Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 410
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Snodig, for dette er det samme som jeg opplevde også. Første gangen jeg satte spilleren til "native" så fløt plutselig bildet 100% flytende, men så skulle jeg se en film litt seinere og da hakket det igjen. Dette skrev jeg faktisk tidligere i tråden, trodde jeg hadde løst problemet ved å sette den til native, men oppdaget at hakkingen var tilbake en dag eller no' sånt seinere.. Kan det være mulig å fremprovosere dette igjen? Kanskje ved å resette tilbake til 1080p24 og så tilbake til Source.. hmm..

PS: Må uansett bare berolige folk at det ikke er snakk om en hakking som de fleste vil legge merke til, du må nesten trene opp øyet ditt for å legge merke til det.. Desverre har jeg nå fått såpass mye trening at jeg nå legger merke til det hele tiden..

Jeg prøvde i hele går kveld å få den til å melde 23.96 igjen med forskjellige filmer og alle tenkelige instillinger, men uten hell. Dette er utrolig rart og irriterende. Jeg håper Produsenten fikser dette. Det holder for meg om Philips anerkjenner problemet og sier at de kommer til å fikse det før eller senere med en firmware update. Jeg kan leve med det lenge, bare jeg vet at det jobbes med saken...

Newcomer Elektronet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! (tklev: takk for tipset) "Planet Earth" er 1080i/50Hz mens
    amerikansk produsert 1080i som regel er 60Hz. Og det hakker jo ikke.

Så i går var det tid for mer titting med PS3 innkoblet. Panorering
    finnes det plenty av i "Australia" så jeg satte meg ned og stirret
    en times tid. Klarte ikke se det. Ble derfor litt utålmodig og hoppet
    til rulleteksten. Da så jeg det, men ikke så markert som
    på "Quantum of Solace". Ingen hakking på PS3 (som ventet).

Så en titt i HDMI-spec (v1.2). Side 69:
    "Detailed timing is found in EIA/CEA-861B"
    og så, listet under "Secondary Video Format Timings":
    - 1920x1080p @ 23.98/24Hz

I EIA/CEA-861B side 46 beskriver i kapittel
    4.21 1920X1080p @ 23.97/24 Hz (Format 32)

Diagrammene har bare timing relativt til kokke så det var ikke mer
    info å hente der.

Betydningen av 23.98/24Hz (HDMI) og 23.97/24Hz (EIA/CEA-861B) finner
    jeg ikke mer info om (har ikke finlest spec'ene) og slik jeg tolker
    det så ville jeg regnet med at TV/prosjektor skulle kunne tolerere en viss variasjon. Men jeg finner ingen videre forklaring på hva de mener med "23.97/24". Kanskje kan man grave litt i EDID-info for å se om det fra TV finnes mulighet for å oppgi desimaler. Hvis ikke er det lett å skylde på TV/projector.

Men siden vi ønsker samme hastighet som er benyttet ved innspillingen så
    burde man (Philips) grave mer i standard for slikt utstyr kanskje før man setter
    i gang å lage en avspiller.

Uansett så er mine øyne/hjerne/TV ikke i stand til å se dette i filmscener (så langt) og spilleren har veldig klart bilde og er lett og rask å bruke så jeg beholder den. Andre spillere har sikkert andre problemer siden alle spillere etterhvert er fulle av avansert "halvferdig" FW.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elektronet
    Uansett så er mine øyne/hjerne/TV ikke i stand til å se dette i filmscener (så langt) og spilleren har veldig klart bilde og er lett og rask å bruke så jeg beholder den. Andre spillere har sikkert andre problemer siden alle spillere etterhvert er fulle av avansert "halvferdig" FW.
    Det *er* vanskelig å se det i filmsekvenser, har en kammerat som gjorde meg oppmerksom på det, og nå legger jeg (desverre) merke til det ganske ofte.. Nå har vel også jeg et høyere enn snittet stort lerrett, så det er nok noe enklere for meg å legge merke til det. Prosjektøren har jo også ekstremt gode panoreringsegenskaper, kanskje det henger sammen også.. (Viser 24 fps i 96fps)..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også fått testet det hos min kompis, han har en JVC HD-100, han har også *tydelig* hakking hvert 42nde sekund.. Ingen tvil om at dette ikke har noe med utstyret mitt å gjøre, det er Philips spilleren som ikke klarer å behandle 23.978 film på korrekt måte. Greit å få det bekreftet at det ikke bare vare øynene mine som spilte meg et puss.

Fikk svar ifra Philips support i dag, de skulle sende meldingen min videre til "backup-support". Skal bli spennende å se hva de kommer frem til.. Håper jo de får løst det med en firmware upgrade, men det er iallefall helt uaktuelt å bruke den til film her i gården.. Utrolig irriterende, da spilleren ellers er veldig bra.. Hakkingen på JVCen var (om mulig) enda mer tydelig enn på min Sony prosjektør.

Burde være hevet over enhver tvil nå at dette er et problem som gjelder hele produktlinjen, det eneste jeg synes er merkelig at det virker som om dette problemet ikke har blitt lagt merke til enda på resten av nettet. Har jo forsøkt å google litt uten å finne noe om det..

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første BDP9500 hadde også synlig hakking ca en gang i minuttet. Fikk byttet denne (er vistnok en feil på de aller tidligste modellene). Har nå 2 stk BDP9500 uten hakking. Tror denne feilen medførte at spilleren ble forsinket.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Min første BDP9500 hadde også synlig hakking ca en gang i minuttet. Fikk byttet denne (er vistnok en feil på de aller tidligste modellene). Har nå 2 stk BDP9500 uten hakking. Tror denne feilen medførte at spilleren ble forsinket.
    Hmm.. Så jeg må bytte inn spilleren? Hvem snakket du med for å få den byttet? Hvorfor er ikke dette et kjent problem hos Philips support?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående lipsyncproblemene ser det ut til å bli i bra hvis man kjører 60 feet distance på alle kanaler. Men det utrolig at spilleren ikke fikser dette på egen hånd.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    I likhet med tklev, så fikk ikke jeg heller info av philips support om kjennskap til dette problemet.
    Nå er jeg på min første purring på "backup-support" for å få et svar...dette er for dårlig PHILIPS.

Og hakkingen fortsetter...min kone reagerer også på den ugjevne bildeflyten og hun er ikke kresen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er veldig nyttig for mange brukere her på forumet. For kan en klare å legge et samlet press på Philips slik at de implementerer en licp-sync-funksjon + en slags "source direct out" funksjon på denne spilleren, så må den vel bli en skikkelig bestseller og helt uslåelig til prisen?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Denne tråden er veldig nyttig for mange brukere her på forumet. For kan en klare å legge et samlet press på Philips slik at de implementerer en licp-sync-funksjon + en slags "source direct out" funksjon på denne spilleren, så må den vel bli en skikkelig bestseller og helt uslåelig til prisen?
    Nja.. Oppo 83.. Sonefri både på Blu-Ray og DVD, spiller DVD Audio og SACD. Har mulighet for subtitle shift, 100-240V power supply. Streaming av Blu-Ray filer via nettverk++.. Er ganske sikker på at denne i det minste kan konkurrere på features i forhold til prisen(spesielt hvis en handler på E-bay). Skal bli spennende å se hvor kjapp den er i forhold, for det er den tingen jeg er mest imponert over Philipsen.

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Uansett, Philipsen er veldig bra den, men vil bare påpeke at den ikke er uten konkurranse. Skal du kjøpe en spiller her i Norge så er den vel blandt de beste ja..

Newcomer Elektronet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen blir noe klokere av denne artikkelen så forklarer det litt mer rundt temaet 23.976/24Hz og
    videre at 23.976 er noe som stammer fra NTSC-kringkasting mens film opprinnelig er 24Hz.
    Television Standards - PAL to NTSC - DVDs and MPEG-2
    Se tabell "en side ned" hvor BD og DVD er oppført med 24Hz.

At det da er hver 1000de frame som bir vist 2 ganger stemmer i allefall med resonnementet i artiklen.
    Og virkeligheten var egentlig 24Hz.

Så var det å få vist det fram uten hakking da...
    Ser ut som om bransjen har problem med å håndtere denne (ene) promillen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elektronet
    At det da er hver 1000de frame som bir vist 2 ganger stemmer i allefall med resonnementet i artiklen.
    Og virkeligheten var egentlig 24Hz.

Så var det å få vist det fram uten hakking da...
    Ser ut som om bransjen har problem med å håndtere denne (ene) promillen.
    Nja.. De aller fleste har jo fått det til, den eneste måten å løse det på er ved å sende ut korrekt framrate i henhold til hva som er lagret på platen.

Uansett, har sendt klage videre til Philips, og de sendere forespørselen videre til "backup support", så får vi se hvor lang tid det tar før de finner ut at de har gjort en brøler.. De mente at en firmware oppgradering skal fikse problemet, men da synes jeg det er veldig rart at en her på forumet rapporterer at han har 1 spiller med hakking, og 2 nye som ikke har hakking.. Jaja.. Får Oppo spilleren min i dag, så for min del er det ikke noe hastverk om Philips fikser det, er mest skuffet over at det jeg trodde skulle være "markedets beste blu-ray spiller" i henhold til noen tester faktisk viser seg å ha en såpass grunnleggende feil. Tydelig at magasinene bør se over test-rutinene sine..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får Oppo spilleren min i dag, så for min del er det ikke noe hastverk om Philips fikser det, er mest skuffet over at det jeg trodde skulle være "markedets beste blu-ray spiller" i henhold til noen tester faktisk viser seg å ha en såpass grunnleggende feil. Tydelig at magasinene bør se over test-rutinene sine..
    Det hadde vært fint med en tilbakemelding på hvordan du vurderer disse to "topp-spillerne" i forhold til hverandre.....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det hadde vært fint med en tilbakemelding på hvordan du vurderer disse to "topp-spillerne" i forhold til hverandre.....
    Ja, det kan jeg godt gjøre.. Nå er desverre ikke Philipsen koblet opp i anlegget mitt i kveld, men kjørte litt A/B testing mellom PS3 og Oppo. Philips har jeg testet tidligere, og regner med at bildemessig er den på høyde med Oppo (foruten at den hakker på filmer). Skal selvsagt kjøre A/B testing mellom Philips og Oppo også, men tar det for øyeblikket for gitt at disse er på samme nivå.

Sammenligning PS3, Philips og Oppo BD-83:
    Respons, fjernkontroll: Oppo har litt treig reaksjonstid, Philips virker noe bedre. PS3 er best. (Helt sikkert pga. at den benytter Bluetooth og håndkontroller)
    Justering av bilde og lyd: Mer avansert mulighet for å justere bilde og lyd på Oppo, Philips kommer på nr. 2 og PS3 kommer sist. (PS: I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig med bilde forbedringer i spiller.)
    Responstid/oppstart av Blu-Ray: Philips og PS3 virker noe kjappere enn Oppo.
    Dimming: Oppo har kun ett lys som ikke blir dimmet, lett å skjule med maskeringstape, PS3 har 2 lys som må skjules med tape. Philips har ikke mulighet til å slå av displayet.
    Oppgradering av firmware: Alle 3 kan oppdateres via nettverk. Oppo og PS3 virker å ha hyppigere oppgraderinger enn Philips så langt. Virket også kjappere å oppgradere firmware på Oppo.
    24 fps: PS3 og Oppo passerer denne testen, min Philips hakker.
    Flytting av tekst: Oppo og Philips fikser dette, PS3 gjør det ikke..
    Stillegående. Både Oppo og Philips er tilnærmet lydløs.. PS3 bråker noe..
    SACD og DVD Audio: Philips støtter det ikke. PS3 støtter Sacd, Oppo støtter alle 3. Har ikke testet kvalitet.
    Byggekvalitet: Oppo virker tyngre og mer solid utseendemessig, men Oppo sin disctray virket noe plastikkaktig. Philips har en finere/enklere finish i front. PS3 "classic" har forsåvidt godkjent utseende, men ikke akkurat praktisk i et rack..
    Fjernkontroll/belysning: Oppo har lys på alle knapper. Philips sin fjernkontroll mangler knapper med lys.. PS3 har heller ikke lys, men for meg som har vent meg til å bruke fjernkontrollen så sitter knappene i fingrene..

Jeg forutsetter nå altså at det ikke er noen bildemessig forskjell mellom Oppo og Philips, jeg har heller ikke sett på noen hele filmer på Oppoen, og heller ikke kjørt A/B tester på film mellom Oppo og Philips så jeg vil på ingen måte utelukket at Philips kan ha positive egenskaper som ikke har blitt nevnt her. Personlig er det de praktisk/lett målbare egenskapene som er viktig, så for meg ser Oppo ut til å være den beste spilleren til mitt bruk. Skulle Philips få ordnet 24fps, så skal jeg selvsagt vurdere den igjen. Kanskje har den noen fordeler bildemessing som jeg pr. dags dato ikke er klar over. Min foreløpige konklusjon er iallefall at jeg ikke klarer å se noen målbar forskjell på bildet mellom PS3 og Oppo. Skal bli spennende å få testet noen relle filmsekvenser mellom de to, og ikke minst Philipsen. Tar gjerne imot tips på filmsekvenser hvor folk mener de ser forskjell i kvalitet mellom Oppo/PS3/Philips etc.!

Test-discen som fulgte med Oppo spilleren var veldig nyttig, fikk kalibrert brightness og contrast nivå korrekt, og fikk endelig bekreftet at PS3 ikke står noe tilbake for Oppo på sortnivå. Måtte faktisk justere kontrast og brightness nivået noe, da jeg oppdaget at jeg hadde stilt kontrast litt for høyt slik at den kuttet i peak (toppene av hvitt og RGB fargene). Brightness ble også justert 1 hakk opp.

Dette er kun førsteintrykkene mine, og skal prøve å oppdatere disse etterhvert som jeg finner filmsekvenser jeg kan A/B teste på også..

Edit: Veldig viktig pluss for Philipsen, den støtter Bravia link. Noe som gjør at det er mulig å styre spilleren via fjernkontrollen til TVen/prosjektøren (noe jeg syntes var utrolig praktisk når jeg brukte Philips spilleren i lag med min nye Sony prosjektør.) Veldig praktisk å kunne forholde seg til en fjernkontroll mindre til "vanlige" oppgaver.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Philipsens hurtighet er etter mitt syn et vektig argument, og bør tillegges STOR vekt etter mitt syn...

At bildeforbedring ikke er av betydning vil jeg også si meg uenig i, og er også det argumentet som jo Philipsen scorer sterkest på (siste generasjon Qdeo, første gen. står i Sony 5000ES). Støyreduksjon av HD-video er etter mitt syn ofte svært viktig, og ettersom HQV-chippen som sitter i de fleste projektorer av litt kvalitet tross alt mangler dette er en såpass god støyreduksjonskrets som Qdeo-chippen representerer også et vesentlig argument i retning av denne spilleren vs. de meste annet...

Når det gjelder den rapporterte hakkingen har ikke jeg klart å se noe til den, men jeg skal nititte igjen for å se om det kan være noe...!

Personlig synes jeg 9500en, da spesielt når prisen på den er som den er om dagen, er en "hands down" vinner i dagens marked, og ble ikke mindre overbevist når jeg leste din omtale, tklev. Samtidig vektlegger en jo gjerne ulike aspekter; jeg bryr meg f.eks. ikke om SACD og DVD-audio, men er veldig opptatt av det bildemessige og selvsagt responsen/hurtigheten...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder den rapporterte hakkingen har ikke jeg klart å se noe til den, men jeg skal nititte igjen for å se om det kan være noe...!
    Hmm.. Har du testet på en prosjektør? Opplever at det er vesentlig enklere å se på dem. Rulletekst er det vanligvis ganske lett å se på.. På den test-discen som følger med Oppoen så er det også med noen 24fps sekvenser som sikkert også kan brukes.

Hadde jo vært intr. å vite hvor tidlig du fikk den spilleren din, og hvorvidt den hører til det tidlige partier som det kan virke som spilleren min hører til. Det er vel 4 stykk her i tråden som har bekreftet hakking på spilleren, så det er iallefall ingen tvil om at problemet er der, spørsmålet er om det gjelder alle spillere, eller om de har fikset det på de nyeste modellene (noe som skulle tyde på at spillere *med* hakking må byttes inn til ny modell).

Veldig synd at ikke flere produsenter av prosjektører/TVer opplyser om de får inn 23.976 eller 24fps.. Hadde gjort det enklere å feilsøke.. Sony og JVC sine prosjektører viser 24fps uansett om de får 23.976 eller 24fps..

Når det gjelder hurtighet, PS3 og Philips er akkurat like raske.. Har ikke tatt tiden på Oppen enda, men virker relativt hurtig den også.

OBS: Du kan også spille spill på Oppene som du kan laste ned fra nettet! Og så er det mulig å streame filer fra det interne nettverket, ikke dumt for de som er intr. i slikt. Er ikke du litt opptatt av sånt da Lygren? (PS: Har ikke selv testet den funksjonaliteten, men så den lå inne da jeg oppgraderte firmwaren.)

OBS2: Oppoen er sonefri, både på DVD og Blu-Ray. Det er iallefall en stor pluss for Oppo vs. PS3 og Philips..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en tråd som bekrefter at Philips spillere generelt sliter med feil sending av 23.976 materiale:
    Philips BDP7300 Region A Blu-ray Player - Will Move Subtitles - AVS Forum

Flere tråder:
    Philips BDP3000 - Stutter not Judder - Blu-ray help please - AVForums.com

NEW Philips BDP3000 Blu Ray Player - Page 6 - boards.ie

What Hi-Fi? Sound and Vision - Phillips BDP3000

Philips BDP3000 Blu-Ray player now £97 at Asda - AVForums.com

Hmm.. Ser ut som om problemet kan gjelder alle Philips sine modeller.. :-( Noe som tyder veldig dårlig for at det skal bli fikset snart.. :-((

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    PS3 er definitivt ikke like rask på navigasjon som Philipsen, tenker du på selve loadingen av menyen da eller? Prøv å bytte fra en scene til en annen på en Blu-ray eller DVD på Philipsen, naviger fra film til meny og omvendt, så tror jeg du vil se at Philipsen stiller på et helt annen nivå enn PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ser ut som om problemet kan gjelder alle Philips sine modeller.. Noe som tyder veldig dårlig for at det skal bli fikset snart.. (
    Nei, egentlig motsatt! Dersom mange nok raporterer om denne feilen, så er sjansen større for at noe blir gjort fra ingeniørenes side enn en skarve klage fra nord.

Eller så synes jeg at det er veldig bra du har gjort oss oppmerksom på denne problematikken, selv om "problemet" ikke er like synlig for alle og enkelte heller ikke liker at det settes spørsmålstegn ved Philips`n. Jeg liker at du er kritisk, fordi mange tester er alt for overfladiske og gjennomgående positive (antall 6 og 5 florerer i testmagasinene...)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og så over til litt andre problemstillinger.
    Jeg har en Pioneer receiver VSX-Ax5avi som jeg bruker til surround. Dener nok litt for gammel til å takle den nye HD lyden. Oppsettet er at recieveren tar seg av bakkanaler samt sender fremre 2 kanaler ut til Lyngdorf tda 2200 og videre til BW 803d. Vinner jeg noe på å kobble meg på med analogutgangene til recieveren??

En annen ting;hvordan kan jeg lettvint få spilt av opptakene gjort med HD kamera? På Ps 3 tok den SD kortet i egen slott og den tok også redigerte opptak på flashdisk via USB. Ser ikke ut til at Philipsen greier å lese fra flashdisken og jeg har liten lyst til å bruke kameraet som avspiller.

Tips mottas m/takk!

Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •