Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 21 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 410
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Min foreløpige konklusjon er iallefall at jeg ikke klarer å se noen målbar forskjell på bildet mellom PS3 og Oppo. Skal bli spennende å få testet noen relle filmsekvenser mellom de to, og ikke minst Philipsen. Tar gjerne imot tips på filmsekvenser hvor folk mener de ser forskjell i kvalitet mellom Oppo/PS3/Philips etc.!

Test-discen som fulgte med Oppo spilleren var veldig nyttig, fikk kalibrert brightness og contrast nivå korrekt, og fikk endelig bekreftet at PS3 ikke står noe tilbake for Oppo på sortnivå. Måtte faktisk justere kontrast og brightness nivået noe, da jeg oppdaget at jeg hadde stilt kontrast litt for høyt slik at den kuttet i peak (toppene av hvitt og RGB fargene). Brightness ble også justert 1 hakk opp.

Dette er kun førsteintrykkene mine, og skal prøve å oppdatere disse etterhvert som jeg finner filmsekvenser jeg kan A/B teste på også..
    Et tankekors at PS3 fremdeles er så god på BD bilder i forhold til brenn nye standalone avspillere. Nå er dette bare en foreløpig test, men likevel er ikke forskjellene helt åpenbare - som man kunne forvente og tro.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg en Panasonic DMP-BD35, Det jeg ikke liker med den er et tydelig "skifte" av spor i hver film 1 gang midt inni. I tillegg så starter den for eksempel ikke på samme sted når man skrur av spilleren. Hvordan er denne Philipsen på de punktene?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    I dag har jeg en Panasonic DMP-BD35, Det jeg ikke liker med den er et tydelig "skifte" av spor i hver film 1 gang midt inni. I tillegg så starter den for eksempel ikke på samme sted når man skrur av spilleren. Hvordan er denne Philipsen på de punktene?
    Ikke antydning til sporskifte på Philipsen som jeg har sett, og så lenge filmen støtter resume playback så fungerer det utmerket på Philipsen!

Hadde bare Philips klart å fikse 24fps playback på korrekt måte så hadde dette vært en suverent bra spiller.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Et tankekors at PS3 fremdeles er så god på BD bilder i forhold til brenn nye standalone avspillere. Nå er dette bare en foreløpig test, men likevel er ikke forskjellene helt åpenbare - som man kunne forvente og tro.
    Personlig synes ikke jeg det er et tankekors, Blu-Ray er et digital format, og det eneste PS3 behøver å gjøre er å dekode bilde og lyd og sende dette rått til receiveren. Med tanke på at prosessorkraften som sitter i PS3, og alle ingenørene som sitter og programmer oppdateringene til PS3 så er jeg mer imponert over at andre klarer å lage like bra spillere. Husk at også alle Blu-ray filmen er *nødt* til å testes ut på en PS3, da PS3 har den desidert størse andellen av spillere.. Jeg har enda til gode å oppleve at PS3ene mine ikke har klart å avspille en film, men har hatt plenty problemer med de diverse standalone spillerne jeg har testet.. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up ps3

prøv istid 2 på ps3 mot en god bd spiller

ps3n blir aldri brukt som en bd spiller her etter dette...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hilti

Okey, takk. Det skal jeg gjøre. Noen spesielle scener du vil anbefale? Hva skal jeg se etter?

Edit: Nå har jeg sjekket min versjon av Istid 2, og jeg kan ikke se noe galt med den. Versjonen jeg testet var Sone A (USA), kan jo hende det har noe å si.. PS3 kan jo også være feilinstilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool istid 2

bilde kvaliteten... ps3n sliter med denne filmen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilde kvaliteten... ps3n sliter med denne filmen
    På hvilken måte? Hva legger du merke til?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAKKING SAKEN.

Svar fra Philips backup-support.

Sitat: "The player should play all bluray discs. 24Hz (or as he says 23.976Hz to be precise) is a standard playback frequency for Bluray. Does it affect all discs or just the one's listed? If all discs, then it is maybe a fault."

Veit ikke om jeg ble noe klokere jeg:???:

Har selfølgelig svart tilbake.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    HAKKING SAKEN.

Svar fra Philips backup-support.

Sitat: "The player should play all bluray discs. 24Hz (or as he says 23.976Hz to be precise) is a standard playback frequency for Bluray. Does it affect all discs or just the one's listed? If all discs, then it is maybe a fault."

Veit ikke om jeg ble noe klokere jeg:???:

Har selfølgelig svart tilbake.
    Vet de virkelig ikke at det er forskjell på 24hz og 23.976hz? Utrolig.. Dersom spilleren ikke velger å sende ut i samme frekvens som filmen er lagret i så er det umulig å unngå å få feil/hakking. 24Hz skal kun brukes på de få filmene som ligger lagret som 24Hz, for de aller fleste filmer så vil det jo være 23.976hz som gjelder.

Vi får bare fortsette å mase, men jeg synes det er merkelig at dette ikke er løst for lenge siden. Trodde Philips var en kvalitetsleveradør jeg.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke si slikt uten å si noe om hvilke innstillinger som er brukt på PS3, det kan være litt villedende synest jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Ikke si slikt uten å si noe om hvilke innstillinger som er brukt på PS3, det kan være litt villedende synest jeg.
    Enig i dette.. Var derfor jeg spurte hva det var jeg skulle se etter, nå har jeg testet med min egen versjon av Istid, og kan ikke finne noe som skulle tilsi at denne skulle være dårligere på PS3. Problemet med slike uttalelser som "Hilti" kommer med er jo at det er uten begrunnelse, da blir det håpløst å gjøre egne sammenligninger. Jeg har enda tilgode å se kvalitetsforskjeller i bilde på Blu-Ray så lenge at:
    A) Kunstig bildemanipulering ikke tas hensyn til.
    B) Kilde og fremviser er kalibrert riktig mot hverandre.
    C) At spiller klarer å sende ut 24 fps på korrekt måte (Grr->Philips)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet de virkelig ikke at det er forskjell på 24hz og 23.976hz? Utrolig.. Dersom spilleren ikke velger å sende ut i samme frekvens som filmen er lagret i så er det umulig å unngå å få feil/hakking. 24Hz skal kun brukes på de få filmene som ligger lagret som 24Hz, for de aller fleste filmer så vil det jo være 23.976hz som gjelder.

Vi får bare fortsette å mase, men jeg synes det er merkelig at dette ikke er løst for lenge siden. Trodde Philips var en kvalitetsleveradør jeg.
    Ja utrolig:roll: ...men er litt usikker hvordan jeg skal tolke svaret. får se hvilke svar jeg får neste gang.
    Har linket denne tråden til Philips support Norge.

Har noen av dere andre som har feilrapportert denne spilleren hørt noe?

Vi får som sakt bare fortsette å mase.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Ja utrolig:roll: ...men er litt usikker hvordan jeg skal tolke svaret. får se hvilke svar jeg får neste gang.
    Har linket denne tråden til Philips support Norge.

Har noen av dere andre som har feilrapportert denne spilleren hørt noe?

Vi får som sakt bare fortsette å mase.
    Det som er sikkert er at dette er en feil som gjelder de aller fleste av Philips sine Blu-Ray modeller, både amerikanske og europeiske (se de trådene jeg linket til). Jeg også refererte til denne tråden i mitt svar, men jeg har ikke hørt noe mer etter det.. Har heller ikke fått noe svar fra "back-up" support.. Litt fristet å lage en egen tråd om dette evnet, for det ser jo absolutt ut som om dette er en feil som går over hele linjen til Philips.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en tråd som bekrefter at Philips spillere generelt sliter med feil sending av 23.976 materiale:
    Philips BDP7300 Region A Blu-ray Player - Will Move Subtitles - AVS Forum

Flere tråder:
    Philips BDP3000 - Stutter not Judder - Blu-ray help please - AVForums.com

NEW Philips BDP3000 Blu Ray Player - Page 6 - boards.ie

What Hi-Fi? Sound and Vision - Phillips BDP3000

Philips BDP3000 Blu-Ray player now £97 at Asda - AVForums.com

Hmm.. Ser ut som om problemet kan gjelder alle Philips sine modeller.. :-( Noe som tyder veldig dårlig for at det skal bli fikset snart.. :-((
    Dette innlegget må refreshes....
    Har lest litt i desse linkene og dette er interessant.....akkurat som jeg opplever det på min 9500.
    Hvis dette er et gjennomgående problem hvorfor har ikke philips gjort noe med det:???:. dette lover ikke godt....

Philips support fikk jeg raskt svar fra, men deres backup-support måtte jeg purre på via Philips support i Norge.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips BDP3000 - Stutter not Judder - Blu-ray help please - Page 2 - AVForums.com

Oi! Kanskje noe skjer?

I reported the 24p issue to Philips customer support, here's their reply:

"With regards to your query I can inform you that we are currently looking in to this issue and are currently in the process of arranging a fix for this, and hence I have referred you case to the relevant department for an effective solution on this issue."

At least, they seem to be aware of the problem.
    Yesterday, 3:28 PM #27 (permalink) marlboro_man
    Member

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover egentlig veldig bra, men de bør jo få ut fingeren hvis dette kan fikses med ny firmware...
    Synd de ikke kan innrømme problemet (hvis det finnes!) til alle som har kontakt med de, slik at en kan unngå svada svar fra support og følgende synsing/rykter fra publikum.
    Godt å vite at det ikke bare her på berget vi opplever dette.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke sett dette på min BDP9500, men setter likevel pris på om det kommer en løsning på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål, har prøvd å finne i tråden, men fant ikke noe:
    Blir denne sonefri kun på DVD eller også på BD med "oppskriften" med fjernkontrollen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Kjapt spørsmål, har prøvd å finne i tråden, men fant ikke noe:
    Blir denne sonefri kun på DVD eller også på BD med "oppskriften" med fjernkontrollen?
    Joda, står i tråden. Men for eventuelle nye sjåerar: Den bli KUN sonefrie på DVD-delen. Dessverre.

Side 12 av 21 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •