Er Playstation 3 oppskrytt, eller hva? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink ps3

tror du nokk engang har bevist nivået ditt med alle kommentarene dine

som jeg som regel ignorerer fulstendig

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at PS3 er et av de mest geniale produker som er og få kjøpt..... dens ekstrafunksjoner gjør den meget bra.

ok blueray

ok spilemasin

Men når man tar i bruk PS3-mesiaserver det er da ting blir MEGET bra 8-)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ha det sagt: PS3 er en finfin allrounder. Men mediaservermuligheten er en av dens "fortreffeligheter" jeg ikke savner å bruke. Jeg unngår den kronglete omveien og kjører Linux-PC m/XBMC.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    En kompis av meg som var ute på elkjøp for å kjøpe BD spiller blei fortalt at PS3 en var den beste bly ray spilleren på markedet. hehe...
    Dette skjedde for en måned siden....
    Ja det beviser jo faktisk at elkjøp tar litt feil.ps3 er ikke den beste spilleren på markedet men en av de bedre og det at den i tilegg er en suveren spillmaskin er jo ikke og forakte,har selv både xbox360 og ps3

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Noe annet som jeg synes er intressant er at PS3 har mulighet for høyoppløst lyd i opptil 7.1 ingame.

Har ikke funnet noen oversikt over spill som har dette - men muligheten er jo der.
    X360 støtter visst også 7.1. Prototype har det blant annet.

Her er den komplette listen over PS3-spill som støtter 7.1 ingame.
    7.1 Surround Sound Game Titles - PlayStation Lounge - PlayStation.com Forums

Fant visst ikke noe for X360..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dette var en artig tråd å lese i. Har selv både 360 og Ps3 og det er no ingen tvil om at det er 360 som vinner når det kommer til å støye mest. Det hender at jeg har reagert på støy fra PS3 men da har det vist seg hver gang at glassdøren på tvbenken har vært lukket. Åpne døren og problemet er borte. Mener også bestemt at den vil bråke mer dersom den står på høykant, hvis noen er fan av det. Når det kommer til hva som er best blir det opp til hver enkelt å bedømme, smaken er som baken osv... Selv har min 360 stort sett samlet støv etter at PS3 kom i hus.
    Brukte også min PS3 som BD spiller lenge og har intet å utsette på den biten med unntak av at den ikke "spiller" de nye HD formatene. Har nå en Panasonic BD60 nettopp av denne grunn. Lyd er betraktelig bedre, men rent bildemessig er forskjellen minimal.

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er ganske genial da man kan bruke den til så mangt men skal også påpeke at den har svake lyd egenskaper (da tenker jeg på HD-lyd og nyere formater) Bildet er det ikke mye og klage på.. la merke til et noe blassere bilde og et noe svakere sortnivå men det etter nøye vurdering og titting hehe :P skal også sies at den er MYE raskere på oppstarten enn dedikerte blu ray spillere!

og ja jeg bruker PS3 selv, og la Blu Ray spilleren på hylla

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Jeg mener at PS3 er et av de mest geniale produker som er og få kjøpt..... dens ekstrafunksjoner gjør den meget bra.

ok blueray

ok spilemasin

Men når man tar i bruk PS3-mesiaserver det er da ting blir MEGET bra 8-)
    +1

Er meget fornøyd med min 60GB kjøpt i 2007, og har bestilt en slim-versjon som er på vei fra Lefdal (ble sendt i går). Brukes til DVD, Blu-ray, spill, fotofremvisning, filmstreaming. Har aldri hatt noen problemer med den, men derimot MYE moro!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    men skal også påpeke at den har svake lyd egenskaper (da tenker jeg på HD-lyd og nyere formater)
    Dette mener jeg er tøv (altså kvalitetsforskjeller mellom bitstreaming versus LPCM), og vil fortsette å mene det til det fremlegges bevis fremfor synsing.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slim utgaven sender bitstream (HD lyd) så nå kan ikke det brukes mot PS3 lenger heller. Den skal også støye mindre en de første utgavene. Bruke mindre strøm og er totalt mindre.

Ellers er mediasharing genialt og grunnen til at jeg kjøpte min PS3. Og med programmet PS3 Media Sharing støttes det meste av filtyper uten problemer. Det buffrer også det den sender så de som har slitet litt med hakking i bildet via trådløs nett vil nok tjene på ta i bruk det programmet i stedet for Media Player sin media sharing funksjon.

Jeg vurderte å kjøpe meg et sett med homeplugs for å gi ps3'en en bedre forbindelse men nå er pengene spart takket være et gratis program.

Summa sumarum så er jeg en storfornøyd PS3 eier og bytter den ihvertfall ikke ut med en langt dårligere spesifisert x360.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg startet denne tråden har jeg returnert min PS3, og lever nå lykkelig med mine dedikerte komponenter. Jeg har dog fortsatt lyst på en spillemaskin, og har valgt å vente på PS3 Slim for å se hva som er bedret.

Jeg var på Elkjøp i går og sjekket nye PS3, og konkluderer med følgende:
    - Jeg kunne ikke høre viftestøy med påslått maskin (ikke testet spill/film, regner med at vifte høres men forhåpentligvis mye bedre enn tidligere versjoner)
    - Den er mye lekrere enn den gamle, ser bunn-solid ut i motsetning til "kina-look'en" (plæstikk) til den STOORE modellen
    - Den er LITEN (én ting er å se målene, en annen ting er å se den på bordet)

Dvs. at PS3 per i dag ser ut til å bli foretrukket fremfor 360, men jeg er fortsatt ikke sikker på støy (særlig under spilling, ettersom jeg nå har en dedikert BD-spiller som tar seg av filmene). Er det noen som har fått testet det? (Og som kan sammenlikne med den gamle typen). For min del så skal ny spillemaskin være kobla opp når Fifa10 slippes, altså i begynnelsen av oktober

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    vifta få ps3 har 3 hastigheter og på max bråkere den høyere en en ny 360nå

ta rage nå ...et kommene stor spill på konsoller og pc 8)
    pc og 360 kjører 60fp og på ps3 var de glad de fikk til mellom 20 og 30fps ifølge utviklerne av spillert...
    Ikke vær så barnslig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    msport beklager men jeg ser på kun spill og hardware ytelse og online vs de to platformene.....

sony gjorde 3 store feil med ps3 ....

1: ram... bare halvparten mot 360 ...

2: 2xbd lese hastighet.. som gjør ps3 må installere 10 til 20 gig på spill (20 min instalasjon på dmc4)

3: nivea grafikk kortet som ikke ble laget opp mot cell procesorene
    er den største flaske halsen grafikk messig
    Du har tydeligvis ikke peiling på hva du prater om og er en fanboy. Slutt og drit deg ut.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes noen av synspunktene her vedrørende PS3 vs Xbox 360 virker litt fanboy-aktige i favør av Xbox 360. Etter min mening er ikke noen av maskinene knusende overlegen den andre: Det bunner til syvende og sist ut i hvilke preferanser du har.

Når det er sagt så er jeg personlig mye mer fornøyd med PS3 enn Xbox 360, som jeg kvittet meg med kort tid etter at jeg fikk PS3 i hus (60 GB versjonen, 1. generasjon PS3 med bl.a. SACD-støtte). PS3 har fungert primært som Blu-Ray spiller siden 2007, men til tider også som spillmaskin (Metal Gear Solid 4 er et av de beste spillene jeg har spilt noensinne).

I det siste året har jeg begynt å bruke maskinen som mediaserver de gangene jeg ønsker å se en video fra PC'en. Jeg leste et sted i denne eller en annen tråd at PS3 ikke taklet MKV-filer. Men det går helt greit å spille av slike filer via PS3 Media Server-programmet. Dette programmet er nesten altspisende, siden den -- om nødvendig -- transkoder filer i sanntid. Man trenger altså ikke konvertere MKV-filene til et PS3-vennlig format i forkant. Ikke bruk Windows sin innebygde mediaserver, den stinker (for å si det rett ut) sammenlignet med PS3 Media Server. Dette programmet finnes også for Mac og Linux.

Det har vært litt diskusjon omkring støynivået til PS3 kontra Xbox 360: Xbox 360 bråkte ganske mye og var hørbar selv når jeg spilte med moderat volum. PS3'en bråker langt mindre, men etter litt spilling eller under avspilling av BD-filmer så kan man høre viften i roligere partier. Jeg testet en nyere PS3 (siste generasjon før PS3 Slim) hos en slektning i sommer, og var forbauset over hvor lydløs den var i forhold til min PS3. Viftestøyen var mye svakere både ved filmtitting (BD) og spilling. For de som plages av mye viftestøy fra PS3 så kan det kanskje skyldes at PS3'en ikke får nok pusterom: Mange putter PS3 i trange hyller og det er ikke anbefalt. Da skal det ikke mye til for at viften må jobbe ekstra hardt for å holde unna varmen (og for mye varme er ikke akkurat bra for maskinens levetid og helse heller).

Totalt sett anser jeg PS3 som et av mine beste kjøp, selv om jeg måtte betale over 7000 kr for maskinen den gangen. Den har gitt meg mange hyggelige filmstunder og selv om jeg nå har skaffet meg en separat BD-spiller, så vil PS3'en fremdeles gjøre nytten som mediaserver og spillmaskin. Jeg ser også frem til Sonys musikkvideo-tjeneste blir lansert her i Norge (den ble lansert i de større Europeiske landene tidligere i år).

For en sammenligning mellom PS3 og XBox 360 sett fra en utviklers standpunkt, vil jeg anbefale denne artikkelen (mye av det som står der er også relevant for sluttkjøpere):

Playstation 3 vs. XBOX 360 – Two Years Later

Noen sitater:

So, which is better, XBOX 360 or PS3? The answer is……. Neither! Look, each console has its “pros and cons”. ... The fact is, the decisions that influence your purchasing decision are entirely up to you. What matters to you may not matter to the next person. ...

I’ll finish off with some comments that are purely subjective. It is my personal opinion that it just ‘feels’ better to play games on the Playstation 3. After reading this entire article, the PS3 has some advantages and some disadvantages, but for some reason I just like playing games on it better. It’s quiet, I don’t have to worry about it Red Ringing on me, and I actually prefer the DualShock 3 controller (when the connection is not cutting out, which seems to happen with less frequency now that I think about it). I am more of an offline gamer when it comes to consoles, so the XBOX 360’s huge advantage of being the superior online gaming system doesn’t apply to me. I just want a console that will do what it’s supposed to do, and do so quietly. Other people will feel just the opposite, and that is perfectly fine.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanboydiskusjonen er oppskrytt..

Samme hva slags konsoll man har vel, begge er HD og har bra spill.

Forskjellen går vel heller på hvilke spill de har etc...
    Så får du vel også en bonus i bluray på PS3...
    360 igjen har bedre/større nettspilling..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Fanboydiskusjonen er oppskrytt..

Samme hva slags konsoll man har vel, begge er HD og har bra spill.

Forskjellen går vel heller på hvilke spill de har etc...
    Så får du vel også en bonus i bluray på PS3...
    360 igjen har bedre/større nettspilling..
    Veldig godt oppsummert.
    Gaming og online-delen av det er bedre på X360, synes jeg!
    PS3 har som sagt BD, og er i utgangspunktet billigere når man regner med alt "ekstrautstyret".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og med programmet PS3 Media Sharing støttes det meste av filtyper uten problemer. Det buffrer også det den sender så de som har slitet litt med hakking i bildet via trådløs nett vil nok tjene på ta i bruk det programmet i stedet for Media Player sin media sharing funksjon.
    Hvor laster man ned dette programmet?

Newcomer Skogstroll sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tok jeg meg tid å lese hele tråden som jeg syns er utrolig morsomt.

For da første ville jeg si at jeg er eier av PS3. Første spillekonsoll min var xbox som fikk sparken etter e stund på grunn av støy. Prøvde da PS3 40 og 80GB. Her kom det e del støy, men langt mindere.

Idag sitter jeg med Slimutgaven og er overrasket over at den er blitt endå mere stille.

Uansett er dette 2 gode spillekonsoller, på hver sin måte.

xbox med 11milloner på cod eller ps3 med 3milloner på cod er uvesentlig for uansett er det alltid noen man har å spille med.

Som BD spiller bruker jeg den ikke heller ikke til CD avspilling. Den brukes kun for å spille.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Hvor laster man ned dette programmet?
    Jeg tror han henviser til PS3 Media Server som jeg nevnte i mitt innlegg tidligere ikveld (har aldri hørt om et program kalt PS3 Media Sharing). Du kan laste ned programmet her:

PS3 Media Server

Programmet anbefales på det sterkeste dersom du ønsker å dele mediafiler med PS3'en. Programmet krever heller ingen installasjon.

Mer informasjon:

ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code

Sitat:

PS3 Media Server

PS3 Media Server is a DLNA compliant Upnp Media Server for the PS3, written in Java, with the purpose of streaming or transcoding any kind of media files, with minimum configuration. It's backed up with the powerful Mplayer/FFmpeg packages.
    Current features

• Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
    • Real-time video transcoding of MKV/FLV/OGM/AVI, etc.
    • Direct streaming of DTS / DTS-HD core to the receiver
    • Remux H264/MPEG2 video and all audio tracks to AC3/DTS/LPCM in real time with tsMuxer when H264 is PS3/Level4.1 compliant
    • Full seeking support when transcoding
    • DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
    • OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
    • Thumbnail generation for Videos
    • You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
    • Simple streaming of formats PS3 natively supports: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
    • Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.)
    • ZIP/RAR files as browsable folders
    • Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
    • Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
    • Podcasts audio/ Video feeds support
    • Basic Xbox360 support
    • FLAC 96kHz/24bits/5.1 support
    • Windows Only: DVR-MS remuxer and AviSynth alternative transcoder support

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 suger egentlig med to massive unntak:

Ps3 media server -som var det som reddet ps3'n sin plass i stuen min!

Og at de har enkelte få særdeles bra spill som kun slippes til ps3.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •