Hjelp til valg av Blu-ray-spiller - Sony Playstation 3 eller Samsung BD-P3600?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp til valg av Blu-ray-spiller - Sony Playstation 3 eller Samsung BD-P3600?

Etter å ha saumfart butikkhyllene etter en ny Blu-ray-spiller, så står nå det vanskelige valget mellom følgende modeller:

Sony Playstation 3

eller

Samsung BD-P3600

Hvis man ser bort i fra prisforskjellen mellom dem, hvilken modell bør jeg velge og hvorfor?

Blu-ray-spilleren skal tilkobles LED-TV og surround receiver (DD5.1/DTS) og skal primært benyttes til film-titting (Blu-ray/DVD). Jeg ønsker også å benytte den til å spille av XviD- og x264-filer fra disk (CD/DVD+/-R) og fra nett (PC).

På forhånd takk for all hjelp! 8)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ser på kun blu-ray delen på PS3 sammenlignet med samsungen så er nok de sistnevnte valget det beste på lyd og bilde. Men PS3 er jo også en knall spillmaskin og du har i tilegg muligheter for streaming av musikk/filmer fra f.eks en PC. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men har ikke også Samsung-en muligheter for å streame musikk og filmer fra f.eks. PC? Såvidt jeg har forstått så har den støtte for nettverk og både XviD- og x264-filformatene eller medfører ikke dette riktighet?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter spesifikasjonene å dømme så ser det ut til at den kan streame fra PC ja

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men PS3 spiller vel ikke x264-filer direkte?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gått for en dedikert spiller, hvis du ikke har planer om å bruke PS3en som spillkonsoll også. Nå har ikke jeg sammelignet PS3 og BP-P3600 direkte, men jeg mistenker kraftig at lyden og DVD oppskallering er bedre på Samsungen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men PS3 spiller vel ikke x264-filer direkte?
    Nei ikke direkte men hvis du bruker PS3 Media server så funker det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Etter spesifikasjonene å dømme så ser det ut til at den kan streame fra PC ja
    Ja, men i følge denne tråden på AVS Forum så fungerer dette visstnok ganske dårlig.

Jeg ønsker en spiller som er både fleksibel og fremtidsrettet og at den kan benyttes til mange ting tar jeg bare som en bonus. Det er også mange som skryter av Blu-ray-spilleren i Playstation 3 og den har også vunnet flere tester opp mot stand-alone Blu-ray-spillere, så jeg er veldig i tvil om Samsung-en. Det som taler mest for Samsung-en er at den er pen og passer inn i standard stereo-møbel.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nei ikke direkte men hvis du bruker PS3 Media server så funker det fint.
    Jepp, jeg kjører PS3 Mediaserver på en filserver, men dessverre trenger den litt mer maskinvare enn jeg har for å streame 1080P-filer uten hakking, 720P går som regel greit men det hender at det hakker litt der også. For øvrig har jeg kablet nett mellom server og PS3.

Det frister mer og mer med en dedikert mediaspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jepp, jeg kjører PS3 Mediaserver på en filserver, men dessverre trenger den litt mer maskinvare enn jeg har for å streame 1080P-filer uten hakking, 720P går som regel greit men det hender at det hakker litt der også. For øvrig har jeg kablet nett mellom server og PS3.

Det frister mer og mer med en dedikert mediaspiller.
    Interessant! Dette taler også i favør Samsung-en, samt at jeg også skal bruke Blu-ray-spilleren på et Samsung LED-TV gjør det lettere mhp. fjernkontroller m.v. Hmmm.... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bb-p3600

vet ikke om dette spiller noe rolle jeg,men leste på samsung.com for en liten stund siden at den støtter bare 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trylle
    vet ikke om dette spiller noe rolle jeg,men leste på samsung.com for en liten stund siden at den støtter bare 1080i.
    Nei, det er ikke riktig. Den støtter både 720p og 1080p via HDMI, mens 1080i bare er en begrensning hvis man bruker komponent. Dette gjelder forøvrig alle blu-ray-spillere såvidt jeg vet.

Jeg har forøvrig mer eller mindre bestemt meg for Samsung-en ettersom jeg allerede har en Media Center PC som kan spille av XviD- og x264-filer.

Er det noen som er uenig i mitt valg av blu-ray-spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snorreh
    Ja, men i følge denne tråden på AVS Forum så fungerer dette visstnok ganske dårlig.

Jeg ønsker en spiller som er både fleksibel og fremtidsrettet og at den kan benyttes til mange ting tar jeg bare som en bonus. Det er også mange som skryter av Blu-ray-spilleren i Playstation 3 og den har også vunnet flere tester opp mot stand-alone Blu-ray-spillere, så jeg er veldig i tvil om Samsung-en. Det som taler mest for Samsung-en er at den er pen og passer inn i standard stereo-møbel.
    Men dette vil jo da antakeligvis kunne ta seg opp i fremtidige FW oppdateringer av spilleren.

Når PS3 kom ut så var jo Blu-ray noe nytt, og få skikkelige stand alone spillere på markedet. Men tror om du sammenligner de idag vil man se og høre forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Men dette vil jo da antakeligvis kunne ta seg opp i fremtidige FW oppdateringer av spilleren.

Når PS3 kom ut så var jo Blu-ray noe nytt, og få skikkelige stand alone spillere på markedet. Men tror om du sammenligner de idag vil man se og høre forskjellene.
    Forhåpentligvis har du rett, men jeg er litt i tvil om å kjøpe noe som for øyeblikket ikke fungerer som det skal. Jeg har Samsung-en i bestilling, men det ser ikke ut for at butikken der jeg har bestilt den klarer å levere før i midten av august. I slutten av august kommer LG BD390 og den virker å være en helt suveren stand-alone blu-ray-spiller, så akkurat nå er det fristende å avbestille Samsung-en og heller vente på LG-en når den kommer i butikkene.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha noe som er best på lyd og bilde på både BD, DVD og CD avspilling bør du vurdere en av Pioneer sine spillere. Panasonic sine nye spillere BD60/BD80 skal også være meget gode. Sony har også mye bra og scorer ofte godt på DVD avspilling.

Newcomer Travis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har uten tvil kjøpt Panasonic DMP-BD80, bestilte en selv etter å ha lest siste test i Lyd- og Bilde. Slår pioneer BDP-LX52 på målstreken, en spiller som i testen omtrent overgår LX91 på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat skrevet om mine erfaringer med PS3 i egen tråd. Som det fremkommer av tråden så vil mitt råd til deg være å velge noe annet enn PS3. Selv har jeg ingen erfaring med Samsung BD-P3600, men etter hva jeg vet så er det ingen BD-spillere som støtter x264 (XviD støttes av både PS3 og Samsung'en).

Skal du ha en mediaavspiller som støtter "full pakke" vet jeg at både Popcorn Hour og TViX-boksene støtter stort sett alt, her finnes det helt sikkert billigere alternativer som virker tilfredsstillende.

Min erfaring er at det ikke finnes én vidundermaskin som gjør alt. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen for gode tips! 8)

Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Har akkurat skrevet om mine erfaringer med PS3 i egen tråd. Som det fremkommer av tråden så vil mitt råd til deg være å velge noe annet enn PS3.
    Ok, da glemmer jeg PS3.

Selv har jeg ingen erfaring med Samsung BD-P3600, men etter hva jeg vet så er det ingen BD-spillere som støtter x264 (XviD støttes av både PS3 og Samsung'en).
    Jo, LG BD390 er blitt bekreftet å støtte både x264- og XviD-filer i både .avi- og .mkv-format. Den eneste begrensningen er mangel på NTFS-støtte (kun FAT32-støtte), dvs. at avspilling av filer over 4GB ikke er mulig på denne spilleren.

Skal du ha en mediaavspiller som støtter "full pakke" vet jeg at både Popcorn Hour og TViX-boksene støtter stort sett alt, her finnes det helt sikkert billigere alternativer som virker tilfredsstillende.

Min erfaring er at det ikke finnes én vidundermaskin som gjør alt. Lykke til!
    Tydeligvis ikke, men jeg har likevel valgt å oppgradere min Media Center PC slik at den skal kunne klare å avspille det aller meste i 1080p inkludert XviD, x264 og Blu-ray.

Jeg kan derfor sitte komfortabelt på gjerdet til LG BD390 kommer i butikkhyllene før jeg eventuelt bestemmer meg for å kjøpe en stand-alone Blu-ray-spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •