Pioneer BDP-320 et godt valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP-320 et godt valg?

Jeg har nå funnet ut at det er på tide å skifte ut min gamle dvd-spiller med en ny og tenkte å gå for blu-ray. Etter å ha sett rundt på diverse fora og lest ulike reviews sitter jeg igjen ganske forvirret over hva som passer best til mitt behov. Har sett for meg en pris på rundt 4000 men har ingen problemer med å betale noen tusen mer om det virkelig er verdt det, men jeg ser ikke behovet for de virkelige high end spillerene for min del. Etter å ha lest en del rundt fristet Oppo bdp-83 veldig, men det ser ut som at man må gå litt omveier for å få tak i denne her til lands.

Jeg har foreløpig ingen blu-ray filmer (men jeg vil selvfølgelig gå til anskaffelse av dette), og har rundt 300 dvd-filmer. Derfor er evnen til å kjøre dvd bra viktig. Kvaliteten på blu-ray avspilling er også selvfølgelig viktig men utfra det jeg har lest ser dette ut til å være bra på de fleste spillerene.

Spilleren kommer til å være en universalspiller så jeg er også litt interessert i hvordan den takler cd-avspilling, hovedsaklig i stereo.

Spilleren skal kobles opp mot en LG 42PG6000 plasmaTV og en Sony str-de495 reciever (denne vil bli oppdatert i relativt nær fremtid men vet enda ikke til hva)

Spørsmålene jeg ønsker svar på er kort sagt:
    - Hvordan er bdp-320 på DVD-avspilling?
    - Hvordan er den på cd-avspilling?
    - Er det verdt å gå for denne eller kan jeg liksågodt gå for en billigere type, og i så fall hvorfor?
    - Er det noe å hente på å gå opp en prisklasse, og er det verdt det?
    - Er det noen andre spillere jeg heller/også burde vurdere nøyere?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BDP-320. Min erfaring så langt er bra.
    For å svare på dine spørsmål.
    -Den er veldig bra på DVD avspilling. Bra upscaling til 1080P.
    -Sikkert fin som CD spiller, men den er jævlig treg. Du må være veldig tolmodig. Vil heller anbefale å kjøpe dedikert CD spiller. Gjelder alle BD spillere.
    -Prismessig fant jeg denne riktig. Ikke vært å gå opp og å gå ned får man vesentlig dårligere kvalitet. Prisen er jo nå 4000kr.

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har bråhast, kan det vel være verdt å vente på en europeisk versjon av Oppo BDP-83. Denne spiller så å si alle formater.

Kommer den ikke i rimelig tid, går jeg nok selv for Pioneer BDP-320. Gode egenskaper (i følge anmeldelser; sist i What Hi-Fi?), fin design og OK pris.

Rimeligere modeller fra Panasonic og Sony har fått like god omtale -- men de ser billige ut i mine øyne, og dette skal tross alt stå i stuen...

Må innrømme at jeg også skjeler litt til egenskapene som CD-spiller, selv om det er år og dag siden jeg brukte noe annet enn Mac'en som digital musikkspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble lei av å vente på den europeiske Oppo'en, og har nå kjøpt Pioneer BDP 320. Må si meg meget godt fornøyd etter å testet med blant annet "Australia". Konklusjonen er at denne spilleren gir et utrolig skarpt bilde med fin dybdfølelse og fantasiske farger, og god lyd. Mer enn godkjent på DVD.

Jeg synes også den fungerer svært bra som CD-spiller, den gir et klart og detaljrikt lydbilde. Pluss for fjernkontroll med enkel menystyring. BDP 320 har ikke analog multikanalutgang, men hvis en bruker HDMI er ikke dette noe problem. Et lite minus er at spilleren er treg ved oppstart.

Anskaffet en Pioneer DV-600AV-K i samme slengen, for å spille SACD. Også meget godt fornøyd med denne, utrolig god lyd fra en "billig" spiller (kr. 1550).:-D

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sjekket BD egenskapene på denne opp mot PS3?
    Jeg sitter med en inntrykk av at de dedikerte BD spillerte begynner å bli bedre enn PS3 på avspilling av BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Har det kommet noen klar dato for den europeiske versjonen av oppo'en enda? jeg trodde det fortsatt var uvisst. Jeg har forsåvidt ikke så veldig hastverk.. men å vente på noe som er veldig usikkert kan bli litt frustrerende i lengden.

Analog multikanalutgang er ikke nødvendig for min del. Digital lyd skal sendes via HDMI. Kun CD-delen tenkte jeg å sende analogt, men da vil jeg nok kun bruke stereo.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Er det noen som har sjekket BD egenskapene på denne opp mot PS3?
    Jeg sitter med en inntrykk av at de dedikerte BD spillerte begynner å bli bedre enn PS3 på avspilling av BD.
    Er vel ikke veldig stor forskjell på BD avspilling (1080p 24) til en full HD tv/projector mellom spillere men mange andre egenskaper/ytelse som skiller seg positivt ut på spillere fremfor PS3

ikke minst slipper man
    YouTube - PS3 40 GB fan noise 64(!) dB!
    he he

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg da skal vente litt lenger med å anskaffe en dedikert BD spiller.
    Skal foresten låne en LX51 fra en kompis. Da får jeg vel en indikasjon på om det er noen vesentlige forskjeller.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper da virkelig Pioneer bdp-320 er et godt valg for min ankommer idag, skal hente den om noen timer, er redd det blir sent i kveld gitt.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Jeg har BDP-320. Min erfaring så langt er bra.
    For å svare på dine spørsmål.
    -Den er veldig bra på DVD avspilling. Bra upscaling til 1080P.
    -Sikkert fin som CD spiller, men den er jævlig treg. Du må være veldig tolmodig. Vil heller anbefale å kjøpe dedikert CD spiller. Gjelder alle BD spillere.
    -Prismessig fant jeg denne riktig. Ikke vært å gå opp og å gå ned får man vesentlig dårligere kvalitet. Prisen er jo nå 4000kr.

Arne M
    Er ikke enig at den er jævlig treg, selfølgelig ikke som en dedikert cd spiller men har ingen problemer med og leve med denne. Nå har jeg prøvd denne bare noen timer men du verden for en spiller, den gjør en vanvittig bra jobb på dvd, meget bra på musikk via analoge kabler og selvsagt super på BD. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne, anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet FW 3.34a til BDP-320, som kom for en par dager siden ?. Det som er interessant, er vel om spilleren har blitt raskere:

Ver 3.34a

CHANGE HISTORY:
    - Enhances BD-ROM playability and stability of BD-Java playback
    - Enhances stability of BD-LIVE functions
    - Enhances stability of BD-R/BD-RE playback
    - Performance improvement

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Performance improvement -----------Ytelses forbedring

Er et ord Pioneer har brukt på nesten alle firmware oppdateringer til sine ulike BD spillere.

Jeg tror ikke du kan forvente en raskere 320 eller Pioneer BD generelt før de kommer med Quick start på nye spillere.
    (BDP 120 som er den billigste og dårligste modellen har Quick start)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merka ingen forskjell med den nye oppdateringen, men vil bare si at jeg er storfornøyd med denne spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har folket talt? Er dere fortsatt fornøyd?
    Hva med de nye som har handlet denne saken?

Bestilte min fra forhandler idag, håper den dukker opp i slutten av uken eller tidlig i neste uke. Bruker per dags dato Playstation 3 til film titting..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles veldig fornøyd ja, sitter nå og hører på cd fra denne spilleren, funker bra som cd spiller og er totalt lydløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes spilleren gir bra ytelse på både BD og DVD.

Det jeg kan si er minuset med denne spilleren er duel layer skifte på dvd , dette kan ta opp til 2-3sekunder på noen av de dvdene jeg har testet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Synes spilleren gir bra ytelse på både BD og DVD.

Det jeg kan si er minuset med denne spilleren er duel layer skifte på dvd , dette kan ta opp til 2-3sekunder på noen av de dvdene jeg har testet.
    Alle spillere har lagskifte tid
    De som har lavest ligger på ca 1 sekund og spillere med lengere tid kan ligge fra fra 2 - 7 sekunder

oftest spillerene under 5 000,- kr som har lengst tid ut fra de tester jeg har lest

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware for de som ikke har fått det med seg har kommet, ver 3.41

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk trykka litt på en 320 sist søndag og justert light med DVE blu-ray.

Den er ikke oppdatert software på.
    Og oppkoblet til en helt ny samsung 42" plasma 435 tror jeg den het via hdmi.

Det som slo meg var at den var veldig treg til og starte med blu-ray og dvd.
    Min gamle ps3 60gb virket veldig raskt i forhold.

Ellers er det bra med justeringsmuligheter på spilleren til prisen og bildet er godt til prisen, faktisk er den bra justert rett ut av esken.
    Finjusterte ikke da plasman treger innkjøring først.

Lyden skal jeg ikke si noe om da det ikke var noe billig stereo som sto tilkoblet.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Ny firmware for de som ikke har fått det med seg har kommet, ver 3.41
    Mulig jeg tar feil, men jeg synes den loader noe raskere med denne firmwaren.

Noen andre som har merket dette?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •