønsket om å kjøre 7.1 analogt.

Jeg vil derfor si at en test av spillere med analoge 7.1-utganger som ikke tester disse og hvordan de fungerer i praksis er en test med mangler.

Jeg vet det kommer grundigere tester av Philips BDP9500 etterhvert, og jeg håper disse tar hensyn til at 7.1-utgangene er der og brukes av en del entusiaster som prioriterer litt annerledes i lydløsningene.

Dersom det er slik at lipsync er en forskjell mellom Sonys BDP-S760 og Philips BDP9500, så teller dette en del, faktisk. Det er nok mange som har disse to spillerne på short-listen for kommende anskaffelser/oppgraderinger i disse dager.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffe, om du fortsatt er på jakt etter en Blu-Ray spiller med analoge utgange, da må du se nermere på den nye Cambridge, den dekoder alt, også sacd, og koster 4K.
    Den ser helt nydelig ut også.
    Jeg trenger ikke Blu-Ray egentlig, spiller heller aldrig sacd mer, kjøber aldrig film, meeeen, likevel, jeg har lyst. Philips eller Cambridge? Tja...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    roffe, om du fortsatt er på jakt etter en Blu-Ray spiller med analoge utgange, da må du se nermere på den nye Cambridge, den dekoder alt, også sacd, og koster 4K.
    Den ser helt nydelig ut også.
    Jeg trenger ikke Blu-Ray egentlig, spiller heller aldrig sacd mer, kjøber aldrig film, meeeen, likevel, jeg har lyst. Philips eller Cambridge? Tja...
    Ja, selve kjøpet er utsatt til over nyttår. Jeg takker for tipset. Jeg vil nok avvente en test av denne også, da. Spesielt siden jeg liker lydfilosofien til Cambridge og fordi SACD er aktuelt også (har nå en Marantz DV6001 som jeg kan bruke til det, men den står nå i tokanalsanlegget i stua, ikke i hjemmekinoen). Egentlig hadde jeg tenkt å vente på Oppo 831 som aldri kom, så en BD/SACD multispiller med 7.1 analoge utganger er definitivt aktuelt til denne prisen.

Det er spennende å se utviklingen av BD-spillere, for her er det tydelig at produktutviklingen definitivt har en del å gå på fortsatt.

Men dette er jo litt OT i forhold til tråden. Vi får ta dette i en egen tråd for Cambridge-spilleren.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha ny spiller i stuen og da er denne med til finalen(sammen med Cambridges 650BD, og Denon 2010)
    Hvordan er finishen på spilleren? Passer den sammen med mine sorte produkter?

Er også interessert i synspunkter hvilken som vil passe best sammen med mine andre komponenter..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Jeg venter fortsatt på mitt eksemplar.
    Gi oss noen tilbakemeldinger om ytelsen da...:-D
    Hmm, må si jeg er litt usikker på om dette egentlig var det jeg var ute etter. Har iallefall allerede funnet en del "svakheter" som jeg ikke er fornøyd med.

+ Veldig kjapp! Fra du setter inn platen til den starter er den faktisk like kjapp som PS3, og står platen allerede i, så starter den faktisk fortere enn PS3! Imponerende!
    + Mulighet til å endre på hvor teksten havner, men for å få til det må du låse spilleren i 21:9 modus..
    + Easy-link via HDMI fungerer utmerket!! Kjempekjekt å kunne bruke fjernkontrollen til Sony prosjektøren til å styrre BD-spilleren. Play/stop/pause + meny knapper fungerer alle sammen prikkfritt. Topp! Dette skal vistnok også fungere på den nye PS3 Slim uten at jeg har prøvd ut det..

- Har problemer med at film "hakker" ca. 1 gang i minuttet, synes spesielt godt på rulletekster. Kan tyde på at den ikke helt klarer å synkronisere med strømmen som ligger på plata. Tester samme sekvensen på PS3, og da har jeg ikke denne hakkingen. Nevnte hakking har jeg også opplevd på min kammerats Denon Blu-Ray spiller. Kan tyde på at Sony sine prosjektører er veldig kresen med tanke på input signal.

Når det gjelder hakkingen så er det faktisk et såpass stort ankepunkt at jeg ikke kommer til å bruke den til vanlig filmseeing.. Håper virkelig de kommer med en firmwareoppgradering som fikser dette!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Skal ha ny spiller i stuen og da er denne med til finalen(sammen med Cambridges 650BD, og Denon 2010)
    Hvordan er finishen på spilleren? Passer den sammen med mine sorte produkter?

Er også interessert i synspunkter hvilken som vil passe best sammen med mine andre komponenter..
    Nye Cambrigde er testet og lover veldig bra, sjekk den ut.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nye Cambrigde er testet og lover veldig bra, sjekk den ut.
    Skal definitivt sjekke Cambridge ut. Er det du som har testet denne ut, eller har du lest noe på nett? I så fall, kan du legge ut link?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal definitivt sjekke Cambridge ut. Er det du som har testet denne ut, eller har du lest noe på nett? I så fall, kan du legge ut link?
    Jeg har ikke testa noe annet enn i butikk, sett og følt samt testet den på cd via analog, dvdoppskalering, bluray, kjapphet osv. Alt lover veldig bra etter det jeg har prøvd, til en nette pris av 4k så får man en skikkelig spiller og ikke glem den har SACD også.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har ikke testa noe annet enn i butikk, sett og følt samt testet den på cd via analog, dvdoppskalering, bluray, kjapphet osv. Alt lover veldig bra etter det jeg har prøvd, til en nette pris av 4k så får man en skikkelig spiller og ikke glem den har SACD også.
    Får ta en tur på klubben i morgen..

Men Philipsen er fortsatt høyaktuell, synd den er utsolgt alle steder. Skulle gjerne kikket nærmere på denne før jeg handler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

- Har problemer med at film "hakker" ca. 1 gang i minuttet, synes spesielt godt på rulletekster. Kan tyde på at den ikke helt klarer å synkronisere med strømmen som ligger på plata. Tester samme sekvensen på PS3, og da har jeg ikke denne hakkingen. Nevnte hakking har jeg også opplevd på min kammerats Denon Blu-Ray spiller. Kan tyde på at Sony sine prosjektører er veldig kresen med tanke på input signal.

Når det gjelder hakkingen så er det faktisk et såpass stort ankepunkt at jeg ikke kommer til å bruke den til vanlig filmseeing.. Håper virkelig de kommer med en firmwareoppgradering som fikser dette!
    Har hatt Philips spilleren i over 2 uker nå og sett mye både dvd og blue-ray.
    Er veldig fornøyd med spilleren. Ikke mye hakking her nei....
    Hos meg var dette en klar oppgradering fra Sony BDP-S1 som var Sony's tidligere "topp of line" til 7K...
    Trodde egentlig at Sony BDP-S1 skulle være en bedre spiller enn PS3...?
    og Philips 9500 er en klart bedre spiller hjemme hos meg.
    Hvilket format kjører du til prosjektøren..? Har du oppgradert til v.1.04 ??

Kan problemet ligge 21:9 modus? Tviler egentlig sterkt på det da Philips må ha testet denne grundig på sin mye hypa 21:9 skjerm.
    Noen andre her som opplever denne hakkingen en gang i minuttet ?
    Høres egentlig litt snodig ut...
    atletico

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Hos meg var dette en klar oppgradering fra Sony BDP-S1 som var Sony's tidligere "topp of line" til 7K...

Kan problemet ligge 21:9 modus? Tviler egentlig sterkt på det da Philips må ha testet denne grundig på sin mye hypa 21:9 skjerm.
    Noen andre her som opplever denne hakkingen en gang i minuttet ?
    Høres egentlig litt snodig ut...
    atletico
    Nei. Den kommer i "default" modus, har ikke endret på noe av oppsettet. Selv om jeg endrer til 1080i eller 1080p/60 eller 1080p/24 så kommer samme hakkingen.. Merkelig.. Kan ikke skjønne at ikke andre har lagt merke til dette !?.. Bruker den altså i vanlig 16:9 modus.. Optimal bildeforberdring.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Ahh! Er det allerede ute ny firmware? *Det* må jeg selvsagt sjekke. Takk!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en tur på klubben i morgen..

Men Philipsen er fortsatt høyaktuell, synd den er utsolgt alle steder. Skulle gjerne kikket nærmere på denne før jeg handler.
    Da var ny spiller handlet og det ble en Phillips BDP 9500.
    Denon DBP-2010 ble anbefalt, men jeg følte heller ikke at selgeren var spesielt interessert i å selge noe som helst, så jeg dro derfra med uforurettet sak.

Sony Center var neste stopp. Kikket på BDP 760, men denne ble fort valgt bort pga svak finish/billig utførelse..

Til slutt gikk turen til Soundgarden. Der stod Philipsen allerede og spilte, i stereo riktignok, sammen med Hegel H100. Ble meget overrasket over finishen på denne spilleren, og når selgeren i tillegg var interessert i å selge den ble det en slik..

Gleder meg til å se film i kveld!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny spiller handlet og det ble en Phillips BDP 9500.
    Denon DBP-2010 ble anbefalt, men jeg følte heller ikke at selgeren var spesielt interessert i å selge noe som helst, så jeg dro derfra med uforurettet sak.

Sony Center var neste stopp. Kikket på BDP 760, men denne ble fort valgt bort pga svak finish/billig utførelse..

Til slutt gikk turen til Soundgarden. Der stod Philipsen allerede og spilte, i stereo riktignok, sammen med Hegel H100. Ble meget overrasket over finishen på denne spilleren, og når selgeren i tillegg var interessert i å selge den ble det en slik..

Gleder meg til å se film i kveld!
    Gratulerer med et klokt valg.

Philipsen er neste generasjon bd spiller i forhold til Denon spilleren.

Sony 760 skal vistnok være veldig bra.

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •