Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 410
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spirit of Sound
    Gjøres sonefri slik:

1)No disc in tray
    2)press "HOME" key on remote control
    2)press number keys 1389310

Skal også bli regionfri på Blu-ray men har ikke testet det
    Takker!!
    Funka som ei kula det.....
    Har ingen Blu Ray med sone 1 så dette får jeg heller ikke testet, men nå kan jeg i alle fall spille fra hele DVD samlingen min :-)

Fant fram Peter Framton "Live in Detroit" på sone 1 DVD.
    Denne har svært godt bilde på DVD og nå ble det svært tett på blue ray gitt...herlig.!
    atletico

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Spennende test.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Spennende test.
    Jeg synes personlig "testen" er ubrukelig. Jeg gjentar til kjedsommelighet at dersom en "test" ikke medfører sammenligning med andre produkter på en del gitte parametre (og helst under samme forhold som rom, annet utstyr etc.), er det ikke en test, men en beskrivelse - og i verste fall ren produktomtale/reklame. Et produkt kan ikke beskrives som verken best, godt eller dårlig om det ikke sammenlignes med minst ett annet produkt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes personlig "testen" er ubrukelig. Jeg gjentar til kjedsommelighet at dersom en "test" ikke medfører sammenligning med andre produkter på en del gitte parametre (og helst under samme forhold som rom, annet utstyr etc.), er det ikke en test, men en beskrivelse - og i verste fall ren produktomtale/reklame. Et produkt kan ikke beskrives som verken best, godt eller dårlig om det ikke sammenlignes med minst ett annet produkt.
    For å si det sånn så skal jo denne spillern testes i neste hjemmekino etter det jeg har forstått, da blir det en skikkelig test så kan vi ha denne fra teknofil som en liten smakebit. Lovordene var store og det hadde vært moro å ha prøvd den.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn så skal jo denne spillern testes i neste hjemmekino etter det jeg har forstått, da blir det en skikkelig test så kan vi ha denne fra teknofil som en liten smakebit. Lovordene var store og det hadde vært moro å ha prøvd den.

Tester kan gi interessante opplysninger om funksjonalitet osv. Utover dette stiller jeg meg meget skeptisk, da bedømmelser kan være kjøpt og betalt. Såpass mye sprik er det..!

Nei, takke meg til bruker-reviews for troverdige tilbakemeldinger. De er stort sett ærlige, iallefall der man greier å luke ut betalte "brukere".
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Tester kan gi interessante opplysninger om funksjonalitet osv. Utover dette stiller jeg meg meget skeptisk, da bedømmelser kan være kjøpt og betalt. Såpass mye sprik er det..!

Nei, takke meg til bruker-reviews for troverdige tilbakemeldinger. De er stort sett ærlige, iallefall der man greier å luke ut betalte "brukere".
    Skjønner den der Ultima men vi får se dommen fra Hjemmekino og de pleier å ha veldig bra tester etter det jeg har lest, håper virkelig denne blir bra på papiret og hadde den sterkt på vurdering altså. Men jeg har allerede kjøpt spiller. :/

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har en BDP9500 stående faktisk, skal se om jeg ikke får tatt en kjapp titt på den i løpet av tidlig neste uke. Oppstartstid er jo en ting; det jeg er mest opptatt av er uten tvil kvaliteten på støyreduksjonen, som jo er mangelvare på de fleste projektorer, TVer og receivere. En god støyreduksjon krever svært mye av bildeprosesseringen, det blir veldig lett soft om prosesseringskraften ikke er tilstrekkelig.

Når det gjelder lydkvalitet har jeg til gode å høre forskjell fra en bitstream som en overlater til receiver å prosessere, men for de som bruker de analoge utgangene er dette selvsagt av betydning (selv om det nok er de færreste av oss etterhvert).

Jeg vil for øvrig også understreke at tidlig begeistring ofte balanserer seg ettersom en får inntrykk fra flere brukere - og at brukervurderinger - da i flertall - skal være mindre "troverdige" enn tester utført av diverse magasiner og øvrige publikasjoner må jeg si meg svært uenig i. Dette forutsetter da som nevnt noe "kvantitet" i de personlige vurderingene, og gjerne at det går litt tid slik at inntrykkene får "satt seg" hos en noe bredere publikum. Jeg sier ikke at generelle tester ikke er av verdi, men jeg søker personlig vel så mye erfaring fra brukeropplevelser når jeg skal gå til innkjøp av ting og tang!

Når det gjelder Blu-ray-avspillere som sådan vil jeg jo si at dagens spillere går en usikker fremtid i møte. Jeg vil personlig aldri kjøpt en spiller i dag uten støtte for avspilling av Blu-ray-isoer over nettverk/HDD/USB! Da hadde jeg heller kjøpt en billig spiller og ventet på en som gjøre dette. Hvorfor? Vel - av min sparsommelige samling på en 30-40 Blu-ray-filmer, er så mye som 10-15 av disse faktisk ØDELAGT - de hakker og står i - til tross for relativt forsiktig bruk. Blu-ray-disker er LANGT mer følsomme for riper enn DVD! I tillegg har en langt raskere load over nettverk enn fra disk, menyene popper opp på 1-2-3 på min Popcorn Hour C-200, men dessverre funker spilleren generelt sett svært dårlig, men konseptet har helt klart noe for seg!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Har du noe mer informasjon om når dette eventuelt kommer, eller link til hvor du fant dette? Har Philips i dag for å få flyttet tekst, men dersom Oppo klarer å få implementert flytting av tekst vil den være en genial løsning for oss som har CIH 2.35:1 oppsett med anamorf linse og projektor som ikke selv har vertikal strekk. For min del vil det si at når jeg skal bytte projektor trenger jeg ikke å lete etter en som støtter vertikal strekk, det har jo allerede Oppo implementert.

Gøran
    Det nevnes og bekreftes i CIH 2.35:1 seksjonen på AVS forum i en av Phillips trådene der; Fra post #19 og over på side 2;
    Philips BDP7300 Region A Blu-ray Player - Will Move Subtitles - AVS Forum
    og såvidt i Oppo tekniske tråden i BD spiller seksjonen.

Blir vel en Oppo tråd i CIH seksjonen når Beta blir public.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler mange av lygrens siste synspunkter (selv om jeg ikke herper diskene mine slik han gjør ;-)), men Blu-ray-ISO er vel neppe fremtidens distribusjonsformat? [/litt OT]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

En liten oppsummering av min subjektive vurdering av Philips BDP-9500:

Pluss:
    -Rask oppstart av de fleste medium, spesielt DVD.
    -Meget god lyd på analog-delen.
    -Jeg liker designet, og fjernkontroll og menyer er enkle og oversiktlige.
    -Gunstig pris.

Minus:
    -Dårlig oppskalering fra DVD (gir støy rundt detaljerte objekter, og litt kornete bilde). Min HTPC gjør faktisk denne jobben bedre, og Oppo BP-83 gjør dette mye bedre.
    -Ingen "lip sync" (forsinkelse av bilde/lyd)! Dette er katastrofalt om man kjører analog lyd (som jo spilleren selger på). Lyden ligger tydelig i forkant, anslagsvis 50-100ms - dette med alle billedforbedringer avslått, og "source direct" på TV.

Tungen på vektskålen for min del ble mangel på "lip sync" og dårlig DVD-skalering. Spilleren går dessverre i retur.

/eLC

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget forundringsverdig at den ikke har lipsync, når de har brukt så mye ressurser på 7.1 analog ut. Og samtidig er det oppsiktsvekkende at den er dårlig på DVD - min LG BH200 med forrige generasjon Qdeo er ganske så bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minus:
    -Dårlig oppskalering fra DVD (gir støy rundt detaljerte objekter, og litt kornete bilde). Min HTPC gjør faktisk denne jobben bedre, og Oppo BP-83 gjør dette mye bedre.
    -Ingen "lip sync" (forsinkelse av bilde/lyd)! Dette er katastrofalt om man kjører analog lyd (som jo spilleren selger på). Lyden ligger tydelig i forkant, anslagsvis 50-100ms - dette med alle billedforbedringer avslått, og "source direct" på TV.

Tungen på vektskålen for min del ble mangel på "lip sync" og dårlig DVD-skalering. Spilleren går dessverre i retur.

/eLC
    Takk skal du ha! Jeg kansellerte den bestilte spilleren på grunn av mangelen på licpsync. Det er jeg nødt til å ha (kjører analogt).

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da utgår den dessverre for min del også, merkelig at den ikke har lipsync når det er analogdelen (og bilde) som frister mest med denne bd-spilleren.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner den der Ultima men vi får se dommen fra Hjemmekino og de pleier å ha veldig bra tester etter det jeg har lest, håper virkelig denne blir bra på papiret og hadde den sterkt på vurdering altså. Men jeg har allerede kjøpt spiller. :/

Tja, si det..

Jeg svidde fingertuppene etter å ha vektlagt en "litt for god" omtale av en Sony BDP i nevnte blad litt for mye. Denne spilleren viste seg ikke å være så bra på oppskalering av DVD og til CD som jeg hadde trodd. Nå er den byttet ut.

I tilleg lar man seg lett blende av postive førsteinntrykk når det kommer noe nytt. Dette er en farlig tilstand, det vet jeg nå erfaringsvis:wink:

Dessuten, så vektlegger altfor mange den totale karakteren uten å vurdere nøye hva som er viktig for en selv og sin bruk. Er det muligheter, profile2, You-tube, raskhet - eller er du kompromissløs når det kommer til ren lyd - og bildekvalitet? (og bryr deg mindre om resten)

OK, det har ikke noe med omtalte spiller i denne tråden å gjøre - men ut i fra den BDP du har i profilen din, så er jeg sikker på at du være meget fornøyd med den i lang tid framover. Den er noe av det aller ypperste, så du skal iallefall ikke være lei deg for ditt valg!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget forundringsverdig at den ikke har lipsync, når de har brukt så mye ressurser på 7.1 analog ut. Og samtidig er det oppsiktsvekkende at den er dårlig på DVD - min LG BH200 med forrige generasjon Qdeo er ganske så bra.
    Er det en nødvendighet at spilleren har lipsync hvis man har surround lyd prosessor som har lipsync?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge receiveren har lipsync så trenger du ikke det i spilleren.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Så lenge receiveren har lipsync så trenger du ikke det i spilleren.
    Helt enig. MEN - dersom du bruker 7.1 analog, har du mest sannsynlig ikke en receiver med lipsync, og dermed fremtrer "mangelen" i BDP9500 enda tydeligere.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått eLC riktig

sync problem ved source direct (nå heter det vel native i phillipsspilleren for de som lurer men er det samme)
    (sikkert pga andre komponenter (tv,prosjektor, reciver bildebehandler dvd/bd scalering og tidsforskjell)

Lyden ligger tydelig i forkant, anslagsvis 50-100ms - dette med alle billedforbedringer avslått, og "source direct" på TV..
    for sync problem er ikke nevnt der bd spiller scalerer bilde ? sender 1080p 24 på bd

De som tester spillerene kan vel nevne om det er ved behandling i bd spiller eller bare oppstår ved source direct

er jo ikke mange som source direct fordi de har ikke bedre scalerer i andre komponenter en det bd spilleren har
    Gjelder problemet bare de som skal bruke ekstern scalerer samtidig med multichannel analog ut vil jo spilleren bli uproblematisk og helt ok for alle ikke source direct brukere.

Digitalt HDMI vil jo ikke bli problem (som de flestebruker)

kanskje tester har feil avstand i bd som gjør at lyden kommer for fort ?
    bruker man i tillegg reciverens høytaler avstand så kan vel de også korrigeres så lyden blir forsinket

står ikke Speaker Distance laveste/høyeste verdi for innstilling av avstand i manual
    Den er jo egentlig ment som utgjevning høytalere seg i mellom for at lyden når sweetspot likt men er vel ikke utenkelig at den kan brukes til ytterligere forsinkelse om innstilling går så langt

__________________________________________________ _____

Så er det viktig når man har denne spilleren å oppdatere så man har nyeste firmware
    (den siste kom ut 30.11.09)
    Version: 1.04
    1. Resolves playback issue on some Blu-ray disc titles, i.e. ‘Terminator Salvation’
    2. Improve network setup function
    3. Some other minor fixes and improvements

Alle som skal gi brukererfaring bør ha siste firmware inne ellers risikerer de å formiddle negative opplevelser med sin spiller men som phillips kan ha rettet med firmware for lengst.

Er ikke uvanlig med helt nye spillere at feks en scaleringsforbedring har kommet med en firmware kort tid etter spiller er i salg.
    BDP9500/12 Philips Blu-ray-spiller BDP9500 - Philips Support

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld, det første jeg gjorde var å laste ned siste firmware (det gjorde jeg i går, 05.12.09).

-Min Philips LCD-TV ble satt opp med alle bildebehandlingsfunksjoner slått av for å minimere prosesseringstid i TV'n.

-Høyttaleravstand kan justeres i spilleren, men var ikke tilstrekkelig for å løse problemene med lipsync. I tillegg til at man må holde orden på avstand + lipsync individuelt per høyttaler.

-Korrigering av tidsfeil i AV-prosessoren med analog kilde krever konvertering til digital, og så tilbake til analog igjen - mao. fullstendig unødvendig kvalitetstap.

-Bildejusteringene på spilleren begrenser seg til 5 presets som nesten ikke gir synlig forskjell. Oppskalert DVD inneholder for mye støy og "artifakter". Gjorde en ekstra sammenligning i dag med min HTPC utstyrt med Windows MCE og ATI skjermkort. Bildet var bedre fra HTPC, om ikke veldig mye, men godt synlig.

Veldig synd at spilleren ikke hadde lip-sync, og dette må nesten være en seriøs bommert!

Da vil jeg heller anbefale Oppo BDP-83 - den har jeg selv testet, og bedre oppskalering skal man lete lenge etter! 7.1-utgangene var derimot under par, så spilleren gikk ut døra. Vet ikke hvor god BDP-83SE er, men denne har oppgraderinger på 7.1 og 2.0.

/eLC

Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •