Er Playstation 3 oppskrytt, eller hva? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 86
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg forstår ikke helt viktigheten av de tingene du nevner om noe som først og fremst må betegnes som en spillkonsoll. En må forvente en del komprimisser da. Det er imidlertid mulig at enkelte skam- og kritikkløse personer skryter PS3 opp i skyene som om den skulle være et fullverdig alternativ til dedikerte Blu-ray og mediaspillere. Uansett, jeg kjøpte 360 en stund etter PS3-kjøpet, fordi den var på tilbud og jeg kjedet meg. Det gikk ikke lang tid før jeg innså hvor mye bedre jeg trives med 360, til tross for støynivå som en jumbojet som krasjlander i en sekkepipefabrikk. Særlig falt jeg for en for meg ergonomisk perfekt håndkontroll og muligheten til å avspille egen musikk via USB i spill. Som filavspiller bruker jeg WD TV og Linux med XBMC, for det duger hverken PS3 eller 360 til, noe jeg heller ikke hadde forventet av disse bråkebøttene. Samt dedikert Blu-ray. Men jeg må ærlig innrømme at jeg merker liten forskjell i støy og bilde på BD mellom den dedikerte og PS3, om noen forskjell overhodet.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor nermt sitter dere for å høre denne støyen? Står ps3 på ustabilt underlag eller?

Jeg sitter vel 3 meter unna, og jeg er ikke plaget av støy. Men jeg har en PX200 hengende i taket rett over meg, kansje den overdøver ev støy.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Det gikk ikke lang tid før jeg innså hvor mye bedre jeg trives med 360, til tross for støynivå som en jumbojet som krasjlander i en sekkepipefabrikk.
    Med de beskrivelsene kan jeg bare si en ting - du leser mye Donald Duck

Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hvor nermt sitter dere for å høre denne støyen? Står ps3 på ustabilt underlag eller?

Jeg sitter vel 3 meter unna, og jeg er ikke plaget av støy. Men jeg har en PX200 hengende i taket rett over meg, kansje den overdøver ev støy.
    Sitter ca 2,5 til 3 meter unna.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    msport beklager men jeg ser på kun spill og hardware ytelse og online vs de to platformene.....
    Trådstarter hadde problemer i forrhold til mediasenterfunksjonalitet, ikke hvordan PS3n yter som en spillkonsoll. Dette blir med andre ord litt i offtopic grenseland, men du uttaler deg såpass bastant om ting du helt tydelig ikke har greie på, så la gå...

sony gjorde 3 store feil med ps3 ....

1: ram... bare halvparten mot 360 ...
    Nei, begge konsollene har like mye minne. Det er hvordan minnearkitekturen er løst som er forskjellig. 360 deler 512 mb dynamisk mellom system og skjermkort, og har kort vei til GPU. PS3 har 256 mb til system og 256 mb til skjermkort og en ekstremt rask BUS mellom CPU, GPU og RAMen seg imellom. Totalt kan begge konsoller holde like mye data i minne på en gang.

2: 2xbd lese hastighet.. som gjør ps3 må installere 10 til 20 gig på spill (20 min instalasjon på dmc4)
    PS3 må ingen ting. Er ikke noe problem å kjøre spill direkte fra Bluray, men pga loadingtid velger mange utviklere å ha med installasjon. Med tiden har 360n utviklet seg i samme rettning med mulighet for å installere hele spill til disk. De aller fleste gamere bruke med glede noen minutter på installasjon i bytte mot vesentlig redusert loadtime...

3: nivea grafikk kortet som ikke ble laget opp mot cell procesorene
    er den største flaske halsen grafikk messig
    Grafikkortet er i utgangspunktet like raskt som det i 360n, men i 360n la de opp et knippe smarte arkitekturløsninger mellom shadere, GPU og minne, som gjør det raskere på noen spesifikke operasjoner. PS3n har i stede Cell, som med god koding kan brukes som en ekstra multicore GPU.

Å si at grafikkortet ikke er tilpasset Cell er riv ruskende galt. Den originale planen var å ha GPUen i Cell, men det ble droppa til fordel for en vanlig GPU. Arkitekturen ble så tilpasset, og transporten mellom Cell og GPU er ekstremt rask!

Uansett; ingen av konsollene er med dagens softwareteknologi vesentlig raskere enn den andre. Spill som yter bra på en konsoll og dårlig på den andre er utelukkende dårlig programmert!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Noe bedre, men du skriver nærmest kryptisk... Det blir ikke bedre av tilnærmet hver gang du skriver noe om PS3 eller BD kommer med skittkasting. Fortsatt bitter for at teknologisk underlegene HD DVD avgikk med døden? For noe må det være.
    Gud bedre, hvor har humøret tatt veien? er ikke alle som har doktorgrad i norsk!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste årsaken til å kjøpe PS3 i dag er om man vil ha noen av de spillene som kun kommer på den konsollen.

Ellers gjør man nok en bedre deal ved å kjøpe en dedikert BD spiller og Xbox360 - som har et større spillbibliotek.

Har selv lyst på en PS3 - på grunn av at den har noen spill jeg kunne tenkt meg og prøvd, men den er håpløst for dyr enda......... Få den under 1,5k så blir det kjøp!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Gud bedre, hvor har humøret tatt veien? er ikke alle som har doktorgrad i norsk!
    Humøret er bra det, men synes det er greit at man i det minste for med seg litt av poenget i det som skrives. Noe jeg ikke gjorde første gangen. Er ikke noen stor "forfatter" og heller dårlig i rettskriving - så jeg sitter ikke på noen høy hest hvis det er det du tror.

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Den eneste årsaken til å kjøpe PS3 i dag er om man vil ha noen av de spillene som kun kommer på den konsollen.

Ellers gjør man nok en bedre deal ved å kjøpe en dedikert BD spiller og Xbox360 - som har et større spillbibliotek.
    Enig med deg i den. Angrer faktisk på at jeg ikke gjorde det slik, men da hadde nok kona reagert

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal en med stort utvalg i spill? COD er jo laget:twisted:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    jeg sitter ikke på noen høy hest hvis det er det du tror.
    Det er godt å høre

Jeg synes også at Ps3 er en god alt-i-ett pakke, men om du har Blurayspiller og Xbox360 fra før så ser jeg ikke noen grunn til å handle ps3, klart den har noen fristende titler men så langt så er det 360'n som har de beste spillene etter min mening.

Liten avsporing:

[spoiler]
    En liten ting jeg savner med disse spillemaskinene: de skulle kommet i den samme formfaktoren som andre av-komponenter.
    [/spoiler]

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    3. PS3 støtter ikke avspilling av bl.a. Matroska-filer (er kun interessert i mediaavspilling rett fra NAS-løsningen)
    Du kan jo bruke freewaren mkv2vob og konvertere fortløpende til ps3 kompatibel mp4 og ha filene i det formatet istedet. Er vel ingen 'god' grunn til å foretrekke matroska.. (tar 20-30sek å konvertere 1 gb)

Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Det siste som gjenstår, er om jeg skal returnere min PS3 og kjøpe en ny 360 (da blir det Elite), eller om jeg skal beholde den som ren spillmaskin. Det som taler for 360 er muligheten til å kopiere spill lokalt som gjør at den støyer minimalt. Uten å ha gjort en direkte sammenlikning så mener jeg å huske at min gamle 360 med spill fra disk støyet mindre enn PS3, mulig jeg husker feil.

hilsen
    Skuffet PS3-eier
    Når det gjelder spill så har det vel aldri vært aktuellt/mulig/praktisk å bare ha en konsoll. Er så pass mange eksklusive titler til hver av maskinene at man 'må' ha begge (alle) for å være dekket. Er fordeler og ulemper med både xbox og ps3, men det ville ikke være aktuellt å bare ha den ene.. for meg jaffal.

Edit: Er det web-browser på xbox'en ? var digg å ha nett tilgang oppe på plasmaen når jeg fikk meg en til ps3..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking eklusive titler

vi kan vel telle ps3 eklusive titler på en hånd

Newcomer m5glenn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Jeg hadde opprinnelig en Xbox360 som virkelig bråkte som et B-ombefly!
    Den sto i tv-bordet under tv'en i "fri luft". Jeg orket ikke mer av støyen og kjøpte PS3.

Jeg bruker min PS3 (80GB oppgradert selv til 250GB) litt til spilling, men mest til DVD (for junior) og BluRay.

PS3'en er plassert på akkurat samme sted som Xbox'en sto, og vi sitter vel ca. 2,5-3 meter fra tv-bord/tv/konsoll. Jeg er veldig fornøyd med PS3'en og kan faktisk aldri huske å ha tenkt at denne støyer - til MEGET stor forskjell fra Xbox360. Har en mini-pc fra Asus stående ved siden av som støyer litt når den blir varm, men ikke så mye som Xbox360'en gjorde. Hender jeg blir lei støyet fra Asusen derimot.

En annen sak; vil virkelig en "vanlig dødlig" se forskjell på BluRay avspilling fra PS3 og en normalt god BluRay spiller? Mulig jeg er dum, men strengt tatt tviler jeg litt... (Jfr. tidligere diskusjoner om div. digitale- kilder/grensesnitt osv. - f.eks. forskjell på billige og grisedyre HDMI kabler osv). Mulig en ihugget "proff" som driver med dette hele tiden gjør det, men... Hva mener dere?

Alt i alt syntes jeg PS3 får ufortjent mye negativ omtale her.
    Men igjen, noen har kanskje veldig følsom hørsel (eller kanskje Tinitus) og noe er vel ekstreme lyd/bilde entusiaster.

(Jeg for min del har en veldig følsom nese som har en tendens til lett å lukte bullshit, he-he).

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv en PS3 eller Xbox 360. Ser fordelen av jeg kan se filmer på PS3 frem til en dedikert Blu-Ray spiller er på plass. Men er det ikke langt færre spill til PS3 enn Xbox. Samt at spillene til PS3 er dyrere...? Hmm, usikker på mitt valg.

Tilbud på PS3 hos Spaceworld; 3998,- for 80GB konsoll + 2 valgfrie spill + 2 blu-ray filmer (litt dårligere utvalg av filmer). Eller Elkjøp; 2995,- for konsoll. Burde vel uansett ha 2 kontroller, så det kommer kjapt 600,- på disse prisene...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi kan vel telle ps3 eklusive titler på en hånd
    Du har stor hånd skjønner jeg?

Ratchet and Clank, Uncharted, MAG, MGS, Resistance, Killzone, Ghostbusters, Tekken 5DR, Motorstorm, GT, Heavenly Sword, FFXII Versus, FFXIV, Agent, Modnation Racers, Trine, Ninja Gaiden Sigma, LBP.

Du må gjerne være fanboy, men gidd å hold deg til sannheten.

Trådstarter:
    En PS3 bråker mer kontra X360 om spillene legges inn på HDD. Jeg legger inn alle spillene mine på Elite - støyen er minimal. Til film bråker PS3 for mye syns jeg, men det var min 1.generasjonsspiller, i tillegg til at jeg trengte spillmaskin. Spillmessig er ikke støyen et problem for min del.
    Jeg tror nok ikke hverken X360 eller PS3 kommer til å støtte .mkv med det første, men for alle andre filformater anbefales TVersity. Om du vil kunne spille av .mkv uten å kjøpe medieserver (popcorn eller lignende) og i tillegg se film, så vet jeg de nyeste LG-spillerne støtter formatet.

Jeg anbefaler deg likevel å kjøpe film, da bitraten ofte er ganske lav (under 10mbit/s), og lyd aldri er mer enn DTS 1.5Mbit (samme bitrate som DD+).

Punkt 2 er det satt mye fokus på i tester, og det er kun din egen feil at du ikke gjør mer research.

EDIT:
    Sitat Opprinnelig postet av El Oso
    Vurderer selv en PS3 eller Xbox 360. Ser fordelen av jeg kan se filmer på PS3 frem til en dedikert Blu-Ray spiller er på plass. Men er det ikke langt færre spill til PS3 enn Xbox. Samt at spillene til PS3 er dyrere...? Hmm, usikker på mitt valg.
    X360 har et større spillbibliotek enn PS3, noe som egentlig ikke har betydning da det finnes bøttevis av gode titler på begge konsollene, mange av de er multiplatform, så her får du bare finne ut hvilke spill du vil spille. Når du vil se film i tillegg vil nok kanksje PS3 være det beste valget for deg.
    Her er priser på konsollene, samt en "billigtråd" til spill til begge konsollene.

Sony PlayStation 3 80 GB - Spillkonsoller - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Billige PS3 spill - Forum - Spillverket.no

Microsoft Xbox 360 Elite - Spillkonsoller - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Microsoft Xbox 360 Premium - Spillkonsoller - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Xbox 360 spill på billigsalg - under 300 kroner (NB!: Ingen requests i tråden&#33 - Forum - Spillverket.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink eklusive titler

ja når ble ghost busters ekskusivt til ps3 :wink: og små nedlastbare arcade spill oxo inkludert i lista di, pluss ikke
    utgitte titler enda... utrolig

rest my chase.. :roll:

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja når ble ghost busters ekskusivt til ps3 :wink: og små nedlastbare arcade spill oxo inkludert i lista di, pluss ikke
    utgitte titler enda... utrolig

rest my chase.. :roll:
    Det er en timed exlusive frem til 23.10, hvis du ikke bor i Nord Amerika (X360)

EDIT: Så PSN og XLive Arcade-spill er ikke gode nok? Det er utrolig naivt å tro det i så fall. Du har kanksje ikke fått med deg Braid, eller det nye Shadow Complex? Dette er XLA-spill, og Braid gjorde det uten tvil fantastisk i fjor.

Og ja, listen inneholder en del titler som vi ennå venter på, men slik er det også for X360.
    Alt jeg prøvde å si var at du ikke holder deg til sannheten når du kommer med utsagn som "PS3 sine ekslusive titler kan vi telle på en hånd".

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation ghost busters

er sone fritt alle pal 360r kan spille dette:wink:

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    EDIT:

X360 har et større spillbibliotek enn PS3, noe som egentlig ikke har betydning da det finnes bøttevis av gode titler på begge konsollene, mange av de er multiplatform, så her får du bare finne ut hvilke spill du vil spille. Når du vil se film i tillegg vil nok kanksje PS3 være det beste valget for deg.
    Her er priser på konsollene, samt en "billigtråd" til spill til begge konsollene.

Sony PlayStation 3 80 GB - Spillkonsoller - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Billige PS3 spill - Forum - Spillverket.no

Microsoft Xbox 360 Elite - Spillkonsoller - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Microsoft Xbox 360 Premium - Spillkonsoller - Finn beste pris hos Prisguide.no
    Xbox 360 spill på billigsalg - under 300 kroner (NB!: Ingen requests i tråden!) - Forum - Spillverket.no
    Thanks!

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 er en spillmaskin med streaming og blu-ray mulighet.. slik ser jeg på det. Ja den støyer og bråker, selv har jeg min inne i et skap..

Men folkens.. det er en spillmaskin og til det er den helt genial! Absolutt verd pengene om man i hovedsak skal spille.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ps3 spill