Problemer med Denon DVD-1940

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Denon DVD-1940

Jeg har en Denon DVD-1940, samt en Samsung tv(husker ikke modellen akkurat nå, kan spesifiseres hvis det trengs). Jeg har to middels små problemer, som jeg håper dere vise og opplyste kan hjelpe meg med^^ Ingen av disse problemene har oppstått på andre dvd-spillere jeg har sjekket på.

Problem #1

Dette gjelder kun Wall-E, men det er irriterende da dette er en av mine favorittfilmer. Lyden er ikke synkronisert med bildet. Det er bare bittelitt, broren min merka det ikke, men lyden kommer såvidt før bildet. Jeg klarer å ignorere det stort sett, men det er nok til å være irriterende. Først tenkte jeg at det kanskje hadde noe å gjøre med den ene dvd'en min, siden problemet ikke oppstår på noen andre dvd'er, men da jeg prøvde en annen Wall-E dvd, var problemet der også. Det er verdt å merke seg at problemet bare var på "hovedfilmen"; kortfilmene hadde ikke dette problemet. Ettersom jeg ikke er kar til å finne noen lydsynkronisering-funksjon, håper jeg at dere kan hjelpe meg.

Problem #2 [LØST!]

På noen anime-dvd'er(Grave of the fireflies, Princess Mononoke), dukker det opp ett svært irriterende kamera-ikon. Det ser ut som et gammeldags filmkamera. Jeg skjønner ikke hva det er for, men det er veldig irriterende å ha det oppe i høyre hjørne mens jeg sitter og prøver å nyte filmen. Jeg har prøvd alle funksjoner jeg vet om, inkludert noen jeg ikke er helt sikker på hva gjør, men jeg får den ikke vekk(selv om den forsvinner foreløpig når andre ikoner dukker opp(f.eks. "Play"-ikonet osv.). Det er altså ikke filmen sin skyld). Er det noen måte å skru av dette på?

Takker på forhånd=D
    Mr Greeb

Edit: ang. #1, kan det være verdt å nevne at jeg hadde firmware versjon 1.02(multiregion). Når jeg bytta til Firmware versjon 1.09(ikke mlt.reg.) ble problemet ikke helt løst, men mindre merkbart. Tror jeg.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kameraet du nevner er en indikasjon på at det er flere kameravinkler tilgjengelig. Jeg mener du kan skru ikonet av eller på i setup-menyen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, tusen takk! Det fiksa det! Trodde jeg hadde vært innom alle funksjonene, men den gang ei. Mye lettere å finne noe når man vet hva man leter etter=D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •