Forskjell på Sony BDP-S560 og BDP-S550? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Mye bra informasjon her - takk for det.

Som sagt er jeg avhengig av analoge 5.1 utganger, så det er 550 eller 560 som er aktuelt. Og da alt annet jeg har (dvd, receiver, tv, video kamera) er sony så kunne jeg tenkt meg en sony Blue-ray spiller også.
    560 har ikke analoge 5.1 utganger. Hvis du må ha dette er det bare 550 og BD80 å velge mellom.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir litt i stuss av Lyd og Bildes test av S550. De gir dårlig vurdering av oppskalering av dvd bilder, og bare godkjent på stereolyd (analog utganger?). Ser de også roser Panasonic BD35 opp si skyene. Har jo kommet en ny modeller bla BD80.

Noen som har erfaringer med S550 vedrørende DVD bildekvalitet og lydkvalitet i stereo?

Eller kanskje jeg bør gå for en Panasonic BD80?

Test S550
    Test av Sony BDP-S550 - Tester - Lyd og Bilde

'Lyd og Bilde' har som oftest andre preferanser enn resten av "verden". Men at det skulle være noe å utsette på DVD avspilllingen og med de indikasjonene som det angis, er rett og slett en useriøs påstand av L&B. DVD bildet (oppskalering) er meget bra, det kan jeg bekrefte og det samme er lyden. Dvs lyden i stereo er best om du benytter digital utgang til receiver.

S550 er en spiller som har alt og er i en prisklasse som gjør at spilleren av de fleste blir holdt for å være det beste kjøpet.

Noen få tester;

TEST: Blu-ray-kupp fra Sony - Dingz : Dingz Test

Test av Blu-ray: Sony BDP-S350 - teknofil.no

EXCLUSIV-TEST: Blu-ray-Player Sony BDP-S550 - perfekter Allrounder ? (17.09.2008)

Sony BDP-S550 Blu-ray player review Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

I tillegg vant den som kjent Hjemmekinos store Blu-Ray test før jul. Dvs. kåret til det beste kjøpet. Den er et trygt kjøp. Period.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil korrigere litt på det med analog/digital lyd:

Det er ingen i denne tråden som foreløpig har nevnt noe om kvaliteten på dekoding av lyden i spilleren. Dersom en test sier at lyden er best med digital overføring av lyd til receiveren, er det chip'en i receiveren som bestemmer kvaliteten på lyden, ikke BD-spilleren. Dette gjelder både stereo og ulike surroundformat.

Det hadde vært interessant å tatt med i denne tråden dersom noen hadde hørt hvordan selve spillerens lydkvalitet er, dette oppnås kun ved å koble med interconnect fra spillerens analoge utganger. Dette er nyttig for de av oss som har AV-receiver som ikke har støtte for Dolby TrueHD eller DTS-HD, men som har 6/7.1-analoge innganger. På denne måten kan de med forrige generasjons receivere få HD-lyd med like god kvalitet som med en nyere receiver. Da er det altså Blu-Ray-spilleren som koder filmlyden fra digitalt til analogt signal. (Noe som må skje ett eller annet sted før det skal til en høyttaler...

Håper dette var litt oppklarende i diskusjonen om lydvalitet. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med en Panasonic BD80.

Kjører analogt ut på 5.1 utgangen til min gamle Sony 333ES forsterker, og HDMI til mitt Sony W4500tv.

Og hvilket bilde - og enda mer imponerende - for en lyd. Begge deler ga meg bakoversveis. Meget imponert over spilleren på film.

Synes også stereo via 5.1 utgangen var bra, bedre enn min Sony DVD. Fyldig og klar lyd mens jeg synes Sony'en virker litt "tynn og tam".

Den gamle Sony DVD spilleren ble vudert som en god film og musikk spiller for ca 7 år siden. Men det må ha skjedd en utviklig - for jeg synes BD80'en banker den.

På film - kan dette skyldes at dekoderene i DVD spilleren/receiveren er gamle (fra ca 2001). Og at en ny DVD spiller i dag av samme kvalitet men med oppdaterte dekodere ville gitt bedre lyd enn min Sony spiller?

På musikk - dette er nok en smaksak. Sony er jo kjent for en litt tynn lyd, og jeg foretrekker nok litt mer fylde.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med en Panasonic BD80.

På film - kan dette skyldes at dekoderene i DVD spilleren/receiveren er gamle (fra ca 2001). Og at en ny DVD spiller i dag av samme kvalitet men med oppdaterte dekodere ville gitt bedre lyd enn min Sony spiller?
    Decoder og årstall gir neppe forskjeller.

Mest sansynlig er forskjell i DAC (digital til analog convertering i spillerene / reciver)
    eller
    Lydjusteringsmulighet for analog lyden kan være ulikt i spillerene/reciver (db pr kanal , avstand osv)
    Filter kan være satt feil eller andelesdes i Sony en Panasonic DRC , direkte/mix osv .

Sammenligne samme DVD lyd fra plate på begge spillerene er ikke altid lett
    (samme lyd på samme avspillingspunkt , samme lyttepunkt osv)

men opplever man bedret lyd er det økt glede å ingen ting er bedre en det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •