Er Playstation 3 oppskrytt, eller hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Playstation 3 oppskrytt, eller hva?

Tidlig i juli bestemte jeg meg for å bytte ut Xb360'n med PS3, etter å ha hørt mye snakk om hvor støysvak PS3 er i forhold, i tillegg trengte jeg både bluray-spiller og en ny mediaavspiller.

Etter mindre enn 30 dager (heldigvis, siden den er kjøpt på Elkjøp) kan jeg oppsummere mine inntrykk som følger:
    1. PS3 støyer absolutt merkbart, noe som spesielt merkes ved spilling på lavt volum (etter at kona har lagt seg). Det mest irriterende er at vifta har flere hastigheter, som gjorde at jeg midt i en Fifa-kamp måtte "mute" forsterkeren for å høre om det var noen som holdt på utenfor eller hva f... som lagde den lyden. På film så blir støyen som å se film i rom med en eldre projektor.
    2. PS3 kan ikke sende lyd som Bitstream, noe som gjør at en bra 7.1-forsterker ikke får gjort jobben (lyden dekodes i PS3).
    3. PS3 støtter ikke avspilling av bl.a. Matroska-filer (er kun interessert i mediaavspilling rett fra NAS-løsningen)

Når det gjelder pkt. 1, så har jeg fått et par andre PS3-eiere til å lytte, og begge mener at deres bokser støyer tilsvarende.
    Når det gjelder pkt. 2 og pkt. 3, er det noe det er satt alt for lite fokus på i tester. Har lest at dette vil rettes i fremtiden, men da burde vel det vært i orden nå? Jeg innbiller meg at Sony vil beskytte sine dedikerte spillere mot PS3 (pkt. 2), samt beskytte sine interesser som "filmselskap" ved å ikke støtte Matroska (pkt. 3), som av mange regnes som "pirat-format". Håper jeg tar feil.

Konsekvensen av min svært negative PS3-opplevelse er følgende:
    - Ny mediaavspiller: TViX HD M-7000A (En nytelse, støtter ALT jeg har klart å teste, og støyer minimalt)
    - Ny bluray-spiller: Panasonic DMP-BD60 (Gir den opplevelsen man forventer, merkbart bedre bilde enn PS3, og lyden er i hvert fall ikke dårligere...)

Det siste som gjenstår, er om jeg skal returnere min PS3 og kjøpe en ny 360 (da blir det Elite), eller om jeg skal beholde den som ren spillmaskin. Det som taler for 360 er muligheten til å kopiere spill lokalt som gjør at den støyer minimalt. Uten å ha gjort en direkte sammenlikning så mener jeg å huske at min gamle 360 med spill fra disk støyet mindre enn PS3, mulig jeg husker feil.

Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, skal jeg bytte eller er det bare det at jeg foreløpig ikke "har sett lyset"? Har selvfølgelig kjøpt BT-fjernkontroll, ekstra kontroller og et par spill som jeg ikke får bytta.

Ser at det er mange tråder vedrørende valg av PS3 eller Samsung/Sony/LG/Panasonic/osv. som BD-spiller. Etter min mening er det så enkelt og greit at PS3 ikke bør velges under noen omstendigheter annet enn om du ikke bryr deg om støy eller om du primært skal ha en spillemaskin. For dere som ser etter BD-spiller, styr unna PS3. Blir litt som å se etter ny bil, så kjøper man seg en VW Caravelle V8 fordi man får et integrert campingbord med på kjøpet. Den er dårligere enn det meste på alt bortsett fra rette strekker og campingbordet som benyttes et par ganger i året

hilsen
    Skuffet PS3-eier

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen!!!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Amen!!!
    +1
    Solgte min ps3 for 6mnd siden, den er ikke savnet. Det er bare en god grunn til å kjøpe ps3 og det er at den kan brukes til spill. For blu-ray & streaming finnes det bedre alternativer.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    +1
    Solgte min ps3 for 6mnd siden, den er ikke savnet. Det er bare en god grunn til å kjøpe ps3 og det er at den kan brukes til spill. For blu-ray & streaming finnes det bedre alternativer.

Det er selfølgelig greit at det går an å spille spill på en spillkonsoll, men vist en først skal kjøpe en spillkonsoll så mener eg 360'en er ett bedre valg, sjølv om den bråker litt ( ett problem som kan løses enkelt med å kopiere spill lokalt).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selfølgelig greit at det går an å spille spill på en spillkonsoll, men vist en først skal kjøpe en spillkonsoll så mener eg 360'en er ett bedre valg, sjølv om den bråker litt ( ett problem som kan løses enkelt med å kopiere spill lokalt).
    En liten avsporing, men hvordan kopierer du spillene lokalt?

Mvh

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, spiller selv på 360.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av General8
    En liten avsporing, men hvordan kopierer du spillene lokalt?

Mvh
    Du får et valg på dashbordet når du setter i spillet om du vil kopiere det over på harddisken. Spillet slipper da å hente data fra disken , noe som gjør konsollen betydelig stillere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte PS3 for andre gang i sommer. Den første var en 60Gb utgave som støyet en del. Kjøpte den i sin tid mest pga BD biten. Solgte den med gevinst og var lykkelig. Nå i vår fikk jeg lyst på en ny PS3 som spillmaskin og BD spiller på soverommet. Jeg har fått snart 150 BD filmer og ønsker å kunne se disse på soverommet også. Og de ny versjonene skulle jo være stille har jeg lest flere steder. "Ingen" har nevnt noe om støy... Når vi ser film i senga, er det på lavt volum.

For å si det enkelt - jeg har trodd at den 80Gb PS3'en som ikke skulle bråke noe har vært i ferd med å ta av som ett helikopter. Den bråker veldig mye og det er plagsomt når man ser på film. Kona er helt oppgitt over støyen. Den blir mest sannsynlig flytta ut i stua som ren spillkonsol en gang i blandt.

Det er da (missforstå meg rett) tilfredstillende å høre at jeg ikke er alene om en slik oppfattning. Jeg anbefaller ingen å kjøpe PS3 som BD og media spiller. At den kan spille musikk, er for meg en vits når den støyer så mye som det den gjør.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyer 80GB utgaven nesten like mye som 60GB versjonen? Har 60GB her, og har vurdert å gjøre slik som deg. Stort sett guttungen som bruker den til spilling, og en og annen BD film. Hadde det ikke vært for vifta har det vært en maskin midt i blinken her. Skal ikke uttale meg om Xbox 360, men om den bråker mer enn PS3 i 60GB utgave må den være ganske støyende.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

vifta få ps3 har 3 hastigheter og på max bråkere den høyere en en ny 360nå

ta rage nå ...et kommene stor spill på konsoller og pc 8)
    pc og 360 kjører 60fp og på ps3 var de glad de fikk til mellom 20 og 30fps ifølge utviklerne av spillert...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Støyer 80GB utgaven nesten like mye som 60GB versjonen? Har 60GB her, og har vurdert å gjøre slik som deg. Stort sett guttungen som bruker den til spilling, og en og annen BD film. Hadde det ikke vært for vifta har det vært en maskin midt i blinken her. Skal ikke uttale meg om Xbox 360, men om den bråker mer enn PS3 i 60GB utgave må den være ganske støyende.
    Ja - den støyer nok nesten like mye. Å anbefalle noen å bytte ut en 60Gb mot en 80Gb for å tro at de skal få redusert støyen betraktelig, er best fall løgn... Jeg hadde ikke sett behovet.

Sitat Opprinnelig postet av samco
    pc og 360 kjører 60fp og på ps3 var de glad de fikk til mellom 20 og 30fps ifølge utviklerne av spillert...
    Du skriver så usammenhengende og uklart at jeg forstår faktisk ikke hvor du vil hen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking rage

nei uff da skal hjelpe deg litt pc og xbox 360 60frames pr second
    ps3 mellom 20 til 30 frames pr second...

på spillet rage...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da legger vi de planene på is.
    Takker
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg bruker vel min PS3 til 97% film og 3% spill, så egentlig kunne jeg nok byttet den ut med en bedre BD-spiller, meeen, det geniale med PS3 er at fjernkontrollen går på blå tenner, noe som er perfekt for meg da jeg har den i et lukket kabinett. Dette fjerner også viftestøy og så lenge PS3 ikke har noe display, trenger jeg ikke å ha den stående slik at jeg ser den hele tiden.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Etter mindre enn 30 dager (heldigvis, siden den er kjøpt på Elkjøp) kan jeg oppsummere mine inntrykk som følger:
    1. PS3 støyer absolutt merkbart, noe som spesielt merkes ved spilling på lavt volum (etter at kona har lagt seg). Det mest irriterende er at vifta har flere hastigheter, som gjorde at jeg midt i en Fifa-kamp måtte "mute" forsterkeren for å høre om det var noen som holdt på utenfor eller hva f... som lagde den lyden. På film så blir støyen som å se film i rom med en eldre projektor.
    2. PS3 kan ikke sende lyd som Bitstream, noe som gjør at en bra 7.1-forsterker ikke får gjort jobben (lyden dekodes i PS3).
    3. PS3 støtter ikke avspilling av bl.a. Matroska-filer (er kun interessert i mediaavspilling rett fra NAS-løsningen)

Når det gjelder pkt. 1, så har jeg fått et par andre PS3-eiere til å lytte, og begge mener at deres bokser støyer tilsvarende.
    Når det gjelder pkt. 2 og pkt. 3, er det noe det er satt alt for lite fokus på i tester. Har lest at dette vil rettes i fremtiden, men da burde vel det vært i orden nå? Jeg innbiller meg at Sony vil beskytte sine dedikerte spillere mot PS3 (pkt. 2), samt beskytte sine interesser som "filmselskap" ved å ikke støtte Matroska (pkt. 3), som av mange regnes som "pirat-format". Håper jeg tar feil.

Konsekvensen av min svært negative PS3-opplevelse er følgende:
    - Ny mediaavspiller: TViX HD M-7000A (En nytelse, støtter ALT jeg har klart å teste, og støyer minimalt)
    - Ny bluray-spiller: Panasonic DMP-BD60 (Gir den opplevelsen man forventer, merkbart bedre bilde enn PS3, og lyden er i hvert fall ikke dårligere...)

Det siste som gjenstår, er om jeg skal returnere min PS3 og kjøpe en ny 360 (da blir det Elite), eller om jeg skal beholde den som ren spillmaskin. Det som taler for 360 er muligheten til å kopiere spill lokalt som gjør at den støyer minimalt. Uten å ha gjort en direkte sammenlikning så mener jeg å huske at min gamle 360 med spill fra disk støyet mindre enn PS3, mulig jeg husker feil.

Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre, skal jeg bytte eller er det bare det at jeg foreløpig ikke "har sett lyset"? Har selvfølgelig kjøpt BT-fjernkontroll, ekstra kontroller og et par spill som jeg ikke får bytta.

Ser at det er mange tråder vedrørende valg av PS3 eller Samsung/Sony/LG/Panasonic/osv. som BD-spiller. Etter min mening er det så enkelt og greit at PS3 ikke bør velges under noen omstendigheter annet enn om du ikke bryr deg om støy eller om du primært skal ha en spillemaskin. For dere som ser etter BD-spiller, styr unna PS3. Blir litt som å se etter ny bil, så kjøper man seg en VW Caravelle V8 fordi man får et integrert campingbord med på kjøpet. Den er dårligere enn det meste på alt bortsett fra rette strekker og campingbordet som benyttes et par ganger i året

hilsen
    Skuffet PS3-eier
    De som velger PS3 som Blurayspiller er vel som regel ikke ute etter kun det. Er jo kombinasjonen av muligheter som gjør at folk ser "lyset". Den har som du sier ikke mulighet til å sende HD lydformatene som bitstream, men ellers er ting på stell. At den ikke spiller alle filmformater løser de fleste ved å kjøre en PS3 mediaserver løsning. Da spiser den alt, både av bilde og surroundlyd!

Hva støy angår er den vesentlig roligere enn 360n (også uten drevet i drift), men når man spiller spill kan det selvfølgelig støye litt. Til film derimot hører jeg ikke min i det heletatt. Den surrer og går på laveste eller nest laveste viftetrinn, i hvertfall så lenge temperaturen i stua er under 28 grader. Men har man den stående nærme sofaen og bruker relativt lavt volum til film er vel uansett en dedikert spiller lurt.

Tingen med PS3n er at den gjør så mye på en god måte at man får en svært god og allsidig pakke. Men vil man ha det beste av alt må man gå for dedikerte løsninger, og da sitter man kun igjen med en spillkonsoll. Det er en svært god spillkonsoll, men er det alt man bruker den til skal det vanskelig gjøres å forsvare prisen i forrhold til 360n...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    OK, da legger vi de planene på is.
    Takker
    Ja det høres smartest ut

nei uff da skal hjelpe deg litt pc og xbox 360 60frames pr second
    ps3 mellom 20 til 30 frames pr second...

på spillet rage...
    Noe bedre, men du skriver nærmest kryptisk... Det blir ikke bedre av tilnærmet hver gang du skriver noe om PS3 eller BD kommer med skittkasting. Fortsatt bitter for at teknologisk underlegene HD DVD avgikk med døden? For noe må det være.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vifta få ps3 har 3 hastigheter og på max bråkere den høyere en en ny 360nå

At en utvikler tør gå ut med at de er for inkompetente til å programmere effektivt for samspillet mellom SPE'ene og GPU sier vel mer om utvikleren enn om platformen de programmerer for...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation ps3

msport beklager men jeg ser på kun spill og hardware ytelse og online vs de to platformene.....

sony gjorde 3 store feil med ps3 ....

1: ram... bare halvparten mot 360 ...

2: 2xbd lese hastighet.. som gjør ps3 må installere 10 til 20 gig på spill (20 min instalasjon på dmc4)

3: nivea grafikk kortet som ikke ble laget opp mot cell procesorene
    er den største flaske halsen grafikk messig

Newcomer crx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Noe bedre, men du skriver nærmest kryptisk... Det blir ikke bedre av tilnærmet hver gang du skriver noe om PS3 eller BD kommer med skittkasting. Fortsatt bitter for at teknologisk underlegene HD DVD avgikk med døden? For noe må det være.
    Slapp av,Fransoas!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Ser at det er mange tråder vedrørende valg av PS3 eller Samsung/Sony/LG/Panasonic/osv. som BD-spiller. Etter min mening er det så enkelt og greit at PS3 ikke bør velges .........For dere som ser etter BD-spiller, styr unna PS3.
    Er vel ingen som anbefaler denne som en primær BD spiller i dag men som en spillkonsoll med mulighet til avspilling av BD
    (man får jo ikke kjøpt PS3 uten BD avspilling)

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •