Samsung BD-P3600, Nettverksproblem.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-P3600, Nettverksproblem.

Hei!

Sitter på en nyinnkjøpt Samsung BD-P3600 og har noen problemer med å komme igang med denne.
    Når jeg kjører nettverkssøk opp mot det trådløse nettet i kåken så finner den dette og PC`n, men ved forsøk på innlogging så kommer det stadig tilbakemeldinger om att brukernavn eller passord er feil-enda jeg sitter å mater inn nøyaktig det samme som jeg bruker på PC`n.

Har prøvd x-antall ganger her nå og det begynner å bli ganske frustrerende.

Noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ekisn
    Hei!

Sitter på en nyinnkjøpt Samsung BD-P3600 og har noen problemer med å komme igang med denne.
    Når jeg kjører nettverkssøk opp mot det trådløse nettet i kåken så finner den dette og PC`n, men ved forsøk på innlogging så kommer det stadig tilbakemeldinger om att brukernavn eller passord er feil-enda jeg sitter å mater inn nøyaktig det samme som jeg bruker på PC`n.

Har prøvd x-antall ganger her nå og det begynner å bli ganske frustrerende.

Noen forslag?
    Mater du den med login pw til pcn din?

Tror det den spør etter er wep-key og wep-pw. Det burde stå ett sted på routern/modemet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker for kjapt svar.

Nei, dette er allerede matet inn, dette er noe så enkelt som att den skal ha Windows brukernavn og passord, om jeg har forstått det rett, for å komme inn på Nettverket og få tilgang til delte mapper...

Og Windows-brukerern min fungerer ikke når jeg bruker den på Samsungen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ekisn
    Hei, takker for kjapt svar.

Nei, dette er allerede matet inn, dette er noe så enkelt som att den skal ha Windows brukernavn og passord, om jeg har forstått det rett, for å komme inn på Nettverket og få tilgang til delte mapper...

Og Windows-brukerern min fungerer ikke når jeg bruker den på Samsungen.
    rart.. jeg prøvde en slik for en tid tilbake. og da var det ikke noe passord. men det er vell forskjellig fra nettverk til nettverk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....

Da er jeg nok en gang like langt...

Om noen andre har noen tips så ville jeg være veldig takknemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren, har samme problemet.

Har prøvd både mot en PC med XP og en med Vista. Samme melding.
    Begge PC'ene kommer opp som muligheter i nettverket, men innloggingen går ikke.:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer meg selv da jeg har løst problemet selv.

Det viser seg at dette er et stort problem "world wide".
    Sjekk f.eks:
    How to Get PC Streaming to Work on Samsung BD-P3600/BD-P4600 - BigPictureBigSound Forum: Movies, Home Theater, HDTV and Blu-ray Disc

Løsningen hos meg: (på XP-pc)

- Slo av Norton Internet Security

- Gjorde harddisken delt - høyreklikke lokal disk C i utforsker, velge deling og sikkerhet og velge Del denne mappen på nettverket. Gav harddisken navnet C.

- Opprettet en ny bruker på PC'en med navn z og passord z, og gjorde den til en begrenset bruker.

- På Samsungen søkte jeg manuelt i nettverket og la inn IP-adressen til PC'en.
    Oppgaven navnet C på folder, z på user og z på passord.

Da kom alle mappene på harddisken frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av risk
    Svarer meg selv da jeg har løst problemet selv.

Det viser seg at dette er et stort problem "world wide".
    Sjekk f.eks:
    How to Get PC Streaming to Work on Samsung BD-P3600/BD-P4600 - BigPictureBigSound Forum: Movies, Home Theater, HDTV and Blu-ray Disc

Løsningen hos meg: (på XP-pc)

- Slo av Norton Internet Security

- Gjorde harddisken delt - høyreklikke lokal disk C i utforsker, velge deling og sikkerhet og velge Del denne mappen på nettverket. Gav harddisken navnet C.

- Opprettet en ny bruker på PC'en med navn z og passord z, og gjorde den til en begrenset bruker.

- På Samsungen søkte jeg manuelt i nettverket og la inn IP-adressen til PC'en.
    Oppgaven navnet C på folder, z på user og z på passord.

Da kom alle mappene på harddisken frem.
    Rent sikkerhetsmessig er ikke dette så bra. En begrenset bruker har leserettigheter, og dersom du har lagret noe informasjon på din maskin du ikke vil skal komme på avveie så kan du få et problem. Denne kontoen er selvfølgelig "hundre ganger bedre" enn en "Administrator"-konto uten passord, men det er det vel ingen som er tilkoblet Internett som har(?)...
    Uten å skremme noen, så er det nesten komisk lett å komme seg inn på en usikret/dårlig sikret maskin over Internett, og eieren vil sannsynligvis aldri vite at noen har vært der (før de private "Conradi-bildene" spres som fredagsmail over hele landet )

Det som er en bedre løsning er at du deler mappen som skal aksesseres fra Samsungen. La oss si at du har samlet alt av "media" under mappen "C:\Media", da deler du denne mappen fremfor hele C-stasjonen. For å få en ryddighet/sikkerhet i det hele bør brukernavn og passord konfigureres ordentlig, f.eks. brukernavn "Mediaplayer" med passord "SamSungBD" (ikke akkurat det, men i den gata). Brukeren skal sannsynligvis ikke ha skrivetilgang til det delte området, derfor fjerner du det.

(Og bare så det er nevnt, når det gjelder deling av data, så skilles det mellom to typer rettigheter; filrettigheter og delte rettigheter. Det er til en hver tid den laveste/strengeste tilgangen som gjelder. Dvs. at dersom brukeren ikke har nok rettigheter på filområdet hjelper det ikke om de delte rettighetene er satt opp rett.)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Pooze for "pekefingeren"!

Du har selvsagt helt rett.
    I et øyeblikks glede over endelig å ha klart å finne en løsning på noe som jeg har strevd med i lang tid, ble alle (sikkerhets-)hemninger kastet over bord. 8)

Nå vet jeg ihvertfall at det i det hele tatt er en mulighet og få til.
    Da er det å nullstille og se om man kan finne en bedre løsning.

Det er bare synd at det er så mange som sliter med de samme problemene.:???:
    At det ikke skal være mulig å lage et "opplegg" som gjør at "alle" kan få det til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •