Pioneer BDP-320 (USA/EU)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP-320 (USA/EU)

Heisann,

Jeg driver å ser på Pioneers nye Bluray-spillere, og hadde egentlig bestemt meg for BDP-320.

Det som hadde vært kjekt, da jeg ikke har receiver med hdmi, var 7.1-utgangene som annonsert. Dette viser seg bare å gjelde USA-versjonen, ikke den vi får tak i her til lands? Hvorfor er det utelatt, og er det andre "skjulte" forskjeller på spillerne jeg bør vite om?

Om EU-versjonen ikke kommer med 7.1-utganger, hvilke forskjeller er det isåfall fra den rimeligere BDP-120 som jeg "må ha"?

Det jeg ikke trenger har jeg ikke tatt med her, men jeg er usikker på hvilken forskjell disse valgene utgjør:

- 48- vs. 36-bit Deep color? (Ikke nå, men i framtiden)
    - Støyreduksjon
    - Video adjust
    - Auto Lip Synchronous Function
    - 0,8 kg..

Jeg legger merke til at BDP-320 har den samme firmwaren som BDP-23FD, om det kan hinte om noen forskjell...?

Jeg er i utgangspunktet ute etter en blurayspiller som gir god lyd i stereo ved avspilling av CD'er.. Ikke high-end, selvfølgelig, men at det er lagt litt vekt på det - i tillegg til å la meg spille av bluray-filmer 8) Vil BDP-120 gi meg samme ytelse som 320?

Har snust på Oppo BDP-83, men med frakt og toll begynner da budsjettet å sprekke og heller nærme seg Pioneer BDP-LX71/BDP-LX08 eller Denon DVD-2500BT osv..

Noen tanker?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Pioneer opplyser på sine amerikanske sider at BDP 320 har 7.1 analog utganger, men på bildet av baksiden som ligger der vises ikke disse.

Edit: Ser her at det står Region B/2 bakpå denne, men bildet er fra USA nettsiden.

Denon 2500 har jo ikke analog utganger heller.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til det jeg også, men hvis du laster ned den amerikanske bruksanvisningen, ser du tilkoblingene der..

De andre bluray-spillerne jeg nevnte, var bare for å nevne noen eksempler i prisklassen 6-7000. Jeg syns noen bør begynne distribuere Oppo-spilleren her i Norge - den virker som den ultimate bluray-spilleren for meg.. Og til $499, sigh.. :cry:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo kjøpe Oppo'en til $699 sonefri. Det blir 5434,- inkl frakt.

OPPO BDP-83 Multi Region Code Free DVD Blu Ray Player - eBay (item 330348789429 end time Aug-29-09 16:55:05 PDT)

De fleste ebay selgerene er også greie å trikser litt med verdien så slipper du kanskje tull.

Pris inkl moms blir uansett 6900,-
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et meget godt tilbud!

Men av det jeg har lest av tester og brukererfaringer er bdp-320 også meget god på lyd - men disse testene er skrevet over fjorden. Er EU-versjonen er såkalt "Sharp"-klone som bdp-120 ryktes å være? Skeptisk.. =)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    320 er ingen Sharp clone men BDP 120 har fått rykte på seg til å være den samme som Sharp BDHP22U
    (leser man manual og spesifikasjoner på begge spillere er de ganske like men om det er eksakt samme komponenter? spillerene har feks ulike opplysninger om forbruk (watt)
    men manualen er feks nesten 100% likt skrevet så noe av sammarbeidet må allerede ha startet

At Sharp og Pioneer har et sammarbeid er sikkert
    Sharp and Pioneer Sign Partnership Agreement to Establish Joint Venture for Optical Disk Business | Press Releases:SHARP

I USA har Pioneer BDP 23FD og BDP 320 samme firmware (ikke 120)
    I Europa heter 23FD for LX52 og BDP 320 kommer til å få samme firmware
    (ikke 120)

At spillere fra ulike fabrikanter kan ha nesten samme komponenter er vanlig , at de da har samme innstillinger og funksjon i en manual er vanlig men ytelse kan være forskjellig.
    Denon har brukt mye Panasonic uniphier før , Marantz er mye likt Denon eller likt , Decodere fra feks Texas instruments brukes i flere spillere , Realta , reon , anchor bay osv brukes som scalerer i BD spillere fra ulike fabrikanter.

Skulle du ende på en LX71 runnis så koster den 3600,- Norske i Sverige
    (er bare Norge at spillere holder seg i pris eller øker i pris etter de kommer ut i salg)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    320 er ingen Sharp clone men BDP 120 har fått rykte på seg til å være den samme som Sharp BDHP22U
    (leser man manual og spesifikasjoner på begge spillere er de ganske like men om det er eksakt samme komponenter? spillerene har feks ulike opplysninger om forbruk (watt)
    men manualen er feks nesten 100% likt skrevet så noe av sammarbeidet må allerede ha startet

At Sharp og Pioneer har et sammarbeid er sikkert
    Sharp and Pioneer Sign Partnership Agreement to Establish Joint Venture for Optical Disk Business | Press Releases:SHARP

I USA har Pioneer BDP 23FD og BDP 320 samme firmware (ikke 120)
    I Europa heter 23FD for LX52 og BDP 320 kommer til å få samme firmware
    (ikke 120)

At spillere fra ulike fabrikanter kan ha nesten samme komponenter er vanlig , at de da har samme innstillinger og funksjon i en manual er vanlig men ytelse kan være forskjellig.
    Denon har brukt mye Panasonic uniphier før , Marantz er mye likt Denon eller likt , Decodere fra feks Texas instruments brukes i flere spillere , Realta , reon , anchor bay osv brukes som scalerer i BD spillere fra ulike fabrikanter.

Skulle du ende på en LX71 runnis så koster den 3600,- Norske i Sverige
    (er bare Norge at spillere holder seg i pris eller øker i pris etter de kommer ut i salg)
    Det er sant nok.

Det jeg i hovedsak lurer på er om det ligger noe til grunn for at det vil være forskjell i lydkvalitet mellom den amerikanske og europeiske bdp-320 og mellom de europeiske 320 og 120..

Men med 3600,- NOK i Sverige (noe som selvfølgelig hørtes billig ut) må jeg jo likevel betale toll?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Det er sant nok.

Det jeg i hovedsak lurer på er om det ligger noe til grunn for at det vil være forskjell i lydkvalitet mellom den amerikanske og europeiske bdp-320 og mellom de europeiske 320 og 120..

Men med 3600,- NOK i Sverige (noe som selvfølgelig hørtes billig ut) må jeg jo likevel betale toll?
    Skal du ha den fraktet til Norge får du et tillegg på frakt + forenklet fortolling
    (ca 4-500 tipper jeg)
    Henter du den selv er det ingen fortolling (eller frakt fra de fleste nettbutikker)-------fra nettbutikk til Svensk postkontor der du henter den.
    Det er ikke toll på BD spillere
    Les kjøps betingelser på noen av nettbutikkene
    Pioneer BDP-LX71 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Blu-ray & HD DVD-spelare
    (vær obs på at LX71 ikke har mulighet for nettverkstilkopling om du ønsker det)

USA BDP 320 har 4 stk Burr Brown DAC
    Spilleren har multichannel analog utganger (7.1)

BDP 320 Europa , BDP 120 har ikke multichannel utganger.

Hvilke DAC Europa BDP 320 , 120 har til sin analog stereo ut vet jeg ikke .

Forskjell mellom spillerene ved HDMI overføring---nei

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare bakplata som er forskjellige mellom USA og Eu modellen i flg. US AVforum. HDMI er ikke så utbredt i USA, derfor analoge utganger.
    Det er ny FW ute nå, ver 3.25. Denne er lik på modellene. Du får BDP-320 for 3990 på Soudgarden. Ingen grunn til å reise til Sverige :-D . Ikke av denne grunnen ihvertfall.

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB: Ikke toll, men 25% norsk moms plusses på prisen (inkl frakt) før du får spilleren hjem i Norge.

Avhengig av hvem som frakter den, kan fortollingen (= momsberegningen) foretas av fraktfirmaet eller av kjøperen selv. Det første betyr et drøyt gebyr; det siste betyr i praksis lett at en arbeidsdag går med til besøk hos Tollvesenet.

Husk også at du ikke får den norske reklamasjonsretten (5 år) om du handler fra utlandet, pluss at det kan bli plundrete å få gjennom garantisaker (1 år).

(Ja, jeg snakker av bitter erfaring...)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    NB: Ikke toll, men 25% norsk moms plusses på prisen (inkl frakt) før du får spilleren hjem i Norge.

Avhengig av hvem som frakter den, kan fortollingen (= momsberegningen) foretas av fraktfirmaet eller av kjøperen selv. Det første betyr et drøyt gebyr; det siste betyr i praksis lett at en arbeidsdag går med til besøk hos Tollvesenet.

Husk også at du ikke får den norske reklamasjonsretten (5 år) om du handler fra utlandet, pluss at det kan bli plundrete å få gjennom garantisaker (1 år).

(Ja, jeg snakker av bitter erfaring...)
    Kjøp av Pioneer BD spiller fra Sverige via netthandel
    Selvsagt betaler du Norsk moms men slipper den Svenske momsen
    Begge er 25%
    Man betaler ikke moms flere ganger

netthandel
    Når du betaler med kort, trekkes Svenske MVA fra prisen, og valutaen regnes om. (Frakt legges til ). Noen dager senere er alt levert på døren. Et par uker etter får du en Giro fra fraktselskapet med den Norske MVA som da må betales.
    Det er ingen tollavgifter osv.
    Gebyr til fraktselskap sammen med den Norske momsen
    Nei de fleste nettsider har oppgitt fraktpris (400,- for en BD spiller) å da er gebyrer og frakt til spedisjonsfirmaet i de 400,-

Hente den selv på et Svensk poskontor med en Svensketur
    Poste restante og 24 timers regelen gjør at du kan innføre varer for 6000,- avgiftsfitt (Er bare å kjøre hjem fra Sverige uten å ordne , betale osv)

Garanti /reklamasjon (reklamasjon er 3 år i Sverige , garanti se den netthandel du skal handle ved fordi ingen butikker har like garanti ordninger eller ulik garanti for produkter,,garanti er ikke lik i Norge heller)
    Garanti og reklamasjon -

kjempeproblem er det ikke i garanti da det spiller liten rolle postgang til Sverige eller til Norge.

Vil også tro at du enkelt får repparert den i Norge da
    1 januar 2001 ble Pioneer i Norge, Sverige og Danmark samlet til et felles datterselskap av Pioneer Europa som heter ....... Pioneer Skandinavia
    Burde teoretisk ikke bli problem med paralellimport innenfor disse landene siden dette er et Nordisk selsakap (har vel hovedlager i Sverige)
    Slikt kan man jo undersøke med Pioneer

Nå har LX71 steget mye så er det ikke noen vits å kjøpe den i Sverige.
    (fra 3600,- NOK den lenge har ligget på til 5500,- NOK som gjør at Svenskehandel ikke er det kuppet lengere
    Eneste under 4000,- nå er Demo eksemplar

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var litt av en prisøkning.. Jeg hadde nok gått for LX71 selv om det er et stykke til Sverige, men budsjettet må jo få tid til å tilpasses noen ganger
    Det blir nok en stund til jeg bytter ut forsterkeren min, så jeg hadde satt pris på analoge lydutganger, og ift. tilgjengelighet og tilsynelatende god lyd-/bildekvalitet på BDP-320 hadde jeg nok gått for den nå hvis de kunne hatt de samme spesifikasjonene (EU/US)..

Nå er det Oppoen som står høyest ihvertfall, men da må jo budsjettet tilpasses enda litt til, hehe. Skal tro om ebay-selgerne vil sette verdien så lav som $160 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hente den selv på et Svensk poskontor med en Svensketur
    Er det mulig å handle fra svenske nettbutikker og ikke betale svensk moms?

Sett at jeg bestiller meg en Blueray spiller fra netonnet.se til en post restanse i åre. Henter spilleren selv og tar denne med hjem til Norge.
    Hva om jeg "glemmer" å stikke innom det norske tollkontoret på vei hjem? Er det mulig å slippe unna både svensk og norsk moms? (Jeg vet at man egentlig burde betale moms hos en av de)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagi84
    Er det mulig å handle fra svenske nettbutikker og ikke betale svensk moms?

Sett at jeg bestiller meg en Blueray spiller fra netonnet.se til en post restanse i åre. Henter spilleren selv og tar denne med hjem til Norge.
    Hva om jeg "glemmer" å stikke innom det norske tollkontoret på vei hjem? Er det mulig å slippe unna både svensk og norsk moms? (Jeg vet at man egentlig burde betale moms hos en av de)
    Du må ha tolket feil for jeg har ikke skrevet at du slipper moms ved posterestante

Bestiller du til Norge vil de fleste trekke fra Svensk moms.
    Bestiller du den til Posterestante vil du betale Svensk moms

Har du på en eller annen måte betalt både Svensk og Norsk moms (dobbel moms) kan du få refundert den Svenske

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •