Nye Denon blu-ray spillere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Nye denon er nå til salgs...
    Høres veldig lovende ut, som de gamle dvd-spillerne deres...
    Gullbelagte audiokontakter, skarphets og bildejusteringer til bluray og dvd,
    Endelig igjen 12bits videoprosessor.
    Anchor Bay prosessering opp til 1080p på dvd i hdmi.
    Solid dac, og mulighet til 5.1 også analogt nå denne gang. Sannsyneligvis bedre 5.1 lyd enn noen andre på markedet burrdown.
    Også profil2

noen som vet noe om tester?
    og ikke grusomt dyr heller - 5998,-
    Savner dog SA-CD/DVD-A mulighet.....

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2010 er en bra spiller, jeg har testet den. MEN den er treig i oppstart. 30 sekunder nøyaktig for å finne ut at den er en BD og nye 15 sekunder før det skjer noe mer. Det er ikke bra synes jeg. Men på de fleste andre områder virker den veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    2010 er en bra spiller, jeg har testet den. MEN den er treig i oppstart. 30 sekunder nøyaktig for å finne ut at den er en BD og nye 15 sekunder før det skjer noe mer. Det er ikke bra synes jeg. Men på de fleste andre områder virker den veldig bra.
    Har spilt av tre bluray filmer og 4 dvd filmer og vil ikke si det stemmer det du sier med starten.
    Den er ikke like kvikk som NAD sin, men de 15 sekundene du skriver før det skjer noe mer er bare tull her hjemme iallefall.

Må si jeg er utrolig fornøyd med denne spilleren. Den leverer lyd, bilde og er ikke så treg at du blir irritert. ;-)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere bør huske at oppstart varierer veldig fra film til film på de fleste spillere....

Jeg synes feks Watchmen tok rimelig lang tid å laste på min gamle bd spiller i forhold til andre filmer.. ikke at jeg lot meg merke spesielt ved det, men jeg oppfattet det i alle fall.

Event Horizon på bluray derimot, brukte så å si ingen tid i det hele tatt...

Jeg kan ikke si jeg synes noen av spillerne på markedet er spesielt trege, Pioneer og Denon bruker kanskje noen få sekunder mer enn de andre feks Samsung og LG...

Til gjengjeld så har Pioneer og Denon bedre lyd, bedre bildeinnstillingsmuligheter og også bedre avspilling av Dvd.

Det spørs vel også litt hva du prioriterer også..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyknocker
    Har spilt av tre bluray filmer og 4 dvd filmer og vil ikke si det stemmer det du sier med starten.
    Den er ikke like kvikk som NAD sin, men de 15 sekundene du skriver før det skjer noe mer er bare tull her hjemme iallefall.

Må si jeg er utrolig fornøyd med denne spilleren. Den leverer lyd, bilde og er ikke så treg at du blir irritert. ;-)
    Mulig det, men jeg tok tiden, og det stemte. Det kan ha vært filmen også som blir nevnt, men det var en helt ordinær BD film. Hvis du ikke tror meg så kan jeg godt få 20 andre til å skrive under på det!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Synes de Denonen jeg har prøvd har vært treige på menyer og neste kapittel etc også. KJipt at referansen for hastighet fremdeles er en PS3.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD-1800BD vs Denon DBP-2010 på DVD?

Heisann!

Noen som kan si noe om hvordan den nye 2010 er på vanlige dvd plater kontra den eldre 1800?
    Har selv 1800 og er fornøyd med den, det eneste jeg har å utsette på denne er hvordan den yter på vanlige dvd filmer, synes selv at min gamle dvd spiller, Denon DVD-1940 takler dvd filmer bedre og gir et bedre bilde enn 1800 spilleren.
    Kunne godt tenke meg å bytte ut hvis det viser seg at den nye 2010 er bedre enn 1800 på vanlige dvd filmer og er like bra som DVD-1940.
    Noen som har noen erfaringer med dette?
    Ettersom jeg har en bra samling med dvd filmer, er 1.priotet for meg med en eventuellt ny blue-ray, er hvordan den takler vanlige dvd filmer.
    Ble fortalt på hifi-klubben da jeg kjøpte 1800 at den var like god/bedre enn dvd-1940 på vanlige filmer, noe jeg er sterkt uenig i.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Synes de Denonen jeg har prøvd har vært treige på menyer og neste kapittel etc også. KJipt at referansen for hastighet fremdeles er en PS3.
    Nå er vel alle BD spillere uten quick start mye tregere en de som har muligheten.
    Utrolig er det at de fleste BD spillere over 4000,- kr ikke har det.

Underlig er det også at billig spillere er lynraske til kapittel skifte , menyer osv en de dyre spillerene.

Nå er det vel Funai som lager de billigere modellene av Denon ,
    Magnavox,Sylvania ,Insignia, Philips , Marantz , Onkyo + flere så man får sende klage om krav til quick start og raskere behandling av disc og menyer

(kommer vel på neste modeller som et påskudd om opprettholdelse av pris)
    (+ wifi , stream)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann!

Noen som kan si noe om hvordan den nye 2010 er på vanlige dvd plater kontra den eldre 1800?
    Har selv 1800 og er fornøyd med den, det eneste jeg har å utsette på denne er hvordan den yter på vanlige dvd filmer, synes selv at min gamle dvd spiller, Denon DVD-1940 takler dvd filmer bedre og gir et bedre bilde enn 1800 spilleren.
    Kunne godt tenke meg å bytte ut hvis det viser seg at den nye 2010 er bedre enn 1800 på vanlige dvd filmer og er like bra som DVD-1940.
    Ettersom jeg har en bra samling med dvd filmer, er 1.priotet for meg med en eventuellt ny blue-ray, er hvordan den takler vanlige dvd filmer.
    Ble fortalt på hifi-klubben da jeg kjøpte 1800 at den var like god/bedre enn dvd-1940 på vanlige filmer, noe jeg er sterkt uenig i.
    DVD kvaliteten er upåklagelig, den oppskalerer bra og jeg er iallefall superfornøyd. ;-)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg også 2010 i dag. Abstinensene tok meg når jeg leste om denne. Har lenge gått å grublet på den nye spilleren fra Oppo, men aldri kjent det store kjøpesuget. Skal teste ut 2010 og kjenne på sansene om man har behov for noe mer . . .

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Svaret fra testerne på nettsider rundtom i verden er at Denon 2010 med Anchor Bay prossessoren på både dvd og bluray er en stor forbedring fra Denon1800s dvd avspilling.

Denne blir nok mer på høyden av 1940s dvd avspilling om ikke enda bedre..

12bits videodel og Anchor Bay prosessering lover godt... er vel den samme prosessoren som Oppo har om jeg ikke tar helt feil...

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Denon 2010 kan gjøres sonefri på dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er i farta med en kjøpbar multispiller;
    Denon USA | DBP-4010UDCI

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Noen som vet om Denon 2010 kan gjøres sonefri på dvd?
    Siden alle de forrige blurayspillerne til Denon rimelig kjapt fikk både oppdateringsdisk og sonefrihet fra Denon gjennom gratis CD på hifiklubben... så skulle det forundre meg stort om ikke også den neste mer avanserte serien ikke også får det samme tilbudet.
    Sonefrihet på dvd er null problem å ordne så det er ingen som helst grunn til at Denon ikke skaffer det når de har skaffet det på alle nyere dvd spillere og blurayspillere de har laget..

Disse kvalitets merkene som Oppo, Marantz, Denon og Pioneer er ganske avhengig av at kundene har sonefrihet lett tilgjengelig da dette er ting som entusiaster gjerne er opptatt av...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DBP-2010 i hus !

Heisann !

Idag var jeg og hentet den nye Blue-Ray spilleren til Denon, gleder meg til ikveld når ungene har lagt seg.
    Håper virkelig at denne gjør en bedre jobb på dvd filmer enn den eldre modellen!
    Noen spørsmål, ABT1030 er vell den som oppskalerer dvd filmene?
    Er denne noe bra?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !

Idag var jeg og hentet den nye Blue-Ray spilleren til Denon, gleder meg til ikveld når ungene har lagt seg.
    Håper virkelig at denne gjør en bedre jobb på dvd filmer enn den eldre modellen!
    Noen spørsmål, ABT1030 er vell den som oppskalerer dvd filmene?
    Er denne noe bra?

Er vel en av de billigste brikkene fra AB men helt sikkert bra
    Hovedformål ...Precision Video Scaling , Precision Deinterlacing ,
    samt PReP -> Anchor Bay » VRS Technologies » PReP™
    Virker som den kan ha mindre justeringsmuligheter til bilde en ABT 2010 (som feks sitter i Oppo BDP 83)

Anchor Bay » Products » Semiconductors

1030 gjør sikkert en god jobb.

Anchor Bay » VRS Technologies » Precision Video Scaling&#8482

Anchor Bay » VRS Technologies » Precision Deinterlacing™

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet 2010 opp mot 3800? Klar over at 2010 har profil 2.0, men er mest opptatt av blu ray (billed) kvaliteten.. Hmmm - valgets kvaler om dagen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig Denon 2010 i hus, klarte rett og slett ikke å vente lenger på tester og slikt.

Dro ned like før de stengte med Denon 1800 i innbytte og fikk Denon 2010 mot mellomlegg...

Førsteinntrykk, nå snakker vi Denon-kvalitet igjen. Synes nemlig ikke 1800 hadde alt av dette særlig da med tanke på at den manglet bra dvd skalering, BD-live og dessuten ganske dårlige component utganger iforhold til det man er vandt med på Denon dvd-spillere.
    Bluray og analog lyd var derimot meget bra. Men så er jeg jo da stadig på jakt etter en grei universalspiller som jeg kan være godt fornøyd med på bd dvd og cd.

Med 2010 fikk pipa en litt annen lyd, gullbelagte kontakter på alle lydutgangene, tilogmed på componentvideo-utgangene.

Den virker endel tyngre og større enn 1800 også... 8)
    Da gjenstår det bare å teste litt film utover kvelden...

Skal prøve noen gamle filmer og noen nye for å se an ABT brikken og hvilke justeringsalternativ som har noe for seg..
    Denne kjører også 12bit video mot den tidligere som kjørte 10bit...

Mest spent er jeg nok på DVD-biten, og dessuten hvor godt de har klart å innplente denne brikken...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Da er endelig Denon 2010 i hus, klarte rett og slett ikke å vente lenger på tester og slikt.

Dro ned like før de stengte med Denon 1800 i innbytte og fikk Denon 2010 mot mellomlegg...

Førsteinntrykk, nå snakker vi Denon-kvalitet igjen. Synes nemlig ikke 1800 hadde alt av dette særlig da med tanke på at den manglet bra dvd skalering, BD-live og dessuten ganske dårlige component utganger iforhold til det man er vandt med på Denon dvd-spillere.
    Bluray og analog lyd var derimot meget bra. Men så er jeg jo da stadig på jakt etter en grei universalspiller som jeg kan være godt fornøyd med på bd dvd og cd.

Med 2010 fikk pipa en litt annen lyd, gullbelagte kontakter på alle lydutgangene, tilogmed på componentvideo-utgangene.

Den virker endel tyngre og større enn 1800 også... 8)
    Da gjenstår det bare å teste litt film utover kvelden...

Skal prøve noen gamle filmer og noen nye for å se an ABT brikken og hvilke justeringsalternativ som har noe for seg..
    Denne kjører også 12bit video mot den tidligere som kjørte 10bit...

Mest spent er jeg nok på DVD-biten, og dessuten hvor godt de har klart å innplente denne brikken...
    Gratulerer så mye med ny Blue-Ray spiller!
    Kjøpte denne jeg også, da jeg ikke var fornøyd med jobben 1800 gjorde med vanlige dvd plater/filmer!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt litt tid på å kalibrere logitech kontrollen, som måtte legges inn helt på nytt siden Dataen er slettet og reinnstallert..

Først CD avspilling...

Helt utrolig bra!! Kjører klassisk nå Albinoni... og lyden er helt himmelsk. Det vil si pure direct på Yamaha og M65.
    Jeg vil si at dette er en meget klar avansering fra DVD1800 dvd1940.
    Meget bra.
    Har hørt litt Velvet underground og litt Portishead.
    Lydkvaliteten er merbart bedre og mer behagelig etter litt forskjellig lytting.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •