Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 410
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har du testet å ta ut strømpluggen og sette den inn igjen? Er iallefall en nødløsning om alt annet svikter..

Ikke hørt om den feilen der nei.
    Ja har testet dette + hatt den av power i 24 timer. Men ikke søren.
    Noen som vet hvordan man manuelt løser ut disctray skulle hatt filmen før jeg sendte den tilbake. Tastene lyser opp når spilleren har spenning og er på, men ingenting skjer om jeg bruker tastene ei heller åpnes disc tray med eject knappen. OG fjernkontroll funker ikke.

Så ja.. noen som vet hvordan manuellt åpne disc tray?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildeproblemer.

Har ved et par (BD)filmer oppdaget at bildet "henger" litt.
    Dette er spesielt synlig når man ser skuespillerenes ansikter.. Problemet er vedvarende gjennom hele filmene.
    Trodde en stund det var TVen min, men det er ikke noe problem ved TV-sendinger.
    Har også kontrolltestet mot PS3 og der er alt i skjønneste orden.

Har forsøkt forskjellige bildeinnstillinger på spilleren, uten at det gjør noe med problemer.
    Firmware er forøvrig 1.04.
    Fremviser er en Samsung PS50Q97HDX(ikke full HD)
    Noen tips?

Hvis ikke får jeg ta en telefon til Soundgarden, der jeg kjøpte spilleren.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Bildeproblemer.

Har ved et par (BD)filmer oppdaget at bildet "henger" litt.
    Dette er spesielt synlig når man ser skuespillerenes ansikter.. Problemet er vedvarende gjennom hele filmene.
    Hva mener du med at bildet "henger" litt? Skjer det hele tiden, eller kun med i ny og ne?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at bildet "henger" litt? Skjer det hele tiden, eller kun med i ny og ne?
    Hele tiden. Men jeg sendte en mail til Soundgarden Bergen, fikk svar etter 20min der de ba meg sjekke HDMI Video innstillingene.
    Kom på at jeg burde sette denne til 1080i(stod på native), og vips, problem borte..

Kudos til Soundgarden Bergen for rask kundeservice..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fraråder dere BDP9500-eiere kjøp av BDP9500? Føler det eneste jeg leser om spilleren er hakking og andre problemer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Fraråder dere BDP9500-eiere kjøp av BDP9500? Føler det eneste jeg leser om spilleren er hakking og andre problemer.
    På ingen måte. Mitt problem over var grunnet feil innstillinger. Alt er i skjønneste orden nå, det er en glimrende blu-ray spiller, som også gjør en god jobb på CD og
    DVD.
    Jeg anbefaler i alle fall kjøp.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Jeg er svært fornøyd med min spiller.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har endelig klart å se den mye omtalte hakkingen, og er enig i at Philips bør rydde opp i dette i form av en firmware-oppdatering. Er jo absolutt ikke et STORT problem, men bort bør jo den lille glippen, helt klart! Utover det er BDP9500 superkjapp, har fantastisk byggekvalitet og er generelt en knallspiller etter mitt syn!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg har endelig klart å se den mye omtalte hakkingen, og er enig i at Philips bør rydde opp i dette i form av en firmware-oppdatering. Er jo absolutt ikke et STORT problem, men bort bør jo den lille glippen, helt klart! Utover det er BDP9500 superkjapp, har fantastisk byggekvalitet og er generelt en knallspiller etter mitt syn!
    Velkommen til "irriterer seg over hakking hvert 40ende sekund"-klubben..

For å være helt ærlig så er jeg mer imponert over de som *ikke* legger merke til dette, spesielt med tanke på at det er jo tross alt ganske mange her på forumet som har store bilder og gode fremvisere som yter gode og jevne panoreringer så lenge kildesignalet er bra. Er jo selvsagt enklere å leve med det dersom det hakker hele tiden ellers også..

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Synes det er et VELDIG STORT problem siden frekvensen er så høy at projektoren(Sony HW10) ikke klarer å ta imot signalet. Værtfall med tanke på at Philips ikke vil vedkjenne seg problemet etter gjentatte henvendelser fra meg og jeg derfor sitter med en blu-ray spiller jeg ikke kan bruke og som jeg heller ikke får levert tilbake siden det tok for lang tid fra jeg skjønte hva som var problemet at angrefrisen ved nettkjøp hadd gått ut..... Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe det står Philips på igjen med det aller første

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Synes det er et VELDIG STORT problem siden frekvensen er så høy at projektoren(Sony HW10) ikke klarer å ta imot signalet. Værtfall med tanke på at Philips ikke vil vedkjenne seg problemet etter gjentatte henvendelser fra meg og jeg derfor sitter med en blu-ray spiller jeg ikke kan bruke og som jeg heller ikke får levert tilbake siden det tok for lang tid fra jeg skjønte hva som var problemet at angrefrisen ved nettkjøp hadd gått ut..... Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe det står Philips på igjen med det aller første
    PS: Ditt problem har i teorien ingenting med det vi andre har rapportert. Det virker på meg som om det er et kommunikasjonsproblem imellom HW10 og BDP9500ern. Både 24fps og 23.976fps skal være godkjente signaler som din Sony prosjektør bør være istand til å ta imot. Problemet er bare at Philips spillere sender ut 24fps uavhengig av om filmen er lagret som 24fps eller 23.97fps.. Da blir det hakking hvert 40ende sekund.

Men, kontrollspørsmål, har du fått til å spille av 24fps på andre avspillere?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Ditt problem har i teorien ingenting med det vi andre har rapportert. Det virker på meg som om det er et kommunikasjonsproblem imellom HW10 og BDP9500ern. Både 24fps og 23.976fps skal være godkjente signaler som din Sony prosjektør bør være istand til å ta imot. Problemet er bare at Philips spillere sender ut 24fps uavhengig av om filmen er lagret som 24fps eller 23.97fps.. Da blir det hakking hvert 40ende sekund.

Men, kontrollspørsmål, har du fått til å spille av 24fps på andre avspillere?
    Kan ikke se at disse probleme ikke skal være relatert til hverandre. Spilleren sender ut signalet med feil frekvens. Dette skaper hakking på enkelte projektorer og TVer og kun feilmelding om at frekvensen er feil på HW10.

Uansett... Finnes det noen liste over BD utgivelser som er i 24fps og ikke i 23.976?

edit 1: fant denne listen Blu-ray Movie Bitrates Here - Blu-ray Forum

edit 2: Da har jeg testet Assembly (UK utgave i 24P) med Pioneer BDP-LX70A satt i source direct. Dette fungerer problemfritt på HW10.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på at jeg burde sette denne til 1080i(stod på native), og vips, problem borte..
    Men hva skjer med billedkvaliteten når man ikke kan kjøre progressivt?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Men hva skjer med billedkvaliteten når man ikke kan kjøre progressivt?
    Jeg har bare en HD-klar (1080i) skjerm, så dette er så skarpt som Samsungen kan levere...
    Altså, begrensningen ligger i skjermen, ikke spilleren..

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare en HD-klar (1080i) skjerm, så dette er så skarpt som Samsungen kan levere...
    Altså, begrensningen ligger i skjermen, ikke spilleren..

Positivt at spilleren fungerer i ditt oppsett, men de fleste som kjøper en sånn spiller vil kjøre progressivt (1080p) for å utnytte oppløsningen best mulig. Så lenge det ikke er mulig å sette til 1080p uten hakking, er ikke problemet løst. Men dette får bli et tema for eksisterende eller fremtidige eiere av denne spilleren. Når jeg ser hvor bra min nye S760 fungerer etter tweak/kalibrering, faller det egentlig ned på preferanser og nyanser hva man liker best. S760 ble dessuten årets spiller i What Hifi & Video i prisklassen. Philips tar derfor feil hvis de tror de kan ta denne på "walkover" pga noen gode tester, og ignorere problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Positivt at spilleren fungerer i ditt oppsett, men de fleste som kjøper en sånn spiller vil kjøre progressivt (1080p) for å utnytte oppløsningen best mulig. Så lenge det ikke er mulig å sette til 1080p uten hakking, er ikke problemet løst. Men dette får bli et tema for eksisterende eller fremtidige eiere av denne spilleren. Når jeg ser hvor bra min nye S760 fungerer etter tweak/kalibrering, faller det egentlig ned på preferanser og nyanser hva man liker best. S760 ble dessuten årets spiller i What Hifi & Video i prisklassen. Philips tar derfor feil hvis de tror de kan ta denne på "walkover" pga noen gode tester, og ignorere problemet.
    For å vri det rundt andre veien - det er mulig å sette spilleren til 1080p uten å oppleve det Larsgr opplevde. Han opplevde at bildet hang, og at det var godt synlig i skuespillernes ansikter. Det løste seg når han satte spilleren i en modus TV'n/Pj hans kunne håndtere, 1080i.

Det er ikke det samme som enkelte andre har opplevd, at et frame detter ut ca. hvert 40. sekund. Det er en ting som man må følge godt med i sakte panoreringer eller rulletekst for å oppdage. Og når man har oppdaget det, så, ja da titter man sikkert bare mere etter det. Og så irriterer man seg og poster her. OG Det er godt forståelig det. Men det er ikke de samme som han som løste med å sette spilleren i en oppløsning støttet av TV'n.

Men når det er sagt, det funker fint hos meg i 1080p. Ser ikke noe napping så langt.

Likevel - Philips må fikse dette uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde i flere minutter og se etter denne hakkingen på min BDP9500 (som jeg fikk i januar) sammen med Pioneer LX5090 på rulletekst i District 9 og den var helt fraværende. Er det mulig at det kun skjer med enkelte skjermer/projektorer?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gralle
    Prøvde i flere minutter og se etter denne hakkingen på min BDP9500 (som jeg fikk i januar) sammen med Pioneer LX5090 på rulletekst i District 9 og den var helt fraværende. Er det mulig at det kun skjer med enkelte skjermer/projektorer?
    Det er mye vanskeligere å se hakkingen på en plasmaskjerm- jeg måtte anstrenge meg for å se hakkingen på min Panasonic 50" plasmaskjerm.

Tipper noe av årsaken ligger i hvordan teknologien til Plasma oppfører seg med bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync

Har nå endelig bestemt meg for å kjøpe denne spilleren, men så går jeg inn på denne tråden og leser om lipsync-problemet..

Nå har ikke jeg HDMI på forsterkeren min, men jeg har 7 kanals analog inn, og jeg har mulighet for å stille delay.

Er lipsync-problemet ALLTID at bildet henger etter lyden, eller hender det at lyden er forsinket?

Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •