Ny BD-spiller fra Philips, BDP9500 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 410
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Philips BDP9500 regnes altså for å være referansespilleren i klassen under kr. 10.000,- av Blu-Ray spillere.

Er det likevel så at bildet på Blu-Ray ikke er nevneverdig bedre enn "gamle" PS3?

Litt OT. Jeg forundres generelt over enkeltes vektlegginger på tester av Blu-Ray spillere. Analoge utganger og oppstartstid. Hvor mange prosent bruker egentlig analoge utganger i dag? 10 % kanskje? Vil tro andelen faktisk er mindre enn det, og blir mindre for hver dag. Om jeg må vente noen sekunder ekstra når jeg skal sette på en film, eller høre musikk for den saks skyld - det bryr meg svært lite. Jeg ville heller ønske meg en spiller der ressurser og penger ble til best mulig lyd og bilde over HDMI standarden, i stedet for en haug av utganger folk flest ikke bruker.
    Jo, i mine øyne er det nevneverdig bedre enn PS3. Og den støyer ikke så mye, og den er like kjapp eller kjappere enn PS3.

Denne tråden har tippet helt over i mine øyne. Merkelig hva som skjer fordi noen sliter med Sony projektoren sin.

Philips bdp 9500 spiller dvd og BD billedmessig bedre enn noen annen jeg har sett. Lyd via Bitstream funker som det skal til min Denon AVR 3808. Anmeldelsene som er postet i tråden tyder i samme vei.

Men viktigste er hva jeg ser selv.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Litt OT. Jeg forundres generelt over enkeltes vektlegginger på tester av Blu-Ray spillere.
    Er ikke lett å skjønne slike tester.

En dyr spiller nær ribbet for alt ekstra , antikk meny og tildels treg å bruke kan få kjempeomtale og stjerner og terningkast det lyser over ang utstyrsnivå , design osv.
    (hva pokker mener de med det når spilleren knapt av av på knapp)

En annen bra BD spiller kan få negativ omtale fordi den mangler multichannel analog utganger og minus i utstyr selv om den er spekket med muligheter

En annen som har multichannel utganger kan da få minus fordi den ikke støtter stream eller har wifi selv om spillere uten en eneste ekstrafunksjon ikke blir nevnt som negativt

Mest tullete er når feks Lyd og Bilde
    Person 1 i Lyd og Bilde kårer Panasonic DMP BD80 som et kupp og megabilder

Person 2 i Lyd og bilde tester Panasonic DMP BD60 i en annen senere test til minus her og der og langt fra bra bilde ..får middels karakter
    Spillerene er jo identiske med untak av 7.1 analog utganger på bd80
    Utrolig
    Tester er utrolig mye rart (nesten som eventyr)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Jo, i mine øyne er det nevneverdig bedre enn PS3. Og den støyer ikke så mye, og den er like kjapp eller kjappere enn PS3.

Denne tråden har tippet helt over i mine øyne. Merkelig hva som skjer fordi noen sliter med Sony projektoren sin.
    Beklager.. Men for meg er det viktig å informere om at denne spilleren har en defekt, hakking hvert 40ende sekund er et såpass stort problem at Philips er *nødt* til å få ordnet opp i dette. Denon hadde samme problemet på sin gamle top-of-the-line spiller, der løste de problemet med en firmware oppgradering. Håper Philips klarer det samme, forhåpentligvis uten at den må sendes inn til fabrikken for å bytte ut chippen.

Den klarer ikke å behandle 24fps korrekt, mulig dette ikke er viktig for deg, men dette vil være mer synlig i noen oppsett/med forskjell utstyr enn andre. Og det gjelder altså ikke kun Sony prosjektører, det gjelder også min Panasonic TV. Siden såpass mange andre rapporterer om samme problemet så velger jeg å tro at det er samme problemet med *alle* spillere, bare at ikke alle er like opptatt av jevne panoreringer.

PS: Har du utført en A/B test mellom PS3 og BDP9500? Har du sett om det faktisk er noen forskjell når du slår av bildebehandlingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Beklager.. Men for meg er det viktig å informere om at denne spilleren har en defekt, hakking hvert 40ende sekund er et såpass stort problem at Philips er *nødt* til å få ordnet opp i dette. Denon hadde samme problemet på sin gamle top-of-the-line spiller, der løste de problemet med en firmware oppgradering. Håper Philips klarer det samme, forhåpentligvis uten at den må sendes inn til fabrikken for å bytte ut chippen.

Den klarer ikke å behandle 24fps korrekt, mulig dette ikke er viktig for deg, men dette vil være mer synlig i noen oppsett/med forskjell utstyr enn andre. Og det gjelder altså ikke kun Sony prosjektører, det gjelder også min Panasonic TV. Siden såpass mange andre rapporterer om samme problemet så velger jeg å tro at det er samme problemet med *alle* spillere, bare at ikke alle er like opptatt av jevne panoreringer.

PS: Har du utført en A/B test mellom PS3 og BDP9500? Har du sett om det faktisk er noen forskjell når du slår av bildebehandlingen?
    Jeg er enig i at de må ordne dette, slik jeg skrev lenger opp i tråden. Men... det virker som problemet er veldig stort for deg, mens jeg faktisk ikke ser det i hele tatt. Jeg har brukt noen timer med hjemmekinotustyr jeg og... Så... poenget mitt er om du har en mandagsspiller siden du reagerer så kraftig på dette, mens det ikke er synlig for meg.

(Akkurat vært igjennom en synssjekk, og den var ok )

At det er mange som rapporterer dette har jeg ikke oppdaget gjennom div gugling på nettet.

"A/B test" mot Sony og United BD av BD-film ble gjort (dog bare noen korte sekvenser) av kun en film (er bare en jeg har to eksemplarer av) og av kun enkelte FÅ scener i går. Da var det mest for moro etter å ha lest her og for å få et generelt inntrykk siden jeg selv ble i tvil da.

Så er klar over at den ikke gjelder som bevis. Viktigste for meg (og for de som bruker av tusener av kroner på en kabel) var at det "virka" bedre. Såpass innrømmer jeg.

Men seriøst, PS3'n "grodde" igjen i enkelte mørke områder i forhold til Philips'n. Og den virker noe skarpere (9500 altså). Men det siste er mer et inntrykk der jeg må switche veldig fram og tilbake. Men når jeg får fram mer i mørket med den så bra nok for meg.

Når det er sagt, så er det på et 92 tommer lerret, med Mitsubishi HC 7000 som er en svæært skarp projektor. Om de med normal TV-størrelse ville merket noe forskjell i skarphet?? Neppe.

EDIT: Men forskjellene i mørke områder merket jeg greit./EDIT

Ville jeg merket forskjell ellers hvis jeg ikke switchet fram og tilbake??? Det er egentlig det som er viktig. Men..nå har jeg jo prøvd. Så. Da beholder jeg Philipsen.

Philipsen står i "native" på HDMI og ingen behandling. Så... aner ikke hvorfor det blir slik.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at de må ordne dette, slik jeg skrev lenger opp i tråden. Men... det virker som problemet er veldig stort for deg, mens jeg faktisk ikke ser det i hele tatt. Jeg har brukt noen timer med hjemmekinotustyr jeg og... Så... poenget mitt er om du har en mandagsspiller siden du reagerer så kraftig på dette, mens det ikke er synlig for meg.

(Akkurat vært igjennom en synssjekk, og den var ok )

At det er mange som rapporterer dette har jeg ikke oppdaget gjennom div gugling på nettet.
    Den behandler ikke disker lagret som 23.976 korrekt, den sender dem ut som 24fps.. Dette har ingen ting med å være mandagsspiller eller noe annet, denne feilen er rapportert av flere andre her i tråden. I mitt oppsett blir det veldig synlig.. Det er umulig å sende ut 24fps uten at du får hakking når filmen er lagret i 23.976fps, enig? (Det vil i praksis medføre at hvert 40ende skund (ca) så vil spilleren være nødt til å sende ut to like frames for å komme seg ajour..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Men forskjellene i mørke områder merket jeg greit./EDIT

Ville jeg merket forskjell ellers hvis jeg ikke switchet fram og tilbake??? Det er egentlig det som er viktig. Men..nå har jeg jo prøvd. Så. Da beholder jeg Philipsen.
    Har du justert PS3en med tanke på hvitnivå når du gjorde den testen? Har du sjekket at du har satt opp riktige instillinger i PS3? Du har spesielt 2 plasser som påvirker RGB området i innstillingene til PS3ern. PS: Jeg tror faktisk du kan ha rett i at PS3 har dette problemet, har selv vært litt usikker på om innstillingene er korrekt på PS3.. Skal undersøke litt på akkurat det..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den behandler ikke disker lagret som 23.976 korrekt, den sender dem ut som 24fps.. Dette har ingen ting med å være mandagsspiller eller noe annet, denne feilen er rapportert av flere andre her i tråden. I mitt oppsett blir det veldig synlig.. Det er umulig å sende ut 24fps uten at du får hakking når filmen er lagret i 23.976fps, enig? (Det vil i praksis medføre at hvert 40ende skund (ca) så vil spilleren være nødt til å sende ut to like frames for å komme seg ajour..
    Har ikke noe problem med å forstå eller vær enig i dette, jeg var vel den første som nevnte muligheten for at den sendte 24 i stedet for 23.976 lenger bak tråden etter å ha lest om hakkingen din, og at jeg skulle sjekke det på projektoren hva den ga ut fordi jeg husket problemet fra da HD DVD spillerne skulle støtte 24p, samma problemet - men ble løst med firmwareoppgardering den gangen.

Men greia jeg lurte på om du hadde et problem i tillegg i og med at du opplevde det så kraftig.

Når det gjelder innstillinger på PS3'n, så skulle nok de være riktig. Styra noe med det i starten da jeg koblet den opp til projektoren. Kan evt sjekke de om igjen senere i dag. Men nå er PS3'n nede i stua igjen og gjør jobben den egentlig skal (hjemme hos meg da), spillemaskin på TV'n. Synes det er mer behagelig å spille i stua enn i kinoen

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye snakk om hakking her, jeg klarer ikke å se noe slik med mitt utstyr.

Er storfornøyd med spilleren, fungerer glimrende hos meg; både som BD og CD-spiller.. (DVD ser jeg lite på, men den gjør jobben her også)..

Så er det kjekt med produkter som "oser" kvalitet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog - det stemmer at den gir 24hz ut og ikke 23.976 så langt jeg kan se. Og hvis det bekymrer deg, så klart...
    Hmm, har du sett noen spillere som faktisk sender ut i 23.976? Jeg får kun opp 1080p/24 som info uansett om jeg bruker PS3 eller BD9500.. Men det er helt klart hakking når jeg bruker BDP9500, og ikke noenting når jeg bruker PS3. Bare spør for å forsikre meg om at det faktisk er output resolutionen som er problemet eller om det ligger et annet sted. Er det noen som kan bekrefte at det er noen spillere som sender ut i 23.976?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har du sett noen spillere som faktisk sender ut i 23.976? Jeg får kun opp 1080p/24 som info uansett om jeg bruker PS3 eller BD9500.. Men det er helt klart hakking når jeg bruker BDP9500, og ikke noenting når jeg bruker PS3. Bare spør for å forsikre meg om at det faktisk er output resolutionen som er problemet eller om det ligger et annet sted. Er det noen som kan bekrefte at det er noen spillere som sender ut i 23.976?
    Projektoren min rapporter 23.976hz inn fra Samsung BD-spilleren og fra United BD-spilleren. Fra Philips'n rapporterer den 24hz.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren min rapporter 23.976hz inn fra Samsung BD-spilleren og fra United BD-spilleren. Fra Philips'n rapporterer den 24hz.
    Takk.. Står som sagt ingen forskjell på min prosjektør. Så lenge platen er lagret i 23.976fps så er det alså umulig å ikke få hakking, så dersom du ikke legger merke til hakkingen så er det enten øynene eller utstyret ditt som lurer deg.. Skal godt innrømme at før jeg ble gjort oppmerksom på det så tenkte jeg ikke så mye over det, men når jeg først legger merke til det er ingen vei tilbake.. Dette *må* Philips fikse, og jeg synes det er en skandala at Hjemmekino gir denne spilleren best i test.. Tyder på at de ikke har gode nok testrutiner. Mulighet for å sende ut 23.976fps må være et krav for å få godkjent toppkarakter. Spesielt med tanke på at de selv også har utnevnt Sony VPL-VW85 til referanse (i lag med JVC 950).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.. Står som sagt ingen forskjell på min prosjektør.
    Hei,

Jeg går ud fra ud fra du vanligvis kører signalet via din receiver. Har du prøvet at kører signalet direkte ind i din projektor fra 9500'eren? Ændre det på noget (beklager hvis du allerede har skrevet det i et tidligere indlæg)?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr00
    Hei,

Jeg går ud fra ud fra du vanligvis kører signalet via din receiver. Har du prøvet at kører signalet direkte ind i din projektor fra 9500'eren? Ændre det på noget (beklager hvis du allerede har skrevet det i et tidligere indlæg)?
    Hei,

Jeg har prøvd nesten alt:
    Koblet den opp på min Panasonic plasma (direkte, ikke via receiver), og den hakker fortsatt. Mye vanskeligere å se, men det er ingen tvil.

Potetgullmannen bekrefter altså at den faktisk sender ut i 24hz(og ikke 23.978), så da er det desverre kun en ting å gjøre, og det er å kjøpe en annen spiller. Det er selvsagt lov å håpe på at Philips kommer med en firmware oppgradering, men i mellomtiden vil jeg ha en spiller som følger BD-spesifikasjonene. I mitt oppsett er hakkingen så synlig at den er ekstremt forstyrrende, for andre er det kanskje ikke så farlig..

Så enden på visa for min del blir å kjøpe en Oppo BDP-83 som også nå har fått subtitlejustering.. Får se hva jeg gjør med Philipsen, men mye tider på at den enten blir forsøkt returnert som defekt til AVShop eller så får jeg donere den til noen trengende som ikke er like kresen som jeg er..

Edit: Da var Oppo spilleren bestilt, håper på bedre lykke med den..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten hive meg på her!

Da jeg plutselig opplevde "hakk" for andre gang etter to uker med spilleren måtte jeg grave litt..

Min projektor Epson tw5000, raporterer 24,01hz fra philipsen. Da kan man like gjerne kjøre vanlig 1080p uten -/24 eller hva?

Forøvrig raporterer projektoren 60.11hz ved bruk av native innstillingen på bdp9500. Jeg vet ikke om det er normalt heller...

Edit: Jeg opplevde nettopp at det plutselig sto 23.96hz i signal info vinduet på projektoren i native. Prøvde å restarte spilleren igjen og nå er det tilbake til 24.01hz. Jeg prøver nå febrilsk å provosere frem det samme igjen for å kunne dokumentere det med et bilde...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev
    Dette vet du selv best for jeg har lite peiling på din prosjector.

Du må vel ha Motion Enhancer ( slått av) i prosjektor for at 1080p 24 vises riktig ved (blir vel vist da som 96hz / 4:4 pulldown)
    (kanskje du allerede har prøvd)

For om ikke Motion Enchancer er avslått kan du vel få en 3:2 pulldown som kan gi problem

Bare som tanker rundt dine problemer
    (da sett at prosjektoren kan mota problemfritt 24hz (24.000) som Phillipsspilleren sender ut)
    Om da Phillipspilleren greier å gjøre 23.967 til et flott bilde (24.000) (siden mange sier de har bra bilde) så er vel Motion enchancer PÅ en mulighet til 40 sekunders hakkingen ?

Skjønner selvsagt du er lei av et problem som blir uholdbart på stort lerret å Oppo vil sikkert bli bra (den har også source direct til 24 og 23.967 )
    (Oppo annonserer også ny BD spiller senere denne mnd)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Må nesten hive meg på her!

Da jeg plutselig opplevde "hakk" for andre gang etter to uker med spilleren måtte jeg grave litt..

Min projektor Epson tw5000, raporterer 24,01hz fra philipsen. Da kan man like gjerne kjøre vanlig 1080p uten -/24 eller hva?

Forøvrig raporterer projektoren 60.11hz ved bruk av native innstillingen på bdp9500. Jeg vet ikke om det er normalt heller...

Edit: Jeg opplevde nettopp at det plutselig sto 23.96hz i signal info vinduet på projektoren i native. Prøvde å restarte spilleren igjen og nå er det tilbake til 24.01hz. Jeg prøver nå febrilsk å provosere frem det samme igjen for å kunne dokumentere det med et bilde...
    Dette var merkelig! Jeg får 24 hz fra "native" på alle BD-filmer jeg har prøvd til nå (som da positivt er 23.976 på de andre spillerne jeg har) og fra 24p modusen også selvfølgelig.

Går du via receiver?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP9500 fungerer ikke i det hele tatt i 1080/24 på min Sony HW10. Får kun opp feilmeldingen "frequency out of range" på projectoren.
    Spilleren fungerer derimot meget godt på Sharp LCD TV, og gjør en meget god jobb på oppskalering av DVD.

Newcomer Elektronet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd en PS3 (fw3.10) og klarte ikke se noe hakking i rulletekst. Det pussige ver at jeg heller ikke så noe hakking på BDP9500 heller. Kanskje øynene som ikke var helt med i dag:neutral:

Men, begge spillerene gir feilmelding "Resolution Error" i Onkyo-displayet og med PS3 stod bildet og flimret i 4-5 sekunder også... Så årsaken til "Resolution Error" forblir nok kanskje en gåte. Ikke noe problem egentlig når den kjører fint 24Hz og feilmeldingen er borte etter 3 sekunder.

Har ikke klart å se dette i vanlige filmscener, f.eks. Planet Earth er full av panorering uten at jeg opplever/oppfatter noe hakking i det hele tatt.

Noen som klarer å legge merke til hakking uten å stirre på rulletekst ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elektronet
    Nå har jeg prøvd en PS3 (fw3.10) og klarte ikke se noe hakking i rulletekst. Det pussige ver at jeg heller ikke så noe hakking på BDP9500 heller. Kanskje øynene som ikke var helt med i dag:neutral:

Men, begge spillerene gir feilmelding "Resolution Error" i Onkyo-displayet og med PS3 stod bildet og flimret i 4-5 sekunder også... Så årsaken til "Resolution Error" forblir nok kanskje en gåte. Ikke noe problem egentlig når den kjører fint 24Hz og feilmeldingen er borte etter 3 sekunder.

Har ikke klart å se dette i vanlige filmscener, f.eks. Planet Earth er full av panorering uten at jeg opplever/oppfatter noe hakking i det hele tatt.

Noen som klarer å legge merke til hakking uten å stirre på rulletekst ?
    Planet Earth *kan* være tatt opp som video og ikke film. Viktig at du bruker film som kilde for å provosere frem problemet/legge merke til problemet.

Hakking kan fint sees i en vanlig film også(og ikke bare på rulletekst), men det krever enten at det er en lang flytende panorering for at du skal kunne se den. Det er jo *litt* rykking i vanlig 24fps film også, men du ser ganske godt når det plutselig blir en frame som blir repetert.

Igjen, må bare få sagt at det er *umulig* å få til en sekvens uten hakking hvis spilleren sender ut i 24fps og filmen er lagret i 23.978. Det er rett og slett enkel mattematikk, og et veldig kjent problem som også har vært aktuelt på noen få andre spillere.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Snodig, for dette er det samme som jeg opplevde også. Første gangen jeg satte spilleren til "native" så fløt plutselig bildet 100% flytende, men så skulle jeg se en film litt seinere og da hakket det igjen. Dette skrev jeg faktisk tidligere i tråden, trodde jeg hadde løst problemet ved å sette den til native, men oppdaget at hakkingen var tilbake en dag eller no' sånt seinere.. Kan det være mulig å fremprovosere dette igjen? Kanskje ved å resette tilbake til 1080p24 og så tilbake til Source.. hmm..

PS: Må uansett bare berolige folk at det ikke er snakk om en hakking som de fleste vil legge merke til, du må nesten trene opp øyet ditt for å legge merke til det.. Desverre har jeg nå fått såpass mye trening at jeg nå legger merke til det hele tiden..

Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •