Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 410
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eLC
    For ordens skyld, det første jeg gjorde var å laste ned siste firmware (det gjorde jeg i går, 05.12.09).

-Min Philips LCD-TV ble satt opp med alle bildebehandlingsfunksjoner slått av for å minimere prosesseringstid i TV'n.

-Høyttaleravstand kan justeres i spilleren, men var ikke tilstrekkelig for å løse problemene med lipsync. I tillegg til at man må holde orden på avstand + lipsync individuelt per høyttaler.

-Korrigering av tidsfeil i AV-prosessoren med analog kilde krever konvertering til digital, og så tilbake til analog igjen - mao. fullstendig unødvendig kvalitetstap.

-Bildejusteringene på spilleren begrenser seg til 5 presets som nesten ikke gir synlig forskjell. Oppskalert DVD inneholder for mye støy og "artifakter". Gjorde en ekstra sammenligning i dag med min HTPC utstyrt med Windows MCE og ATI skjermkort. Bildet var bedre fra HTPC, om ikke veldig mye, men godt synlig.

Veldig synd at spilleren ikke hadde lip-sync, og dette må nesten være en seriøs bommert!

Da vil jeg heller anbefale Oppo BDP-83 - den har jeg selv testet, og bedre oppskalering skal man lete lenge etter! 7.1-utgangene var derimot under par, så spilleren gikk ut døra. Vet ikke hvor god BDP-83SE er, men denne har oppgraderinger på 7.1 og 2.0.

/eLC
    Har OPPO BDP-83SE fått flytting av tekst nå? Eller vil det aldri komme på den spilleren, jeg vurderer Philips sin spiller pga. denne funsjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Helt enig. MEN - dersom du bruker 7.1 analog, har du mest sannsynlig ikke en receiver med lipsync, og dermed fremtrer "mangelen" i BDP9500 enda tydeligere.
    Jeg har Parasound halo c2 med lipsync firmware.
    Vil det gå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eLC

-Bildejusteringene på spilleren begrenser seg til 5 presets som nesten ikke gir synlig forskjell. Oppskalert DVD inneholder for mye støy og "artifakter". Gjorde en ekstra sammenligning i dag med min HTPC utstyrt med Windows MCE og ATI skjermkort. Bildet var bedre fra HTPC, om ikke veldig mye, men godt synlig.

Veldig synd at spilleren ikke hadde lip-sync, og dette må nesten være en seriøs bommert!

/eLC
    Nå har jeg testet flere DVD filmer med BDP 9500 på min Philips 52PFL9704 skjerm bl.a "Ringenes Herre Special Edition,
    "Jarre in China (THX)", "Hidalgo"(THX)
    Jeg synes fremdeles spilleren gjør en veldig god jobb med DVD. "mye støy og artifakter" er ikke noe problem hos meg.. Kjører på "Auto" (oppløsning) og "Optimal" bildebehandlig. Det eneste jeg har som et lite minus er en litt blassere fargepalett fra DVD sammenlignet med Blue Ray. Kan ev. kjøre DVD signalet til annen HDMI inng. på skjermen og lage helt egne innstillinger for DVD. Har egen kalibrert fargeinnstilling for Blue Ray i skjermen som ikker er helt optimal for DVD signalet.

Dette er basert på sammenligning med min "gamle" SONY BDP-S1 til nesten doble prisen.(denne hadde heller ikke-lip sync). Siste dedikerte DVD spiller jeg hadde var Denon 3910, og jeg synes at BDP 9500 gjør jobben minst like godt..uten og ha mulighet til å sammeligne og på en helt annen skjerm selvfølgelig.
    Er det flere her som har synspunkter på oppscalering på DVD ?

Når det er sagt blir spilleren brukt 95% til Blue Ray, så DVD tar jeg bare som et bonus. Har pakket ned de fleste av DVD'ene mine....blir uhyre sjelden hentet fram etter Blue Ray samlingen har vokst seg større og større.

Ser problemet med lip-sync og jeg er litt overasket at Philips ikke har tatt med dette i spilleren. Jeg bruker HDMI på film så det er ikke noe problem. Har koblet til en god analog kabel på stereo output kun for for å sjekke cd kvaliteten.
    Hvis lip sync ikke er noe tema er det bare å sjekke ut denne spilleren!
    atletico

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Når det er sagt blir spilleren brukt 95% til Blue Ray, så DVD tar jeg bare som et bonus. Har pakket ned de fleste av DVD'ene mine....blir uhyre sjelden hentet fram etter Blue Ray samlingen har vokst seg større og større.

Ser problemet med lip-sync og jeg er litt overasket at Philips ikke har tatt med dette i spilleren. Jeg bruker HDMI på film så det er ikke noe problem. Har koblet til en god analog kabel på stereo output kun for for å sjekke cd kvaliteten.
    Hvis lip sync ikke er noe tema er det bare å sjekke ut denne spilleren!
    atletico

Tror ikke det er mange som kjøper en spiller i denne klassen som enda ikke har skaffet seg receiver med HDMI inngang og dekoding av HD formatene, men dersom oppskaleringen av DVD ikke er blant de aller beste, så er det dårlig nytt for dem med en diger DVD-samling.

Ser fram til litt flere tilbakemeldinger på akkurat denne delen. Resten virker å være lovende.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er ikke 7,1 analog utgang viktig. Jeg vil kjøre HDMI. Jeg ønsker er spiller som er best mulig på BD og oppskalering av DVD. Dessuten er flytting av tekst i mitt 2,35:1 oppsett viktig.
    Det eneste som bekymrer med er at noen er misfornøyd med DVD oppskaleringen.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke trengt lipsync før så kan ikke skjønne jeg skal ha behov for det fremover heller.
    At den skal være middelmådig på oppskalering av DVD synes jeg er merkelig, spesielt med tanke spesifikasjonene.
    Når det er sakt så har jeg ikke sett en eneste DVD på kinoen de siste 6 mnd. så dette har mindre betydning for meg.

Hurtighet
    Flytting av tekst
    bildekvalitet på BD

De tre viktigste tingene for meg....BDP9500 bestilt i dag.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering

Denne spilleren har den desiderte beste oppskaleringen av DVD til 1080i/p (har ikke testet 720p)
    Jeg har sammenlignet direkte mot Reon chipen (som er regnet blandt dem beste), og Philipsen gjør dette MINST like bra. Å påsta at Qdeo chipen generer støy, virker veldig rart. Qdeo står for QuietVideo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Denne spilleren har den desiderte beste oppskaleringen av DVD til 1080i/p (har ikke testet 720p)
    Jeg har sammenlignet direkte mot Reon chipen (som er regnet blandt dem beste), og Philipsen gjør dette MINST like bra. Å påsta at Qdeo chipen generer støy, virker veldig rart. Qdeo står for QuietVideo
    Greit med en bekreftelse på det samme jeg ser på min skjerm.....
    atletico

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et ønske om at dere som eier denne spilleren, prøver om den blir sonefri på Blu-Ray med den hack som har vært nevnt på forumet tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er typen støy som jeg ikke fant akseptabelt på min BDP-9500:
    http://i.cmpnet.com/videsignline/200...lith-fig6s.jpg

Tror denne typen støy også kan skyldes lav båndbredde/høy kompresjon på DVD-en, men jeg sørget for å teste med plater av kjent, god kvalitet.

I tillegg oppfattet jeg en del "mosquito"-støy, som spesielt HTPC-en min fikset bedre (uten å miste detaljer).

Understreker igjen at dette er min subjektive oppfatning

/eLC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekstflytting

Hei,
    Hvordan flytter man egentlig teksten. Fant ikke noe under instillinger?

Newcomer Elektronet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er BDP9500 et bra valg for HDMI baserte brukere ?

Jeg er klar til å legge inn bestilling, men er litt forvirret over alle +/- betraktninger som jeg ikke helt forstår om er relevante for mitt enkle behov:

- Bruker kun HDMI ut (til Onkyo 5007)
    - Har "bare" full-HD TV og ingen planer om prosjektør.
    - Det teller litt (men overhodet ikke avgjørende) at den er rask og enkel i bruk.

Ergo trenger jeg ikke analoge utganger, skalering (annet enn oppskalering for DVD).
    Synes tester vektlegger ikke relevante features alt for mye (analog+design).

Er valget mellom Denon 1610, Samsung 3600 og Philips 9500 enklere da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tetten
    Hei,
    Hvordan flytter man egentlig teksten. Fant ikke noe under instillinger?
    Den lurer også jeg på. Tror kanskje man må ha på 21:9 for å få den muligheten eller tar jeg feil??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Den lurer også jeg på. Tror kanskje man må ha på 21:9 for å få den muligheten eller tar jeg feil??
    Det stemmer. Den må være innstilt på 21:9 for at flytting av tekst skal fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den omsider kommet på plass:-D
    Har sett første scenene på Transformers 2, for der var det endel støy, gjerne det en kaller mosquito støy, i begynnelsen på PS3. Dette er fortsatt tilstede og er nok bare slik filmen er der..?? Syns gjerne hele bildet ble litt "mørkere" med 9500 enn med PS3.. På en positiv måte altså. Skal gå grundigere til verks etterhvert.
    Holder på å laste ned seneste firmware til usb. Irriterende at dette ikke går på Onkyo 807 også...
    Forøvrig en meget stilig spiller denne 9500!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Det stemmer. Den må være innstilt på 21:9 for at flytting av tekst skal fungere.
    s.18 i manualen8)

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet spilleren litt nå, og jeg er faktisk målløs over hvor komplett denne spilleren er. Bildet er fantastisk bra, og jeg ser enkelt forskjellen fra PS3 (som jeg hadde mens jeg ventet ett år på Yamaha BD-S1900, men som aldri ble aktuell etter konvertering til 2.35:1) Menysystemet er enkelt og oversiktlig, og spilleren er utrolig rask. Kommer tilbake med mer utdypende test når jeg har kalibrert og justert alt utstyr. Uansett så tror jeg dette er en "løp og kjøp" spiller om man vuderer ny BD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den er meget rask. Tror ikke jeg har hatt noen CD eller DVD spiller som spiller av en CD like raskt som denne spilleren. Skuffen er så sinnsyk rask også. Spilleren har startet å spille musikk nesten før en vanlig skuff har rukket å lukke seg....8)

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spirit of Sound
    Gjøres sonefri slik:

1)No disc in tray
    2)press "HOME" key on remote control
    2)press number keys 1389310

Skal også bli regionfri på Blu-ray men har ikke testet det
    Noen som kan bekrefte at denne blir sonefri på blu ray ved følge punktene nevnt over. Takker for svar!

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne spilleren, men jeg kjører bare stereo. Forstår jeg det riktig at dette med lip sync vil være et problem for meg? Kommer jo bare til å bruke de analoge rca utgangene og hdmi til TV. Kjører i dag PS3 og har ikke noe problem med lyd der.

Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •