Nye Denon blu-ray spillere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Noen som vet om Denon 2010 kan gjøres sonefri på dvd?
    Dette er ikke noe problem, bare dra til nærmeste hfk så fikser de det!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første jeg testet var Pitch Black på dvd.. Andre filmer var flyvende dolker og Ringenes herre ringens brorskap.

Pitch Black er egentlig en ganske grumsete dvd litt preget av lavbudgett, i forhold til dette var bildet meget bra med 2010 og abt.. En ting jeg særlig merker meg er at fargene er mye bedre enn på 1800.

Derimot er det litt dithering/støy innenfor linjene med full oppskalering, skaleringen er litt myk som vel er litt av kjennetegnet til ABT.

Bedre enn dvd delen i 1800 på skalering og farger.

Registrerer dessuten at det er mulig å lagre fler bildeinnstillinger, slik at man kan ha en for dvd og bluray feks..

En annen klar forbedring er at fjernkontrollen nå reagerer uansett hvordan du retter den... Det er derimot fortsatt ikke mulig med 100% dimming av panel, kun en opplyst og en med mer dimming.

En annen etterlengtet ting som jeg savner fra dvd spillerne til denon er muligheten til å bytte oppløsning via panelet mens filmen går og det har faktisk denne spilleren på dvd delen..

Så enda en positiv ting.... Source direct funksjonen...

Sender original/native oppløsningen gjennom HDMI automatisk uten noe tull..
    På LOTR ringens brorskap sender Denon2010 ut et nydelig bilde til Panasonic plasma med 576i via HDMI.

Såvidt jeg kan se er dette bedre enn noen annen spiller jeg har hatt av dvd og bdspillere, inklusive DVDspillere som måtte sende via Component..

Jeg kommer nok til å bruke Sourcedirect funksjonen framfor oppskalering siden denne er så bra innplentet.

Så langt har jeg disse plusspunktene som jeg særlig merket meg.

Meget bra dvd-bilde på 576i via HDMI og Sourcedirect funksjonen.
    Oppløsningsknapp på panel til DVD
    Meget bra digital og analog musikkdel fra CD utifra mine kriterier.
    Meget bra lyd via dvd lydsporene.
    Bedre fjernkontroll/IR

Oppskaleringen var bedre enn 1800, det samme var fargene, men synes allikevel det at den viser frem 576i såpass bra i HDMI var det beste mtp bilde på dvd.

Er meget fornøyd så langt med resultatet både på musikk og dvd. Oppskaleringen til 1080P dvd kunne kanskje vært enda litt bedre men til gjengjeld har jeg aldri sett bedre nativbilde på dvd. Mye bedre nativbilde enn på dvd1940 feks, og 1940 var en ganske stabil dvd spiller....

2010 er meget rask til å starte CD og dvd, så her er det iallefall ikke noe å si på. Kommandoer og scenebytte skjer også på momentet, ikke noe lagtime her.

Vifte er det på spilleren men går ganske dempet, sjenerer ikke meg iallefall.

I morgen skal jeg teste bluray bilde og lyd og MP3, nå må jeg ta kvelden så jeg kommer meg på jobb i morgen.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en veldig bra rapport. Ser frem til mer. Driver å vurderer denne spilleren selv!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Jeg kommer nok til å bruke Sourcedirect funksjonen framfor oppskalering siden denne er så bra innplentet
    Vil det si at Blu Ray spilleren har så mye dårligere prosessor/scalerer en Panasonics ( V-Real 3) som sitter i plasma tv*n
    (det er vel mere skremmende en oppløftende for en BD spiller med Anchor Bay at den ikke gir bedre bilde en en HD ready tv som kostet under 6 k for 1 år siden.....om du har Panasonic42PX80ea ennå da å ikke nyere.)

Sourcedirect er i hovedsak for de som sitter med video prosesser , projector osv med meget påkostede scalerere som til nå har hatt få spillere som støtter dette så de får utnyttet sitt kvalitetsutstyr. (Pioneer har hatt det lenge å flere har kommet med muligheten i det siste)
    Det være seg skalere skjerm meny fra spiller , DVD , ekstramatteriale på BD , stream osv som er SD.

Du vil vel ha mange flere bildejusteringsmuligheter med scalereren til Anchor bay ?

Kanskje det er at du har en 1024 x 768 tv som gjør dette forholdet at bildebehandling/scalering er å foretrekke i tv ?
    (har ikke lest manual men kanskje ikke bd spilleren har 720p ut som din tv er)
    Derimot er det litt dithering/støy innenfor linjene med full oppskalering
    Er det hd ready tv du har så hva er det du kaller full oppscalering ? 720p . 1080i ?
    Er det 1080i er det kanskje en årsak til at tv scalerer 576 source direct fra dvd i bd spilleren til 720p som beste resultat istedenfor at 576 blir scalert til 1080i i bd spiller for så bli scalert ned til 720p i tv

Skalerer bd spilleren til 50 hz om man har tv som motar det eller scalerer den konsekvent til 60 hz kan også være en årsak til bedre med source direct fra dvd men dette sier ikke allt om BD spilleren og dens beste innstilling/valg men også tv og dens muligheter til hz den viser og behandlingen fra oppløsning/bilder pr sekund til tv og visning osv

Tror ikke source direct er en innstilling å anbefale for den vanlige tv/projectorbruker for i utgangspunktet er ikke denne Anchor Bay brikken (selv om den ikke er den beste) så dårlig at den burde utdankes av en billig hd ready tv

2010 er meget rask til å starte CD og dvd
    Rask i forhold til de fleste BD spillere eller gamle Denon spillere ?
    Power on , start , load tider står på mange forum for denne spilleren å den betegnes for langt fra være rask.
    Raskere en gamle Denon og Pioneer ja.
    Hvor lang tid er feks fra power on disc skuff er ute

sett i plate -skru av spilleren å starte den
    med cd i spilleren til første sang
    med dvd i spilleren til meny

Meget bra lyd via dvd lydsporene.
    Er dette analog utgangene som er beskrevet ?
    sendt som LPCM
    eller bitstream optisk/coax HDMI.
    Noen av disse valgene kan oppfattes som meget bra (sett ut fra hva man brukte før) men enkelte valg kan ikke oppfattes som bedre og blir dessinformasjon for mange lesere at da denne BD spilleren gir bedre lyd en andre
    .

Brukererfaringer/test er bra men skal noen ha nytte av den til eventuelt kjøp så er det kjekt for mange å vite årsaken til at scalereren i 2010 ikke duger for deg å hvordan du får meget bra DVD lyd som ellers er normalt bra samme om man avspiller fra PC , DVD , BD spiller , hva er rask oppstartstid (for noen er 1 minutt raskt , 12 sekunder , 6 selunder eller 4)
    Jeg skjønner du sammenligner med den gamle Denon 1800 men den var lusetreg , dårlig benchmark på DVD osv og var ikke bedre en spillere som kostet halve prisen
    Nå mener ikke jeg at du skal sammenligne alle spillere men med enklere info å forstå kan man fint selv finne ut om dette er enda en overpriset spiller eller om Denon har laget noe bra som gjør at den overgår Pioneer , Oppo eller andre spillere til lavere pris så den faktisk er noe å satse på.

Er vel kanskje bare meg men liker å lese hvorfor å ikke bare hvor fornøyd folk er med sine egene ting som da sier aller minst om produktet

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Vil det si at Blu Ray spilleren har så mye dårligere prosessor/scalerer en Panasonics ( V-Real 3) som sitter i plasma tv*n
    (det er vel mere skremmende en oppløftende for en BD spiller med Anchor Bay at den ikke gir bedre bilde en en HD ready tv som kostet under 6 k for 1 år siden.....om du har Panasonic42PX80ea ennå da å ikke nyere.)

Sourcedirect er i hovedsak for de som sitter med video prosesser , projector osv med meget påkostede scalerere som til nå har hatt få spillere som støtter dette så de får utnyttet sitt kvalitetsutstyr. (Pioneer har hatt det lenge å flere har kommet med muligheten i det siste)
    Det være seg skalere skjerm meny fra spiller , DVD , ekstramatteriale på BD , stream osv som er SD.

Du vil vel ha mange flere bildejusteringsmuligheter med scalereren til Anchor bay ?

Kanskje det er at du har en 1024 x 768 tv som gjør dette forholdet at bildebehandling/scalering er å foretrekke i tv ?
    (har ikke lest manual men kanskje ikke bd spilleren har 720p ut som din tv er)

Er det hd ready tv du har så hva er det du kaller full oppscalering ? 720p . 1080i ?
    Er det 1080i er det kanskje en årsak til at tv scalerer 576 source direct fra dvd i bd spilleren til 720p som beste resultat istedenfor at 576 blir scalert til 1080i i bd spiller for så bli scalert ned til 720p i tv

Skalerer bd spilleren til 50 hz om man har tv som motar det eller scalerer den konsekvent til 60 hz kan også være en årsak til bedre med source direct fra dvd men dette sier ikke allt om BD spilleren og dens beste innstilling/valg men også tv og dens muligheter til hz den viser og behandlingen fra oppløsning/bilder pr sekund til tv og visning osv

Tror ikke source direct er en innstilling å anbefale for den vanlige tv/projectorbruker for i utgangspunktet er ikke denne Anchor Bay brikken (selv om den ikke er den beste) så dårlig at den burde utdankes av en billig hd ready tv

Rask i forhold til de fleste BD spillere eller gamle Denon spillere ?
    Power on , start , load tider står på mange forum for denne spilleren å den betegnes for langt fra være rask.
    Raskere en gamle Denon og Pioneer ja.
    Hvor lang tid er feks fra power on disc skuff er ute

sett i plate -skru av spilleren å starte den
    med cd i spilleren til første sang
    med dvd i spilleren til meny

Er dette analog utgangene som er beskrevet ?
    sendt som LPCM
    eller bitstream optisk/coax HDMI.
    Noen av disse valgene kan oppfattes som meget bra (sett ut fra hva man brukte før) men enkelte valg kan ikke oppfattes som bedre og blir dessinformasjon for mange lesere at da denne BD spilleren gir bedre lyd en andre.

Brukererfaringer/test er bra men skal noen ha nytte av den til eventuelt kjøp så er det kjekt for mange å vite årsaken til at scalereren i 2010 ikke duger for deg å hvordan du får meget bra DVD lyd som ellers er normalt bra samme om man avspiller fra PC , DVD , BD spiller , hva er rask oppstartstid (for noen er 1 minutt raskt , 12 sekunder , 6 selunder eller 4)
    Jeg skjønner du sammenligner med den gamle Denon 1800 men den var lusetreg , dårlig benchmark på DVD osv og var ikke bedre en spillere som kostet halve prisen
    Nå mener ikke jeg at du skal sammenligne alle spillere men med enklere info å forstå kan man fint selv finne ut om dette er enda en overpriset spiller eller om Denon har laget noe bra som gjør at den overgår Pioneer , Oppo eller andre spillere til lavere pris så den faktisk er noe å satse på.

Er vel kanskje bare meg men liker å lese hvorfor å ikke bare hvor fornøyd folk er med sine egene ting som da sier aller minst om produktet
    Hei, bare fint at du spør Hygen..

Er ikke alltid så lett å få med alt, eller få forklart alt når det er litt sent på kveld og det blir litt sånn personlig hjemmetesting.

Jeg skal prøve å forklare meg litt grundigere...

Når det gjelder oppstart så har jeg bare testet dvd og cd, startet på momentet her, altså med en gang.
    Sceneskifte på dvd skjer også med en gang, og alle kommando gjennomføres på momentet. Discen ut og inn er veldig smidig, det samme er fjernkontrollen.
    Disken ut er gjort på nøyaktig en,to,tre så er disken ute, samme inn.. en,to,tre disk inne.

Ja, jeg har HDready Plasma, PX80... den kan jo da også skalerere opp til
    1080P selvom den er HDready... Greit nok at Panasonicen er blitt billig nå, men synes den skalerer ganske greit billig eller ei, både på å lage 1080P bluray og å spille nativ oppløsning...

Panasonicen skalerer mykt, det samme gjør ABT mulig dette kan være grunnen til at skaleringen ikke satt helt 100%..

Av det jeg har prøvd har jeg nemlig kun likt skalere som skalerer hardt til Pannyen feks faroudjja.. sitter vel noe fra ABT i Yamahaen min også, samme inntrykk der...

Jeg har også som sagt bare fått testet 3 dvd-filmer og jeg testet litt smågrumsete og gamle dvd-filmer for å teste, og inntrykkene av de er det jeg har snakket om.

Jeg prøvde alle oppløsningene, brukte mest 1080P med oppskalering, og ja det kan sef ha mye å si at min tv kun er HDready, selvom den lager pene bilder med bluray 1080P så er det nok ikke like sikkert at Pannyen har like enkelt for å vise dvd i 1080P...

Jeg vil dessuten tro at brikken er med på å produsere bilde uansett hva slags oppløsning du velger... At man kjører nativoppløsning betyr vel ikke at all bildebehandling i spilleren er AV? Bildebehandling er vel mer enn bare oppskalering?

Ja, jeg vet at Source-direct funksjonen er bra for folk med eksterne skalere og projectorer.... men selvfølgelig er den også meget bra for folk med Plasma-tv.... Plasma elsker jo nativoppløsning.

Men jeg er enig i at ikke alle andre kanskje vil kjøre Source dir. om du feks kjører Fullhd Lcd eller LED så er det kanskje ikke alltid like pent med 576i, men igjen så er det jo mange som har plasma, projector eller ekstern skaler og som er veldig opptatt av dette.

Når jeg sier at Sourcedir. funksjonen på denne spilleren var meget bra, så mener jeg det..

Bildet var perfekt...

Det er nok mer enn Panna-skaleringen som ordnet det, for ingen andre spillere har klart å komme i nærheten... og jeg har da hatt endel forskjellig. Jeg synes det er fantastisk at denne bluray-spilleren gir et bedre bilde på dvd enn noen av mine gamle Dvd spillere til mellom 5 og 7 laken.

Det tror jeg du kan legge på Denon sin kappe.

Prøvde komponentdelen også forresten, meget bra den også.

Når det gjelder lyden så prøvde jeg DVD og CD Digital coax, analog stereo,
    og HDMI dvd... dolbydigital og DTS. Både HDMI og LPCM på dvd...

Spilleren virker veldig solid, ikke noe kjafs..
    Tvn min liker ikke myke skalere, så det kan nok ha endel å si på mitt inntrykk av oppskalering.

Synes den virket meget bra på Pitch Black som etter min mening er en litt grumsete og gammel dvd... På flyvende dolker så satt det derimot ikke like bra.. HDtvns begrensninger kanskje? Source-bildet var iallefall top-notch.

Skal prøve litt BD senere i kveld, kommer tilbake med fler inntrykk da... Skal prøve noen fler dvd også.. og justere litt mer..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scalerer tv n din til 1080p ?
    altså over den fysiske oppløsningen på tv (1024 x 768 ) for så scalere ned igjen 1024 x 768

jeg vet det går med 1080i men ikke p ?

Kan du skalere 576 til 1080p med bd spiller og tv godtar bilde og scalerer ned
    (det er mye jeg ikke vet men dette har jeg aldri vært borti)
    For høy oppløsning vil skjelden gi bilde eller bra bilde på de tv jeg har lest om ellr prøvd

ja de fleste ready tv r takler et 1080p 24 signal inn og scalerer det ned men det er jo noe helt annet

forvirret

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scalerer tv n din til 1080p ?
    altså over den fysiske oppløsningen på tv (1024 x 768 ) for så scalere ned igjen 1024 x 768

jeg vet det går med 1080i men ikke p ?

Kan du skalere 576 til 1080p med bd spiller og tv godtar bilde og scalerer ned
    (det er mye jeg ikke vet men dette har jeg aldri vært borti)
    For høy oppløsning vil skjelden gi bilde eller bra bilde på de tv jeg har lest om ellr prøvd

ja de fleste ready tv r takler et 1080p 24 signal inn og scalerer det ned men det er jo noe helt annet

forvirret
    Ja,det er noe annet.. du har helt rett.

Men det er mulig å framvise 1080P24 på den da... skalert ned til å passe skjermen. Og 1080P ser mye, mye skarpere og klarere ut enn 1080i, nedskalert eller ei. På bluray iallefall.. og med brikker som skalerer hardt.

På tv sendinger foretrekker jeg 720P, på dvd 576i og på Bd1080P24..
    Stort sett... så det er nok ikke bare med denne spilleren det, problemet med 576i er at alle andre spillere har gitt et elending bilde til dette, unntagen 1940.

Allikevel var det langt unna det bildet jeg ble servert i går på ringens brorskap på 2010. Bakoversveis på meg iallefall...

Men noen dvder vil jeg likevel vanligvis skalere opp til 1080P, det kan feks være Rambo4 eller Kill Bill1 som i mine øyne er svært skarpe dvder...

Sånn er iallefall feelingen og valgene mine med Panasonic HDplasma..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det bra du er fornøyd.
    Har også lest som du beskriver at det er bra analog lyd ut.
    Skal bli interesant å se benkchmark resultater på SD ut HDMI scalert.
    (prøver å følge med på utvikling på bd spillere osv...er vel foreløpig bare Oppo BDP 83 som har revlusjonerende tall fra slik test til nå men som nevnt spillere blir bedre og bedre hele tiden)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig Oppo har litt bedre videobrikke, men Denon har den beste lyden, og i tillegg et veldig bra bilde sikkert pga AB brikken.

Følger nemlig med på nett og rundt omkring jeg også..
    Rykter fra det store utland sier at 2010 spiller ringer rundt Oppo83 når det gjelder LYD... men det kommer nok ikke fram i benchmarktesten, det gjorde det vel ikke sist heller.

Det hjelper ikke å ha SACD om lyden... bare er sånn passelig bra..

De forskjellige firmaene prioriterer forskjellig, Denon har sin filosofi og det er bra mener jeg.

Oppo, de er noen rever de... det er ingen andre som har klart det de har gjort, så de er unntaket... men bilde og cdn skal jo ha bra nok lyd også da, mener iallefall jeg..

Oppo fikk den brikken for lenge siden, da den var helt ny og de fikk den vist billig også... lukter spesialavtale lang vei....

litt på samme måte som som Xtz høytalerne mot BW..

Seas i en billighøytaler..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Mulig Oppo har litt bedre videobrikke, men Denon har den beste lyden, og i tillegg et veldig bra bilde sikket pga AB brikken.
    De har ikke samme nei
    Denon......Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT1030

Oppo.......Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT2010

Flere arbeidfunksjoner og innstillinger på den som sitter i Oppo
    Er vel toppmodellen til Anchor Bay pr i dag

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De har ikke samme nei
    Denon......Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT1030

Oppo.......Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT2010

Flere arbeidfunksjoner og innstillinger på den som sitter i Oppo
    Er vel toppmodellen til Anchor Bay pr i dag

Tror du misforstår meg, jeg er fullt klar over at Oppo har en nyere brikke, jeg bare påpeker at Denon2010 også har en bildebehandlerbrikke fra samme produsent, den brikken som er rett under Oppos om jeg ikke tar feil.

Denon er en meget bra allroundspiller.. meget bra bilde på dvd og bd, meget bra lyd og bilde i alle tilkoblinger, component video you name it!

Oppo har meget bra bilde, nyeste brikke men dårligere lyd på cd og surround i forhold til 2010 og 3800 ifølge nettsider/testere jeg har lest..

Vanskelig å vite, hva Oppo gir totalt sett..
    Skal bli spennende å se om noen får tak i et kuriost eksemplar snart.

Det er sikkert veldig bra spillere begge to på hver sin måte.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere sett denne? Fant den akkurat..

Tenkte kanskje denne kunne være interressant for noen...

Denon DBP-2010 owner's thread - AVForums.com

Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum]Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum

Det er altså ikke så mye som skiller på toppen i forhold til målinger...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått testet litt mer dvd... har endret litt innstillinger også.

Progressiv auto

Har også oppdaget en innstilling jeg vist hadde helt feil..
    TV active area til FULL den hadde jeg av en misforståelse endret til normal...

Her er de inntrykkene jeg sitter med...

Nå er bildet meget bra i skalert 1080P både på flyvende dolker og Kill Bill... grunnen til at jeg tok opp flyvende dolker er fordi den er en veldig vanskelig film med meget varierende kvalitet på bildet.

Ville derfor teste brikken litt, fortsatt er Kill Bill mye skarpere, men flyvende dolker får absolutt godkjent.
    Dolker har feks også fått stryk som bluray av anmeldere, men til gjengjeld har da filmen helt utrolig LYD både på dvd og bd.

Og litt tilbake til lyd og bitstream som er det jeg kjører nå...
    DET ER FORSKJELL, hvorfor det er det vet jeg ikke men det er helt utrolig bra lyd i surround i forhold til de tidligere spillerne....

På Kill Bill var dette meget merkbart, de små effektene og detaljene kommer mye, mye bedre fram.

På Kill Bill testet jeg scenen med sykepleier Daryl Hannah... lyden i den scenen var helt vill sammenlignet med andre spillere jeg har hørt, og dette var DTS dvd...

Det å si at Denne spilleren lager lik lyd med dvd i forhold til feks Samsung bd, en PC eller hva som helst annet av dvdspillere...

Det er rett og slett tull, hadde du selv sett og hørt nevnte film gang på gang på forskjellige blurayspillere og dvdspillere og laptoper så hadde du selv hørt forskjellen...

Forskjellen er så stor at jeg på en måte foreløpig føler at jeg har fått nytt surroundanlegg... og det står jeg for.
    Mye mer åpen og detaljert lyd bitstream på dvd.

Så langt meget fornøyd med oppskalering og lyd på dvd.
    Kill Bill var helt rå på dvd med bilde og lyd.

Skal prøve litt gamlere filmer som har helt grei bildekvalitet også..

Scarface, Aliens og Rocky og the Abyss ligger klar.. 1080P på en HDready plasma

Scarface, meget bra.. herlige farger og meget bra skalert.. bra lyd i 3.1?

Abyss, fantastisk bra bilde og lyd.. THX dolby digital.
    Bildet er meget vakkert på denne gamle dvd på Denon2010, herlige farger og meget bra oppskalering.

Alien, faktisk enda bedre bilde enn Abyss også fenomenal lyd i DTS THX.

Rocky I like bra bilde som de to ovenenvte, lyden på dette sporet er egentlig ganske dårlig, men jeg synes Denon2010 bruker det den får på en meget bra måte. Særlig dialoger og detaljer i effekter kommer merkbart bedre fram i filmen.

Bevegelse under oppskalering er også meget bra.

den støyen jeg snakket litt om innenfor linjene på "dolker" ser ikke ut til å ha noe med brikken å gjøre.

Det ser rett og slett ut til at det er fosfor-relatert, altså plasma relatert.
    Det er ikke direkte plagsomt, men jeg kan av og til oppfatte det, som feks på en grumsete film som flyvende dolker.
    Så tydelig det var fosfor når jeg vurderte hele bildet nøye.

Oppfatter det ikke vanligvis men men AB prosessering på Yamaha har jeg også lagt merke til dette, sikkert pga at skaleringen er myk?

Noen har også sagt at AB fokuserer seg på LCD og LED, mens Reon og Faroudjja tidligere fokuserte på å lage best bilde til Plasma og DLP... En LCD med standar bildebeh. og Faroudjja eller Reon risikerer ofte feks sagtanneffekt, det gjør derimot ikke Plasma.

Jeg vil vurdere filmene og avspillingen av DVD i 1080P på Panasonic PX80 slik...
    på nyere filmer som er skutt i 1080P som feks. KILL BILL og Rambo4 så ligner bildet på bluray. Ikke helt, men det er nær.

På gamle gode travere som Alien, Rocky etc så ligner bildet på HDready, meget bra og detaljert.

Dette er uten å har rørt bildeinnstillingene framvist via component eller HDMI på en HDready plasma..

Nå har jeg testet og justert (menyen) i hele dag.. nå skal jeg ta meg et godt måltid..

I kveld skal jeg teste bluray og DTS-HD master audio...
    Skal teste to kjente og SE to nye.

Skal teste The Dark Knight og Watchmen som jeg har sett før og se "Menn som hater kvinner" og "den forbudte by".

Men det blir senere i kveld...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Source direct er nok mye mer enn for de som har video-prosessor.

Men folk som ikke har Plasma, eller som ikke husker dvd på billedrørstv forstår nok ikke det.

Det som er litt morsomt er at jeg skummet gjennom Oppo83 tråden, og dansken som testet Oppoen der foretrakk nemlig også Source Direct både på bluray og nettop dvd-filmen jeg testet "Ringenes Herre"...

Filmer med bra billedkvalitet som han sa...

Det tyder da på at Source-direct er ganske bra på begge spillerne...

Grunnen til å kjøre Source direct på bluray kan være for å skru av enkelte endringer feks Oppo eller Denon har gjort med bildet... det være seg farger, skygger eller annet....

Poenget er MER valgfrihet, og å kunne kjøre det bildet du synes passer best til den filmen du til enhver tid ser...

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var spilleren montert i racken. Jeg har kun fått bladd gjennom noen BD filmer, noe som var veldig overbevisende.

Det første som slo meg var at det var flere detaljer i lyden som kom frem (HDMI), enn med min tidligere PS3.

Sortnivået er også noe bedre samt at bildet er roligere. Med det mener jeg "flimmer" og hakking under panoreringer (1080p24).

Det viktigste for meg er at dette er en habil BD spiller, og det mener jeg den er. Lyd og bilde er "top notch".

Den støyer lite, dimbart display (Source Direct) og jeg mener den har god nok oppstarttid. Det siste punktet har for meg vært viktig i valget av spiller, men ikke utslagsgivende. Man setter i plata og spilleren starter opp før man kjenner irritasjonen snike seg inn. La Shakira (BD) i luka og trykte på play. Konserten var i gang med rett lyd og tekst på under ett minutt.

Menyene er oversiktlige og kjappe, spilleren reagerer med en gang knappen er inntrykt.

Chassiet er ganske stivt og spilleren bærer preg av god kvalitet selv om vekten er ganske beskjeden. Kontrollern mangler lys men knappene er selvvlysende. Noe jeg mener de kunne spart seg for, da det heller blir til irritasjon og fomling fremfor nytte.

Skal teste DVD, og CD-avspilling via analog i morgen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også testet fått testet BD...
    Noen spurte om dette også var en overpriset Denon... hahaha

Dette er det beste kjøpet jeg har gjort av AV punktum.

Grunnen til at jeg sier det er fordi dette er en solid spiller som fungerer meget bra på CD, DVD og BD og akkurat DET gjør at det slår andre kjøp jeg har gjort..

Lyden ligger som en bauta i bunn på hele spilleren og de tre funksjonene CD, DVD og BD står alle tre meget høyt og stabilt på den bautaen...

Har kjørt bd til bd og dvd lenge, men har alltid følt at dvd og cd ikke får den behandlingen jeg vil...

Det gjelder absolutt ikke lenger for min del med 2010.

Denon har brukt litt tid, men nå er de virkelig tilbake..
    Kjenner jeg hifiklubben rett så skal prisen OPP, bli ikke overasket om prisen ligger mellom 8 og 9000 om en måned eller to.

Bluraybildet i 1080P24 SourceDirect er det skarpeste jeg har sett.
    De tidligere bd spillerne mine Samsung1500, Samsung 2500 og Denon1800 kan gå å legge seg.

Det samme kan egentlig også Pioneer51 til kameraten min og den forrige Denon spilleren hans Denon2500, riktignok på en Samsung856.

Dybde og detaljer på bd bildet til 2010 er helt rå, det samme er sortnivå, kontrast og farger...

Jeg måtte gå tilbake og plukke fram og bla i BD samlingen min for å se etter, i tilfelle det bare var den nye BD som så så bra ut...

men nei, det gjaldt vist på de andre filmene også..

Lyden er bedre overalt... Cd spillere jeg har hatt eller hørt mellom 5000 og 7000 fra Sony og Cambridge kan gå å legge seg... mener det.

Dvd, denne spiller av dvd som en vanlig dedikert Dvd spiller til 5000, om ikke bedre.

Denon har her laget en meget solid multispiller.
    AV sider fra england mener at blurayoppstartstid nær halveres etter første update, og sonefrihet for DVD er sluppet fri fra Denon allerede.

Trenger vel egentlig ikke si mer.

Hørte på mer cd idag før jeg satt på bluray, fikk en god middag og et glass vin....

For å prøve å sette mer ord på detaljene i lyden på CD...
    Lyden har mer luft i toppen, mye så detaljene kommer bra frem.. fiolinene og fløytene får virkelig lekt seg.

Bassen er mer dynamisk og har mer info, lyden er varm og behagelig.

Det samme gjelder forøvrig overalt, ikke bare på CD..
    Lyden er gjennomgående bedre i alle deler..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testere sier at Denon2010 har bedre opplevd stereo og mer dedikert anaologlyd og dac enn Oppo83.

Testere igjen som du ser i Oppotråden, fra magasin etc har testet Oppo83 til å ha lik opplevd lyd som Denon3800.

Med visse forbehold til testere og komponentdeler, feks ledninger.... Så betyr dette slik jeg oppfatter det at Denon2010 igjen har bedre lydkvalitet i stereo enn Denon3800.

Tenkte det er nyttig for enkelte å vite, igjen med visse forbehold men det er det folk sier iallefall.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 4010 ? Noen som vet når den kommer til Norge ? Skal vistnok støtte SACD. Prisen blir vel rundt 2000$, noe jeg synes blir litt for mye.

Da hadde det vært fint om de kunne kommet med en 3010 modell med støtte av SACD for rundt 8-9000kr

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt "Juletider". Husker ikke hvor jeg hørte det, kan hende det var en lydogbilde reportasje eller lignende...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstart på bluray disker er halvert etter første update...

Disk inn og ut er også snauet inn på ca 1,5sek

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •