Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 21 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 410
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Mister eller finner ikke signal

Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Ikke hakking, men driten slår seg plutselig av. Da står det " no signal" på Onkyoen (807). Slår av og på 9500, kanskje klarer den å levere signal igjen, men må gjeren slå den av og på et par ganger før den virker igjen. Irriterende!
    Har hatt en Onkyo med samme problem. Hos meg var det Ikke Philipsen som var problem, men Onkyoen som ikke mottok signal. Velkjent problem med at disse receiverene har problem med Hdmi koblingene.
    Ville nok testet med en kort Hdmi kabel for så å misstenke receiveren for å skape krøll.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte firmwaren fra 104 til 107 og foreløpig ser det ut til å virke.
    Har prøvd et par filmer som har virket :-) Så får vi se om det varer...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hakking, men driten slår seg plutselig av. Da står det " no signal" på Onkyoen (807). Slår av og på 9500, kanskje klarer den å levere signal igjen, men må gjeren slå den av og på et par ganger før den virker igjen. Irriterende!
    Har en kamerat som har BDP9500 koblet sammen med Onkyo 807 som hadde STORE problemer med å få bilde/lyd, og dette skjedde omtrent som du beskriver. Noen ganger virket det, andre ganger ikke.

Han forsøkte eliminasjonsmetoden, oppdaterte firmware på alle involverte apparater, testet med nye/andre/kortere hdmi-kabler, prøvde med en annen projektor, fikk tak i en ny BDP9500, men ingenting hjalp. Det hele endte opp med å være en feil på 807. Den ble sendt inn og fikset, og når den kom tilbake var alt ok

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjedde det igjen i går kveld... Rigget oss til med Alvin og gjengen 2, 4 spente barn + meg. Etter 45 min. står det "no signal" i displayet på 807`en.
    Ser i displayet på 9500 at den rusler og går videre. Kanskje det rett og sletter receiveren som er problemet her?? Har nyeste firmware på 9500 som er 1.07.
    Men, i motsetning til tidligere gikk det greit å starte opp igjen. Slo av og på 9500, og hoppet frem til 45 min igjen, så fortsatte den til filmen var ferdig uten problem. Merkelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjedde det igjen i går kveld... Rigget oss til med Alvin og gjengen 2, 4 spente barn + meg. Etter 45 min. står det "no signal" i displayet på 807`en.
    Ser i displayet på 9500 at den rusler og går videre. Kanskje det rett og sletter receiveren som er problemet her?? Har nyeste firmware på 9500 som er 1.07.
    Men, i motsetning til tidligere gikk det greit å starte opp igjen. Slo av og på 9500, og hoppet frem til 45 min igjen, så fortsatte den til filmen var ferdig uten problem. Merkelig...
    Er det bare meg der ute som kobler hdmi-kabel rett fra Blu-Ray-spiller til TV eller? :???:

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem med bilde og lys som forsvinner.
    Hadde til min enorme irritasjon strore problemer med at HDMI signalet forsvant hele tiden.
    Tok en prat med phillips norge. Det eg fekk vite der var at eg måtte oppdatere firmware til 1.07 for bedre kompatibilitet imellom dei forskjellige merkene. Har nå gjort dette og fåreløpig ser dette ut til og virke bra.
    HDMI på reciver lyser nå hele tiden og bildet er på plass som det skal være.
    Så dersom noen har samme problemet, prøv oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

analog lyd fremdeles et problem?

Hei godtfolk.
    Vurderer denne spilleren, men bli skeptisk når det snakkes så mye opp lipsync fra de analoge utgangene. Er dette spesielt dårlig på denne spilleren, eller for alle spillere med analog ut?

Mvh
    postretro

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maglun
    Er det bare meg der ute som kobler hdmi-kabel rett fra Blu-Ray-spiller til TV eller? :???:
    Grunnen for å gå via receiver er jo for å få med seg hd-lyden.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av postretro
    Hei godtfolk.
    Vurderer denne spilleren, men bli skeptisk når det snakkes så mye opp lipsync fra de analoge utgangene. Er dette spesielt dårlig på denne spilleren, eller for alle spillere med analog ut?

Mvh
    postretro
    Jeg må nok kapitulere når det gjelder lipsync problemer. Gikk høyt ut etter jeg oppgraderte til V1.07 og fikk lipsync problemer på filmen 2012.

Må innrømme at det er bare den filmen jeg har hatt dette problemet med.
    Jeg bruker utelukkende stereo analog ut.

Jeg har friskmeldt spilleren og den fremstår nå for meg som feilfri:

Bildehakkingen er borte etter V1.07 kom på bordet og lipsync problemet er borte (feil på bd utgivelsen av 2012?..aner ikke jeg:???: )...:-D

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen her.....har en Yamaha RX-V1800 og mister signalet fram til tv,slår da av forsterkeren og signalet er der igjen.
    Har siste firmware ( 1.07 ),har byttet hdmi kabel,prøvd en annen inngang på forsterkeren men problemet er der fortsatt :evil:

Før jeg begynte med å oppdatere med ny firmware fungerte spilleren perfekt så jeg er rimelig sikker på at feilen ligger i spilleren og ikke i forsterkeren.
    Selv om dette ikke skjer hver gang man ser en film så er det likevel irriterende så gi gjerne tilbakemeldinger om dere finner en løsning på dette.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer

Samme greiene her.
    Den kan fungere knirkefritt og så pluttselig når DVD/BD skal lastes så faller signalet ut.
    Ekstremt frustrerende, har forresten yamaha og. en 1900.
    Har nettop skrevet en lang klagemail til phillips, og håper på like kjapp respons denne gangen som sist. Dette er noe som må ordnest eller så vil jeg komme til og kreve kjøpsummen refundert.
    Det som nesten er mest fortvilende er at andre har samme problemet. Dette betyr jo at det slett ikkje er sikkert at det hjelper med en ny avspiller.
    Ganske synd i og med at spilleren er suverent god så lenge den fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Greier ikke spille av filmen 2012

Får ikke til å spille av filmen 2012 med Philipsen . Kommer til menyen, men får ikke i gang filmen. Noen som har tips?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trønderfeedback
    Får ikke til å spille av filmen 2012 med Philipsen . Kommer til menyen, men får ikke i gang filmen. Noen som har tips?
    Sjekk siste firmware på Philipsen. Dette løser det meste med trøblete filmer.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med firmware 1.07 fungerer både 2012 og Avatar (BD) helt fint. Er ellers fornøyd med spilleren, selv om den har noen nykker nå og da. Siste hendelse var at jeg la i en BD, og spilleren låste seg og gikk i stby, og ingen kommandoer virket. Nappet da bare støpselet ut/inn, og da kom den tilbake.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne spilleren snart to uker nå, og er godt fornøyd til nå. Den er mye kjappere enn Pioneer bdp-51 som jeg hadde fra før. Det var mye på grunn av treghet jeg byttet. Den er også ett hakk og to bedre på dvd så vidt jeg kan se, men har ikke testet så veldig mye ennå... Den er ikke like god som Arcam Dv139 på dvd.
    På Blu-ray gir den strålende bilder, men det gjorde forøvrig Pioneer også. Kanskje litt bedre støyreduksjon på philips, men kan ikke si at bildekvaliteten på Blu-ray alene er verdt utskiftingen.
    Men det er kjekt å kunne oppdatere firmware rett fra nettet uten å måtte lete frem siste versjon for så og brenne den ut på disk.

Er det noen som veit om det er mulig å redusere størrelsen på skriften dersom man vil se hvor mye tid som er medgått og i rest? Det var litt i overkant syns jeg. Også play og pause symbolene som dukker opp på skjermen er litt voldsomme selv om de ikke er plagsomme heller. Er dette mulig å skru av?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått problemer med HDMI signalet fra Philipsen, men kun når jeg spiller av DVDer. I forgårs falt HDMI ut etter 45 minutter. Etter det så hjalp det ikke å ta ut plata eller å slå av spilleren. Den fortsatte å lese DVDen for telleren i displayet gikk. Dette gjaldt altså kun DVD. HDMI-signalet var der på BD og CD. Etter et døgns hvile (for Philipsen) prøvde jeg i går kveld. Da gikk det 20 minutter før HDMI gikk ned.

Ingen veldig stor krise, for komponent-utgangene og coax for digitallyd funker for DVD, men det er irriterende å måtte ha dobbelt opp med forbindelser til receiveren. Firmware 1.07 på Philipsen.

Flere med dette problemet ?

Edit: Å koble HDMI-utgangen direkte til projektoren hjalp heller ikke.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steins
    Jeg har nå fått problemer med HDMI signalet fra Philipsen, men kun når jeg spiller av DVDer. I forgårs falt HDMI ut etter 45 minutter. Etter det så hjalp det ikke å ta ut plata eller å slå av spilleren. Den fortsatte å lese DVDen for telleren i displayet gikk. Dette gjaldt altså kun DVD. HDMI-signalet var der på BD og CD. Etter et døgns hvile (for Philipsen) prøvde jeg i går kveld. Da gikk det 20 minutter før HDMI gikk ned.

Ingen veldig stor krise, for komponent-utgangene og coax for digitallyd funker for DVD, men det er irriterende å måtte ha dobbelt opp med forbindelser til receiveren. Firmware 1.07 på Philipsen.

Flere med dette problemet ?
    Hvis du ser litt opp på denne siden så har jeg og flere nevnt dette problemet :wink:
    Har kontaktet Philips angående dette men fikk bare til svar at de ikke hadde hørt om dette før og jeg kunne levere inn spilleren for sjekk.
    Dersom flere melder om dette problemet så kanskje det kommer en ny firmware som fikser dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt. Hos meg så gjelder det kun når jeg spiller av DVDer. I kveld var spilleren helt umulig. Jeg har HDMI signal når jeg stapper i DVDen og spilleren viser det første valget (Play disc / USB / Settings). Med en gang jeg velger Play så kutter HDMI ut.

Så da blir det nok en tur til Elkjøp å klage :-(

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt inn min spiller til Phillips norge med dette problemet. Er spent på og få høre hva som kommer ut av adet.
    Skal poste det her

Side 18 av 21 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •