Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 410
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, takk Potetgullmannen!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe Philips kommer med en løsning snart, men ut i fra det svaret jeg har fått fra Customer support har jeg ikke tenkt å holde pusten.

Hei igjen!

Om din BDP9500 fungerer fint med andre ting (du nevnte en Sharp TV) er det nok ikke noe feil på spilleren, det høres mer ut som et kompabilitetsproblem.

Vi håper at dette har vært til hjelp. Ved flere spørsmål om denne saken, vennligst oppgi referanse:

Med vennlig hilsen,

Philips Kundetjeneste

Her er det tydelig at Philips ikke i det hele tatt skjønner problemet....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Vi får håpe Philips kommer med en løsning snart, men ut i fra det svaret jeg har fått fra Customer support har jeg ikke tenkt å holde pusten.

Hei igjen!

Om din BDP9500 fungerer fint med andre ting (du nevnte en Sharp TV) er det nok ikke noe feil på spilleren, det høres mer ut som et kompabilitetsproblem.

Vi håper at dette har vært til hjelp. Ved flere spørsmål om denne saken, vennligst oppgi referanse:

Med vennlig hilsen,

Philips Kundetjeneste

Nei.. De er nok livredde for å tape kunder så lenge det tar før problemet blir fikset, er igrunnen ganske merkelig at det skal ta så lang tid å løse noe som (for meg) virker som et enkelt problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nei.. De er nok livredde for å tape kunder så lenge det tar før problemet blir fikset, er igrunnen ganske merkelig at det skal ta så lang tid å løse noe som (for meg) virker som et enkelt problem.
    Ja, det lyder desværre som et standard svar fra et "kundeservice" center der ikke helt ved hvad de snakker om.

Der står forresten mere om problemet her:
    Der Philips BDP 9500 Thread - HD Player - Beisammen.de

Det lader til at der skulle komme en løsningen inden for de næste par måneder.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng

Hei igjen!

Med vennlig hilsen,

Philips Kundetjeneste

Dette er et blueprint av svaret jeg fikk (untatt det med Sharp TV'n) helt til jeg fikk forklart at jeg så fenomenet når jeg koblet den opp mot en samsung 7070, da var konklusjonen at det kunne være en feil på spilleren. Deres "løsning" på problemet var at jeg skulle kontakte selger (Elkjøp) og forklare situasjonen for deretter sende den inn til et serviceverksted (Elkjøp)for feilsøking.
    Ser for meg scenariet....de kobler opp spilleren til en liten TV og setter i gang en film "oj..spiller jo filmen denne"...setter på en ny film "virker denne også", og konklusjonen blir at det ikke er noe galt med spilleren.
    Jeg sitter igjen med en regning på frakt tur/retur + 1 times arbeid for feilsøking.

Har ikke fått et eneste direkte svar på mine spørmål bare svada....blir ikke mer Philips på meg når de viser så liten interesse for kundene sine, spesielt med tanke på at problemet er rapportert både her og i utlandet.:evil:

Har etterhvert sett ca. 20 BD filmer på spilleren og på tre av de
    (Terminator Salvation, Tell no one og Bronson) kunne jeg ikke se hakkingen selv ikke på rulleteksten.:???:

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr00
    Ja, det lyder desværre som et standard svar fra et "kundeservice" center der ikke helt ved hvad de snakker om.

Der står forresten mere om problemet her:
    Der Philips BDP 9500 Thread - HD Player - Beisammen.de

Det lader til at der skulle komme en løsningen inden for de næste par måneder.
    hmm...jeg øyner fortsatt et håp.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    hmm...jeg øyner fortsatt et håp.
    Har fått et tips om februar.. Vi får se...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et tips om februar.. Vi får se...
    Er noe seriøst galt... og merkelig at Philips support enten later som ingenting eller overhodet ikke aner hva dette dreier som...

I dag sjekket jeg litt igjen... Satt maskina i Native (HDMI modus) og putta inn en DVD-skive sone 2. Og joda, det ble 576i ut i følge projektoren. Tok ut skiva, lot den stå i native modus - dytta inn en BD-film - og projektoren rapporterte 1920x1080 i 23.98hz da menyene spratt opp. Altså ikke helt 23.976hz som egentlig er det korrekte (som projektoren rapporterer fra andre spillere med BD-film). Men ok, ganske nærme. Og så gikk jeg ut av menyen - dvs jeg starta filmen... og vips... tilbake til 24hz eksakt.

Det kan umulig være riktig måte å gjøre tingene på.

Når det er sagt - har fortsatt til gode å merke noe hakking fra Mitsubishi HC 7000 sammen med Philips BD 9500 da. Men ting funker neppe helt som det skal...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut lenke til de som ønsker å være tidlig ute med å finne ut om firmware er på vei
    24hz problemet dreier seg jo om mange spiller modeller å kanskje modeller som snart er 1 år gamle eller eldre får det før 9500 så om det skjer noe er nettsiden et sted der man fort vil oppdage at ny firmware er på vei

(nå er det jo slik at de har lovet firmware til 24hz problem til andre modeller for mange mnd siden men har ikke kommet med noen ennå)

Index of /files/b

direkte til 9500
    Index of /files/b/bdp9500_12
    14-Dec-2009 var siste firmware

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FTP? URLen du henviser til bruker HTTP protokollen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    FTP? URLen du henviser til bruker HTTP protokollen
    Ja ja er rettet

er vel ikke mange dagene til
    Phillips BDP5110
    Phillips BDP5320
    Phillips BDP7320
    kommer i salg å skal bli spennende å se om de fortsatt kjører 24hz videre

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hvilket kan tyde på at det rett og slett ikke finnes noen løsning på det, og så prøver de å tåkelegge hele problemstillingen i håp om å nå salgsbudsjettet før boblen sprekker ;-) De har i hvert fall tapt meg som kunde. Takk til deg tklev for nyttig info! Selv om dette desverre (og forståelig nok) har vært en stor skuffelse, har du tross alt bidratt til at andre ikke kommer i samme situasjon. Jeg vurderte å bytte min BD55 mot Philipsen etter å ha lest testen i HK, og mange positive brukeromtaler. Nå står valget mellom en BDP5000, evt en BDP 760 og en dedikert CD-spiller.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Nå står valget mellom en BDP5000, evt en BDP 760 og en dedikert CD-spiller.
    Ville da uten tvil valgt 9500 fremfor 5000 selv ved problemer med 9500

Vil tro behovet er større for dedikert cd spiller i tillegg til BDP5000 (analogt ut)
    (5000 og 3000 er nesten samme spiller der stort sett eneste forskjell er 5000 har USB)

Sony BDP 760 er langt bedre spiller en en middels Phillips

Dedikert CD spiller må vel være for å overgå DAC i RXV3800 ?
    for ellers ser jeg liten grunn til å ha flere avspillere som gjør samme jobb

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ville da uten tvil valgt 9500 fremfor 5000 selv ved problemer med 9500
    Jeg ville etter all sannsynlighet opplevd dette på samme måte som tklev og hoffa, og for meg blir derfor hakkingen fra en 9500 en større ulempe enn den eventuelle forskjellen i billedkvalitet ift 760/5000 etter tweak på mitt oppsett. Dessuten vil jeg både av prinsipp og i solidaritet med dem her på forumet som har opplevd problemet, ikke støtte en produsent som ikke tar ansvar for sine feil. 760 har også fått mye god omtale, og vil nok være det beste kompromisset for meg inntil neste oppgradering.

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Dedikert CD spiller må vel være for å overgå DAC i RXV3800 ?
    for ellers ser jeg liten grunn til å ha flere avspillere som gjør samme jobb
    Dette blir helt OT, men mitt utgangspunkt er at en mellomklasse CD-spiller på analog ut vil gi bedre lyd til musikklytting, enn gjennom HDMI fra f.eks en 760 via DAC på min 3800. Samtidig går utviklingen av BD-spillere mye raskere enn for dedikerte CD-spillere. En spiller som er like bra til film som musikk blir etter mitt syn altfor dyr å skifte hver gang hjemmekino-kjertelen hovner opp. En kombinert løsning vil derfor fungere best for min del. Kunne være interessant å høre andres oppfatninger/erfaringer med dette, men da i en egen tråd selvsagt :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Jeg ville etter all sannsynlighet opplevd dette på samme måte som tklev og hoffa, og for meg blir derfor hakkingen fra en 9500 en større ulempe enn den eventuelle forskjellen i billedkvalitet ift 760/5000 etter tweak på mitt oppsett.
    Hakkingen gjelder på alle Philips sine BD modeller, så jeg vil ikke anbefale å kjøpe en "rimeligere" Philips modell. 9500 er en topp modell, den gjør ting veldig bra når den fungerer som den skal, men i mitt oppsett er den uaktuell med dagens feil.

Til Philips evt. får rettet opp i feilen så er iallefall jeg veldig fornøyd med min Oppo spiller. Skal selvsagt kjøre noen direkte sammenligninger så snart Philips får ut oppdateringen så jeg får sammenlignet dem mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne. Men jeg lurer på om noen har divx erfaringer på den.
    Jeg har i dag Panasonic BDP 35 og der klarer jeg ikke å spille divx.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne. Men jeg lurer på om noen har divx erfaringer på den.
    Jeg har i dag Panasonic BDP 35 og der klarer jeg ikke å spille divx.
    Litt info:
    http://www.ifa.philips.com/download/...dp9500_eng.pdf

DivX Ultra Certified
    With DivX support, you are able to enjoy DivX encoded videos in the comfort of your living room. The DivX media format is an MPEG4-based video compression technology that enables you to save large files like movies, trailers and music videos on media like CD-R/RW, and DVD recordable discs. DivX Ultra combines DivX playback with great features like integrated subtitles, multiple audio languages, multiple tracks and menus into one convenient file format.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med min 9500, den tok akkurat kvelden under dances with wolves.
    Menyen lyser fremdeles touch knappene ved display, med den vil ikke løse ut disc eller spille av.

Noen som har hørt noe om dette? Finnes det noe fix?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A-H
    Har problemer med min 9500, den tok akkurat kvelden under dances with wolves.
    Menyen lyser fremdeles touch knappene ved display, med den vil ikke løse ut disc eller spille av.

Noen som har hørt noe om dette? Finnes det noe fix?
    Har du testet å ta ut strømpluggen og sette den inn igjen? Er iallefall en nødløsning om alt annet svikter..

Ikke hørt om den feilen der nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd en automatisk SW oppgradering? Har versjon 1.04 og når jeg ber den se etter ny oppdatering melder den at det finnes en nyere versjon. Laster ned og innstalerer denne men versjonen er den samme etterpå...

Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •